Artykul dnia:
Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach. Sprawdzenie ustawienia świateł Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach. Materiały eksploatacyjne Paliwa Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, […]

DevURL

Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy.

Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku cylindrów na wysokość 0,02…0, 1 0 mm. Wał korbowy jest podparty na pięciu łożyskach. Głowica cylindrów jest odlana ze stopu aluminiowego. Gniazda zaworów są wykonane z żaroodpornego żeliwa i są wciskane w odlew głowicy. Tuleje zaworowe są wykonane ze spieku metali. Tłoki są odlewane ze stopu aluminiowego. Płaszcze tłoków mają kształt owalny. Oś otworu sworznia tłokowego jest przesunięta 0 1 ,5 mm w prayvą stronę (w kierunku jazdy samochodu) od płaszczyzny symetrii tłoka. Tłok na bocznej ściance (przy otworze na sworzeń) ma napis: „ Ha3ag ” . Tłok tym napisem powinien być skierowany ku tylnej części silnika. [hasła pokrewne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Wał korbowy jest odlany z żeliwa magnezowego. Jest on wyważony statycznie i dynamicznie. Osiowe przesuniecie wału korbowego jest ograniczone dwiema podkładkami oporowymi po obu stronach przedniego łożyska głównego. Wartość luzu osiowego wynosi 0,075…0,175 mm i osiąga się go za pomocą doboru przedniej stalowo-babbitowej podkładki oporowej o odpowiedniej grubości.

Regulację luzów zaworów silnika samochodu Wołga GAZ-24 może wykonać każdy bardziej doświadczony kierowca. Sygnałem, że jest niezbędna regulacja luzów zaworów jest ich głośna praca nawet przy nagrzanym silniku oraz spadek mocy silnika.

Luz między dźwignią zaworu a środkowymi zaworami zimnego silnika (temperatura 15…200) powinien wynosić 0,35…0,40 mm. Luz dla pierwszego i ósmego zaworu wynosi 0,30..035 mm. Luzy zaworów pierwszego cylindra reguluje się w chwili, gdy znak na kole pasowym wału korbowego pokrywa się ze znakiem na pokrywie kół zębatych rozrządu i oba zawory są zamknięte. Następnie należy przekręcić 0 180 wał korbowy i wyregulować luzy zaworów drugiego cylindra. Potem przekręcając wał korbowy jeszcze 0 1800 należy wyregulować luz zaworów czwartego cylindra i jeszcze raz 0 1 800 — luz zaworów trzeciego cylindra.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Chociaz teoretyczny wzór na odleglosc hamowania daje wartosci prawdopodobne, rzeczywista dlugosc nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym

Chociaż teoretyczny wzór na odległość hamowania daje wartości prawdopodobne, rzeczywista długość nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym. Nowsze badania wykazują, że odległość hamowania z dostateczną dokładnością można przyjmować w stosunku prostym do szybkości ruchu. Otrzymuje się wtedy odległość hamowania Sil = o: V (z doświadczeń o: = 2, zatem Sil = 2· V), a […]

W tylnej czesci ramy zbiornika znajduje sie pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki

W tylnej części ramy zbiornika znajduje się pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki. Na pomoście jest umieszczona pompa wraz z silnikiem napędowym, przewodami i rozpylaczami. Właściwe urządzenie do skrapiania zamocowane jest poniżej pomostu operatora. Składa się ono ze wspornikowych odcinków rur zaopatrzonych w szereg rozpylaczy. Rury te są różnej długości, od której zależy szerokość spryskiwania nawierzchni […]

Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika. Wymiana oleju Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: […]

DevURL
Polecamy rowniez: