Artykul dnia:
Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

DevURL

Przekładnia kierownicza

Do regulacji przekładni służy śruba unieruchamiana nakrętką kontrująca. Regulację należy przeprowadzać, gdy koła samochodu są odciążone (pojazd uniesiony w górę). Po odkręceniu nakrętki kontrującej, pokręcając śrubą regulacyjną, ustawia się możliwie najmniejszy luz przekładni. Luz ten musi być tak dobrany, żeby umożliwiał wykonanie bez większych oporów pełnego ruchu kołem kierownicy. Po uzyskaniu odpowiedniego luzu śrubę regulacyjną należy zakontrować nakrętką.

Przy okazji przeglądów samochodu w stacji obsługi należy zwrócić uwagę na stan gumowych osłon zębatki przekładni kierowniczej. Jeżeli zachodzi potrzeba, to należy zastąpić w przedkładni zużyty smar smarem nowym.

Akumulator

Obsługa akumulatora polega na okresowym (co najmniej raz na miesiąc) kontrolowaniu poziomu elektrolitu i ewentualnym uzupełnianiu go.

Zastosowane w samochodach VW akumulatory (12 V, 36 A . h lub 12 V, 63 A . h) są wykonane z przezroczystego tworzywa sztucznego, przez które widać poziom elektrolitu wewnątrz obudowy. Na jednej ze ścianek akumulatora znajduje się kreska oznaczająca minimalny poziom elektrolitu. Poziom maksymalny określa dolna płaszczyzna pokrywy obudowy. [patrz też: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

W przypadku gdy kontrole poziomu elektrolitu regularnie wykazują, że jest on za niski, a nie może to być uzasadnione np. długotrwałymi upałami, należy wybudować akumulator z samochodu i sprawdzić czy nie ma on przecieku. Gdyby niedostatek elektrolitu powtarzał się stale w krótkich odstępach czasu, należy w zakładzie elektrycznym sprawdzić działanie regulatora napięcia. Jeżeli samochód nie jest użytkowany przez czas dłuższy, to należy, w myśl wskazań producenta, ładować akumulator co 4 tygodnie.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach. Sprawdzenie ustawienia świateł Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach. Materiały eksploatacyjne Paliwa Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, […]

Turbina dmuchawy

Urządzeniem, które wymusza obieg powietrza (a więc „pompuje” powietrze), jest turbina dmuchawy. Zasada działania tej turbiny jest taka sama, jak turbiny w domowym odkurzaczu. Cząsteczki powietrza odrzucane odśrodkowo przez łopatki turbiny kierowane są specjalnymi kanałami do wszystkich części wymagających chłodzenia. Powietrze jest zasysane przez otwory w bocznych częściach nadwozia samochodu. Elastyczna rura o dużej średnicy […]

Układ hamulowy

Szczęki hamulca można „podejrzeć” przez zakręcane korkami wzierniki umieszczone w tarczy hamulca przymocowanej trwale do elementu zawieszenia. Stosownie do rodzaju nakładek nitowanych lub naprasowanych i ich dopuszczalnej grubości minimalnej, można ocenić wstępnie ich zużycie. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ] Hamulce bębnowe po dłuższym ich użytkowaniu muszą być wyregulowane. Sposób regulacji, mający na celu ustawienie […]

DevURL
Polecamy rowniez: