Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

DevURL

Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. Otwieraniem i zamykaniem zaworów steruje mechanizm rozrządu.

Aby silnik zaczął działać, musi w nim nastąpić:
— napełnienie cylindra mieszanką paliwową,

— sprężenie tej mieszanki,

— spalenie mieszanki paliwowej (a więc wzrost ciśnienia) i zepchnięcie tłoka w dół, [hasła pokrewne: transport osobowy, foteliki samochodowe, paralotnie ]

— usunięcie spalin z cylindra.

Jednorazowe wykonanie przez silnik tych czynności nazywa się cyklem pracy. Zależnie od tego, ile suwów tłoka potrzeba na wykonanie całego cyklu, dzielimy silniki na czterosuwowe i dwusuwowe.

Suw pierwszy – ssanie

Przesuwający się W dół tłok powoduje zassanie mieszanki paliwowej z gaźnika. Rozpylona przez gaźnik benzyna, zmieszana z powietrzem, przepływa przez rurę ssącą i wpada do wnętrza cylindra.

Kiedy tłok przesunie się zupełnie w dół, wtedy cała przestrzeń cylindra nad tłokiem będzie wypełniona mieszanką paliwową. Przesunięcie tłoka z najwyższego położenia w położenie najniższe spowodowało obrócenie się wału korbowego o pół obrotu. Od tego momentu zaczyna się suw drugi.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: foteliki samochodowe paralotnie transport osobowy

Przeczytaj też:
Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru […]

Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach. Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na […]

Ustawianie zapłonu

Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być dokonywane za pomocą lampy stroboskopowej, w stacji obsługi. Można jednak ustawić zapłon statycznie metodą dosyć prymitywną. jednak wystarczająco dokładną. W silniku wysokoprężnym, w którym zapłon następuje wskutek bardzo wysokiego ciśnienia i znacznej temperatury w komorze spalania i w którym z tej przyczyny nie ma aparatu zapłonowego, ustawieniu zapłonu — […]

DevURL
Polecamy rowniez: