Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Wedlug sposobu przechylenie skrzyni ladunkowej, wywrotki dzieli sie

Według sposobu przechylenie skrzyni ładunkowej, wywrotki dzieli się. 1) na wywrotki z samoczynnym przechylaniem, 2) wywrotkarz, przechylaniem skrzyni za pomocą specjalnego urządzenia. W pierwszym przypadku przechylenie skrzyni następuje przez zwolnienie mechanizmu przytrzymującego skrzynię w położeniu poziomym. Przechylenie to następuje pod wpływem ciężaru ładunku, wskutek podparcia skrzyni przegubowo poza środkiem ciężkości. Typowym przykładem samochodów o samoczynnym […]

DevURL

Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Sposób postępowania jest następujący:

— wyjąć nakrętkę regulacyjną lub linkę sprzęgła z sześciokątnego wgłębienia i dokręcić nakrętkę tak, żeby otrzymaćć żądaną wartość skoku jałowego pedału,

— umieścić ponownie nakrętkę lub linkę w zagłębieniu,

— nacisnąć kilkakrotnie pedał „do podłogi i ponownie sprawdzić skok jałowy.

Obsługa skrzynki biegów

Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w poprzednio omawianych modelach.

Obsługa wału korbowego

Obsługa wału korbowego polega na smarowaniu co 40 000 km przegubów oraz sprawdzaniu ich stanu.

Obsługa tylnego mostu

Obsługa tylnego mostu — podobnie jak w modelu Escort polega na kontroli prawidłowości jego działania oraz sprawdzaniu i ewentualnym uzupełnianiu oleju do poziomu korka przelewowego. Z uwagi na brak korka spustowego nie ma możliwości wymiany oleju (olej jest wymieniany jedynie w przypadku naprawy zespołu). [podobne: Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu, sklep z częściami do motocykli wszystkich marek, pompy lakiernicze ]

Obsługa kół oraz przedniego zawieszenia

W celu właściwej eksploatacji ogumienia należy utrzymywać w nich właściwe ciśnienie, a dla ich równomiernego zużycia przestawiać koła zgodnie z zaleceniami omówionymi w części dotyczącej modelu Fiesta.

W regularnych odstępach czasu średnio co 40 000 km należy smarować przeguby kulowe przedniego zawieszenia w następujący sposób:

— po zdjęciu kół zdjąć osłony gumowe z górnego i dolnego wahacza,

— nasmarować przeguby smarownicą i założyć osłony gumowe oraz koła.

Podczas obsług okresowych należy sprawdzać stan amortyzatorów zwracając uwagę na nieszczelności, stan przegubów kulowych, osłon przegubów i drążków kierowniczych oraz tulei i wahaczy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu pompy lakiernicze sklep z częściami do motocykli wszystkich marek

Przeczytaj też:
Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika. Wymiana oleju Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: […]

Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej […]

Rozrusznik i inne silniki elektryczne

Rozrusznik jest silnikiem elektrycznym, w którym doprowadzona energia elektryczna zostaje zamieniona na energię mechaniczną. Zadaniem rozrusznika jest doprowadzenie wału korbowego silnika do takiej prędkości obrotowej, aby nastąpił rozruch silnika. Rozrusznik umieszczony jest obok obudowy sprzęgła, w pobliżu koła zamachowego walu korbowego. Obok igły magnetycznej kompasu ustawiona jest sztabka żelazna z uzwojeniem. Po doprowadzeniu do uzwojenia […]

DevURL
Polecamy rowniez: