Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
WPLYW OBCIAZENIA NA POSZCZEGÓLNE CZESCI NAWIERZCHNI

WPŁYW OBCIĄŻENIA NA POSZCZEGÓLNE CZĘŚCI NAWIERZCHNI . Wielkości współczynnika tarcia posuwistego (współczynnika przyczepności) dla pojazdów samochodowych, poruszających się po nawierzchni drogi, wahają się w granicach 0,8 – 0,1, przy czym wielkość 0,1 odnosi się do nawierzchni pokrytych topniejącym lodem. Współczynnik tarcia posuwistego wpływa na kształtowanie się sił tarcia (stycznych do nawierzchni), działających na nawierzchnie jako […]

DevURL

Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. Otwieraniem i zamykaniem zaworów steruje mechanizm rozrządu.

Aby silnik zaczął działać, musi w nim nastąpić:
— napełnienie cylindra mieszanką paliwową,

— sprężenie tej mieszanki,

— spalenie mieszanki paliwowej (a więc wzrost ciśnienia) i zepchnięcie tłoka w dół, [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

— usunięcie spalin z cylindra.

Jednorazowe wykonanie przez silnik tych czynności nazywa się cyklem pracy. Zależnie od tego, ile suwów tłoka potrzeba na wykonanie całego cyklu, dzielimy silniki na czterosuwowe i dwusuwowe.

Suw pierwszy – ssanie

Przesuwający się W dół tłok powoduje zassanie mieszanki paliwowej z gaźnika. Rozpylona przez gaźnik benzyna, zmieszana z powietrzem, przepływa przez rurę ssącą i wpada do wnętrza cylindra.

Kiedy tłok przesunie się zupełnie w dół, wtedy cała przestrzeń cylindra nad tłokiem będzie wypełniona mieszanką paliwową. Przesunięcie tłoka z najwyższego położenia w położenie najniższe spowodowało obrócenie się wału korbowego o pół obrotu. Od tego momentu zaczyna się suw drugi.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej […]

Smarowanie walczy z tarciem

Zamarznięte ręce można rozgrzać przez silne pocieranie. lm silniej i dłużej będziemy je trzeć, tym bardziej się rozgrzeją. Ostrząc wiertło na wirującej tarczy szlifierskiej, widzimy iskry odrzucane na boki. Są to cząsteczki stali spalane w wyniku tarcia. W każdym samochodzie znajduje się bardzo dużo punktów, w których występuje tarcie, np. między tłokiem a cylindrem, w […]

Obsługa podwozia

Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach. Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy). Tylny most Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania […]

DevURL
Polecamy rowniez: