Artykul dnia:
Rozkładamy samochód na zespoły

W samochodach, w których silnik umieszczony jest pomiędzy kołami napędzanymi (lub w pobliżu kół napędzanych), cały układ napędowy zblokowany jest w jednym zespole wraz z silnikiem. Silnik osłonięty jest obudową kierującą powietrze chłodzące. Do silnika przykręcona jest obudowa mechanizmu różnicowego, z którego wyprowadzone są półosie napędzające koła samochodu. Skrzynka biegów umieszczona jest przed osiami napędowymi. […]

DevURL

Schemat obsługi

Jest on identyczny jak w poprzednio omawianych modelach. Różnice w obsługach okresowych wynikaja z faktu, że istnieje kilka wersji modelu różniących się od siebie wyposażeniem dodatkowym: — klimatyzacją wnętrza pojazdu,

— automatyczną skrzynką biegów,

— elektronicznym układem zapłonowym, — wspomaganiem układu kierowniczego, — elektronicznym wtryskiem paliwa.

W związku z powyższym w skład przeglądu technicznego będą wchodziły następujące czynności: — sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie ładunku freonu w układzie klimatyzacji, wyregulowanie taśmy biegów przekładni automatycznej, [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

— sprawdzenie obwodu ładowania (omówione w dalszej części),

— sprawdzanie i ewentualne uzupełnienie poziomu płynu w układzie wspomagania układu kierowniczego, wymiana filtru paliwa (silniki z wtryskiem paliwa), — smarowanie złącz automatycznej skrzynki biegów.

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy

— lepkość

SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC,

SAE 5W/3Ô przy temperaturze poniżej OC,

SAE IOW/30

SAE 1 OW/40 przy temperaturze —23C…+320C, SAE IOW/50

SAE 15W/40

SAE 15W/50 fprzy temperaturze powyżej —1 8C,

SAE 20W/40

SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej —1 TC, — wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA,

- wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40.

Polskie zamienniki materiałów eksploatacyjnych nie są homologowane przez firmę Ford. Ich używanie w okresie gwarancyjnym może spowodować utratę gwarancji.

Płyn chłodzący

— wg specyfikacji Forda płyn Antifreeze Plus SSM978-9101 A,

— wg CPN płyn Borygo.

Olej do skrzynki biegów

— wg specyfikacji Forda SQM-2C-9008 A (skrzynka mechaniczna), SQM-2C-9007 AA (skrzynka automatyczna), – wg CPN Hipol 15F.

Olej do tylnego mostu – wg specyfikacji Forda SQM-2C-9008 AA, – wg CPN Hipol 15F.

Smar do przegubów wału napędowego — wg specyfikacji Forda S-MI C-4515 A.

Płyn do układu wspomagania sprzęgła – wg specyfikacji Forda SQM-2C-900 AA, ESWM2C-33 E.

Smar do przekładni kierowniczej (półpłynny)— wg specyfikacji Forda SAM-1 C-9106 A.

Płyn hamulcowy — wg specyfikacji Forda SAM-6C9101 A lub C, ESEA-M6C-1001 A, – wg CPN płyn R3.

Smar do wałka rodzielacza zapłonu — wg Forda olej turbinowy ESF-M2C-70 A, Shell Turbo 41, Texaco Rando F, Castrol Perfecto Heavy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Jeszcze za mała siła napedowa?

Jedziemy samochodem po poziomej drodze. Silnik lekko i równo pracuje, a samochód rozwija dużą prędkość. Ale nagle przed nami wzniesienie. Samochód jedzie teraz wolniej, mimo że dodajemy „gazu, a nawet zatrzymuje się. Przydałaby się jeszcze większa siła napędowa. Zdawałoby się, że nic prostszego, wystarczy zmienić przełożenie przekładni głównej i zamiast 1 : 5 dać 1 […]

Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą: — kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju. Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km […]

Ustawianie rozrządu silników VW 1,5 dm3

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek. Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu. Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu. Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić […]

DevURL
Polecamy rowniez: