Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

DevURL

Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu hamulcowego. Sposób odpowietrzania podano w pierwszej części książki.

W samochodach VW Golf—Diesel, w celu uzyskania odpowiedniego podciśnienia, niezbędnego do działania urządzenia wspomagającego, zastosowano specjalną pompę próżniową. Zarówno urządzenie wspomagające, jak i pompa próżniowa nie wymagają obsługi.

Znajdujący się w układzie hamulcowym korektor hamowania kół tylnych może być obsługiwany tylko w stacji obsługi samochodów.

Poza hamulcami hydraulicznymi, samochody VW są wyposażone w mechaniczny hamulec pomocniczy na tylne koła. Hamulec ten w samochodzie VW Polo ma śrube regulacyjną umieszczoną pod podłogą. Regulacji hamulca stosowanego w pozostałych modelach samochodów można łatwo dokonać z wnętrza pojazdu. Regulacja w obu przypadkach polega na zmianie długości cięgna hamulca za pośrednictwem nakrętki regulacyjnej. Właściwie wyregulowany hamulec zaciągnięty na drugi ząb zapadki, powinien powodować wyczuwalny kontakt okładzin szczęk z bębnem, Zaciągnięty na czwarty ząb zapadki powinien uniemożliwić obrócenie koła ręką. Obsługa hamulca pomocniczego, poza regulacją, polega na smarowaniu cięgieł. [patrz też: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Przekładnia kierownicza

Potrzeba przeprowadzenia regulacji przekładni kierowniczej występuje w samochodach dość rzadko. Zazwyczaj przyczyną luzów w mechanizmach kierowniczych, wyczuwalnych w czasie kontroli, są sworznie kuliste na końcach drążków kierowniczych. Pracują one w bardziej niekorzystnych warunkach i zwykle wcześniej ulegają zniszczeniu.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
OBCIAZENIE DRÓG

OBCIĄŻENIE DRÓG . PRZELOTNOŚĆ DROGI I INTENSYWNOŚĆ RUCHU Przelotnością trasy drogowej nazywa się ilość samochodów (ton n brutto), która może przejść przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Przelotność drogi zależy od ilości pasów ruchu drogowego i od przelotności jednego pasa ruchu. Przelotność jednego pasa ruchu jest uzależniona od: a) przelotności odcinków drogi, […]

Nadwozie

Samochody Wołga GAZ-24 mają nadwozie samonośne. całkowicie stalowe. W części przedniej karoserii znajduje się szczątkowa rama podsilnikowa, do której jest zamocowany silnik, przednie zawieszenie i chłodnica. Nadwozie samochodu w procesie produkcyjnym jest poddawane antykorozyjnemu chemicznemu zabiegowi — fosfatyzowaniu, które chroni przed korozją oraz zwiększa przyczepność lakieru. Ponadto podłoga, wewnętrzne powierzchnie błotników, przegroda czołowa, wewnętrzne powierzchnie drzwi, […]

Schemat obsługi

Jest on identyczny jak w poprzednio omawianych modelach. Różnice w obsługach okresowych wynikaja z faktu, że istnieje kilka wersji modelu różniących się od siebie wyposażeniem dodatkowym: — klimatyzacją wnętrza pojazdu, — automatyczną skrzynką biegów, — elektronicznym układem zapłonowym, — wspomaganiem układu kierowniczego, — elektronicznym wtryskiem paliwa. W związku z powyższym w skład przeglądu technicznego będą […]

DevURL
Polecamy rowniez: