Artykul dnia:
Odstep czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przyblizeniu 1 sekunde, chociaz ostatnio przyjmuje sie, ze praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy

Odstęp czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przybliżeniu 1 sekundę, chociaż ostatnio przyjmuje się, że praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy. Przez intensywność ruchu na drodze rozumiemy ilość samochodów (ton brutto), która przechodzi przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Wzór na maksymalną intensywność ruchu drogowego: Nr […]

DevURL

Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Sposób postępowania jest następujący:

— wyjąć nakrętkę regulacyjną lub linkę sprzęgła z sześciokątnego wgłębienia i dokręcić nakrętkę tak, żeby otrzymaćć żądaną wartość skoku jałowego pedału,

— umieścić ponownie nakrętkę lub linkę w zagłębieniu,

— nacisnąć kilkakrotnie pedał „do podłogi i ponownie sprawdzić skok jałowy.

Obsługa skrzynki biegów

Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w poprzednio omawianych modelach.

Obsługa wału korbowego

Obsługa wału korbowego polega na smarowaniu co 40 000 km przegubów oraz sprawdzaniu ich stanu.

Obsługa tylnego mostu

Obsługa tylnego mostu — podobnie jak w modelu Escort polega na kontroli prawidłowości jego działania oraz sprawdzaniu i ewentualnym uzupełnianiu oleju do poziomu korka przelewowego. Z uwagi na brak korka spustowego nie ma możliwości wymiany oleju (olej jest wymieniany jedynie w przypadku naprawy zespołu). [podobne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Obsługa kół oraz przedniego zawieszenia

W celu właściwej eksploatacji ogumienia należy utrzymywać w nich właściwe ciśnienie, a dla ich równomiernego zużycia przestawiać koła zgodnie z zaleceniami omówionymi w części dotyczącej modelu Fiesta.

W regularnych odstępach czasu średnio co 40 000 km należy smarować przeguby kulowe przedniego zawieszenia w następujący sposób:

— po zdjęciu kół zdjąć osłony gumowe z górnego i dolnego wahacza,

— nasmarować przeguby smarownicą i założyć osłony gumowe oraz koła.

Podczas obsług okresowych należy sprawdzać stan amortyzatorów zwracając uwagę na nieszczelności, stan przegubów kulowych, osłon przegubów i drążków kierowniczych oraz tulei i wahaczy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska. Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe. […]

Ustawianie zapłonu

Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być dokonywane za pomocą lampy stroboskopowej, w stacji obsługi. Można jednak ustawić zapłon statycznie metodą dosyć prymitywną. jednak wystarczająco dokładną. W silniku wysokoprężnym, w którym zapłon następuje wskutek bardzo wysokiego ciśnienia i znacznej temperatury w komorze spalania i w którym z tej przyczyny nie ma aparatu zapłonowego, ustawieniu zapłonu — […]

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do kontroli jej działania, sprawdzania, czy nie ma przecieków oraz sprawdzania i ewentualnego uzupełniania oleju. Poziom oleju powinien być sprawdzany na samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu, po odczekaniu pewnej chwili po wjeździe na stanowisko (rozgrzany olej ma tendencję do spieniania). Poziom oleju jest sprawdzany za pomocą otworu przelewowego po […]

DevURL
Polecamy rowniez: