Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Schemat obsługi

Jest on identyczny jak w poprzednio omawianych modelach. Różnice w obsługach okresowych wynikaja z faktu, że istnieje kilka wersji modelu różniących się od siebie wyposażeniem dodatkowym: — klimatyzacją wnętrza pojazdu, — automatyczną skrzynką biegów, — elektronicznym układem zapłonowym, — wspomaganiem układu kierowniczego, — elektronicznym wtryskiem paliwa. W związku z powyższym w skład przeglądu technicznego będą […]

DevURL

Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do kontroli jej działania, sprawdzania, czy nie ma przecieków oraz sprawdzania i ewentualnego uzupełniania oleju. Poziom oleju powinien być sprawdzany na samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu, po odczekaniu pewnej chwili po wjeździe na stanowisko (rozgrzany olej ma tendencję do spieniania). Poziom oleju jest sprawdzany za pomocą otworu przelewowego po odkręceniu korka.

Wał napędowy

Podczas przeglądów technicznych należy pamiętać o sprawdzeniu stanu przegubów, czy nie uległy zatarciu lub zużyciu oraz na ich nasmarowaniu smarem wg specyfikacji Forda S-M 1 C4515 A. [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Tylny most

Jedyną czynnością obsługową poza sprawdzeniem działania jest sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie oleju w tylnym moście. Poziom oleju sprawdza się za pomocą otworu po odkręceniu korka przelewowego. Podobnie jak w skrzynce biegów nie wymienia się oleju, lecz tylko uzupełnia się jego stan. Wymianę oleju przeprowadza się jedynie w przypadku naprawy któregokolwiek z tych zespołów.

Przednie zawieszenie

Sprawdzenie i obsługa przedniego zawieszenia polega na okresowej kontroli: — amortyzatorów (czy nie ma przecieków),

— stanu tłoków amortyzatorów, zamocowania amortyzatorów,

— stanu drążków kierowniczych i przegubów kulowych. mieszków ochronnych i zamocowania drążka stabilizatora,

— stanu łożysk kół i regulacji oraz smarowaniu ich smarem S-MI C-4515 A,

— stanu opon,

— ustawienia przedniego zawieszenia.

Sprawdzanie i regulacja zbieżności kół przednich

Kontrolę ustawienia kół przeprowadza się za pomocą specjalnych urządzeń diagnostycznych, z reguły w zakładach specjalistycznych.

Zbieżność kół przednich reguluje się przez skrócenie lub wydłużenie drążków kierowniczych.

Właściwe kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz pochylenia koła można otrzymać jedynie przez wymianę uszkodzonych elementów — nie ma możliwości regulacji tych kątów.

Ogumienie

W celu równomiernego zużycia ogumienia należy utrzymywać w nich właściwe ciśnienie oraz stosować przestawianie kół tak, jak w modelu Fiesta.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Smarowanie walczy z tarciem

Zamarznięte ręce można rozgrzać przez silne pocieranie. lm silniej i dłużej będziemy je trzeć, tym bardziej się rozgrzeją. Ostrząc wiertło na wirującej tarczy szlifierskiej, widzimy iskry odrzucane na boki. Są to cząsteczki stali spalane w wyniku tarcia. W każdym samochodzie znajduje się bardzo dużo punktów, w których występuje tarcie, np. między tłokiem a cylindrem, w […]

Obsługa układu kierowniczego

Podczas przeglądów technicznych należy sprawdzić stan połączeń układu, mieszków ochronnych oraz obudów przegubów kulowych. Sprawdzenie układu wspomagania kierownicy sprowadza się do: — kontroli poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, — sprawdzenia napięcia paska klinowego w sposób pokazany w części dotyczącej układu chłodzenia modelu Fiesta. Układ zasilania Gaźnik — Weber (dwugardzielowy) stosowany do silnika OHC (opisany w […]

Układ chlodzenia silnika czterocylindrowego

Odśrodkowa pompa wody tłoczy wodę chłodzącą do komór w kadłubie silnika. Woda opływając cylindry oraz głowice nagrzewa się, przepływa przez otwarty zawór termostatu i rurę łączącą do górnego zbiornika chłodnicy. W chłodnicy woda przepływa przez pionowe płaskie rurki i nagrzewa je. Rurki nagrzewają poziome blaszki, dzięki czemu chłodzenie jest intensywniejsze, gdyż ciepło rozprowadzane jest na […]

DevURL
Polecamy rowniez: