Artykul dnia:
Ustawianie zapłonu

Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być dokonywane za pomocą lampy stroboskopowej, w stacji obsługi. Można jednak ustawić zapłon statycznie metodą dosyć prymitywną. jednak wystarczająco dokładną. W silniku wysokoprężnym, w którym zapłon następuje wskutek bardzo wysokiego ciśnienia i znacznej temperatury w komorze spalania i w którym z tej przyczyny nie ma aparatu zapłonowego, ustawieniu zapłonu — […]

DevURL

Przepływ benzyny

Przepływ benzyny jest wymuszony przez pompę benzyny, napędzaną przez wałek rozrządu silnika. Pompa benzyny działa podobnie jak pompa ssąco-tłocząca, mimo że różni się od niej budową. Zamiast tłoka w pompie benzyny znajduje się elastyczna, ruchoma przepona, wykonana z kilku warstw płótna nasyconego tworzywem lub gumą odporną na działanie benzyny. Porównajmy różne ułożenie przepony. Jeżeli przepona przesunięta jest w dół, to w komorze nad przeponą powstaje podciśnienie, które „ssie” benzynę ze zbiornika. Po przesunięciu przepony w górę, jak na rysunku prawym, następuje ściśnięcie benzyny w komorze i tłoczenie benzyny do gaźnika.

Krzywka wałka silnika poprzez dźwignię i cięgło, pociąga przeponę pompy w dół. Natomiast ruch przepony w górę jest wykonany samoczynnie przez nacisk sprężyny umieszczonej pod przeponą. Zwróćmy uwagę na działanie zaworków umieszczonych w obudowie pompy; zaworek lewy otwiera się jedynie podczas ssania benzyny, a zaworek prawy tylko w czasie tłoczenia benzyny do gaźnika. Pompa benzyny umieszczona jest zwykle na kadłubie silnika. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum]

Jeżeli zbiornik paliwa umieszczony jest powyżej poziomu gaźnika, jak np. w samochodzie TRABANT, to benzyna sama napływa do gaźnika; przy takim układzie nie potrzebna jest pompa benzyny.W niektórych samochodach, np. SKODA 120 L, wraz z pompą benzyny zmontowany jest filtr benzyny. Można go rozbierać i czyścić bez demontażu pompy. Jeśli przewody doprowadzające benzynę są z plastyku, należy chronić je przed przegrzaniem.

W silniku samochodowym właściwą pracę wykonują rozprężające się gazy spalinowe. Wskutek wysokiej temperatury gazów powstaje bardzo duże ciśnienie, które przejęte przez tłok zostaje zamienione na pracę użyteczną. Ale oprócz wykonywania pracy ta energia cieplna powoduje silne nagrzewanie się głowicy, cylindra i innych części silnika.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Własna elektrownia

Przeznaczeniem akumulatora jest dostarczenie prądu elektrycznego przede wszystkim do urządzeń rozruchowych (rozrusznik, instalacja zapłonowa) oraz do odbiorników prądu podczas postoju samochodu (oświetlenie itp.). W czasie jazdy zapotrzebowanie na prąd jest tak wielkie, że akumulator rozładowałby się całkowicie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Każdy samochód ma więc własną elektrownię, wytwarzającą prąd elektryczny. Urządzeniem tym jest prądnica. […]

Budowa samochodu

Za kołem kierownicy umieszczony jest zespół wskaźników. Jest w nim zwykle szybkościomierz, licznik kilometrów, wskaźnik temperatury wody chłodzącej silnik, wskaźnik poziomu paliwa oraz różne kolorowe lampki sygnalizacyjne, informujące o stanie lub działaniu różnych urządzeń zarówno silnika, jak i elementów sterowania, np. o zbyt niskim ciśnieniu oleju (czerwone światełko), o zaciągniętym hamulcu ręcznym (żółte światełko). Pod […]

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do kontroli jej działania, sprawdzania, czy nie ma przecieków oraz sprawdzania i ewentualnego uzupełniania oleju. Poziom oleju powinien być sprawdzany na samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu, po odczekaniu pewnej chwili po wjeździe na stanowisko (rozgrzany olej ma tendencję do spieniania). Poziom oleju jest sprawdzany za pomocą otworu przelewowego po […]

DevURL
Polecamy rowniez: