Partnerzy serwisu:
Pomoc drogowa / Poznań - transport samochodów i maszyn

Artykul dnia:
Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy. Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku […]

DevURL

Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu hamulcowego. Sposób odpowietrzania podano w pierwszej części książki.

W samochodach VW Golf—Diesel, w celu uzyskania odpowiedniego podciśnienia, niezbędnego do działania urządzenia wspomagającego, zastosowano specjalną pompę próżniową. Zarówno urządzenie wspomagające, jak i pompa próżniowa nie wymagają obsługi.

Znajdujący się w układzie hamulcowym korektor hamowania kół tylnych może być obsługiwany tylko w stacji obsługi samochodów.

Poza hamulcami hydraulicznymi, samochody VW są wyposażone w mechaniczny hamulec pomocniczy na tylne koła. Hamulec ten w samochodzie VW Polo ma śrube regulacyjną umieszczoną pod podłogą. Regulacji hamulca stosowanego w pozostałych modelach samochodów można łatwo dokonać z wnętrza pojazdu. Regulacja w obu przypadkach polega na zmianie długości cięgna hamulca za pośrednictwem nakrętki regulacyjnej. Właściwie wyregulowany hamulec zaciągnięty na drugi ząb zapadki, powinien powodować wyczuwalny kontakt okładzin szczęk z bębnem, Zaciągnięty na czwarty ząb zapadki powinien uniemożliwić obrócenie koła ręką. Obsługa hamulca pomocniczego, poza regulacją, polega na smarowaniu cięgieł. [patrz też: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Przekładnia kierownicza

Potrzeba przeprowadzenia regulacji przekładni kierowniczej występuje w samochodach dość rzadko. Zazwyczaj przyczyną luzów w mechanizmach kierowniczych, wyczuwalnych w czasie kontroli, są sworznie kuliste na końcach drążków kierowniczych. Pracują one w bardziej niekorzystnych warunkach i zwykle wcześniej ulegają zniszczeniu.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Układ hamulowy

Szczęki hamulca można „podejrzeć” przez zakręcane korkami wzierniki umieszczone w tarczy hamulca przymocowanej trwale do elementu zawieszenia. Stosownie do rodzaju nakładek nitowanych lub naprasowanych i ich dopuszczalnej grubości minimalnej, można ocenić wstępnie ich zużycie. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ] Hamulce bębnowe po dłuższym ich użytkowaniu muszą być wyregulowane. Sposób regulacji, mający na celu ustawienie […]

Obsługa filtru powietrza

Forda ma wymienny wkład papierowy. W celu wymiany wkładu należy: — Otworzyć pokrywę silnika i odłączyć akumulator, wyjąć wkład filtru (przez rozkręcenie centralnej śruby i rozpięcie 5 zacisków), — oczyścić wnętrze obudowy filtru i zamontować nowy wkład, — założyć pokrywę filtru, przykręcić śrubę i zapiąć zaciski, połączyć akumulator i zamknąć pokrywę silnika. Obsługa układu zasilania […]

Filtry powietrza

W samochodach VW znalazły zastosowanie różne typy filtrów powietrza. Wszystkie te filtry łączą wspólne cechy: są to filtry suche z wymiennym wkładem. Czynności obsługowe ze strony użytkownika ograniczają się do wymiany wkładu filtrującego, po określonym przebiegu lub tylko oczyszczeniu tego wkładu, dokładnego oczyszczenia obudowy filtru i przewodów ssawnych, przy okazji wymiany wkładu oraz przestawienia rury […]

DevURL
Polecamy rowniez: