Artykul dnia:
Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony […]

DevURL

Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. Otwieraniem i zamykaniem zaworów steruje mechanizm rozrządu.

Aby silnik zaczął działać, musi w nim nastąpić:
— napełnienie cylindra mieszanką paliwową,

— sprężenie tej mieszanki,

— spalenie mieszanki paliwowej (a więc wzrost ciśnienia) i zepchnięcie tłoka w dół, [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

— usunięcie spalin z cylindra.

Jednorazowe wykonanie przez silnik tych czynności nazywa się cyklem pracy. Zależnie od tego, ile suwów tłoka potrzeba na wykonanie całego cyklu, dzielimy silniki na czterosuwowe i dwusuwowe.

Suw pierwszy – ssanie

Przesuwający się W dół tłok powoduje zassanie mieszanki paliwowej z gaźnika. Rozpylona przez gaźnik benzyna, zmieszana z powietrzem, przepływa przez rurę ssącą i wpada do wnętrza cylindra.

Kiedy tłok przesunie się zupełnie w dół, wtedy cała przestrzeń cylindra nad tłokiem będzie wypełniona mieszanką paliwową. Przesunięcie tłoka z najwyższego położenia w położenie najniższe spowodowało obrócenie się wału korbowego o pół obrotu. Od tego momentu zaczyna się suw drugi.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Kanał przelotowy

Tłok przesuwa się w górę i zamyka (zasłania) wszystkie okienka w ściankach cylindra. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje sprężanie mieszanki paliwowej nad tłokiem. W skrzyni korbowej powstaje podciśnienie. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje dalsze sprężanie mieszanki w cylindrze. Równocześnie, po odsłonięciu okienka rury ssącej, świeża porcja mieszanki przepływa do skrzyni korbowej. Kiedy tłok […]

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC, SAE 5W/30 przy temperaturze poniżej —6C, SAE IOW/30 SAE I OW/40 w zakresie temperatur —23…+320C, SAE IOW/50 SAE20W/40 SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej +1 20C, -  wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40. [patrz też: ganinex otomoto, […]

Przepływ benzyny

Przepływ benzyny jest wymuszony przez pompę benzyny, napędzaną przez wałek rozrządu silnika. Pompa benzyny działa podobnie jak pompa ssąco-tłocząca, mimo że różni się od niej budową. Zamiast tłoka w pompie benzyny znajduje się elastyczna, ruchoma przepona, wykonana z kilku warstw płótna nasyconego tworzywem lub gumą odporną na działanie benzyny. Porównajmy różne ułożenie przepony. Jeżeli przepona […]

DevURL
Polecamy rowniez: