Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy. Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku […]

DevURL

Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy uzyskanej z silnika czterosuwowego. Przekrój silnika samochodu TRABANT. Tłoki na wale korbowym przestawione są o kąt 180 0 : w lewym cylindrze tłok znajduje się u góry, a w prawym cylindrze tłok znajduje się w najniższym położeniu. Zamykanie lub otwieranie okienek w ściankach cylindrów jest wykonywane samoczynnie przez przesuwające się tłoki. Silnik samochodu TRABANT jest bezpośrednio chlodzony powietrzem. Powietrze przepływa, pomiędzy płaSkimi żeberkami cylindrów.Samochody SYRENA i WARTBURG mają silniki dwusuwowe — trzycylindrowe, chłodzone wodą. Z dotychczasowego opisu zasad działania silników samochodowych, wyprowadzimy następujące stwierdzenia:— w obydwu typach silników roprężające się (spalające się) gazy naciskają na tłoki; tłok poprzez korbowód obraca korbą wału korbowego; — silnik czterosuwowy ma w głowicy zawory, przez które napływa mieszanka i wypływają spaliny; — silnik dwusuwowy nie ma w głowicy zaworów, a mieszanka (i spaliny) przepływają przez okienka i kanały w ściankach cylindrów. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Mieszankę tę wytwarza gaźnik. Przedstawia on dwie rurki, z których jedna jest grubsza, druga cieńsza, ukośnie połączona z rurką grubszą. Rurką grubszą przepływa strumień powietrza, który porywa kropelki benzyny dopływającej rurką cieńszą i rozpyla ją na drobniutkie cząsteczki. Powstaje mieszanka paliwowa. Jeżeli zapalimy chociażby jedną tylko cząsteczkę mieszanki, to od niej zapali się kilkadziesiąt sąsiednich, a od tych kilka tysięcy następnych i nastąpi wybuch. Gaźnik samochodowy jest oczywiście bardziej skomplikowany.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE IOW/30 SAE 1 OW/40 przy temperaturze —23…+32 QC, SAE IOW/50 SAE 20W/40 SAE 20W/50 f przy temperaturze ponad +320C, SAE 5W/20 SAE 5W/30 J P rzy temperaturze poniżej —23C, — wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, - wg CPN olej Selektol Special SO SAE 20W/40. Używanie materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez […]

WPLYW OBCIAZENIA NA POSZCZEGÓLNE CZESCI NAWIERZCHNI

WPŁYW OBCIĄŻENIA NA POSZCZEGÓLNE CZĘŚCI NAWIERZCHNI . Wielkości współczynnika tarcia posuwistego (współczynnika przyczepności) dla pojazdów samochodowych, poruszających się po nawierzchni drogi, wahają się w granicach 0,8 – 0,1, przy czym wielkość 0,1 odnosi się do nawierzchni pokrytych topniejącym lodem. Współczynnik tarcia posuwistego wpływa na kształtowanie się sił tarcia (stycznych do nawierzchni), działających na nawierzchnie jako […]

Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. […]

DevURL
Polecamy rowniez: