Regulacja gaźnika
Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników.
Obsługa filtru powietrza
Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w zamocowaniu obudowy filtra — sprowadza się do tych samych czynności obsługowych, jak w modelu Fiesta, tj. do okresowej wymiany wkładu papierowego. [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]
Obsługa układu chłodzenia
W czasie przeglądów technicznych należy sprawdzać poziom cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym, stężenie cieczy chłodzącej (masa właściwa powinna być większa niż 1,08 g/cm3 ) oraz naciąg paska klinowego.
Sprawdzenie i regulację naciągu paska klinowego należy przeprowadzić jak dla modelu Fiesta.
Sprawdzanie i ewentualna wymiana cieczy chłodzącej
Podczas regularnych obsług należy za pomocą gęstościomierza sprawdzić masę właściwą cieczy chłodzącej, która dla 45-procentowego roztworu płynu Motorcraft Antifreeze Plus powinna wynosić I ,065 g/cm3. Płyn należy wymieniać co 2 lata.
Obsługa sprzęgła
Obsługa sprzęgła polega na okresowej kontroli jego działania i regulacji skoku jałowego pedału. Powinien on wynosić 22±4,0 mm.
W celu regulacji należy:
— podnieść przód samochodu w górę,
— sprawdzić, czy linka jest prawidłowo zamocowana i czy nie jest skręcona,
— nacisnąć 4…5 razy pedał w celujego właściwego ułożenia,
— odkręcić nakrętkę regulacyjną tak, aby zapewnić prawidłową wartość skoku jałowego,
— zakręcić nakrętkę kontrującą, nacisnąć pedał ręką i wolno puścić,
— opuścić samochód.
Tags: autorud rzeszów, ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy