Artykul dnia:
Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

DevURL

Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników.

Obsługa filtru powietrza

Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w zamocowaniu obudowy filtra — sprowadza się do tych samych czynności obsługowych, jak w modelu Fiesta, tj. do okresowej wymiany wkładu papierowego. [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Obsługa układu chłodzenia

W czasie przeglądów technicznych należy sprawdzać poziom cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym, stężenie cieczy chłodzącej (masa właściwa powinna być większa niż 1,08 g/cm3 ) oraz naciąg paska klinowego.

Sprawdzenie i regulację naciągu paska klinowego należy przeprowadzić jak dla modelu Fiesta.

Sprawdzanie i ewentualna wymiana cieczy chłodzącej

Podczas regularnych obsług należy za pomocą gęstościomierza sprawdzić masę właściwą cieczy chłodzącej, która dla 45-procentowego roztworu płynu Motorcraft Antifreeze Plus powinna wynosić I ,065 g/cm3. Płyn należy wymieniać co 2 lata.

Obsługa sprzęgła

Obsługa sprzęgła polega na okresowej kontroli jego działania i regulacji skoku jałowego pedału. Powinien on wynosić 22±4,0 mm.

W celu regulacji należy:

— podnieść przód samochodu w górę,

— sprawdzić, czy linka jest prawidłowo zamocowana i czy nie jest skręcona,

— nacisnąć 4…5 razy pedał w celujego właściwego ułożenia,

— odkręcić nakrętkę regulacyjną tak, aby zapewnić prawidłową wartość skoku jałowego,

— zakręcić nakrętkę kontrującą, nacisnąć pedał ręką i wolno puścić,

— opuścić samochód.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak: — przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy, — hamulec nożny oraz ręczny, — pedał przyspieszenia i kierownica, — sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy […]

Kłopoty z ruszaniem z miejsca

Prześledźmy, co dzieje się w skrzynce biegów w chwili, gdy kierowca przestawia dźwignię zmiany biegów.W samochodach, w których silnik umieszczony jest w pobliżu kół napędzanych, skrzynka biegów połączona jest w jeden zespół wraz z silnikiem, obudową sprzęgła oraz obudową przekładni głównej. Do silnika samochodu przykręcona jest obudowa sprzęgła a do niej obudowa przekładni wraz ze […]

Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

DevURL
Polecamy rowniez: