Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak: — przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy, — hamulec nożny oraz ręczny, — pedał przyspieszenia i kierownica, — sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy […]

DevURL

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do kontroli jej działania, sprawdzania, czy nie ma przecieków oraz sprawdzania i ewentualnego uzupełniania oleju. Poziom oleju powinien być sprawdzany na samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu, po odczekaniu pewnej chwili po wjeździe na stanowisko (rozgrzany olej ma tendencję do spieniania). Poziom oleju jest sprawdzany za pomocą otworu przelewowego po odkręceniu korka.

Wał napędowy

Podczas przeglądów technicznych należy pamiętać o sprawdzeniu stanu przegubów, czy nie uległy zatarciu lub zużyciu oraz na ich nasmarowaniu smarem wg specyfikacji Forda S-M 1 C4515 A. [patrz też: tani przewóz osób do anglii katowice, Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa, Poszukiwanie części samochodowych w sieci ]

Tylny most

Jedyną czynnością obsługową poza sprawdzeniem działania jest sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie oleju w tylnym moście. Poziom oleju sprawdza się za pomocą otworu po odkręceniu korka przelewowego. Podobnie jak w skrzynce biegów nie wymienia się oleju, lecz tylko uzupełnia się jego stan. Wymianę oleju przeprowadza się jedynie w przypadku naprawy któregokolwiek z tych zespołów.

Przednie zawieszenie

Sprawdzenie i obsługa przedniego zawieszenia polega na okresowej kontroli: — amortyzatorów (czy nie ma przecieków),

— stanu tłoków amortyzatorów, zamocowania amortyzatorów,

— stanu drążków kierowniczych i przegubów kulowych. mieszków ochronnych i zamocowania drążka stabilizatora,

— stanu łożysk kół i regulacji oraz smarowaniu ich smarem S-MI C-4515 A,

— stanu opon,

— ustawienia przedniego zawieszenia.

Sprawdzanie i regulacja zbieżności kół przednich

Kontrolę ustawienia kół przeprowadza się za pomocą specjalnych urządzeń diagnostycznych, z reguły w zakładach specjalistycznych.

Zbieżność kół przednich reguluje się przez skrócenie lub wydłużenie drążków kierowniczych.

Właściwe kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz pochylenia koła można otrzymać jedynie przez wymianę uszkodzonych elementów — nie ma możliwości regulacji tych kątów.

Ogumienie

W celu równomiernego zużycia ogumienia należy utrzymywać w nich właściwe ciśnienie oraz stosować przestawianie kół tak, jak w modelu Fiesta.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Na zlecenie otwieranie samochodów warszawa Poszukiwanie części samochodowych w sieci tani przewóz osób do anglii katowice

Przeczytaj też:
Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.): 1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału), 2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm), 3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby), 4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych […]

Obsługa układu hamulcowego

Podczas przeglądu podlega sprawdzeniu: — poziom płynu hamulcowego oraz stan przewodów hamulcowych, — stan okładzin ciernych hamulców kół oraz ich grubość (minimum 1,5 mm), — stan oraz grubość szczęk hamulców kół tylnych (min. 1,5 mm). Wymiana klocków hamulcowych kół przednich Kolejność postępowania jest następująca: — zdjąć kołpaki kół, poluzować śruby kół i podnieść samochód w […]

Smarowanie walczy z tarciem

Zamarznięte ręce można rozgrzać przez silne pocieranie. lm silniej i dłużej będziemy je trzeć, tym bardziej się rozgrzeją. Ostrząc wiertło na wirującej tarczy szlifierskiej, widzimy iskry odrzucane na boki. Są to cząsteczki stali spalane w wyniku tarcia. W każdym samochodzie znajduje się bardzo dużo punktów, w których występuje tarcie, np. między tłokiem a cylindrem, w […]

DevURL
Polecamy rowniez: