Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

DevURL

Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności.

Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości poprzecznego drążka kierowniczego. W tym celu należy najpierw zluzować nakrętkę (pod łbem śruby mimośrodowej) oraz drugą podobną nakrętkę na drugim końcu drążka.

Uwaga. W samochodach VW tylko jeden z dwu istniejących poprzecznych drążków kierowniczych stwarza możliwość regulacji jego długości.

Po odkręceniu nakrętek, pokręcając samym drążkiem, który w tym celu jest w środku długości spłaszczony, uzyskuje się jego skrócenie lub wydłużenie, zależnie od kierunku obracania drążka. Zmiana długości drążka odpowiada zmianie zbieżności kół (wartości zbieżności i kątów ustawienia kół). Kontroli ustawienia zbieżności można dokonać tylko odpowiednim przyrządem, w który są wyposażone stacje obsługi samochodów. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Regulacji kąta pochylenia koła dokonuje sie śrubą mimośrodową. Po odkręceniu nakrętki kontrującej, która unieruchamia śrubę regulacyjną, obraca się śrubę o pewien kąt i sprawdza się wartość kąta pochylenia koła. Kontroli tej dokonuje się specjalnym urządzeniem nałożonym na obręcz koła (konieczność posłużenia się takim wyposażeniem powoduje, że regulacji należy dokonać w stacji obsługi). Po uzyskaniu odpowiedniego kąta pochylenia koła, śrubę regulacyjną kontruje się poluzowaną przedtem nakrętką. O precyzyjności ustawienia kół decydują nie tylko dokładnie ustawione poszczególne kąty, lecz także możliwie najmniejsze różnice między ustawionymi kątami koła lewego i prawego. Kontrolę luzu w przednim zawieszeniu można przeprowadzić po uniesieniu jednej strony samochodu na podnośniku.

Przy okazji oględzin samochodu od spodu (z kanału lub na podnośniku w stacji obsługi) należy zawsze dokładnie obejrzeć, czy na zewnętrznych powierzchniach amortyzatorów nie ma śladów wycieku oleju amortyzatorowego, co dowodziłoby uszkodzenia.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Kanał przelotowy

Tłok przesuwa się w górę i zamyka (zasłania) wszystkie okienka w ściankach cylindra. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje sprężanie mieszanki paliwowej nad tłokiem. W skrzyni korbowej powstaje podciśnienie. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje dalsze sprężanie mieszanki w cylindrze. Równocześnie, po odsłonięciu okienka rury ssącej, świeża porcja mieszanki przepływa do skrzyni korbowej. Kiedy tłok […]

Budowa samochodu

Za kołem kierownicy umieszczony jest zespół wskaźników. Jest w nim zwykle szybkościomierz, licznik kilometrów, wskaźnik temperatury wody chłodzącej silnik, wskaźnik poziomu paliwa oraz różne kolorowe lampki sygnalizacyjne, informujące o stanie lub działaniu różnych urządzeń zarówno silnika, jak i elementów sterowania, np. o zbyt niskim ciśnieniu oleju (czerwone światełko), o zaciągniętym hamulcu ręcznym (żółte światełko). Pod […]

Układ napędowy

Jeżeli zmierzymy drogę, jaką przejdą koła samochodu jadącego na zakręcie lub dookoła placu, okaże się, że droga kół wewnętrznych jest znacznie krótsza od drogi kół zewnętrznych. Przebywając krótszą drogę, koło wykona mniej obrotów, a przebywając drogę dłuższą — więcej. Ponieważ kola z jednej i z drugiej strony pojazdu obracają się z różną prędkością (z różną […]

DevURL
Polecamy rowniez: