Przepływ benzyny

Przepływ benzyny jest wymuszony przez pompę benzyny, napędzaną przez wałek rozrządu silnika. Pompa benzyny działa podobnie jak pompa ssąco-tłocząca, mimo że różni się od niej budową. Zamiast tłoka w pompie benzyny znajduje się elastyczna, ruchoma przepona, wykonana z kilku warstw płótna nasyconego tworzywem lub gumą odporną na działanie benzyny. Porównajmy różne ułożenie przepony. Jeżeli przepona przesunięta jest w dół, to w komorze nad przeponą powstaje podciśnienie, które „ssie” benzynę ze zbiornika. Po przesunięciu przepony w górę, jak na rysunku prawym, następuje ściśnięcie benzyny w komorze i tłoczenie benzyny do gaźnika.

Krzywka wałka silnika poprzez dźwignię i cięgło, pociąga przeponę pompy w dół. Natomiast ruch przepony w górę jest wykonany samoczynnie przez nacisk sprężyny umieszczonej pod przeponą. Zwróćmy uwagę na działanie zaworków umieszczonych w obudowie pompy; zaworek lewy otwiera się jedynie podczas ssania benzyny, a zaworek prawy tylko w czasie tłoczenia benzyny do gaźnika. Pompa benzyny umieszczona jest zwykle na kadłubie silnika. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum]

Jeżeli zbiornik paliwa umieszczony jest powyżej poziomu gaźnika, jak np. w samochodzie TRABANT, to benzyna sama napływa do gaźnika; przy takim układzie nie potrzebna jest pompa benzyny.W niektórych samochodach, np. SKODA 120 L, wraz z pompą benzyny zmontowany jest filtr benzyny. Można go rozbierać i czyścić bez demontażu pompy. Jeśli przewody doprowadzające benzynę są z plastyku, należy chronić je przed przegrzaniem.

W silniku samochodowym właściwą pracę wykonują rozprężające się gazy spalinowe. Wskutek wysokiej temperatury gazów powstaje bardzo duże ciśnienie, które przejęte przez tłok zostaje zamienione na pracę użyteczną. Ale oprócz wykonywania pracy ta energia cieplna powoduje silne nagrzewanie się głowicy, cylindra i innych części silnika.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Prądnica

Prądnica prądu przemiennego (alternator) w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi. Należy dbać jedynie o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był prawidłowo naciągnięty. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać się w granicach 8…10 mm przy nacisku palcem siłą 40 N. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk prądnicy. Przegląd prądnicy należy rozpocząć od szczotek, szczotkotrzymaczy […]

Chociaz teoretyczny wzór na odleglosc hamowania daje wartosci prawdopodobne, rzeczywista dlugosc nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym

Chociaż teoretyczny wzór na odległość hamowania daje wartości prawdopodobne, rzeczywista długość nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym. Nowsze badania wykazują, że odległość hamowania z dostateczną dokładnością można przyjmować w stosunku prostym do szybkości ruchu. Otrzymuje się wtedy odległość hamowania Sil = o: V (z doświadczeń o: = 2, zatem Sil = 2· V), a […]

Układ hamulcowy

Podczas okresowej kontroli układu należy: — sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełnić go. — sprawdzić szczelność przewodów hamulcowych (w przypadku uszkodzenia któregokolwiek z przewodów należy wymienić go na nowy, a układ odpowietrzyć), — sprawdzić stan nakładek hamulcowych (klocków) hamulców kół przednich (minimalna grubość klocków hamulcowych wynosi I mm), — sprawdzić […]

DevURL
Polecamy rowniez: