Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Sposób postępowania jest następujący: — wyjąć nakrętkę regulacyjną lub linkę sprzęgła z sześciokątnego wgłębienia i dokręcić nakrętkę tak, żeby otrzymaćć żądaną wartość skoku jałowego pedału, — umieścić ponownie nakrętkę lub linkę w zagłębieniu, — nacisnąć kilkakrotnie pedał „do podłogi i ponownie sprawdzić skok jałowy. Obsługa skrzynki biegów Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w poprzednio […]

DevURL

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do kontroli jej działania, sprawdzania, czy nie ma przecieków oraz sprawdzania i ewentualnego uzupełniania oleju. Poziom oleju powinien być sprawdzany na samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu, po odczekaniu pewnej chwili po wjeździe na stanowisko (rozgrzany olej ma tendencję do spieniania). Poziom oleju jest sprawdzany za pomocą otworu przelewowego po odkręceniu korka.

Wał napędowy

Podczas przeglądów technicznych należy pamiętać o sprawdzeniu stanu przegubów, czy nie uległy zatarciu lub zużyciu oraz na ich nasmarowaniu smarem wg specyfikacji Forda S-M 1 C4515 A. [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Tylny most

Jedyną czynnością obsługową poza sprawdzeniem działania jest sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie oleju w tylnym moście. Poziom oleju sprawdza się za pomocą otworu po odkręceniu korka przelewowego. Podobnie jak w skrzynce biegów nie wymienia się oleju, lecz tylko uzupełnia się jego stan. Wymianę oleju przeprowadza się jedynie w przypadku naprawy któregokolwiek z tych zespołów.

Przednie zawieszenie

Sprawdzenie i obsługa przedniego zawieszenia polega na okresowej kontroli: — amortyzatorów (czy nie ma przecieków),

— stanu tłoków amortyzatorów, zamocowania amortyzatorów,

— stanu drążków kierowniczych i przegubów kulowych. mieszków ochronnych i zamocowania drążka stabilizatora,

— stanu łożysk kół i regulacji oraz smarowaniu ich smarem S-MI C-4515 A,

— stanu opon,

— ustawienia przedniego zawieszenia.

Sprawdzanie i regulacja zbieżności kół przednich

Kontrolę ustawienia kół przeprowadza się za pomocą specjalnych urządzeń diagnostycznych, z reguły w zakładach specjalistycznych.

Zbieżność kół przednich reguluje się przez skrócenie lub wydłużenie drążków kierowniczych.

Właściwe kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz pochylenia koła można otrzymać jedynie przez wymianę uszkodzonych elementów — nie ma możliwości regulacji tych kątów.

Ogumienie

W celu równomiernego zużycia ogumienia należy utrzymywać w nich właściwe ciśnienie oraz stosować przestawianie kół tak, jak w modelu Fiesta.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Przeciazenie nawierzchni podczas ruchu na luku pionowym

Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym.Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym następuje dla łuków pionowych wklęsłych wskutek występowania siły odśrodkowej, działającej w kierunku promienia łuku i skierowanej z góry na dół. Przeciążenie tego rodzaju istnieje na każdej nawierzchni, nawet na nawierzchni w dobrym stanie. Wywołuje je istnienie fal powstających przy wykonaniu nawierzchni (wałowanie). […]

Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska. Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe. […]

Skrzynka biegów

W skrzynce biegów włączona jest największa przekładnia (koła zębate) i samochód ma na kołach napędzanych największą siłę napędową. Ten pierwszy bieg włącza się podczas pokonywania dużych oporów jazdy, np. w czasie ruszania z miejsca, w czasie jazdy pod górę, na drodze piaszczystej itp. Zwiększa on również siłę napędową, lecz w stopniu mniejszym (koła zębate) niż […]

DevURL
Polecamy rowniez: