Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Wedlug sposobu przechylenie skrzyni ladunkowej, wywrotki dzieli sie

Według sposobu przechylenie skrzyni ładunkowej, wywrotki dzieli się. 1) na wywrotki z samoczynnym przechylaniem, 2) wywrotkarz, przechylaniem skrzyni za pomocą specjalnego urządzenia. W pierwszym przypadku przechylenie skrzyni następuje przez zwolnienie mechanizmu przytrzymującego skrzynię w położeniu poziomym. Przechylenie to następuje pod wpływem ciężaru ładunku, wskutek podparcia skrzyni przegubowo poza środkiem ciężkości. Typowym przykładem samochodów o samoczynnym […]

DevURL

Przekładnia kierownicza

Do regulacji przekładni służy śruba unieruchamiana nakrętką kontrująca. Regulację należy przeprowadzać, gdy koła samochodu są odciążone (pojazd uniesiony w górę). Po odkręceniu nakrętki kontrującej, pokręcając śrubą regulacyjną, ustawia się możliwie najmniejszy luz przekładni. Luz ten musi być tak dobrany, żeby umożliwiał wykonanie bez większych oporów pełnego ruchu kołem kierownicy. Po uzyskaniu odpowiedniego luzu śrubę regulacyjną należy zakontrować nakrętką.

Przy okazji przeglądów samochodu w stacji obsługi należy zwrócić uwagę na stan gumowych osłon zębatki przekładni kierowniczej. Jeżeli zachodzi potrzeba, to należy zastąpić w przedkładni zużyty smar smarem nowym.

Akumulator

Obsługa akumulatora polega na okresowym (co najmniej raz na miesiąc) kontrolowaniu poziomu elektrolitu i ewentualnym uzupełnianiu go.

Zastosowane w samochodach VW akumulatory (12 V, 36 A . h lub 12 V, 63 A . h) są wykonane z przezroczystego tworzywa sztucznego, przez które widać poziom elektrolitu wewnątrz obudowy. Na jednej ze ścianek akumulatora znajduje się kreska oznaczająca minimalny poziom elektrolitu. Poziom maksymalny określa dolna płaszczyzna pokrywy obudowy. [patrz też: Przydatne akcesoria samochodowe na zimę, serwis niszczarek, podesty magazynowe ]

W przypadku gdy kontrole poziomu elektrolitu regularnie wykazują, że jest on za niski, a nie może to być uzasadnione np. długotrwałymi upałami, należy wybudować akumulator z samochodu i sprawdzić czy nie ma on przecieku. Gdyby niedostatek elektrolitu powtarzał się stale w krótkich odstępach czasu, należy w zakładzie elektrycznym sprawdzić działanie regulatora napięcia. Jeżeli samochód nie jest użytkowany przez czas dłuższy, to należy, w myśl wskazań producenta, ładować akumulator co 4 tygodnie.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: podesty magazynowe Przydatne akcesoria samochodowe na zimę serwis niszczarek

Przeczytaj też:
Produkowane sa równiez skrapiarki jako przyczepy samochodowe

Produkowane są również skrapiarki jako przyczepy samochodowe. Skrapiarki samochodowe składają się z następujących części: 1) podwozia samochodowego, 2) ramy podstawowej zamocowanej do podwozia, 3) zbiornika bitumu, 4) urządzenia do podgrzewania, którego zadaniem jest utrzymywanie należytej temperatury bitumu bądź też podgrzewanie bitumu do temperatury roboczej, 5) urządzeń sterowniczych. Na ramie ze stali promowej spawanej zamocowany jest […]

Układ napędowy

Jeżeli zmierzymy drogę, jaką przejdą koła samochodu jadącego na zakręcie lub dookoła placu, okaże się, że droga kół wewnętrznych jest znacznie krótsza od drogi kół zewnętrznych. Przebywając krótszą drogę, koło wykona mniej obrotów, a przebywając drogę dłuższą — więcej. Ponieważ kola z jednej i z drugiej strony pojazdu obracają się z różną prędkością (z różną […]

Akumulator

Akumulator można doładowywać tylko prądem stalym. W tym celu w prądnicy prądu zmiennego (alternatorze) umieszczony jest prostownik. Na przewodach wyprowadzonych z alternatora otrzymuje się wtedy prąd stały. Niektóre samochody mają prądnice wytwarzające bezpośrednio prąd stały. Zasada działania prądnicy prądu słalego jest podobna do działania prądnicy prądu zmiennego. Różnica polega na sposobie odprowadzenia prądu na szczotki. […]

DevURL
Polecamy rowniez: