Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Koszty utrzymania samochodu

Rosnące koszty utrzymania samochodu sprawiają, że kierowcy chwytają się wszelkich sposobów, aby trochę zaoszczędzić. W społeczeństwie panuje pogląd, że oszczędność polega na kupowaniu w punktach pokazujących na cenniku najniższe ceny. W wielu przypadkach owa reguła znajduje potwierdzenie. Musi być spełniony podstawowy warunek – wizyta w tańszym punkcie sprzedaży nie może generować dodatkowych kosztów. Nie opłaca […]

DevURL

Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy.

Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku cylindrów na wysokość 0,02…0, 1 0 mm. Wał korbowy jest podparty na pięciu łożyskach. Głowica cylindrów jest odlana ze stopu aluminiowego. Gniazda zaworów są wykonane z żaroodpornego żeliwa i są wciskane w odlew głowicy. Tuleje zaworowe są wykonane ze spieku metali. Tłoki są odlewane ze stopu aluminiowego. Płaszcze tłoków mają kształt owalny. Oś otworu sworznia tłokowego jest przesunięta 0 1 ,5 mm w prayvą stronę (w kierunku jazdy samochodu) od płaszczyzny symetrii tłoka. Tłok na bocznej ściance (przy otworze na sworzeń) ma napis: „ Ha3ag ” . Tłok tym napisem powinien być skierowany ku tylnej części silnika. [hasła pokrewne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Wał korbowy jest odlany z żeliwa magnezowego. Jest on wyważony statycznie i dynamicznie. Osiowe przesuniecie wału korbowego jest ograniczone dwiema podkładkami oporowymi po obu stronach przedniego łożyska głównego. Wartość luzu osiowego wynosi 0,075…0,175 mm i osiąga się go za pomocą doboru przedniej stalowo-babbitowej podkładki oporowej o odpowiedniej grubości.

Regulację luzów zaworów silnika samochodu Wołga GAZ-24 może wykonać każdy bardziej doświadczony kierowca. Sygnałem, że jest niezbędna regulacja luzów zaworów jest ich głośna praca nawet przy nagrzanym silniku oraz spadek mocy silnika.

Luz między dźwignią zaworu a środkowymi zaworami zimnego silnika (temperatura 15…200) powinien wynosić 0,35…0,40 mm. Luz dla pierwszego i ósmego zaworu wynosi 0,30..035 mm. Luzy zaworów pierwszego cylindra reguluje się w chwili, gdy znak na kole pasowym wału korbowego pokrywa się ze znakiem na pokrywie kół zębatych rozrządu i oba zawory są zamknięte. Następnie należy przekręcić 0 180 wał korbowy i wyregulować luzy zaworów drugiego cylindra. Potem przekręcając wał korbowy jeszcze 0 1800 należy wyregulować luz zaworów czwartego cylindra i jeszcze raz 0 1 800 — luz zaworów trzeciego cylindra.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

Poniewaz skrzyzowania drogowe sa powazna przeszkoda w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniaja sie do zmniejszenia przelotnosci trasy drogowej

Ponieważ skrzyżowania drogowe są poważną przeszkodą w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniają się do zmniejszenia przelotności trasy drogowej, ważny jest sposób ustalania przelotności na odcinkach między skrzyżowaniami i wpływ na przelotność czasu zatrzymywania się na skrzyżowaniu. Przelotność w samochodach na godzinę, obserwowana między skrzyżowaniami, zależy w wysokim stopniu od odległości skrzyżowań i od czasu zatrzymania […]

Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu […]

DevURL
Polecamy rowniez: