Artykul dnia:
Nadwozie

Samochody Wołga GAZ-24 mają nadwozie samonośne. całkowicie stalowe. W części przedniej karoserii znajduje się szczątkowa rama podsilnikowa, do której jest zamocowany silnik, przednie zawieszenie i chłodnica. Nadwozie samochodu w procesie produkcyjnym jest poddawane antykorozyjnemu chemicznemu zabiegowi — fosfatyzowaniu, które chroni przed korozją oraz zwiększa przyczepność lakieru. Ponadto podłoga, wewnętrzne powierzchnie błotników, przegroda czołowa, wewnętrzne powierzchnie drzwi, […]

DevURL

Skrzynka biegów

W skrzynce biegów włączona jest największa przekładnia (koła zębate) i samochód ma na kołach napędzanych największą siłę napędową. Ten pierwszy bieg włącza się podczas pokonywania dużych oporów jazdy, np. w czasie ruszania z miejsca, w czasie jazdy pod górę, na drodze piaszczystej itp. Zwiększa on również siłę napędową, lecz w stopniu mniejszym (koła zębate) niż bieg pierwszy. Na drugim biegu jedzie się podczas rozpędzania samochodu, podczas jazdy wolnej lub przy pokonywaniu niewielkich wzniesień. Nie zmienia on przełożenia (koła zębate są równej średnicy), a więc skrzynka biegów nie bierze udziału w zwiększaniu siły napędowej. Trzeci bieg włącza się w czasie normalnej jazdy, gdy samochód jest już rozpędzony, jedzie po poziomej, dobrej drodze, z dużą prędkością. Dodając dalsze pary kół zębatych, można zwiększyć liczbę przełożeń. Samochody osobowe mają przeważnie skrzynki biegów o czterech przekładniach do jazdy w przód oraz jedną przekładnię do jazdy do tyłu (bieg wsteczny). Aby uzyskać bieg wsteczny, czyli obroty walu napędowego w przeciwnym kierunku, między dwa koła przekładni wstawia się (włącza się) dodatkowe trzecie koło. Napęd z wału silnika jest przekazywany na wał napędowy. Po wstawieniu między kola dodatkowego kółka, kierunek obrotów wałka zmienił się, mimo nie zmienionego kierunku obrotów wału 1 silnika. [hasła pokrewne: inchcape otomoto, wartburg forum, opel rokicki ] Jeżeli kierowca przestawi dźwignię zmiany biegów, to przesunie widełki i pierścień. Karby zazębią się z odpowiednimi nacięciami na kole. Koło poprzez pierścień napędza teraz wałek, który przekazuje obroty na koła samochodu. Przy nieumiejętnym przełączaniu biegów słyszymy charakterystyczny zgrzyt: to właśnie moment, w którym ścierają się karby łączące pierścień z kołem.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inchcape otomoto opel rokicki wartburg forum

Przeczytaj też:
Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach. Sprawdzenie ustawienia świateł Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach. Materiały eksploatacyjne Paliwa Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, […]

Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

Spraedzanie poziomu oleju

Kontrola poziomu oleju powinna być przeprowadzana w samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu przy nagrzanym silniku. Olej sprawdza się wskaźnikiem prętowym. Między poziomami „min” i „max” jest 0,75…1,0 dm3 oleju. Wymianę oleju należy przeprowadzać co 10 000 km. Olej należy wymieniać wraz z filtrem pełnoprzepływowym w sposób opisany w części pierwszej. Przebieg między wymianą oleju […]

DevURL
Polecamy rowniez: