Artykul dnia:
Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

DevURL

Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu hamulcowego. Sposób odpowietrzania podano w pierwszej części książki.

W samochodach VW Golf—Diesel, w celu uzyskania odpowiedniego podciśnienia, niezbędnego do działania urządzenia wspomagającego, zastosowano specjalną pompę próżniową. Zarówno urządzenie wspomagające, jak i pompa próżniowa nie wymagają obsługi.

Znajdujący się w układzie hamulcowym korektor hamowania kół tylnych może być obsługiwany tylko w stacji obsługi samochodów.

Poza hamulcami hydraulicznymi, samochody VW są wyposażone w mechaniczny hamulec pomocniczy na tylne koła. Hamulec ten w samochodzie VW Polo ma śrube regulacyjną umieszczoną pod podłogą. Regulacji hamulca stosowanego w pozostałych modelach samochodów można łatwo dokonać z wnętrza pojazdu. Regulacja w obu przypadkach polega na zmianie długości cięgna hamulca za pośrednictwem nakrętki regulacyjnej. Właściwie wyregulowany hamulec zaciągnięty na drugi ząb zapadki, powinien powodować wyczuwalny kontakt okładzin szczęk z bębnem, Zaciągnięty na czwarty ząb zapadki powinien uniemożliwić obrócenie koła ręką. Obsługa hamulca pomocniczego, poza regulacją, polega na smarowaniu cięgieł. [patrz też: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Przekładnia kierownicza

Potrzeba przeprowadzenia regulacji przekładni kierowniczej występuje w samochodach dość rzadko. Zazwyczaj przyczyną luzów w mechanizmach kierowniczych, wyczuwalnych w czasie kontroli, są sworznie kuliste na końcach drążków kierowniczych. Pracują one w bardziej niekorzystnych warunkach i zwykle wcześniej ulegają zniszczeniu.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Przednie zawieszenie

Obsługa przedniego zawieszenia polega na okresowym sprawdzaniu: — stanu amortyzatorów i ewentualnych ich nieszczelności, — zużycia tłoków amortyzatorów, — stanu tulei gumowych, przegubów i osłon gumowych, — zbieżności kół przednich, w przypadku nieprawidłowej należy regulować (przez skrócenie lub wydłużenie drążków kierowniczych). Kąt pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy są w modelu Fiesta wielkościami nieregulowanymi i ich […]

Czwarta grupe stanowia samochody specjalne o charakterze pomocniczym

Czwartą grupę stanowią samochody specjalne o charakterze pomocniczym. Do pierwszej grupy samochodów specjalnych można zaliczyć: 1) samochody betoniarki, 2) samochody skrapiarki bitumu, 3) samochody skrapiarki wody. Do grupy drugiej należą: 1) żurawie samochodowe, 2) łamacze kamienia o podwoziu samochodowym, 3) otaczarki mas bitumicznych o podwoziu samochodowym, 4) samochodowe warsztaty mechaniczne, 5) samochody kombajny do remontu […]

Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników. Obsługa filtru powietrza Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w […]

DevURL
Polecamy rowniez: