Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

DevURL

Rozrusznik i inne silniki elektryczne

Rozrusznik jest silnikiem elektrycznym, w którym doprowadzona energia elektryczna zostaje zamieniona na energię mechaniczną. Zadaniem rozrusznika jest doprowadzenie wału korbowego silnika do takiej prędkości obrotowej, aby nastąpił rozruch silnika. Rozrusznik umieszczony jest obok obudowy sprzęgła, w pobliżu koła zamachowego walu korbowego. Obok igły magnetycznej kompasu ustawiona jest sztabka żelazna z uzwojeniem. Po doprowadzeniu do uzwojenia prądu z baterii sztabka staje się elektromagnesem. Strumień magnetyczny tego elektromagnesu działa na magnes igły, powodując jej wychylenie. Gdyby można było szybko zmieniać biegunowość elektromagnesu, to igła magnetyczna obracałaby się dookoła swojej osi.

To szybkie zmienianie biegunów elektromagnesu w rozruszniku następuje dzięki płytkom połączonym z końcami uzwojenia sztabki i wirującym razem z nią. W rozruszniku samochodowym sztabka, zwana wirnikiem, zamiast dwóch ma kilkanaście biegunów uzwojenie wirnika są wykonane z bardzo grubych przewodów, ponieważ rozrusznik pobiera bardzo dużo energii elektrycznej (około 300 amperów). Na osi wirnika umocowane jest małe koło zębate, które w czasie działania rozrusznika zazębia się i napędza duże koło zębate, przymocowane do koła zamachowego wału korbowego. W czasie normalnej pracy silnika samochodowego koło zębate rozrusznika jest odsunięte i nie zazębia się z kołem wału korbowego. Przesuwanie koła zębatego na osi wirnika oraz włączanie prądu do rozrusznika wykonuje elektromagnes włączający, umocowany w oddzielnej tulei na rozruszniku.

Działanie pozostałych silników elektrycznych w samochodzie: silnika wycieraczki szyb, silnika dmuchawy itp. opiera się na tej samej zasadzie co działanie rozrusznika. [Zobacz tez: regeneracja przekładni kierowniczych warszawa, vw de konfigurator, auto komis lech ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto komis lech regeneracja przekładni kierowniczych warszawa vw de konfigurator

Przeczytaj też:
Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nosnosciach, do przechylania skrzyni sluzy urzadzenie hydrauliczne

Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nośnościach, do przechylania skrzyni służy urządzenie hydrauliczne. Działanie urządzenia polega na tym, że pompa uruchomiona przez silnik samochodu za pośrednictwem skrzynki przekładniowej przepompowuje płyn ze zbiornika do dolnej części cylindra, w którym umieszczony jest tłok z zamocowanym od przodu tłoczyskiem. Wciskany płyn do dolnej części cylindra przesuwa tłok […]

DevURL
Polecamy rowniez: