Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Koszty utrzymania samochodu

Rosnące koszty utrzymania samochodu sprawiają, że kierowcy chwytają się wszelkich sposobów, aby trochę zaoszczędzić. W społeczeństwie panuje pogląd, że oszczędność polega na kupowaniu w punktach pokazujących na cenniku najniższe ceny. W wielu przypadkach owa reguła znajduje potwierdzenie. Musi być spełniony podstawowy warunek – wizyta w tańszym punkcie sprzedaży nie może generować dodatkowych kosztów. Nie opłaca […]

DevURL

Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy uzyskanej z silnika czterosuwowego. Przekrój silnika samochodu TRABANT. Tłoki na wale korbowym przestawione są o kąt 180 0 : w lewym cylindrze tłok znajduje się u góry, a w prawym cylindrze tłok znajduje się w najniższym położeniu. Zamykanie lub otwieranie okienek w ściankach cylindrów jest wykonywane samoczynnie przez przesuwające się tłoki. Silnik samochodu TRABANT jest bezpośrednio chlodzony powietrzem. Powietrze przepływa, pomiędzy płaSkimi żeberkami cylindrów.Samochody SYRENA i WARTBURG mają silniki dwusuwowe — trzycylindrowe, chłodzone wodą. Z dotychczasowego opisu zasad działania silników samochodowych, wyprowadzimy następujące stwierdzenia:— w obydwu typach silników roprężające się (spalające się) gazy naciskają na tłoki; tłok poprzez korbowód obraca korbą wału korbowego; — silnik czterosuwowy ma w głowicy zawory, przez które napływa mieszanka i wypływają spaliny; — silnik dwusuwowy nie ma w głowicy zaworów, a mieszanka (i spaliny) przepływają przez okienka i kanały w ściankach cylindrów. [podobne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Mieszankę tę wytwarza gaźnik. Przedstawia on dwie rurki, z których jedna jest grubsza, druga cieńsza, ukośnie połączona z rurką grubszą. Rurką grubszą przepływa strumień powietrza, który porywa kropelki benzyny dopływającej rurką cieńszą i rozpyla ją na drobniutkie cząsteczki. Powstaje mieszanka paliwowa. Jeżeli zapalimy chociażby jedną tylko cząsteczkę mieszanki, to od niej zapali się kilkadziesiąt sąsiednich, a od tych kilka tysięcy następnych i nastąpi wybuch. Gaźnik samochodowy jest oczywiście bardziej skomplikowany.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do kontroli jej działania, sprawdzania, czy nie ma przecieków oraz sprawdzania i ewentualnego uzupełniania oleju. Poziom oleju powinien być sprawdzany na samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu, po odczekaniu pewnej chwili po wjeździe na stanowisko (rozgrzany olej ma tendencję do spieniania). Poziom oleju jest sprawdzany za pomocą otworu przelewowego po […]

Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. […]

DevURL
Polecamy rowniez: