Artykul dnia:
Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

DevURL

Schemat obsługi

Jest on identyczny jak w poprzednio omawianych modelach. Różnice w obsługach okresowych wynikaja z faktu, że istnieje kilka wersji modelu różniących się od siebie wyposażeniem dodatkowym: — klimatyzacją wnętrza pojazdu,

— automatyczną skrzynką biegów,

— elektronicznym układem zapłonowym, — wspomaganiem układu kierowniczego, — elektronicznym wtryskiem paliwa.

W związku z powyższym w skład przeglądu technicznego będą wchodziły następujące czynności: — sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie ładunku freonu w układzie klimatyzacji, wyregulowanie taśmy biegów przekładni automatycznej, [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

— sprawdzenie obwodu ładowania (omówione w dalszej części),

— sprawdzanie i ewentualne uzupełnienie poziomu płynu w układzie wspomagania układu kierowniczego, wymiana filtru paliwa (silniki z wtryskiem paliwa), — smarowanie złącz automatycznej skrzynki biegów.

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy

— lepkość

SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC,

SAE 5W/3Ô przy temperaturze poniżej OC,

SAE IOW/30

SAE 1 OW/40 przy temperaturze —23C…+320C, SAE IOW/50

SAE 15W/40

SAE 15W/50 fprzy temperaturze powyżej —1 8C,

SAE 20W/40

SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej —1 TC, — wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA,

- wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40.

Polskie zamienniki materiałów eksploatacyjnych nie są homologowane przez firmę Ford. Ich używanie w okresie gwarancyjnym może spowodować utratę gwarancji.

Płyn chłodzący

— wg specyfikacji Forda płyn Antifreeze Plus SSM978-9101 A,

— wg CPN płyn Borygo.

Olej do skrzynki biegów

— wg specyfikacji Forda SQM-2C-9008 A (skrzynka mechaniczna), SQM-2C-9007 AA (skrzynka automatyczna), – wg CPN Hipol 15F.

Olej do tylnego mostu – wg specyfikacji Forda SQM-2C-9008 AA, – wg CPN Hipol 15F.

Smar do przegubów wału napędowego — wg specyfikacji Forda S-MI C-4515 A.

Płyn do układu wspomagania sprzęgła – wg specyfikacji Forda SQM-2C-900 AA, ESWM2C-33 E.

Smar do przekładni kierowniczej (półpłynny)— wg specyfikacji Forda SAM-1 C-9106 A.

Płyn hamulcowy — wg specyfikacji Forda SAM-6C9101 A lub C, ESEA-M6C-1001 A, – wg CPN płyn R3.

Smar do wałka rodzielacza zapłonu — wg Forda olej turbinowy ESF-M2C-70 A, Shell Turbo 41, Texaco Rando F, Castrol Perfecto Heavy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Pompa wtryskowa silnika wysokoprężnego

W myśl zaleceń wytwórcy, podobnie jak miało to miejsce w odniesieniu do gaźników, wszelkie czynności obsługowe i regulacyjne przy pompie wtryskowej powinien wykonywać wyłącznie dobrze wykwalifikowany pracownik stacji obsługi samochodów. Urządzenia podlegające regulacji są umieszczone na wierzchu pokrywy pompy. Są to zderzaki prędkości obrotowej biegu jałowego silnika oraz maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Również na pokrywie […]

Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą: — kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju. Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km […]

Obsługa układu hamulcowego

Podczas przeglądu podlega sprawdzeniu: — poziom płynu hamulcowego oraz stan przewodów hamulcowych, — stan okładzin ciernych hamulców kół oraz ich grubość (minimum 1,5 mm), — stan oraz grubość szczęk hamulców kół tylnych (min. 1,5 mm). Wymiana klocków hamulcowych kół przednich Kolejność postępowania jest następująca: — zdjąć kołpaki kół, poluzować śruby kół i podnieść samochód w […]

DevURL
Polecamy rowniez: