Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie […]

DevURL

Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników.

Obsługa filtru powietrza

Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w zamocowaniu obudowy filtra — sprowadza się do tych samych czynności obsługowych, jak w modelu Fiesta, tj. do okresowej wymiany wkładu papierowego. [patrz też: opłaty drogowe włochy kalkulator, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Obsługa układu chłodzenia

W czasie przeglądów technicznych należy sprawdzać poziom cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym, stężenie cieczy chłodzącej (masa właściwa powinna być większa niż 1,08 g/cm3 ) oraz naciąg paska klinowego.

Sprawdzenie i regulację naciągu paska klinowego należy przeprowadzić jak dla modelu Fiesta.

Sprawdzanie i ewentualna wymiana cieczy chłodzącej

Podczas regularnych obsług należy za pomocą gęstościomierza sprawdzić masę właściwą cieczy chłodzącej, która dla 45-procentowego roztworu płynu Motorcraft Antifreeze Plus powinna wynosić I ,065 g/cm3. Płyn należy wymieniać co 2 lata.

Obsługa sprzęgła

Obsługa sprzęgła polega na okresowej kontroli jego działania i regulacji skoku jałowego pedału. Powinien on wynosić 22±4,0 mm.

W celu regulacji należy:

— podnieść przód samochodu w górę,

— sprawdzić, czy linka jest prawidłowo zamocowana i czy nie jest skręcona,

— nacisnąć 4…5 razy pedał w celujego właściwego ułożenia,

— odkręcić nakrętkę regulacyjną tak, aby zapewnić prawidłową wartość skoku jałowego,

— zakręcić nakrętkę kontrującą, nacisnąć pedał ręką i wolno puścić,

— opuścić samochód.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów mechanizm zwrotniczy opłaty drogowe włochy kalkulator

Przeczytaj też:
Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany. Obwód zapłonowy W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy: — oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m, — oczyścić […]

OBCIAZENIE DRÓG

OBCIĄŻENIE DRÓG . PRZELOTNOŚĆ DROGI I INTENSYWNOŚĆ RUCHU Przelotnością trasy drogowej nazywa się ilość samochodów (ton n brutto), która może przejść przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Przelotność drogi zależy od ilości pasów ruchu drogowego i od przelotności jednego pasa ruchu. Przelotność jednego pasa ruchu jest uzależniona od: a) przelotności odcinków drogi, […]

Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu

Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu są tak zbudowane i tak połączone, że przy każdorazowym włączeniu świateł przednich natychmiast zapalają się światła tylne samochodu. Światła pozycyjne zapalają się łącznie z lampą oświetlającą tablicę. Reflektory przednie: — światła drogowe, — światła mijania rejestracyjnym. Kierunkowskaz lewy i prawy zapalają się razem z kierunkowskazami przednimi. Lampy to lampy sygnalizujące […]

DevURL
Polecamy rowniez: