Artykul dnia:
Katalogi samochodowe

Przeglądając katalogi, oferty kupna samochodów w serwisach, czy ogłoszenia o sprzedaży aut w sieci zwracamy uwagę na kilka aspektów wymarzonego pojazdu, takich jak: marka, rocznik, silnik, wygląd zewnętrzny, stan opon i ilość zużycia paliwa. Ostatni parametr jest szczególnie istotny dla użytkownika. Od niego zależy, na jaką odległość właściciel będzie jeździł, ile pieniędzy wyda na utrzymanie […]

DevURL

Przepływ benzyny

Przepływ benzyny jest wymuszony przez pompę benzyny, napędzaną przez wałek rozrządu silnika. Pompa benzyny działa podobnie jak pompa ssąco-tłocząca, mimo że różni się od niej budową. Zamiast tłoka w pompie benzyny znajduje się elastyczna, ruchoma przepona, wykonana z kilku warstw płótna nasyconego tworzywem lub gumą odporną na działanie benzyny. Porównajmy różne ułożenie przepony. Jeżeli przepona przesunięta jest w dół, to w komorze nad przeponą powstaje podciśnienie, które „ssie” benzynę ze zbiornika. Po przesunięciu przepony w górę, jak na rysunku prawym, następuje ściśnięcie benzyny w komorze i tłoczenie benzyny do gaźnika.

Krzywka wałka silnika poprzez dźwignię i cięgło, pociąga przeponę pompy w dół. Natomiast ruch przepony w górę jest wykonany samoczynnie przez nacisk sprężyny umieszczonej pod przeponą. Zwróćmy uwagę na działanie zaworków umieszczonych w obudowie pompy; zaworek lewy otwiera się jedynie podczas ssania benzyny, a zaworek prawy tylko w czasie tłoczenia benzyny do gaźnika. Pompa benzyny umieszczona jest zwykle na kadłubie silnika. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum]

Jeżeli zbiornik paliwa umieszczony jest powyżej poziomu gaźnika, jak np. w samochodzie TRABANT, to benzyna sama napływa do gaźnika; przy takim układzie nie potrzebna jest pompa benzyny.W niektórych samochodach, np. SKODA 120 L, wraz z pompą benzyny zmontowany jest filtr benzyny. Można go rozbierać i czyścić bez demontażu pompy. Jeśli przewody doprowadzające benzynę są z plastyku, należy chronić je przed przegrzaniem.

W silniku samochodowym właściwą pracę wykonują rozprężające się gazy spalinowe. Wskutek wysokiej temperatury gazów powstaje bardzo duże ciśnienie, które przejęte przez tłok zostaje zamienione na pracę użyteczną. Ale oprócz wykonywania pracy ta energia cieplna powoduje silne nagrzewanie się głowicy, cylindra i innych części silnika.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

Oświetlenie samochodu

W danych technicznych zawarto informacje o żarówkach stosowanych w najważniejszych punktach świetlnych omawianych tu samochodów. Wymieniono tam moce tych żarówek. które mają najistotniejszy wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Każdy kierowca powinien mieć w samochodzie żarówki zapasowe. Wymiany żarówek w reflektorach przednich i kierunkowskazach dokonuje się od „tyłu, czyli od strony komory silnikowej. Oprawkę pokrytą […]

Układ zapłonowy silników V-6

Układ zapłonowy silników V-6/rozdzielacz zapłonu Motorola, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, świece zapłonowe oraz elektroniczny wzmacniacz modelowy włączony w obwód między cewkę i rozdzielacz Kąt wyprzedzenia zapłonu — gaźnik Solex                              9 0 przed ZZ — wtrysk paliwa                            1 20 przed ZZ — wtrysk paliwa (Szwecja)            1 50 przed ZZ Świece zapłonowe/Motorcraft AGR 22 Odstęp elektrod                            […]

DevURL
Polecamy rowniez: