Artykul dnia:
Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika. Wymiana oleju Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: […]

DevURL

Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Sposób postępowania jest następujący:

— wyjąć nakrętkę regulacyjną lub linkę sprzęgła z sześciokątnego wgłębienia i dokręcić nakrętkę tak, żeby otrzymaćć żądaną wartość skoku jałowego pedału,

— umieścić ponownie nakrętkę lub linkę w zagłębieniu,

— nacisnąć kilkakrotnie pedał „do podłogi i ponownie sprawdzić skok jałowy.

Obsługa skrzynki biegów

Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w poprzednio omawianych modelach.

Obsługa wału korbowego

Obsługa wału korbowego polega na smarowaniu co 40 000 km przegubów oraz sprawdzaniu ich stanu.

Obsługa tylnego mostu

Obsługa tylnego mostu — podobnie jak w modelu Escort polega na kontroli prawidłowości jego działania oraz sprawdzaniu i ewentualnym uzupełnianiu oleju do poziomu korka przelewowego. Z uwagi na brak korka spustowego nie ma możliwości wymiany oleju (olej jest wymieniany jedynie w przypadku naprawy zespołu). [podobne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Obsługa kół oraz przedniego zawieszenia

W celu właściwej eksploatacji ogumienia należy utrzymywać w nich właściwe ciśnienie, a dla ich równomiernego zużycia przestawiać koła zgodnie z zaleceniami omówionymi w części dotyczącej modelu Fiesta.

W regularnych odstępach czasu średnio co 40 000 km należy smarować przeguby kulowe przedniego zawieszenia w następujący sposób:

— po zdjęciu kół zdjąć osłony gumowe z górnego i dolnego wahacza,

— nasmarować przeguby smarownicą i założyć osłony gumowe oraz koła.

Podczas obsług okresowych należy sprawdzać stan amortyzatorów zwracając uwagę na nieszczelności, stan przegubów kulowych, osłon przegubów i drążków kierowniczych oraz tulei i wahaczy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Przeciazenie nawierzchni podczas ruchu na luku pionowym

Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym.Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym następuje dla łuków pionowych wklęsłych wskutek występowania siły odśrodkowej, działającej w kierunku promienia łuku i skierowanej z góry na dół. Przeciążenie tego rodzaju istnieje na każdej nawierzchni, nawet na nawierzchni w dobrym stanie. Wywołuje je istnienie fal powstających przy wykonaniu nawierzchni (wałowanie). […]

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do kontroli jej działania, sprawdzania, czy nie ma przecieków oraz sprawdzania i ewentualnego uzupełniania oleju. Poziom oleju powinien być sprawdzany na samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu, po odczekaniu pewnej chwili po wjeździe na stanowisko (rozgrzany olej ma tendencję do spieniania). Poziom oleju jest sprawdzany za pomocą otworu przelewowego po […]

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część […]

DevURL
Polecamy rowniez: