Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Układ zasilania

Gaźnik — silników o pojemności 1,1 dm3 i 1,3dm 3/jednogardziełowy, dolnossący, firmy Motorcarft lub dwugardziełowy, dolnossący, firmy Weber — silników o pojemności 1,6 dm3/dwugardzielowy, dolnossący z automatycznie sterowaną Wał napędowy/jedno- lub dwuczęściowy z przegubami równobieżnymi i kulowymi zależnie od rodzaju silnika. Zawieszenie przednie/niezależne na kolumnach zwrotnicowych typu Mac Phersona z pionowo umieszczonym amortyzatorem i sprężyna […]

DevURL

Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. Otwieraniem i zamykaniem zaworów steruje mechanizm rozrządu.

Aby silnik zaczął działać, musi w nim nastąpić:
— napełnienie cylindra mieszanką paliwową,

— sprężenie tej mieszanki,

— spalenie mieszanki paliwowej (a więc wzrost ciśnienia) i zepchnięcie tłoka w dół, [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

— usunięcie spalin z cylindra.

Jednorazowe wykonanie przez silnik tych czynności nazywa się cyklem pracy. Zależnie od tego, ile suwów tłoka potrzeba na wykonanie całego cyklu, dzielimy silniki na czterosuwowe i dwusuwowe.

Suw pierwszy – ssanie

Przesuwający się W dół tłok powoduje zassanie mieszanki paliwowej z gaźnika. Rozpylona przez gaźnik benzyna, zmieszana z powietrzem, przepływa przez rurę ssącą i wpada do wnętrza cylindra.

Kiedy tłok przesunie się zupełnie w dół, wtedy cała przestrzeń cylindra nad tłokiem będzie wypełniona mieszanką paliwową. Przesunięcie tłoka z najwyższego położenia w położenie najniższe spowodowało obrócenie się wału korbowego o pół obrotu. Od tego momentu zaczyna się suw drugi.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia. Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia […]

Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony […]

DevURL
Polecamy rowniez: