Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Urządzenia do zmywania szyb

W samochodach VW, w celu zapewnienia odpowiedniej widoczności w każdych warunkach drogowych, bywają stosowane aż trzy rodzaje wycieraczek i spryskiwaczy: do szyby przedniej, do szyby tylnej i do reflektorów. Wycieraki, gdy już zużyją się do tego stopnia, że. rozmazują brud po szybie zamiast go usuwać, należy wymienić. Ponieważ od widoczności zależy bezpieczeństwo, użytkownik samochodu VW […]

DevURL

Schemat obsługi

Jest on identyczny jak w poprzednio omawianych modelach. Różnice w obsługach okresowych wynikaja z faktu, że istnieje kilka wersji modelu różniących się od siebie wyposażeniem dodatkowym: — klimatyzacją wnętrza pojazdu,

— automatyczną skrzynką biegów,

— elektronicznym układem zapłonowym, — wspomaganiem układu kierowniczego, — elektronicznym wtryskiem paliwa.

W związku z powyższym w skład przeglądu technicznego będą wchodziły następujące czynności: — sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie ładunku freonu w układzie klimatyzacji, wyregulowanie taśmy biegów przekładni automatycznej, [hasła pokrewne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, darcar ]

— sprawdzenie obwodu ładowania (omówione w dalszej części),

— sprawdzanie i ewentualne uzupełnienie poziomu płynu w układzie wspomagania układu kierowniczego, wymiana filtru paliwa (silniki z wtryskiem paliwa), — smarowanie złącz automatycznej skrzynki biegów.

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy

— lepkość

SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC,

SAE 5W/3Ô przy temperaturze poniżej OC,

SAE IOW/30

SAE 1 OW/40 przy temperaturze —23C…+320C, SAE IOW/50

SAE 15W/40

SAE 15W/50 fprzy temperaturze powyżej —1 8C,

SAE 20W/40

SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej —1 TC, — wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA,

- wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40.

Polskie zamienniki materiałów eksploatacyjnych nie są homologowane przez firmę Ford. Ich używanie w okresie gwarancyjnym może spowodować utratę gwarancji.

Płyn chłodzący

— wg specyfikacji Forda płyn Antifreeze Plus SSM978-9101 A,

— wg CPN płyn Borygo.

Olej do skrzynki biegów

— wg specyfikacji Forda SQM-2C-9008 A (skrzynka mechaniczna), SQM-2C-9007 AA (skrzynka automatyczna), – wg CPN Hipol 15F.

Olej do tylnego mostu – wg specyfikacji Forda SQM-2C-9008 AA, – wg CPN Hipol 15F.

Smar do przegubów wału napędowego — wg specyfikacji Forda S-MI C-4515 A.

Płyn do układu wspomagania sprzęgła – wg specyfikacji Forda SQM-2C-900 AA, ESWM2C-33 E.

Smar do przekładni kierowniczej (półpłynny)— wg specyfikacji Forda SAM-1 C-9106 A.

Płyn hamulcowy — wg specyfikacji Forda SAM-6C9101 A lub C, ESEA-M6C-1001 A, – wg CPN płyn R3.

Smar do wałka rodzielacza zapłonu — wg Forda olej turbinowy ESF-M2C-70 A, Shell Turbo 41, Texaco Rando F, Castrol Perfecto Heavy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: darcar olx człuchów wypożyczalnia lamborghini

Przeczytaj też:
Rozrusznik i inne silniki elektryczne

Rozrusznik jest silnikiem elektrycznym, w którym doprowadzona energia elektryczna zostaje zamieniona na energię mechaniczną. Zadaniem rozrusznika jest doprowadzenie wału korbowego silnika do takiej prędkości obrotowej, aby nastąpił rozruch silnika. Rozrusznik umieszczony jest obok obudowy sprzęgła, w pobliżu koła zamachowego walu korbowego. Obok igły magnetycznej kompasu ustawiona jest sztabka żelazna z uzwojeniem. Po doprowadzeniu do uzwojenia […]

Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak: — przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy, — hamulec nożny oraz ręczny, — pedał przyspieszenia i kierownica, — sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy […]

Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

DevURL
Polecamy rowniez: