Partnerzy serwisu:
Warsztat samochodowy w Szczecinie zaprasza na naprawy wszystkich samochodów, przeglądy i serwis, sprawdź więcej tutaj

Artykul dnia:
Obsługi okresowe

Przegląd przed dostawą, przeprowadzany w fabryce, ma na celu sprawdzenie wszystkich zespołów i elementów samochodu. Obsługa po przejechaniu pierwszych 2500 km jest obsługą gwarancyjną (bezpłatną) mającą na celu sprawdzenie ogólnego stanu pojazdu i usunięcie ewentualnych usterek. Obsługa po pierwszych 10 000 km lub 6 miesiącach eksploatacji, a następnie co 20 000 km obejmuje następujące czynności. […]

DevURL

Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Sposób postępowania jest następujący:

— wyjąć nakrętkę regulacyjną lub linkę sprzęgła z sześciokątnego wgłębienia i dokręcić nakrętkę tak, żeby otrzymaćć żądaną wartość skoku jałowego pedału,

— umieścić ponownie nakrętkę lub linkę w zagłębieniu,

— nacisnąć kilkakrotnie pedał „do podłogi i ponownie sprawdzić skok jałowy.

Obsługa skrzynki biegów

Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w poprzednio omawianych modelach.

Obsługa wału korbowego

Obsługa wału korbowego polega na smarowaniu co 40 000 km przegubów oraz sprawdzaniu ich stanu.

Obsługa tylnego mostu

Obsługa tylnego mostu — podobnie jak w modelu Escort polega na kontroli prawidłowości jego działania oraz sprawdzaniu i ewentualnym uzupełnianiu oleju do poziomu korka przelewowego. Z uwagi na brak korka spustowego nie ma możliwości wymiany oleju (olej jest wymieniany jedynie w przypadku naprawy zespołu). [podobne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

Obsługa kół oraz przedniego zawieszenia

W celu właściwej eksploatacji ogumienia należy utrzymywać w nich właściwe ciśnienie, a dla ich równomiernego zużycia przestawiać koła zgodnie z zaleceniami omówionymi w części dotyczącej modelu Fiesta.

W regularnych odstępach czasu średnio co 40 000 km należy smarować przeguby kulowe przedniego zawieszenia w następujący sposób:

— po zdjęciu kół zdjąć osłony gumowe z górnego i dolnego wahacza,

— nasmarować przeguby smarownicą i założyć osłony gumowe oraz koła.

Podczas obsług okresowych należy sprawdzać stan amortyzatorów zwracając uwagę na nieszczelności, stan przegubów kulowych, osłon przegubów i drążków kierowniczych oraz tulei i wahaczy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia. Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia […]

Praktycznie tak sie nie zdarza, gdyz samochód podlegajacy awarii zawsze przed calkowitym zatrzymaniem sie przejedzie jakas godzine droge

Praktycznie tak się nie zdarza, gdyż samochód podlegający awarii zawsze przed całkowitym zatrzymaniem się przejedzie jakąś godzinę drogę. Pomimo teoretycznego obliczenia wzoru na przelotność, biorąc pod uwagę konieczność zachowania jeszcze pewnego odstępu pomiędzy samochodem zatrzymującym się a podległym awarii, wzór ten można uznać za praktycznie wystarczający. Zasadniczym elementem do obliczenia odstępu bezpieczeństwa przy ruchu samochodów […]

Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy. Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku […]

DevURL
Polecamy rowniez: