Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Schemat obsługi

Jest on identyczny jak w poprzednio omawianych modelach. Różnice w obsługach okresowych wynikaja z faktu, że istnieje kilka wersji modelu różniących się od siebie wyposażeniem dodatkowym: — klimatyzacją wnętrza pojazdu, — automatyczną skrzynką biegów, — elektronicznym układem zapłonowym, — wspomaganiem układu kierowniczego, — elektronicznym wtryskiem paliwa. W związku z powyższym w skład przeglądu technicznego będą […]

DevURL

Przekładnia kierownicza

Do regulacji przekładni służy śruba unieruchamiana nakrętką kontrująca. Regulację należy przeprowadzać, gdy koła samochodu są odciążone (pojazd uniesiony w górę). Po odkręceniu nakrętki kontrującej, pokręcając śrubą regulacyjną, ustawia się możliwie najmniejszy luz przekładni. Luz ten musi być tak dobrany, żeby umożliwiał wykonanie bez większych oporów pełnego ruchu kołem kierownicy. Po uzyskaniu odpowiedniego luzu śrubę regulacyjną należy zakontrować nakrętką.

Przy okazji przeglądów samochodu w stacji obsługi należy zwrócić uwagę na stan gumowych osłon zębatki przekładni kierowniczej. Jeżeli zachodzi potrzeba, to należy zastąpić w przedkładni zużyty smar smarem nowym.

Akumulator

Obsługa akumulatora polega na okresowym (co najmniej raz na miesiąc) kontrolowaniu poziomu elektrolitu i ewentualnym uzupełnianiu go.

Zastosowane w samochodach VW akumulatory (12 V, 36 A . h lub 12 V, 63 A . h) są wykonane z przezroczystego tworzywa sztucznego, przez które widać poziom elektrolitu wewnątrz obudowy. Na jednej ze ścianek akumulatora znajduje się kreska oznaczająca minimalny poziom elektrolitu. Poziom maksymalny określa dolna płaszczyzna pokrywy obudowy. [patrz też: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

W przypadku gdy kontrole poziomu elektrolitu regularnie wykazują, że jest on za niski, a nie może to być uzasadnione np. długotrwałymi upałami, należy wybudować akumulator z samochodu i sprawdzić czy nie ma on przecieku. Gdyby niedostatek elektrolitu powtarzał się stale w krótkich odstępach czasu, należy w zakładzie elektrycznym sprawdzić działanie regulatora napięcia. Jeżeli samochód nie jest użytkowany przez czas dłuższy, to należy, w myśl wskazań producenta, ładować akumulator co 4 tygodnie.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Kanał przelotowy

Tłok przesuwa się w górę i zamyka (zasłania) wszystkie okienka w ściankach cylindra. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje sprężanie mieszanki paliwowej nad tłokiem. W skrzyni korbowej powstaje podciśnienie. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje dalsze sprężanie mieszanki w cylindrze. Równocześnie, po odsłonięciu okienka rury ssącej, świeża porcja mieszanki przepływa do skrzyni korbowej. Kiedy tłok […]

Wymiana klocków hamulcowych kół przednich

Kolejność postępowania jest następująca: poluzować śruby kół przednich, podnieść samochód, wyjąć zawleczki z prowadników, — stosując niewielki nacisk na korpus „w kierunku sprężyn wysunąć prowadniki zacisku, wyjąć zacisk, wymontować klocki hamulca, — zamontować nowe klocki, zwrócić uwagę, czy powierzchnie prowadników, tarcz oraz zacisku są czyste, — zamontować prowadniki oraz nowe zawleczki, — założyć koła i […]

Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

DevURL
Polecamy rowniez: