Artykul dnia:
Czwarta grupe stanowia samochody specjalne o charakterze pomocniczym

Czwartą grupę stanowią samochody specjalne o charakterze pomocniczym. Do pierwszej grupy samochodów specjalnych można zaliczyć: 1) samochody betoniarki, 2) samochody skrapiarki bitumu, 3) samochody skrapiarki wody. Do grupy drugiej należą: 1) żurawie samochodowe, 2) łamacze kamienia o podwoziu samochodowym, 3) otaczarki mas bitumicznych o podwoziu samochodowym, 4) samochodowe warsztaty mechaniczne, 5) samochody kombajny do remontu […]

DevURL

Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy.

Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku cylindrów na wysokość 0,02…0, 1 0 mm. Wał korbowy jest podparty na pięciu łożyskach. Głowica cylindrów jest odlana ze stopu aluminiowego. Gniazda zaworów są wykonane z żaroodpornego żeliwa i są wciskane w odlew głowicy. Tuleje zaworowe są wykonane ze spieku metali. Tłoki są odlewane ze stopu aluminiowego. Płaszcze tłoków mają kształt owalny. Oś otworu sworznia tłokowego jest przesunięta 0 1 ,5 mm w prayvą stronę (w kierunku jazdy samochodu) od płaszczyzny symetrii tłoka. Tłok na bocznej ściance (przy otworze na sworzeń) ma napis: „ Ha3ag ” . Tłok tym napisem powinien być skierowany ku tylnej części silnika. [hasła pokrewne: Przydatne akcesoria samochodowe na zimę, serwis niszczarek, podesty magazynowe ]

Wał korbowy jest odlany z żeliwa magnezowego. Jest on wyważony statycznie i dynamicznie. Osiowe przesuniecie wału korbowego jest ograniczone dwiema podkładkami oporowymi po obu stronach przedniego łożyska głównego. Wartość luzu osiowego wynosi 0,075…0,175 mm i osiąga się go za pomocą doboru przedniej stalowo-babbitowej podkładki oporowej o odpowiedniej grubości.

Regulację luzów zaworów silnika samochodu Wołga GAZ-24 może wykonać każdy bardziej doświadczony kierowca. Sygnałem, że jest niezbędna regulacja luzów zaworów jest ich głośna praca nawet przy nagrzanym silniku oraz spadek mocy silnika.

Luz między dźwignią zaworu a środkowymi zaworami zimnego silnika (temperatura 15…200) powinien wynosić 0,35…0,40 mm. Luz dla pierwszego i ósmego zaworu wynosi 0,30..035 mm. Luzy zaworów pierwszego cylindra reguluje się w chwili, gdy znak na kole pasowym wału korbowego pokrywa się ze znakiem na pokrywie kół zębatych rozrządu i oba zawory są zamknięte. Następnie należy przekręcić 0 180 wał korbowy i wyregulować luzy zaworów drugiego cylindra. Potem przekręcając wał korbowy jeszcze 0 1800 należy wyregulować luz zaworów czwartego cylindra i jeszcze raz 0 1 800 — luz zaworów trzeciego cylindra.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: podesty magazynowe Przydatne akcesoria samochodowe na zimę serwis niszczarek

Przeczytaj też:
Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół przednich. Przed sprawdzeniem należy ustalić, czy: — ogumienie ma prawidłowe ciśnienie, — koła ustawione do jazdy na wprost są ustawione symetrycznie do osi podłużnej samochodu, — bicie kół nie jest nadmierne, — luzy w przegubach kulistych drążków kierowniczych i […]

W razie wiekszej odleglosci gotowa mase betonowa mozna przewozic w betoniarkach wbudowanych w podwozie samochodowe

W razie większej odległości gotową masę betonową można przewozić w betoniarkach wbudowanych w podwozie samochodowe. Za pomocą tych betoniarek również można produkować masę betonową. Z uwagi na możliwość sporządzenia masy betonowej zarówno tuż przed wyładowaniem, jak i w czasie transportu, betoniarki samochodowe mogą być użyte nawet przy znacznych odległościach wytwórni masy betonowej lub placu materiałowego […]

Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy […]

DevURL
Polecamy rowniez: