Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia. Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia […]

DevURL

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm.

W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano inny układ zaworowy. Różni się on od poprzedniego układu przede wszystkim zastosowaniem popychacza szklankowego zamiast dźwigni zaworowej. Pociąga to za sobą zmianę sposobu regulacji luzu zaworów. Regulacji dokonuje się przez wymianę płytki regulacyjnej umieszczonej na popychaczu szklankowym.

Regulacji należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy wynoszą: na zaworze ssącym — 0,1 5 mm; na zaworze wydechowym — 0,25 mm. Niezbędne narzędzia: szczelinomierz, specjalna [przypisy: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ] dźwignia do wciskania popychaczy szklankowych sprężynowa dźwigni zaworowej oraz specjalne szczypce do wyjmowania płytek regulacyjnych. Ponadto do regulacji należy dysponować płytkami regulacyjnymi odpowiedniej grubości.

Czynności wstępne sprowadzają się do wykręcenia świec, zdjęcia kopułki przerywacza oraz zdjęcia pokrywy zaworów. Następnie obracając wałem korbowym należy ustawić tłok pierwszego cylindra w położeniu ZZ. Szczelinomierzem, o odpowiedniej do badanego zaworu grubości, sprawdzić luz między krzywką wałka rozrządu a płytką regulacyjną w obu zaworach pierwszego cylindra. Jeżeli luz jest niewłaściwy (np. za duży), to należy między krzywki nad pierwszym cylindrem założyć zagięty koniec dźwigni. Naciśnięcie w dół odpowiednio założonej dźwigni spowoduje, że popychacz szklankowy, z którego zdejmuje się płytkę regulacyjną, obniży swoje położenie, Umożliwi to, za pomocą szczypców, wyjęcie płytki i unieszczenie na jej miejsce innej o większym wymiarze. Pozostaje jeszcze sprawdzenie nowego luzu zaworowego.

Po regulacji pierwszego cylindra należy wyregulować luzy zaworów w pozostałych cylindrach w kolejności: 1 -3-4-2.

W silnikach VW Diesel 1,5 dm3 regulacji luzu zaworów dokonuje się analogicznie z tą różnicą, że wykręca się podgrzewacze z cylindrów, (zamiast świec, których nie ma) oraz ustawia się inne luzy: na zaworze ssącym — mm; na zaworze wydechowym — mm.

Uwaga. Pomiaru luzów należy dokonywać, przy temperaturze silnika około 35 0C lub przy gorącym silniku, powiększając podane luzy 0 0,05 mm.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

Układ napędowy

Zaletą układu jest racjonalne wykorzystanie przestrzeni pod pokrywą silnika przy równoczesnym łatwym dostępie do elementów wymagających obsługi. Jak zwiększyć moc silnika? Niestety takiego urządzenia, które zwiększałoby moc silnika bez wprowadzania w nim zmian konstrukcyjnych, nie udało się zbudować. Jeżeli nie możemy zwiększyć mocy, to spróbujmy zwiększyć siłę napędową na kołach. Wyjaśnimy taką możliwość na następującym […]

W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajezdza na baze materialowa, gdzie z silosów jest napelniana materialami skladowymi

W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajeżdża na bazę materiałową, gdzie z silosów jest napełniana materiałami składowymi. Równocześnie zbiornik napełnia się wodą. Napełniona betoniarka przyjeżdża na budowę i w odległości 1,5 + 2,0 kim od miejsca wbudowania masy betonowej doprowadza sie do mieszalnika ustaloną ilość wody, a następnie materiały poddaje się dokładnemu wymieszaniu przez obrót […]

DevURL
Polecamy rowniez: