Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół
Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności.
Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości poprzecznego drążka kierowniczego. W tym celu należy najpierw zluzować nakrętkę (pod łbem śruby mimośrodowej) oraz drugą podobną nakrętkę na drugim końcu drążka.
Uwaga. W samochodach VW tylko jeden z dwu istniejących poprzecznych drążków kierowniczych stwarza możliwość regulacji jego długości.
Po odkręceniu nakrętek, pokręcając samym drążkiem, który w tym celu jest w środku długości spłaszczony, uzyskuje się jego skrócenie lub wydłużenie, zależnie od kierunku obracania drążka. Zmiana długości drążka odpowiada zmianie zbieżności kół (wartości zbieżności i kątów ustawienia kół). Kontroli ustawienia zbieżności można dokonać tylko odpowiednim przyrządem, w który są wyposażone stacje obsługi samochodów. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]
Regulacji kąta pochylenia koła dokonuje sie śrubą mimośrodową. Po odkręceniu nakrętki kontrującej, która unieruchamia śrubę regulacyjną, obraca się śrubę o pewien kąt i sprawdza się wartość kąta pochylenia koła. Kontroli tej dokonuje się specjalnym urządzeniem nałożonym na obręcz koła (konieczność posłużenia się takim wyposażeniem powoduje, że regulacji należy dokonać w stacji obsługi). Po uzyskaniu odpowiedniego kąta pochylenia koła, śrubę regulacyjną kontruje się poluzowaną przedtem nakrętką. O precyzyjności ustawienia kół decydują nie tylko dokładnie ustawione poszczególne kąty, lecz także możliwie najmniejsze różnice między ustawionymi kątami koła lewego i prawego. Kontrolę luzu w przednim zawieszeniu można przeprowadzić po uniesieniu jednej strony samochodu na podnośniku.
Przy okazji oględzin samochodu od spodu (z kanału lub na podnośniku w stacji obsługi) należy zawsze dokładnie obejrzeć, czy na zewnętrznych powierzchniach amortyzatorów nie ma śladów wycieku oleju amortyzatorowego, co dowodziłoby uszkodzenia.