Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
PODZIAL RUCHU NA JEZDNI

PODZIAŁ RUCHU NA JEZDNI . Podziałem ruchu na jezdni jest umieszczenie tego ruchu na nawierzchni drogowej lub też na oddzielnych pasach nawierzchni drogowej tak, aby otrzymać możliwie największą przelotność trasy drogowej lub też możliwie największą szybkość przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa ruchu pojazdów, poruszających się po nawierzchni. W zasadzie regulacja konstrukcyjna ruchu drogowego na jezdni dwupasowej […]

DevURL

Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —0030’30′; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30′. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica kątów pochylenia sworznia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 0’30′.

Zbieżność kół powinna zawierać się w granicach 1,5…3,0 mm przy pomiarze opon, 0,8…1 ,5 mm przy pomiarze obręczy.

Największy kąt skrętu wewnętrznego koła w każdą stronę powinien wynosić 30…400.

Obsługa układu hamulcowego

Samochody Wołga GAZ-24 są wyposażone w hydrauliczny układ hamulcowy z hamulcami bębnowymi w przednich i tylnych kołach.

Układ hydrauliczny jest wyposażony w urządzenie wspomagające (serwo) hamulców typu podciśnieniowego z urządzeniem do niezależnego hamowania przednich i tylnych kół. Mechanizmy hamowania umieszczone w kołach mają przyrządy regulujące automatycznie luzy między bębnami a okładzinami ciernymi szczęk, w miarę ich zużycia. [patrz też: wyposażenie stajni, pompy ciepła, osuszacze powietrza ]

Mechaniczny hamulec pomocniczy (ręczny) działa na tylne koła. Przed regulacja hamulca pomocniczego należy odciążyć tylne koła samochodu, aby mogły swobodnie się obracać.

Po zaciągnięciu dźwigni na pierwszą zapadkę okładziny powinny ocierać się o bęben hamulcowy. Po zaciągnięciu dźwigni hamulca na czwartą zapadkę, docisk szczęk powinien być na tyle silny, aby nie można było obrócić kół rękami.

Regulacja hamulca ręcznego:

— zluzować przeciwnakrętką cięgła,

— dokręcać pierwszą nakrętkę cięgła do chwili zlikwidowania luzu linki,

— sprawdzić działania hamulca jw.,

— dokręcić przeciwnakrętki.

Pełne zahamowanie tylnych kół powinno nastąpić po wyciągnięciu dźwigni hamulca ręcznego do połowy swojego skoku.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: osuszacze powietrza pompy ciepła wyposażenie stajni

Przeczytaj też:
Kanał przelotowy

Tłok przesuwa się w górę i zamyka (zasłania) wszystkie okienka w ściankach cylindra. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje sprężanie mieszanki paliwowej nad tłokiem. W skrzyni korbowej powstaje podciśnienie. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje dalsze sprężanie mieszanki w cylindrze. Równocześnie, po odsłonięciu okienka rury ssącej, świeża porcja mieszanki przepływa do skrzyni korbowej. Kiedy tłok […]

Koszty utrzymania samochodu

Rosnące koszty utrzymania samochodu sprawiają, że kierowcy chwytają się wszelkich sposobów, aby trochę zaoszczędzić. W społeczeństwie panuje pogląd, że oszczędność polega na kupowaniu w punktach pokazujących na cenniku najniższe ceny. W wielu przypadkach owa reguła znajduje potwierdzenie. Musi być spełniony podstawowy warunek – wizyta w tańszym punkcie sprzedaży nie może generować dodatkowych kosztów. Nie opłaca […]

Wedlug sposobu przechylenie skrzyni ladunkowej, wywrotki dzieli sie

Według sposobu przechylenie skrzyni ładunkowej, wywrotki dzieli się. 1) na wywrotki z samoczynnym przechylaniem, 2) wywrotkarz, przechylaniem skrzyni za pomocą specjalnego urządzenia. W pierwszym przypadku przechylenie skrzyni następuje przez zwolnienie mechanizmu przytrzymującego skrzynię w położeniu poziomym. Przechylenie to następuje pod wpływem ciężaru ładunku, wskutek podparcia skrzyni przegubowo poza środkiem ciężkości. Typowym przykładem samochodów o samoczynnym […]

DevURL
Polecamy rowniez: