Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

DevURL

Skrzynka biegów

W skrzynce biegów włączona jest największa przekładnia (koła zębate) i samochód ma na kołach napędzanych największą siłę napędową. Ten pierwszy bieg włącza się podczas pokonywania dużych oporów jazdy, np. w czasie ruszania z miejsca, w czasie jazdy pod górę, na drodze piaszczystej itp. Zwiększa on również siłę napędową, lecz w stopniu mniejszym (koła zębate) niż bieg pierwszy. Na drugim biegu jedzie się podczas rozpędzania samochodu, podczas jazdy wolnej lub przy pokonywaniu niewielkich wzniesień. Nie zmienia on przełożenia (koła zębate są równej średnicy), a więc skrzynka biegów nie bierze udziału w zwiększaniu siły napędowej. Trzeci bieg włącza się w czasie normalnej jazdy, gdy samochód jest już rozpędzony, jedzie po poziomej, dobrej drodze, z dużą prędkością. Dodając dalsze pary kół zębatych, można zwiększyć liczbę przełożeń. Samochody osobowe mają przeważnie skrzynki biegów o czterech przekładniach do jazdy w przód oraz jedną przekładnię do jazdy do tyłu (bieg wsteczny). Aby uzyskać bieg wsteczny, czyli obroty walu napędowego w przeciwnym kierunku, między dwa koła przekładni wstawia się (włącza się) dodatkowe trzecie koło. Napęd z wału silnika jest przekazywany na wał napędowy. Po wstawieniu między kola dodatkowego kółka, kierunek obrotów wałka zmienił się, mimo nie zmienionego kierunku obrotów wału 1 silnika. [hasła pokrewne: skup samochodów katowice, wartburg forum, volvo leasing ] Jeżeli kierowca przestawi dźwignię zmiany biegów, to przesunie widełki i pierścień. Karby zazębią się z odpowiednimi nacięciami na kole. Koło poprzez pierścień napędza teraz wałek, który przekazuje obroty na koła samochodu. Przy nieumiejętnym przełączaniu biegów słyszymy charakterystyczny zgrzyt: to właśnie moment, w którym ścierają się karby łączące pierścień z kołem.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: skup samochodów katowice volvo leasing wartburg forum

Przeczytaj też:
Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC, SAE 5W/30 przy temperaturze poniżej —6C, SAE IOW/30 SAE I OW/40 w zakresie temperatur —23…+320C, SAE IOW/50 SAE20W/40 SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej +1 20C, -  wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40. [patrz też: opłaty drogowe […]

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół przednich. Przed sprawdzeniem należy ustalić, czy: — ogumienie ma prawidłowe ciśnienie, — koła ustawione do jazdy na wprost są ustawione symetrycznie do osi podłużnej samochodu, — bicie kół nie jest nadmierne, — luzy w przegubach kulistych drążków kierowniczych i […]

PODZIAL RUCHU NA JEZDNI

PODZIAŁ RUCHU NA JEZDNI . Podziałem ruchu na jezdni jest umieszczenie tego ruchu na nawierzchni drogowej lub też na oddzielnych pasach nawierzchni drogowej tak, aby otrzymać możliwie największą przelotność trasy drogowej lub też możliwie największą szybkość przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa ruchu pojazdów, poruszających się po nawierzchni. W zasadzie regulacja konstrukcyjna ruchu drogowego na jezdni dwupasowej […]

DevURL
Polecamy rowniez: