Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
WPLYW OBCIAZENIA NA POSZCZEGÓLNE CZESCI NAWIERZCHNI

WPŁYW OBCIĄŻENIA NA POSZCZEGÓLNE CZĘŚCI NAWIERZCHNI . Wielkości współczynnika tarcia posuwistego (współczynnika przyczepności) dla pojazdów samochodowych, poruszających się po nawierzchni drogi, wahają się w granicach 0,8 – 0,1, przy czym wielkość 0,1 odnosi się do nawierzchni pokrytych topniejącym lodem. Współczynnik tarcia posuwistego wpływa na kształtowanie się sił tarcia (stycznych do nawierzchni), działających na nawierzchnie jako […]

DevURL

Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy.

Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku cylindrów na wysokość 0,02…0, 1 0 mm. Wał korbowy jest podparty na pięciu łożyskach. Głowica cylindrów jest odlana ze stopu aluminiowego. Gniazda zaworów są wykonane z żaroodpornego żeliwa i są wciskane w odlew głowicy. Tuleje zaworowe są wykonane ze spieku metali. Tłoki są odlewane ze stopu aluminiowego. Płaszcze tłoków mają kształt owalny. Oś otworu sworznia tłokowego jest przesunięta 0 1 ,5 mm w prayvą stronę (w kierunku jazdy samochodu) od płaszczyzny symetrii tłoka. Tłok na bocznej ściance (przy otworze na sworzeń) ma napis: „ Ha3ag ” . Tłok tym napisem powinien być skierowany ku tylnej części silnika. [hasła pokrewne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Wał korbowy jest odlany z żeliwa magnezowego. Jest on wyważony statycznie i dynamicznie. Osiowe przesuniecie wału korbowego jest ograniczone dwiema podkładkami oporowymi po obu stronach przedniego łożyska głównego. Wartość luzu osiowego wynosi 0,075…0,175 mm i osiąga się go za pomocą doboru przedniej stalowo-babbitowej podkładki oporowej o odpowiedniej grubości.

Regulację luzów zaworów silnika samochodu Wołga GAZ-24 może wykonać każdy bardziej doświadczony kierowca. Sygnałem, że jest niezbędna regulacja luzów zaworów jest ich głośna praca nawet przy nagrzanym silniku oraz spadek mocy silnika.

Luz między dźwignią zaworu a środkowymi zaworami zimnego silnika (temperatura 15…200) powinien wynosić 0,35…0,40 mm. Luz dla pierwszego i ósmego zaworu wynosi 0,30..035 mm. Luzy zaworów pierwszego cylindra reguluje się w chwili, gdy znak na kole pasowym wału korbowego pokrywa się ze znakiem na pokrywie kół zębatych rozrządu i oba zawory są zamknięte. Następnie należy przekręcić 0 180 wał korbowy i wyregulować luzy zaworów drugiego cylindra. Potem przekręcając wał korbowy jeszcze 0 1800 należy wyregulować luz zaworów czwartego cylindra i jeszcze raz 0 1 800 — luz zaworów trzeciego cylindra.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Obsługa układu kierowniczego

Podczas przeglądów technicznych należy sprawdzić stan połączeń układu, mieszków ochronnych oraz obudów przegubów kulowych. Sprawdzenie układu wspomagania kierownicy sprowadza się do: — kontroli poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, — sprawdzenia napięcia paska klinowego w sposób pokazany w części dotyczącej układu chłodzenia modelu Fiesta. Układ zasilania Gaźnik — Weber (dwugardzielowy) stosowany do silnika OHC (opisany w […]

Układ zasilania

Gaźnik — silników o pojemności 1,1 dm3 i 1,3dm 3/jednogardziełowy, dolnossący, firmy Motorcarft lub dwugardziełowy, dolnossący, firmy Weber — silników o pojemności 1,6 dm3/dwugardzielowy, dolnossący z automatycznie sterowaną Wał napędowy/jedno- lub dwuczęściowy z przegubami równobieżnymi i kulowymi zależnie od rodzaju silnika. Zawieszenie przednie/niezależne na kolumnach zwrotnicowych typu Mac Phersona z pionowo umieszczonym amortyzatorem i sprężyna […]

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC, SAE 5W/30 przy temperaturze poniżej —6C, SAE IOW/30 SAE I OW/40 w zakresie temperatur —23…+320C, SAE IOW/50 SAE20W/40 SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej +1 20C, -  wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40. [patrz też: ganinex otomoto, […]

DevURL
Polecamy rowniez: