Artykul dnia:
Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nosnosciach, do przechylania skrzyni sluzy urzadzenie hydrauliczne

Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nośnościach, do przechylania skrzyni służy urządzenie hydrauliczne. Działanie urządzenia polega na tym, że pompa uruchomiona przez silnik samochodu za pośrednictwem skrzynki przekładniowej przepompowuje płyn ze zbiornika do dolnej części cylindra, w którym umieszczony jest tłok z zamocowanym od przodu tłoczyskiem. Wciskany płyn do dolnej części cylindra przesuwa tłok […]

DevURL

Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy uzyskanej z silnika czterosuwowego. Przekrój silnika samochodu TRABANT. Tłoki na wale korbowym przestawione są o kąt 180 0 : w lewym cylindrze tłok znajduje się u góry, a w prawym cylindrze tłok znajduje się w najniższym położeniu. Zamykanie lub otwieranie okienek w ściankach cylindrów jest wykonywane samoczynnie przez przesuwające się tłoki. Silnik samochodu TRABANT jest bezpośrednio chlodzony powietrzem. Powietrze przepływa, pomiędzy płaSkimi żeberkami cylindrów.Samochody SYRENA i WARTBURG mają silniki dwusuwowe — trzycylindrowe, chłodzone wodą. Z dotychczasowego opisu zasad działania silników samochodowych, wyprowadzimy następujące stwierdzenia:— w obydwu typach silników roprężające się (spalające się) gazy naciskają na tłoki; tłok poprzez korbowód obraca korbą wału korbowego; — silnik czterosuwowy ma w głowicy zawory, przez które napływa mieszanka i wypływają spaliny; — silnik dwusuwowy nie ma w głowicy zaworów, a mieszanka (i spaliny) przepływają przez okienka i kanały w ściankach cylindrów. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Mieszankę tę wytwarza gaźnik. Przedstawia on dwie rurki, z których jedna jest grubsza, druga cieńsza, ukośnie połączona z rurką grubszą. Rurką grubszą przepływa strumień powietrza, który porywa kropelki benzyny dopływającej rurką cieńszą i rozpyla ją na drobniutkie cząsteczki. Powstaje mieszanka paliwowa. Jeżeli zapalimy chociażby jedną tylko cząsteczkę mieszanki, to od niej zapali się kilkadziesiąt sąsiednich, a od tych kilka tysięcy następnych i nastąpi wybuch. Gaźnik samochodowy jest oczywiście bardziej skomplikowany.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Sprzęgło

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł. W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez […]

Skrzynka biegów

W skrzynce biegów włączona jest największa przekładnia (koła zębate) i samochód ma na kołach napędzanych największą siłę napędową. Ten pierwszy bieg włącza się podczas pokonywania dużych oporów jazdy, np. w czasie ruszania z miejsca, w czasie jazdy pod górę, na drodze piaszczystej itp. Zwiększa on również siłę napędową, lecz w stopniu mniejszym (koła zębate) niż […]

Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak: — przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy, — hamulec nożny oraz ręczny, — pedał przyspieszenia i kierownica, — sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy […]

DevURL
Polecamy rowniez: