Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Oświetlenie w samochodzie

Działanie żarówki elektrycznej jest powszechnie znane. Energia elektryczna rozgrzewa włókno żarówki, a to z kolei wysyła promienie świetlne. W każdym samochodzie jest wbudowanych kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt różnych żarówek. Służą one m. in. do oświetlenia wnętrza samochodu, oświetlenia tablicy wskaźników, bagażnika itp. Aby żarówka świeciła, należy włączyć ją w obwód zamknięty ze źródłem prądu. Prąd […]

DevURL

Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca:

podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny,

— sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach,

— odkręcić nakrętkę zabezpieczającą,

— przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg,

— dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca,

— opuścić samochód.

Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona ze śruby.

Obsługa układu kierowniczego

Obsługa układu kierowniczego ogranicza się w zasadzie do okresowego sprawdzania (co ok. 20 000 km) złączy, zabezpieczeń, osłon gumowych oraz obudów przegubów kulkowych. [patrz też: opłaty drogowe włochy kalkulator, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Obsługa świec zapłonowych polega na ich okresowym czyszczeniu i sprawdzaniu stanu, a w razie potrzeby ustawieniu prawidłowego odstępu między elektrodami

Ustawienie świateł przeprowadza się wg ogólnych zasad.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów mechanizm zwrotniczy opłaty drogowe włochy kalkulator

Przeczytaj też:
Układ kierowniczy

Przekładnia kierownicza/zębatkowa Minimalny promień skrętu/4,76 m (4,63 m n— modele sportowe} Amortyzatory/teleskopowe, hydrauliczne, dwustronnego działania zarówno w przednim, jak i tylnym zawieszeniu. Wyposażenie elektryczne Akumulator/kwasowo-ołowiowy Napięcie znamionowe 12 v Pojemność akumulatora — dla silników o pojemności 1,1 dm3, 1,3 dm3 i 1,6 dm3 współpracujących z mechaniczną skrzynką biegów 38 A. h — dla silników o […]

Prądnica

Prądnica prądu przemiennego (alternator) w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi. Należy dbać jedynie o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był prawidłowo naciągnięty. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać się w granicach 8…10 mm przy nacisku palcem siłą 40 N. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk prądnicy. Przegląd prądnicy należy rozpocząć od szczotek, szczotkotrzymaczy […]

Skrzynka biegów

W skrzynce biegów włączona jest największa przekładnia (koła zębate) i samochód ma na kołach napędzanych największą siłę napędową. Ten pierwszy bieg włącza się podczas pokonywania dużych oporów jazdy, np. w czasie ruszania z miejsca, w czasie jazdy pod górę, na drodze piaszczystej itp. Zwiększa on również siłę napędową, lecz w stopniu mniejszym (koła zębate) niż […]

DevURL
Polecamy rowniez: