Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Praktycznie tak sie nie zdarza, gdyz samochód podlegajacy awarii zawsze przed calkowitym zatrzymaniem sie przejedzie jakas godzine droge

Praktycznie tak się nie zdarza, gdyż samochód podlegający awarii zawsze przed całkowitym zatrzymaniem się przejedzie jakąś godzinę drogę. Pomimo teoretycznego obliczenia wzoru na przelotność, biorąc pod uwagę konieczność zachowania jeszcze pewnego odstępu pomiędzy samochodem zatrzymującym się a podległym awarii, wzór ten można uznać za praktycznie wystarczający. Zasadniczym elementem do obliczenia odstępu bezpieczeństwa przy ruchu samochodów […]

DevURL

Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności.

Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości poprzecznego drążka kierowniczego. W tym celu należy najpierw zluzować nakrętkę (pod łbem śruby mimośrodowej) oraz drugą podobną nakrętkę na drugim końcu drążka.

Uwaga. W samochodach VW tylko jeden z dwu istniejących poprzecznych drążków kierowniczych stwarza możliwość regulacji jego długości.

Po odkręceniu nakrętek, pokręcając samym drążkiem, który w tym celu jest w środku długości spłaszczony, uzyskuje się jego skrócenie lub wydłużenie, zależnie od kierunku obracania drążka. Zmiana długości drążka odpowiada zmianie zbieżności kół (wartości zbieżności i kątów ustawienia kół). Kontroli ustawienia zbieżności można dokonać tylko odpowiednim przyrządem, w który są wyposażone stacje obsługi samochodów. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Regulacji kąta pochylenia koła dokonuje sie śrubą mimośrodową. Po odkręceniu nakrętki kontrującej, która unieruchamia śrubę regulacyjną, obraca się śrubę o pewien kąt i sprawdza się wartość kąta pochylenia koła. Kontroli tej dokonuje się specjalnym urządzeniem nałożonym na obręcz koła (konieczność posłużenia się takim wyposażeniem powoduje, że regulacji należy dokonać w stacji obsługi). Po uzyskaniu odpowiedniego kąta pochylenia koła, śrubę regulacyjną kontruje się poluzowaną przedtem nakrętką. O precyzyjności ustawienia kół decydują nie tylko dokładnie ustawione poszczególne kąty, lecz także możliwie najmniejsze różnice między ustawionymi kątami koła lewego i prawego. Kontrolę luzu w przednim zawieszeniu można przeprowadzić po uniesieniu jednej strony samochodu na podnośniku.

Przy okazji oględzin samochodu od spodu (z kanału lub na podnośniku w stacji obsługi) należy zawsze dokładnie obejrzeć, czy na zewnętrznych powierzchniach amortyzatorów nie ma śladów wycieku oleju amortyzatorowego, co dowodziłoby uszkodzenia.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą: — kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju. Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km […]

Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC, SAE 5W/30 przy temperaturze poniżej —6C, SAE IOW/30 SAE I OW/40 w zakresie temperatur —23…+320C, SAE IOW/50 SAE20W/40 SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej +1 20C, -  wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40. [patrz też: ganinex otomoto, […]

DevURL
Polecamy rowniez: