Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Produkowane sa równiez skrapiarki jako przyczepy samochodowe

Produkowane są również skrapiarki jako przyczepy samochodowe. Skrapiarki samochodowe składają się z następujących części: 1) podwozia samochodowego, 2) ramy podstawowej zamocowanej do podwozia, 3) zbiornika bitumu, 4) urządzenia do podgrzewania, którego zadaniem jest utrzymywanie należytej temperatury bitumu bądź też podgrzewanie bitumu do temperatury roboczej, 5) urządzeń sterowniczych. Na ramie ze stali promowej spawanej zamocowany jest […]

DevURL

Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności.

Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości poprzecznego drążka kierowniczego. W tym celu należy najpierw zluzować nakrętkę (pod łbem śruby mimośrodowej) oraz drugą podobną nakrętkę na drugim końcu drążka.

Uwaga. W samochodach VW tylko jeden z dwu istniejących poprzecznych drążków kierowniczych stwarza możliwość regulacji jego długości.

Po odkręceniu nakrętek, pokręcając samym drążkiem, który w tym celu jest w środku długości spłaszczony, uzyskuje się jego skrócenie lub wydłużenie, zależnie od kierunku obracania drążka. Zmiana długości drążka odpowiada zmianie zbieżności kół (wartości zbieżności i kątów ustawienia kół). Kontroli ustawienia zbieżności można dokonać tylko odpowiednim przyrządem, w który są wyposażone stacje obsługi samochodów. [podobne: Naprawa samochodu w warsztacie samochodowym, Części samochodowe zamienne, a oryginalne, prasa do makulatury ]

Regulacji kąta pochylenia koła dokonuje sie śrubą mimośrodową. Po odkręceniu nakrętki kontrującej, która unieruchamia śrubę regulacyjną, obraca się śrubę o pewien kąt i sprawdza się wartość kąta pochylenia koła. Kontroli tej dokonuje się specjalnym urządzeniem nałożonym na obręcz koła (konieczność posłużenia się takim wyposażeniem powoduje, że regulacji należy dokonać w stacji obsługi). Po uzyskaniu odpowiedniego kąta pochylenia koła, śrubę regulacyjną kontruje się poluzowaną przedtem nakrętką. O precyzyjności ustawienia kół decydują nie tylko dokładnie ustawione poszczególne kąty, lecz także możliwie najmniejsze różnice między ustawionymi kątami koła lewego i prawego. Kontrolę luzu w przednim zawieszeniu można przeprowadzić po uniesieniu jednej strony samochodu na podnośniku.

Przy okazji oględzin samochodu od spodu (z kanału lub na podnośniku w stacji obsługi) należy zawsze dokładnie obejrzeć, czy na zewnętrznych powierzchniach amortyzatorów nie ma śladów wycieku oleju amortyzatorowego, co dowodziłoby uszkodzenia.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Części samochodowe zamienne, a oryginalne Naprawa samochodu w warsztacie samochodowym prasa do makulatury

Przeczytaj też:
Motoryzacja a środowisko

Motoryzacja, jak każda dziedzina ludzkiej działalności wpływa na środowisko i nie jest to korzystna dla natury relacja. Koncerny produkują coraz to nowe modele samochodów, rośnie liczba kierowców. Ekolodzy uważają, że wraz z rozwojem motoryzacji rozpoczęła się masowa degradacja środowiska. Spaliny zatruwają powietrze i wody gruntowe. Przejeżdżające nieustannie samochody zwiększają poziom hałasu, który niszczy zabytkowe budowle […]

Kłopoty z ruszaniem z miejsca

Prześledźmy, co dzieje się w skrzynce biegów w chwili, gdy kierowca przestawia dźwignię zmiany biegów.W samochodach, w których silnik umieszczony jest w pobliżu kół napędzanych, skrzynka biegów połączona jest w jeden zespół wraz z silnikiem, obudową sprzęgła oraz obudową przekładni głównej. Do silnika samochodu przykręcona jest obudowa sprzęgła a do niej obudowa przekładni wraz ze […]

W razie wiekszej odleglosci gotowa mase betonowa mozna przewozic w betoniarkach wbudowanych w podwozie samochodowe

W razie większej odległości gotową masę betonową można przewozić w betoniarkach wbudowanych w podwozie samochodowe. Za pomocą tych betoniarek również można produkować masę betonową. Z uwagi na możliwość sporządzenia masy betonowej zarówno tuż przed wyładowaniem, jak i w czasie transportu, betoniarki samochodowe mogą być użyte nawet przy znacznych odległościach wytwórni masy betonowej lub placu materiałowego […]

DevURL
Polecamy rowniez: