Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Praktycznie tak sie nie zdarza, gdyz samochód podlegajacy awarii zawsze przed calkowitym zatrzymaniem sie przejedzie jakas godzine droge

Praktycznie tak się nie zdarza, gdyż samochód podlegający awarii zawsze przed całkowitym zatrzymaniem się przejedzie jakąś godzinę drogę. Pomimo teoretycznego obliczenia wzoru na przelotność, biorąc pod uwagę konieczność zachowania jeszcze pewnego odstępu pomiędzy samochodem zatrzymującym się a podległym awarii, wzór ten można uznać za praktycznie wystarczający. Zasadniczym elementem do obliczenia odstępu bezpieczeństwa przy ruchu samochodów […]

DevURL

Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy.

Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku cylindrów na wysokość 0,02…0, 1 0 mm. Wał korbowy jest podparty na pięciu łożyskach. Głowica cylindrów jest odlana ze stopu aluminiowego. Gniazda zaworów są wykonane z żaroodpornego żeliwa i są wciskane w odlew głowicy. Tuleje zaworowe są wykonane ze spieku metali. Tłoki są odlewane ze stopu aluminiowego. Płaszcze tłoków mają kształt owalny. Oś otworu sworznia tłokowego jest przesunięta 0 1 ,5 mm w prayvą stronę (w kierunku jazdy samochodu) od płaszczyzny symetrii tłoka. Tłok na bocznej ściance (przy otworze na sworzeń) ma napis: „ Ha3ag ” . Tłok tym napisem powinien być skierowany ku tylnej części silnika. [hasła pokrewne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Wał korbowy jest odlany z żeliwa magnezowego. Jest on wyważony statycznie i dynamicznie. Osiowe przesuniecie wału korbowego jest ograniczone dwiema podkładkami oporowymi po obu stronach przedniego łożyska głównego. Wartość luzu osiowego wynosi 0,075…0,175 mm i osiąga się go za pomocą doboru przedniej stalowo-babbitowej podkładki oporowej o odpowiedniej grubości.

Regulację luzów zaworów silnika samochodu Wołga GAZ-24 może wykonać każdy bardziej doświadczony kierowca. Sygnałem, że jest niezbędna regulacja luzów zaworów jest ich głośna praca nawet przy nagrzanym silniku oraz spadek mocy silnika.

Luz między dźwignią zaworu a środkowymi zaworami zimnego silnika (temperatura 15…200) powinien wynosić 0,35…0,40 mm. Luz dla pierwszego i ósmego zaworu wynosi 0,30..035 mm. Luzy zaworów pierwszego cylindra reguluje się w chwili, gdy znak na kole pasowym wału korbowego pokrywa się ze znakiem na pokrywie kół zębatych rozrządu i oba zawory są zamknięte. Następnie należy przekręcić 0 180 wał korbowy i wyregulować luzy zaworów drugiego cylindra. Potem przekręcając wał korbowy jeszcze 0 1800 należy wyregulować luz zaworów czwartego cylindra i jeszcze raz 0 1 800 — luz zaworów trzeciego cylindra.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Ogumienie

We własnym dobrze pojętym interesie, każdy użytkownik samochodu powinien dość często (a przed dłuższym wyjazdem — zawsze) kontrolować zewnętrzny stan ogumienia, zwłaszcza kół kierowanych. W samochodach VW koła kierowane są jednocześnie kotami napędzanymi, a to oznacza że zużywają się prędzej od kół tylnych. Stąd wynika zasada, propagowana przez wytwórcę, wymiany kół, gdy tylko dostrzeże się […]

Jeszcze za mała siła napedowa?

Jedziemy samochodem po poziomej drodze. Silnik lekko i równo pracuje, a samochód rozwija dużą prędkość. Ale nagle przed nami wzniesienie. Samochód jedzie teraz wolniej, mimo że dodajemy „gazu, a nawet zatrzymuje się. Przydałaby się jeszcze większa siła napędowa. Zdawałoby się, że nic prostszego, wystarczy zmienić przełożenie przekładni głównej i zamiast 1 : 5 dać 1 […]

Rozrusznik i inne silniki elektryczne

Rozrusznik jest silnikiem elektrycznym, w którym doprowadzona energia elektryczna zostaje zamieniona na energię mechaniczną. Zadaniem rozrusznika jest doprowadzenie wału korbowego silnika do takiej prędkości obrotowej, aby nastąpił rozruch silnika. Rozrusznik umieszczony jest obok obudowy sprzęgła, w pobliżu koła zamachowego walu korbowego. Obok igły magnetycznej kompasu ustawiona jest sztabka żelazna z uzwojeniem. Po doprowadzeniu do uzwojenia […]

DevURL
Polecamy rowniez: