Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. […]

DevURL

Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. Otwieraniem i zamykaniem zaworów steruje mechanizm rozrządu.

Aby silnik zaczął działać, musi w nim nastąpić:
— napełnienie cylindra mieszanką paliwową,

— sprężenie tej mieszanki,

— spalenie mieszanki paliwowej (a więc wzrost ciśnienia) i zepchnięcie tłoka w dół, [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

— usunięcie spalin z cylindra.

Jednorazowe wykonanie przez silnik tych czynności nazywa się cyklem pracy. Zależnie od tego, ile suwów tłoka potrzeba na wykonanie całego cyklu, dzielimy silniki na czterosuwowe i dwusuwowe.

Suw pierwszy – ssanie

Przesuwający się W dół tłok powoduje zassanie mieszanki paliwowej z gaźnika. Rozpylona przez gaźnik benzyna, zmieszana z powietrzem, przepływa przez rurę ssącą i wpada do wnętrza cylindra.

Kiedy tłok przesunie się zupełnie w dół, wtedy cała przestrzeń cylindra nad tłokiem będzie wypełniona mieszanką paliwową. Przesunięcie tłoka z najwyższego położenia w położenie najniższe spowodowało obrócenie się wału korbowego o pół obrotu. Od tego momentu zaczyna się suw drugi.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

Pompa wtryskowa silnika wysokoprężnego

W myśl zaleceń wytwórcy, podobnie jak miało to miejsce w odniesieniu do gaźników, wszelkie czynności obsługowe i regulacyjne przy pompie wtryskowej powinien wykonywać wyłącznie dobrze wykwalifikowany pracownik stacji obsługi samochodów. Urządzenia podlegające regulacji są umieszczone na wierzchu pokrywy pompy. Są to zderzaki prędkości obrotowej biegu jałowego silnika oraz maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Również na pokrywie […]

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół przednich. Przed sprawdzeniem należy ustalić, czy: — ogumienie ma prawidłowe ciśnienie, — koła ustawione do jazdy na wprost są ustawione symetrycznie do osi podłużnej samochodu, — bicie kół nie jest nadmierne, — luzy w przegubach kulistych drążków kierowniczych i […]

DevURL
Polecamy rowniez: