Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy […]

DevURL

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm.

W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano inny układ zaworowy. Różni się on od poprzedniego układu przede wszystkim zastosowaniem popychacza szklankowego zamiast dźwigni zaworowej. Pociąga to za sobą zmianę sposobu regulacji luzu zaworów. Regulacji dokonuje się przez wymianę płytki regulacyjnej umieszczonej na popychaczu szklankowym.

Regulacji należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy wynoszą: na zaworze ssącym — 0,1 5 mm; na zaworze wydechowym — 0,25 mm. Niezbędne narzędzia: szczelinomierz, specjalna [przypisy: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ] dźwignia do wciskania popychaczy szklankowych sprężynowa dźwigni zaworowej oraz specjalne szczypce do wyjmowania płytek regulacyjnych. Ponadto do regulacji należy dysponować płytkami regulacyjnymi odpowiedniej grubości.

Czynności wstępne sprowadzają się do wykręcenia świec, zdjęcia kopułki przerywacza oraz zdjęcia pokrywy zaworów. Następnie obracając wałem korbowym należy ustawić tłok pierwszego cylindra w położeniu ZZ. Szczelinomierzem, o odpowiedniej do badanego zaworu grubości, sprawdzić luz między krzywką wałka rozrządu a płytką regulacyjną w obu zaworach pierwszego cylindra. Jeżeli luz jest niewłaściwy (np. za duży), to należy między krzywki nad pierwszym cylindrem założyć zagięty koniec dźwigni. Naciśnięcie w dół odpowiednio założonej dźwigni spowoduje, że popychacz szklankowy, z którego zdejmuje się płytkę regulacyjną, obniży swoje położenie, Umożliwi to, za pomocą szczypców, wyjęcie płytki i unieszczenie na jej miejsce innej o większym wymiarze. Pozostaje jeszcze sprawdzenie nowego luzu zaworowego.

Po regulacji pierwszego cylindra należy wyregulować luzy zaworów w pozostałych cylindrach w kolejności: 1 -3-4-2.

W silnikach VW Diesel 1,5 dm3 regulacji luzu zaworów dokonuje się analogicznie z tą różnicą, że wykręca się podgrzewacze z cylindrów, (zamiast świec, których nie ma) oraz ustawia się inne luzy: na zaworze ssącym — mm; na zaworze wydechowym — mm.

Uwaga. Pomiaru luzów należy dokonywać, przy temperaturze silnika około 35 0C lub przy gorącym silniku, powiększając podane luzy 0 0,05 mm.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Własna elektrownia

Przeznaczeniem akumulatora jest dostarczenie prądu elektrycznego przede wszystkim do urządzeń rozruchowych (rozrusznik, instalacja zapłonowa) oraz do odbiorników prądu podczas postoju samochodu (oświetlenie itp.). W czasie jazdy zapotrzebowanie na prąd jest tak wielkie, że akumulator rozładowałby się całkowicie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Każdy samochód ma więc własną elektrownię, wytwarzającą prąd elektryczny. Urządzeniem tym jest prądnica. […]

Przekładnia kierownicza

Do regulacji przekładni służy śruba unieruchamiana nakrętką kontrująca. Regulację należy przeprowadzać, gdy koła samochodu są odciążone (pojazd uniesiony w górę). Po odkręceniu nakrętki kontrującej, pokręcając śrubą regulacyjną, ustawia się możliwie najmniejszy luz przekładni. Luz ten musi być tak dobrany, żeby umożliwiał wykonanie bez większych oporów pełnego ruchu kołem kierownicy. Po uzyskaniu odpowiedniego luzu śrubę regulacyjną […]

Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu […]

DevURL
Polecamy rowniez: