Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Obsługa podwozia

Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach. Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy). Tylny most Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania […]

DevURL

Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica kątów pochylenia sworznia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 030.

Zbieżność kół powinna zawierać się w granicach 1,5…3,0 mm przy pomiarze opon, 0,8…1 ,5 mm przy pomiarze obręczy.

Największy kąt skrętu wewnętrznego koła w każdą stronę powinien wynosić 30…400.

Obsługa układu hamulcowego

Samochody Wołga GAZ-24 są wyposażone w hydrauliczny układ hamulcowy z hamulcami bębnowymi w przednich i tylnych kołach.

Układ hydrauliczny jest wyposażony w urządzenie wspomagające (serwo) hamulców typu podciśnieniowego z urządzeniem do niezależnego hamowania przednich i tylnych kół. Mechanizmy hamowania umieszczone w kołach mają przyrządy regulujące automatycznie luzy między bębnami a okładzinami ciernymi szczęk, w miarę ich zużycia. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Mechaniczny hamulec pomocniczy (ręczny) działa na tylne koła. Przed regulacja hamulca pomocniczego należy odciążyć tylne koła samochodu, aby mogły swobodnie się obracać.

Po zaciągnięciu dźwigni na pierwszą zapadkę okładziny powinny ocierać się o bęben hamulcowy. Po zaciągnięciu dźwigni hamulca na czwartą zapadkę, docisk szczęk powinien być na tyle silny, aby nie można było obrócić kół rękami.

Regulacja hamulca ręcznego:

— zluzować przeciwnakrętką cięgła,

— dokręcać pierwszą nakrętkę cięgła do chwili zlikwidowania luzu linki,

— sprawdzić działania hamulca jw.,

— dokręcić przeciwnakrętki.

Pełne zahamowanie tylnych kół powinno nastąpić po wyciągnięciu dźwigni hamulca ręcznego do połowy swojego skoku.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

Ustawianie zapłonu

Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być dokonywane za pomocą lampy stroboskopowej, w stacji obsługi. Można jednak ustawić zapłon statycznie metodą dosyć prymitywną. jednak wystarczająco dokładną. W silniku wysokoprężnym, w którym zapłon następuje wskutek bardzo wysokiego ciśnienia i znacznej temperatury w komorze spalania i w którym z tej przyczyny nie ma aparatu zapłonowego, ustawieniu zapłonu — […]

Smarowanie walczy z tarciem

Zamarznięte ręce można rozgrzać przez silne pocieranie. lm silniej i dłużej będziemy je trzeć, tym bardziej się rozgrzeją. Ostrząc wiertło na wirującej tarczy szlifierskiej, widzimy iskry odrzucane na boki. Są to cząsteczki stali spalane w wyniku tarcia. W każdym samochodzie znajduje się bardzo dużo punktów, w których występuje tarcie, np. między tłokiem a cylindrem, w […]

DevURL
Polecamy rowniez: