Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

DevURL

Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności.

Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości poprzecznego drążka kierowniczego. W tym celu należy najpierw zluzować nakrętkę (pod łbem śruby mimośrodowej) oraz drugą podobną nakrętkę na drugim końcu drążka.

Uwaga. W samochodach VW tylko jeden z dwu istniejących poprzecznych drążków kierowniczych stwarza możliwość regulacji jego długości.

Po odkręceniu nakrętek, pokręcając samym drążkiem, który w tym celu jest w środku długości spłaszczony, uzyskuje się jego skrócenie lub wydłużenie, zależnie od kierunku obracania drążka. Zmiana długości drążka odpowiada zmianie zbieżności kół (wartości zbieżności i kątów ustawienia kół). Kontroli ustawienia zbieżności można dokonać tylko odpowiednim przyrządem, w który są wyposażone stacje obsługi samochodów. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Regulacji kąta pochylenia koła dokonuje sie śrubą mimośrodową. Po odkręceniu nakrętki kontrującej, która unieruchamia śrubę regulacyjną, obraca się śrubę o pewien kąt i sprawdza się wartość kąta pochylenia koła. Kontroli tej dokonuje się specjalnym urządzeniem nałożonym na obręcz koła (konieczność posłużenia się takim wyposażeniem powoduje, że regulacji należy dokonać w stacji obsługi). Po uzyskaniu odpowiedniego kąta pochylenia koła, śrubę regulacyjną kontruje się poluzowaną przedtem nakrętką. O precyzyjności ustawienia kół decydują nie tylko dokładnie ustawione poszczególne kąty, lecz także możliwie najmniejsze różnice między ustawionymi kątami koła lewego i prawego. Kontrolę luzu w przednim zawieszeniu można przeprowadzić po uniesieniu jednej strony samochodu na podnośniku.

Przy okazji oględzin samochodu od spodu (z kanału lub na podnośniku w stacji obsługi) należy zawsze dokładnie obejrzeć, czy na zewnętrznych powierzchniach amortyzatorów nie ma śladów wycieku oleju amortyzatorowego, co dowodziłoby uszkodzenia.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Mechanizm sterujący skrzynią biegów

Urządzeniem umożliwiającym łagodne przyspieszanie podczas ruszania z miejsca jest sprzęgło. Spełnia ono jeszcze drugie ważne zadanie: umożliwia rozłączenie silnika od skrzynki biegów podczas zmiany biegów, czyli sprzęga (lub rozłącza) silnik z układem napędowym.Do wału korbowego silnika przymocowane jest ciężkie kolo zamachowe. Tarcza tego kola jest jednocześnie jedną z tarcz sprzęgła. Równolegle do płaszczyzny tarczy ustawiona […]

Stop! Zatrzymać samochód

Silnik napędza samochód, opony i resory łagodzą wstrząsy i drgania, układ kierowniczy umożliwia zmianę kierunku jazdy. A jeżeli kierowca pragnie zmniejszyć prędkość jazdy lub zatrzymać samochód to uruchamia układ hamulcowy, który utrudnia obroty kół i hamuje ruch pojazdu. Jadąc z góry sankami i chcąc zwolnić prędkość, wywołujemy tarcie między obcasami a powierzchnią śniegu. Podobnie tarcie […]

Koszty utrzymania samochodu

Rosnące koszty utrzymania samochodu sprawiają, że kierowcy chwytają się wszelkich sposobów, aby trochę zaoszczędzić. W społeczeństwie panuje pogląd, że oszczędność polega na kupowaniu w punktach pokazujących na cenniku najniższe ceny. W wielu przypadkach owa reguła znajduje potwierdzenie. Musi być spełniony podstawowy warunek – wizyta w tańszym punkcie sprzedaży nie może generować dodatkowych kosztów. Nie opłaca […]

DevURL
Polecamy rowniez: