Artykul dnia:
Ustawianie zapłonu

Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być dokonywane za pomocą lampy stroboskopowej, w stacji obsługi. Można jednak ustawić zapłon statycznie metodą dosyć prymitywną. jednak wystarczająco dokładną. W silniku wysokoprężnym, w którym zapłon następuje wskutek bardzo wysokiego ciśnienia i znacznej temperatury w komorze spalania i w którym z tej przyczyny nie ma aparatu zapłonowego, ustawieniu zapłonu — […]

DevURL

Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy uzyskanej z silnika czterosuwowego. Przekrój silnika samochodu TRABANT. Tłoki na wale korbowym przestawione są o kąt 180 0 : w lewym cylindrze tłok znajduje się u góry, a w prawym cylindrze tłok znajduje się w najniższym położeniu. Zamykanie lub otwieranie okienek w ściankach cylindrów jest wykonywane samoczynnie przez przesuwające się tłoki. Silnik samochodu TRABANT jest bezpośrednio chlodzony powietrzem. Powietrze przepływa, pomiędzy płaSkimi żeberkami cylindrów.Samochody SYRENA i WARTBURG mają silniki dwusuwowe — trzycylindrowe, chłodzone wodą. Z dotychczasowego opisu zasad działania silników samochodowych, wyprowadzimy następujące stwierdzenia:— w obydwu typach silników roprężające się (spalające się) gazy naciskają na tłoki; tłok poprzez korbowód obraca korbą wału korbowego; — silnik czterosuwowy ma w głowicy zawory, przez które napływa mieszanka i wypływają spaliny; — silnik dwusuwowy nie ma w głowicy zaworów, a mieszanka (i spaliny) przepływają przez okienka i kanały w ściankach cylindrów. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Mieszankę tę wytwarza gaźnik. Przedstawia on dwie rurki, z których jedna jest grubsza, druga cieńsza, ukośnie połączona z rurką grubszą. Rurką grubszą przepływa strumień powietrza, który porywa kropelki benzyny dopływającej rurką cieńszą i rozpyla ją na drobniutkie cząsteczki. Powstaje mieszanka paliwowa. Jeżeli zapalimy chociażby jedną tylko cząsteczkę mieszanki, to od niej zapali się kilkadziesiąt sąsiednich, a od tych kilka tysięcy następnych i nastąpi wybuch. Gaźnik samochodowy jest oczywiście bardziej skomplikowany.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Własna elektrownia

Przeznaczeniem akumulatora jest dostarczenie prądu elektrycznego przede wszystkim do urządzeń rozruchowych (rozrusznik, instalacja zapłonowa) oraz do odbiorników prądu podczas postoju samochodu (oświetlenie itp.). W czasie jazdy zapotrzebowanie na prąd jest tak wielkie, że akumulator rozładowałby się całkowicie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Każdy samochód ma więc własną elektrownię, wytwarzającą prąd elektryczny. Urządzeniem tym jest prądnica. […]

Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

DevURL
Polecamy rowniez: