Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Układ hamulcowy

Podczas okresowej kontroli układu należy: — sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełnić go. — sprawdzić szczelność przewodów hamulcowych (w przypadku uszkodzenia któregokolwiek z przewodów należy wymienić go na nowy, a układ odpowietrzyć), — sprawdzić stan nakładek hamulcowych (klocków) hamulców kół przednich (minimalna grubość klocków hamulcowych wynosi I mm), — sprawdzić […]

DevURL

Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu hamulcowego. Sposób odpowietrzania podano w pierwszej części książki.

W samochodach VW Golf—Diesel, w celu uzyskania odpowiedniego podciśnienia, niezbędnego do działania urządzenia wspomagającego, zastosowano specjalną pompę próżniową. Zarówno urządzenie wspomagające, jak i pompa próżniowa nie wymagają obsługi.

Znajdujący się w układzie hamulcowym korektor hamowania kół tylnych może być obsługiwany tylko w stacji obsługi samochodów.

Poza hamulcami hydraulicznymi, samochody VW są wyposażone w mechaniczny hamulec pomocniczy na tylne koła. Hamulec ten w samochodzie VW Polo ma śrube regulacyjną umieszczoną pod podłogą. Regulacji hamulca stosowanego w pozostałych modelach samochodów można łatwo dokonać z wnętrza pojazdu. Regulacja w obu przypadkach polega na zmianie długości cięgna hamulca za pośrednictwem nakrętki regulacyjnej. Właściwie wyregulowany hamulec zaciągnięty na drugi ząb zapadki, powinien powodować wyczuwalny kontakt okładzin szczęk z bębnem, Zaciągnięty na czwarty ząb zapadki powinien uniemożliwić obrócenie koła ręką. Obsługa hamulca pomocniczego, poza regulacją, polega na smarowaniu cięgieł. [patrz też: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, serwis niszczarek, podesty magazynowe ]

Przekładnia kierownicza

Potrzeba przeprowadzenia regulacji przekładni kierowniczej występuje w samochodach dość rzadko. Zazwyczaj przyczyną luzów w mechanizmach kierowniczych, wyczuwalnych w czasie kontroli, są sworznie kuliste na końcach drążków kierowniczych. Pracują one w bardziej niekorzystnych warunkach i zwykle wcześniej ulegają zniszczeniu.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: podesty magazynowe serwis niszczarek Wypożyczalnia samochodów Gdańsk

Przeczytaj też:
Mechanizm sterujący skrzynią biegów

Urządzeniem umożliwiającym łagodne przyspieszanie podczas ruszania z miejsca jest sprzęgło. Spełnia ono jeszcze drugie ważne zadanie: umożliwia rozłączenie silnika od skrzynki biegów podczas zmiany biegów, czyli sprzęga (lub rozłącza) silnik z układem napędowym.Do wału korbowego silnika przymocowane jest ciężkie kolo zamachowe. Tarcza tego kola jest jednocześnie jedną z tarcz sprzęgła. Równolegle do płaszczyzny tarczy ustawiona […]

Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak: — przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy, — hamulec nożny oraz ręczny, — pedał przyspieszenia i kierownica, — sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy […]

Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy. Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą […]

DevURL
Polecamy rowniez: