Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

DevURL

Przepływ benzyny

Przepływ benzyny jest wymuszony przez pompę benzyny, napędzaną przez wałek rozrządu silnika. Pompa benzyny działa podobnie jak pompa ssąco-tłocząca, mimo że różni się od niej budową. Zamiast tłoka w pompie benzyny znajduje się elastyczna, ruchoma przepona, wykonana z kilku warstw płótna nasyconego tworzywem lub gumą odporną na działanie benzyny. Porównajmy różne ułożenie przepony. Jeżeli przepona przesunięta jest w dół, to w komorze nad przeponą powstaje podciśnienie, które „ssie” benzynę ze zbiornika. Po przesunięciu przepony w górę, jak na rysunku prawym, następuje ściśnięcie benzyny w komorze i tłoczenie benzyny do gaźnika.

Krzywka wałka silnika poprzez dźwignię i cięgło, pociąga przeponę pompy w dół. Natomiast ruch przepony w górę jest wykonany samoczynnie przez nacisk sprężyny umieszczonej pod przeponą. Zwróćmy uwagę na działanie zaworków umieszczonych w obudowie pompy; zaworek lewy otwiera się jedynie podczas ssania benzyny, a zaworek prawy tylko w czasie tłoczenia benzyny do gaźnika. Pompa benzyny umieszczona jest zwykle na kadłubie silnika. [patrz też: zabudowy samochodów dostawczych, pompy ciepła, zamiatarki ]

Jeżeli zbiornik paliwa umieszczony jest powyżej poziomu gaźnika, jak np. w samochodzie TRABANT, to benzyna sama napływa do gaźnika; przy takim układzie nie potrzebna jest pompa benzyny.W niektórych samochodach, np. SKODA 120 L, wraz z pompą benzyny zmontowany jest filtr benzyny. Można go rozbierać i czyścić bez demontażu pompy. Jeśli przewody doprowadzające benzynę są z plastyku, należy chronić je przed przegrzaniem.

W silniku samochodowym właściwą pracę wykonują rozprężające się gazy spalinowe. Wskutek wysokiej temperatury gazów powstaje bardzo duże ciśnienie, które przejęte przez tłok zostaje zamienione na pracę użyteczną. Ale oprócz wykonywania pracy ta energia cieplna powoduje silne nagrzewanie się głowicy, cylindra i innych części silnika.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: pompy ciepła zabudowy samochodów dostawczych zamiatarki

Przeczytaj też:
Akumulator

Akumulator można doładowywać tylko prądem stalym. W tym celu w prądnicy prądu zmiennego (alternatorze) umieszczony jest prostownik. Na przewodach wyprowadzonych z alternatora otrzymuje się wtedy prąd stały. Niektóre samochody mają prądnice wytwarzające bezpośrednio prąd stały. Zasada działania prądnicy prądu słalego jest podobna do działania prądnicy prądu zmiennego. Różnica polega na sposobie odprowadzenia prądu na szczotki. […]

Rozrusznik i inne silniki elektryczne

Rozrusznik jest silnikiem elektrycznym, w którym doprowadzona energia elektryczna zostaje zamieniona na energię mechaniczną. Zadaniem rozrusznika jest doprowadzenie wału korbowego silnika do takiej prędkości obrotowej, aby nastąpił rozruch silnika. Rozrusznik umieszczony jest obok obudowy sprzęgła, w pobliżu koła zamachowego walu korbowego. Obok igły magnetycznej kompasu ustawiona jest sztabka żelazna z uzwojeniem. Po doprowadzeniu do uzwojenia […]

Hamowanie

Efektywność hamowania w danym momencie zależna jest od siły, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. lm większy będzie nacisk na pedał, tym większe będzie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym i tym silniej szczęki hamulcowe będą przyciskane do tarczy hamulca.Tarcza hamulca obraca się razem z piastą koła i kołem. Obudowa tłoczków i szczęk hamulcowych jest […]

DevURL
Polecamy rowniez: