Artykul dnia:
Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu […]

DevURL

Schemat obsługi

Jest on identyczny jak w poprzednio omawianych modelach. Różnice w obsługach okresowych wynikaja z faktu, że istnieje kilka wersji modelu różniących się od siebie wyposażeniem dodatkowym: — klimatyzacją wnętrza pojazdu,

— automatyczną skrzynką biegów,

— elektronicznym układem zapłonowym, — wspomaganiem układu kierowniczego, — elektronicznym wtryskiem paliwa.

W związku z powyższym w skład przeglądu technicznego będą wchodziły następujące czynności: — sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie ładunku freonu w układzie klimatyzacji, wyregulowanie taśmy biegów przekładni automatycznej, [hasła pokrewne: Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu, sklep z częściami do motocykli wszystkich marek, pompy lakiernicze ]

— sprawdzenie obwodu ładowania (omówione w dalszej części),

— sprawdzanie i ewentualne uzupełnienie poziomu płynu w układzie wspomagania układu kierowniczego, wymiana filtru paliwa (silniki z wtryskiem paliwa), — smarowanie złącz automatycznej skrzynki biegów.

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy

— lepkość

SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC,

SAE 5W/3Ô przy temperaturze poniżej OC,

SAE IOW/30

SAE 1 OW/40 przy temperaturze —23C…+320C, SAE IOW/50

SAE 15W/40

SAE 15W/50 fprzy temperaturze powyżej —1 8C,

SAE 20W/40

SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej —1 TC, — wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA,

- wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40.

Polskie zamienniki materiałów eksploatacyjnych nie są homologowane przez firmę Ford. Ich używanie w okresie gwarancyjnym może spowodować utratę gwarancji.

Płyn chłodzący

— wg specyfikacji Forda płyn Antifreeze Plus SSM978-9101 A,

— wg CPN płyn Borygo.

Olej do skrzynki biegów

— wg specyfikacji Forda SQM-2C-9008 A (skrzynka mechaniczna), SQM-2C-9007 AA (skrzynka automatyczna), – wg CPN Hipol 15F.

Olej do tylnego mostu – wg specyfikacji Forda SQM-2C-9008 AA, – wg CPN Hipol 15F.

Smar do przegubów wału napędowego — wg specyfikacji Forda S-MI C-4515 A.

Płyn do układu wspomagania sprzęgła – wg specyfikacji Forda SQM-2C-900 AA, ESWM2C-33 E.

Smar do przekładni kierowniczej (półpłynny)— wg specyfikacji Forda SAM-1 C-9106 A.

Płyn hamulcowy — wg specyfikacji Forda SAM-6C9101 A lub C, ESEA-M6C-1001 A, – wg CPN płyn R3.

Smar do wałka rodzielacza zapłonu — wg Forda olej turbinowy ESF-M2C-70 A, Shell Turbo 41, Texaco Rando F, Castrol Perfecto Heavy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu pompy lakiernicze sklep z częściami do motocykli wszystkich marek

Przeczytaj też:
Układ zapłonowy silników V-6

Układ zapłonowy silników V-6/rozdzielacz zapłonu Motorola, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, świece zapłonowe oraz elektroniczny wzmacniacz modelowy włączony w obwód między cewkę i rozdzielacz Kąt wyprzedzenia zapłonu — gaźnik Solex                              9 0 przed ZZ — wtrysk paliwa                            1 20 przed ZZ — wtrysk paliwa (Szwecja)            1 50 przed ZZ Świece zapłonowe/Motorcraft AGR 22 Odstęp elektrod                            […]

Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony […]

Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

DevURL
Polecamy rowniez: