Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

DevURL

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do kontroli jej działania, sprawdzania, czy nie ma przecieków oraz sprawdzania i ewentualnego uzupełniania oleju. Poziom oleju powinien być sprawdzany na samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu, po odczekaniu pewnej chwili po wjeździe na stanowisko (rozgrzany olej ma tendencję do spieniania). Poziom oleju jest sprawdzany za pomocą otworu przelewowego po odkręceniu korka.

Wał napędowy

Podczas przeglądów technicznych należy pamiętać o sprawdzeniu stanu przegubów, czy nie uległy zatarciu lub zużyciu oraz na ich nasmarowaniu smarem wg specyfikacji Forda S-M 1 C4515 A. [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Tylny most

Jedyną czynnością obsługową poza sprawdzeniem działania jest sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie oleju w tylnym moście. Poziom oleju sprawdza się za pomocą otworu po odkręceniu korka przelewowego. Podobnie jak w skrzynce biegów nie wymienia się oleju, lecz tylko uzupełnia się jego stan. Wymianę oleju przeprowadza się jedynie w przypadku naprawy któregokolwiek z tych zespołów.

Przednie zawieszenie

Sprawdzenie i obsługa przedniego zawieszenia polega na okresowej kontroli: — amortyzatorów (czy nie ma przecieków),

— stanu tłoków amortyzatorów, zamocowania amortyzatorów,

— stanu drążków kierowniczych i przegubów kulowych. mieszków ochronnych i zamocowania drążka stabilizatora,

— stanu łożysk kół i regulacji oraz smarowaniu ich smarem S-MI C-4515 A,

— stanu opon,

— ustawienia przedniego zawieszenia.

Sprawdzanie i regulacja zbieżności kół przednich

Kontrolę ustawienia kół przeprowadza się za pomocą specjalnych urządzeń diagnostycznych, z reguły w zakładach specjalistycznych.

Zbieżność kół przednich reguluje się przez skrócenie lub wydłużenie drążków kierowniczych.

Właściwe kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz pochylenia koła można otrzymać jedynie przez wymianę uszkodzonych elementów — nie ma możliwości regulacji tych kątów.

Ogumienie

W celu równomiernego zużycia ogumienia należy utrzymywać w nich właściwe ciśnienie oraz stosować przestawianie kół tak, jak w modelu Fiesta.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Smarowanie walczy z tarciem

Zamarznięte ręce można rozgrzać przez silne pocieranie. lm silniej i dłużej będziemy je trzeć, tym bardziej się rozgrzeją. Ostrząc wiertło na wirującej tarczy szlifierskiej, widzimy iskry odrzucane na boki. Są to cząsteczki stali spalane w wyniku tarcia. W każdym samochodzie znajduje się bardzo dużo punktów, w których występuje tarcie, np. między tłokiem a cylindrem, w […]

Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy. Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku […]

DevURL
Polecamy rowniez: