Artykul dnia:
Schemat obsługi

Jest on identyczny jak w poprzednio omawianych modelach. Różnice w obsługach okresowych wynikaja z faktu, że istnieje kilka wersji modelu różniących się od siebie wyposażeniem dodatkowym: — klimatyzacją wnętrza pojazdu, — automatyczną skrzynką biegów, — elektronicznym układem zapłonowym, — wspomaganiem układu kierowniczego, — elektronicznym wtryskiem paliwa. W związku z powyższym w skład przeglądu technicznego będą […]

DevURL

Skrzynka biegów

W skrzynce biegów włączona jest największa przekładnia (koła zębate) i samochód ma na kołach napędzanych największą siłę napędową. Ten pierwszy bieg włącza się podczas pokonywania dużych oporów jazdy, np. w czasie ruszania z miejsca, w czasie jazdy pod górę, na drodze piaszczystej itp. Zwiększa on również siłę napędową, lecz w stopniu mniejszym (koła zębate) niż bieg pierwszy. Na drugim biegu jedzie się podczas rozpędzania samochodu, podczas jazdy wolnej lub przy pokonywaniu niewielkich wzniesień. Nie zmienia on przełożenia (koła zębate są równej średnicy), a więc skrzynka biegów nie bierze udziału w zwiększaniu siły napędowej. Trzeci bieg włącza się w czasie normalnej jazdy, gdy samochód jest już rozpędzony, jedzie po poziomej, dobrej drodze, z dużą prędkością. Dodając dalsze pary kół zębatych, można zwiększyć liczbę przełożeń. Samochody osobowe mają przeważnie skrzynki biegów o czterech przekładniach do jazdy w przód oraz jedną przekładnię do jazdy do tyłu (bieg wsteczny). Aby uzyskać bieg wsteczny, czyli obroty walu napędowego w przeciwnym kierunku, między dwa koła przekładni wstawia się (włącza się) dodatkowe trzecie koło. Napęd z wału silnika jest przekazywany na wał napędowy. Po wstawieniu między kola dodatkowego kółka, kierunek obrotów wałka zmienił się, mimo nie zmienionego kierunku obrotów wału 1 silnika. [hasła pokrewne: inchcape otomoto, wartburg forum, opel rokicki ] Jeżeli kierowca przestawi dźwignię zmiany biegów, to przesunie widełki i pierścień. Karby zazębią się z odpowiednimi nacięciami na kole. Koło poprzez pierścień napędza teraz wałek, który przekazuje obroty na koła samochodu. Przy nieumiejętnym przełączaniu biegów słyszymy charakterystyczny zgrzyt: to właśnie moment, w którym ścierają się karby łączące pierścień z kołem.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inchcape otomoto opel rokicki wartburg forum

Przeczytaj też:
Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony […]

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część […]

Praktycznie tak sie nie zdarza, gdyz samochód podlegajacy awarii zawsze przed calkowitym zatrzymaniem sie przejedzie jakas godzine droge

Praktycznie tak się nie zdarza, gdyż samochód podlegający awarii zawsze przed całkowitym zatrzymaniem się przejedzie jakąś godzinę drogę. Pomimo teoretycznego obliczenia wzoru na przelotność, biorąc pod uwagę konieczność zachowania jeszcze pewnego odstępu pomiędzy samochodem zatrzymującym się a podległym awarii, wzór ten można uznać za praktycznie wystarczający. Zasadniczym elementem do obliczenia odstępu bezpieczeństwa przy ruchu samochodów […]

DevURL
Polecamy rowniez: