Artykul dnia:
Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. […]

DevURL

Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy uzyskanej z silnika czterosuwowego. Przekrój silnika samochodu TRABANT. Tłoki na wale korbowym przestawione są o kąt 180 0 : w lewym cylindrze tłok znajduje się u góry, a w prawym cylindrze tłok znajduje się w najniższym położeniu. Zamykanie lub otwieranie okienek w ściankach cylindrów jest wykonywane samoczynnie przez przesuwające się tłoki. Silnik samochodu TRABANT jest bezpośrednio chlodzony powietrzem. Powietrze przepływa, pomiędzy płaSkimi żeberkami cylindrów.Samochody SYRENA i WARTBURG mają silniki dwusuwowe — trzycylindrowe, chłodzone wodą. Z dotychczasowego opisu zasad działania silników samochodowych, wyprowadzimy następujące stwierdzenia:— w obydwu typach silników roprężające się (spalające się) gazy naciskają na tłoki; tłok poprzez korbowód obraca korbą wału korbowego; — silnik czterosuwowy ma w głowicy zawory, przez które napływa mieszanka i wypływają spaliny; — silnik dwusuwowy nie ma w głowicy zaworów, a mieszanka (i spaliny) przepływają przez okienka i kanały w ściankach cylindrów. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Mieszankę tę wytwarza gaźnik. Przedstawia on dwie rurki, z których jedna jest grubsza, druga cieńsza, ukośnie połączona z rurką grubszą. Rurką grubszą przepływa strumień powietrza, który porywa kropelki benzyny dopływającej rurką cieńszą i rozpyla ją na drobniutkie cząsteczki. Powstaje mieszanka paliwowa. Jeżeli zapalimy chociażby jedną tylko cząsteczkę mieszanki, to od niej zapali się kilkadziesiąt sąsiednich, a od tych kilka tysięcy następnych i nastąpi wybuch. Gaźnik samochodowy jest oczywiście bardziej skomplikowany.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Ustawianie rozrządu silnika

W każdym czterosuwowym silniku, prawidłowe ustawienie rozrządu polega na połączeniu ze sobą (np. zębatym paskiem gumowym) koła zębatego osadzonego na wale korbowym silnika z odpowiednio uștawionym kołem zębatym osadzonym na wałku rozrządu. Niekiedy, poza wymienionymi dwoma kołami, w skład przekładni rozrządu wchodzi jeszcze trzecie koło zębate — koło osadzone na wałku przekazującym napęd na aparat […]

Chociaz teoretyczny wzór na odleglosc hamowania daje wartosci prawdopodobne, rzeczywista dlugosc nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym

Chociaż teoretyczny wzór na odległość hamowania daje wartości prawdopodobne, rzeczywista długość nie zawsze jest zgodna z obliczeniem, teoretycznym. Nowsze badania wykazują, że odległość hamowania z dostateczną dokładnością można przyjmować w stosunku prostym do szybkości ruchu. Otrzymuje się wtedy odległość hamowania Sil = o: V (z doświadczeń o: = 2, zatem Sil = 2· V), a […]

Stop! Zatrzymać samochód

Silnik napędza samochód, opony i resory łagodzą wstrząsy i drgania, układ kierowniczy umożliwia zmianę kierunku jazdy. A jeżeli kierowca pragnie zmniejszyć prędkość jazdy lub zatrzymać samochód to uruchamia układ hamulcowy, który utrudnia obroty kół i hamuje ruch pojazdu. Jadąc z góry sankami i chcąc zwolnić prędkość, wywołujemy tarcie między obcasami a powierzchnią śniegu. Podobnie tarcie […]

DevURL
Polecamy rowniez: