Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Nadwozie

Samochody Wołga GAZ-24 mają nadwozie samonośne. całkowicie stalowe. W części przedniej karoserii znajduje się szczątkowa rama podsilnikowa, do której jest zamocowany silnik, przednie zawieszenie i chłodnica. Nadwozie samochodu w procesie produkcyjnym jest poddawane antykorozyjnemu chemicznemu zabiegowi — fosfatyzowaniu, które chroni przed korozją oraz zwiększa przyczepność lakieru. Ponadto podłoga, wewnętrzne powierzchnie błotników, przegroda czołowa, wewnętrzne powierzchnie drzwi, […]

DevURL

Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica kątów pochylenia sworznia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 030.

Zbieżność kół powinna zawierać się w granicach 1,5…3,0 mm przy pomiarze opon, 0,8…1 ,5 mm przy pomiarze obręczy.

Największy kąt skrętu wewnętrznego koła w każdą stronę powinien wynosić 30…400.

Obsługa układu hamulcowego

Samochody Wołga GAZ-24 są wyposażone w hydrauliczny układ hamulcowy z hamulcami bębnowymi w przednich i tylnych kołach.

Układ hydrauliczny jest wyposażony w urządzenie wspomagające (serwo) hamulców typu podciśnieniowego z urządzeniem do niezależnego hamowania przednich i tylnych kół. Mechanizmy hamowania umieszczone w kołach mają przyrządy regulujące automatycznie luzy między bębnami a okładzinami ciernymi szczęk, w miarę ich zużycia. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Mechaniczny hamulec pomocniczy (ręczny) działa na tylne koła. Przed regulacja hamulca pomocniczego należy odciążyć tylne koła samochodu, aby mogły swobodnie się obracać.

Po zaciągnięciu dźwigni na pierwszą zapadkę okładziny powinny ocierać się o bęben hamulcowy. Po zaciągnięciu dźwigni hamulca na czwartą zapadkę, docisk szczęk powinien być na tyle silny, aby nie można było obrócić kół rękami.

Regulacja hamulca ręcznego:

— zluzować przeciwnakrętką cięgła,

— dokręcać pierwszą nakrętkę cięgła do chwili zlikwidowania luzu linki,

— sprawdzić działania hamulca jw.,

— dokręcić przeciwnakrętki.

Pełne zahamowanie tylnych kół powinno nastąpić po wyciągnięciu dźwigni hamulca ręcznego do połowy swojego skoku.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Świece zapłonowe

Dobrej jakości świece zapłonowe o prawidłowo wyregulowanym odstępie elektrod mm) są w zasadzie bezobsługowym elementem silnika samochodowego. Świece te powinny być użytkowane dłużej, niż przez okres odpowiadający przebiegowi samochodu około 15 000 kilometrów. Po takim przebiegu, świece należy wymienić, mimo że zewnętrznie nie są na nich dostrzegalne ślady zużycia. Komplet wykręconych świec, po ich dokładnym […]

Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

Poniewaz skrzyzowania drogowe sa powazna przeszkoda w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniaja sie do zmniejszenia przelotnosci trasy drogowej

Ponieważ skrzyżowania drogowe są poważną przeszkodą w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniają się do zmniejszenia przelotności trasy drogowej, ważny jest sposób ustalania przelotności na odcinkach między skrzyżowaniami i wpływ na przelotność czasu zatrzymywania się na skrzyżowaniu. Przelotność w samochodach na godzinę, obserwowana między skrzyżowaniami, zależy w wysokim stopniu od odległości skrzyżowań i od czasu zatrzymania […]

DevURL
Polecamy rowniez: