Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stale dazenie do zwiekszania szybkosci

Konstrukcja nowoczesnych pojazdów samochodowych wykazuje stałe dążenie do zwiększania szybkości. Wpływa to również na zwiększenie sił działających na nawierzchnię. Na podstawie przytoczonych rozważań, można stwierdzić, że nowoczesne projektowanie dróg powinno spełniać następujące warunki: 1) na odcinkach nawierzchni drogowej, na których zwiększa się działanie sił przez istnienie sił dodatkowych (łuki poziome, przechyłki, łuki pionowe wklęsłe, połączenia […]

DevURL

Regulacja luzu zaworów

Luzy zaworów należy ustawić z maksymalną dokładnością. Zwłaszcza zbyt mały luz zaworu jest groźny w konsekwencji dla samego zaworu. Czynności regulacyjnych należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy dla silnika zimnego wynoszą: luz na zaworze ssącym — O, 1 5 mm; luz na zaworze wydechowym — 0,25 mm.

W silnikach VW 1,5 dm3 zastosowano inny układ zaworowy. Różni się on od poprzedniego układu przede wszystkim zastosowaniem popychacza szklankowego zamiast dźwigni zaworowej. Pociąga to za sobą zmianę sposobu regulacji luzu zaworów. Regulacji dokonuje się przez wymianę płytki regulacyjnej umieszczonej na popychaczu szklankowym.

Regulacji należy dokonywać na silniku całkowicie wystudzonym. Wymagane luzy wynoszą: na zaworze ssącym — 0,1 5 mm; na zaworze wydechowym — 0,25 mm. Niezbędne narzędzia: szczelinomierz, specjalna [przypisy: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ] dźwignia do wciskania popychaczy szklankowych sprężynowa dźwigni zaworowej oraz specjalne szczypce do wyjmowania płytek regulacyjnych. Ponadto do regulacji należy dysponować płytkami regulacyjnymi odpowiedniej grubości.

Czynności wstępne sprowadzają się do wykręcenia świec, zdjęcia kopułki przerywacza oraz zdjęcia pokrywy zaworów. Następnie obracając wałem korbowym należy ustawić tłok pierwszego cylindra w położeniu ZZ. Szczelinomierzem, o odpowiedniej do badanego zaworu grubości, sprawdzić luz między krzywką wałka rozrządu a płytką regulacyjną w obu zaworach pierwszego cylindra. Jeżeli luz jest niewłaściwy (np. za duży), to należy między krzywki nad pierwszym cylindrem założyć zagięty koniec dźwigni. Naciśnięcie w dół odpowiednio założonej dźwigni spowoduje, że popychacz szklankowy, z którego zdejmuje się płytkę regulacyjną, obniży swoje położenie, Umożliwi to, za pomocą szczypców, wyjęcie płytki i unieszczenie na jej miejsce innej o większym wymiarze. Pozostaje jeszcze sprawdzenie nowego luzu zaworowego.

Po regulacji pierwszego cylindra należy wyregulować luzy zaworów w pozostałych cylindrach w kolejności: 1 -3-4-2.

W silnikach VW Diesel 1,5 dm3 regulacji luzu zaworów dokonuje się analogicznie z tą różnicą, że wykręca się podgrzewacze z cylindrów, (zamiast świec, których nie ma) oraz ustawia się inne luzy: na zaworze ssącym — mm; na zaworze wydechowym — mm.

Uwaga. Pomiaru luzów należy dokonywać, przy temperaturze silnika około 35 0C lub przy gorącym silniku, powiększając podane luzy 0 0,05 mm.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Układ zapłonowy silników V-6

Układ zapłonowy silników V-6/rozdzielacz zapłonu Motorola, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, świece zapłonowe oraz elektroniczny wzmacniacz modelowy włączony w obwód między cewkę i rozdzielacz Kąt wyprzedzenia zapłonu — gaźnik Solex                              9 0 przed ZZ — wtrysk paliwa                            1 20 przed ZZ — wtrysk paliwa (Szwecja)            1 50 przed ZZ Świece zapłonowe/Motorcraft AGR 22 Odstęp elektrod                            […]

Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika. Wymiana oleju Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: […]

Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.): 1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału), 2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm), 3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby), 4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych […]

DevURL
Polecamy rowniez: