Artykul dnia:
Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

DevURL

Przekładnia kierownicza

Do regulacji przekładni służy śruba unieruchamiana nakrętką kontrująca. Regulację należy przeprowadzać, gdy koła samochodu są odciążone (pojazd uniesiony w górę). Po odkręceniu nakrętki kontrującej, pokręcając śrubą regulacyjną, ustawia się możliwie najmniejszy luz przekładni. Luz ten musi być tak dobrany, żeby umożliwiał wykonanie bez większych oporów pełnego ruchu kołem kierownicy. Po uzyskaniu odpowiedniego luzu śrubę regulacyjną należy zakontrować nakrętką.

Przy okazji przeglądów samochodu w stacji obsługi należy zwrócić uwagę na stan gumowych osłon zębatki przekładni kierowniczej. Jeżeli zachodzi potrzeba, to należy zastąpić w przedkładni zużyty smar smarem nowym.

Akumulator

Obsługa akumulatora polega na okresowym (co najmniej raz na miesiąc) kontrolowaniu poziomu elektrolitu i ewentualnym uzupełnianiu go.

Zastosowane w samochodach VW akumulatory (12 V, 36 A . h lub 12 V, 63 A . h) są wykonane z przezroczystego tworzywa sztucznego, przez które widać poziom elektrolitu wewnątrz obudowy. Na jednej ze ścianek akumulatora znajduje się kreska oznaczająca minimalny poziom elektrolitu. Poziom maksymalny określa dolna płaszczyzna pokrywy obudowy. [patrz też: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, serwis niszczarek, podesty magazynowe ]

W przypadku gdy kontrole poziomu elektrolitu regularnie wykazują, że jest on za niski, a nie może to być uzasadnione np. długotrwałymi upałami, należy wybudować akumulator z samochodu i sprawdzić czy nie ma on przecieku. Gdyby niedostatek elektrolitu powtarzał się stale w krótkich odstępach czasu, należy w zakładzie elektrycznym sprawdzić działanie regulatora napięcia. Jeżeli samochód nie jest użytkowany przez czas dłuższy, to należy, w myśl wskazań producenta, ładować akumulator co 4 tygodnie.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: podesty magazynowe serwis niszczarek Wypożyczalnia samochodów Gdańsk

Przeczytaj też:
Chłodzenie silnika

Po pewnym okresie pracy silnik tak by się nagrzał, że olej w silniku uległby spaleniu, a zatarcie łożysk i tłoków oraz inne uszkodzenia spowodowałyby zniszczenie silnika. Dlatego każdy silnik spalinowy musi być chłodzony. Układ chłodzenia silnika odbiera nadmierne ciepło i odprowadza je do otaczającego samochód powietrza.Najprostszy sposób chłodzenia polega na dmuchaniu na gorący przedmiot. W […]

Produkowane sa równiez skrapiarki jako przyczepy samochodowe

Produkowane są również skrapiarki jako przyczepy samochodowe. Skrapiarki samochodowe składają się z następujących części: 1) podwozia samochodowego, 2) ramy podstawowej zamocowanej do podwozia, 3) zbiornika bitumu, 4) urządzenia do podgrzewania, którego zadaniem jest utrzymywanie należytej temperatury bitumu bądź też podgrzewanie bitumu do temperatury roboczej, 5) urządzeń sterowniczych. Na ramie ze stali promowej spawanej zamocowany jest […]

Stop! Zatrzymać samochód

Silnik napędza samochód, opony i resory łagodzą wstrząsy i drgania, układ kierowniczy umożliwia zmianę kierunku jazdy. A jeżeli kierowca pragnie zmniejszyć prędkość jazdy lub zatrzymać samochód to uruchamia układ hamulcowy, który utrudnia obroty kół i hamuje ruch pojazdu. Jadąc z góry sankami i chcąc zwolnić prędkość, wywołujemy tarcie między obcasami a powierzchnią śniegu. Podobnie tarcie […]

DevURL
Polecamy rowniez: