Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Układ napędowy

Zaletą układu jest racjonalne wykorzystanie przestrzeni pod pokrywą silnika przy równoczesnym łatwym dostępie do elementów wymagających obsługi. Jak zwiększyć moc silnika? Niestety takiego urządzenia, które zwiększałoby moc silnika bez wprowadzania w nim zmian konstrukcyjnych, nie udało się zbudować. Jeżeli nie możemy zwiększyć mocy, to spróbujmy zwiększyć siłę napędową na kołach. Wyjaśnimy taką możliwość na następującym […]

DevURL

Przekładnia kierownicza

Do regulacji przekładni służy śruba unieruchamiana nakrętką kontrująca. Regulację należy przeprowadzać, gdy koła samochodu są odciążone (pojazd uniesiony w górę). Po odkręceniu nakrętki kontrującej, pokręcając śrubą regulacyjną, ustawia się możliwie najmniejszy luz przekładni. Luz ten musi być tak dobrany, żeby umożliwiał wykonanie bez większych oporów pełnego ruchu kołem kierownicy. Po uzyskaniu odpowiedniego luzu śrubę regulacyjną należy zakontrować nakrętką.

Przy okazji przeglądów samochodu w stacji obsługi należy zwrócić uwagę na stan gumowych osłon zębatki przekładni kierowniczej. Jeżeli zachodzi potrzeba, to należy zastąpić w przedkładni zużyty smar smarem nowym.

Akumulator

Obsługa akumulatora polega na okresowym (co najmniej raz na miesiąc) kontrolowaniu poziomu elektrolitu i ewentualnym uzupełnianiu go.

Zastosowane w samochodach VW akumulatory (12 V, 36 A . h lub 12 V, 63 A . h) są wykonane z przezroczystego tworzywa sztucznego, przez które widać poziom elektrolitu wewnątrz obudowy. Na jednej ze ścianek akumulatora znajduje się kreska oznaczająca minimalny poziom elektrolitu. Poziom maksymalny określa dolna płaszczyzna pokrywy obudowy. [patrz też: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

W przypadku gdy kontrole poziomu elektrolitu regularnie wykazują, że jest on za niski, a nie może to być uzasadnione np. długotrwałymi upałami, należy wybudować akumulator z samochodu i sprawdzić czy nie ma on przecieku. Gdyby niedostatek elektrolitu powtarzał się stale w krótkich odstępach czasu, należy w zakładzie elektrycznym sprawdzić działanie regulatora napięcia. Jeżeli samochód nie jest użytkowany przez czas dłuższy, to należy, w myśl wskazań producenta, ładować akumulator co 4 tygodnie.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Układ zapłonowy silników V-6

Układ zapłonowy silników V-6/rozdzielacz zapłonu Motorola, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, świece zapłonowe oraz elektroniczny wzmacniacz modelowy włączony w obwód między cewkę i rozdzielacz Kąt wyprzedzenia zapłonu — gaźnik Solex                              9 0 przed ZZ — wtrysk paliwa                            1 20 przed ZZ — wtrysk paliwa (Szwecja)            1 50 przed ZZ Świece zapłonowe/Motorcraft AGR 22 Odstęp elektrod                            […]

Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika. Wymiana oleju Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: […]

Chociaz teoretyczny wzór na odleglosc hamowania daje wartosci prawdopodobne, rzeczywista dlugosc nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym

Chociaż teoretyczny wzór na odległość hamowania daje wartości prawdopodobne, rzeczywista długość nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym. Nowsze badania wykazują, że odległość hamowania z dostateczną dokładnością można przyjmować w stosunku prostym do szybkości ruchu. Otrzymuje się wtedy odległość hamowania Sil = o: V (z doświadczeń o: = 2, zatem Sil = 2· V), a […]

DevURL
Polecamy rowniez: