Smarowanie silnika
od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru należy ilość wlewanego oleju zwiększyć 0 0,5 dm3.)
Przebieg zmiany oleju w silniku
Bezpośrednio po zagrzaniu silnika (najlepiej po dłuższej jeździe) należy, na odpowiednim stanowisku do zmiany oleju w silniku, otworzyć korek wlewu oleju, wyjąć miarkę oleju, po czym okręcić korek spustowy i pozwolić ścieknąć zużytemu olejowi do podstawionego zbiornika. Następnie specjalnym kluczem odkręcić filtr oleju. Po odkręceniu filtru, gniazdo uszczelki i sama uszczelka filtru wymagają dokładnego czyszczenia i umycia. Uszczelkę należy następnie zwilżyć olejem, i wkręcić nowy filtr, tylko siła rąk, bez użycia klucza. [hasła pokrewne: bemo motors poznań, otomoto żory, inchcape bmw ]
Uwaga. Firma VW nie dopuszcza użycia starego filtru nawet po oczyszczeniwego.
Po wymianie filtru należy oczyścić dokładnie magnetyczny korek spustowy oleju z nagromadzonych na nim opiłków oraz wymieniwszy uszczelkę korka na nową, wkręcić go w miskę olejową.
Uwaga. Uszczelki korka spustowego oleju można nie wymieniać tylko wówczas, gdy wymiany oleju dokonuje się za pośrednictwem firmowego urządzenia wysysającego, służącego do zmiany oleju.
Uwagi ogólne
Ustawienie rozrządu każdego silnika jest czynnością bardzo odpowiedzialną, najczęściej wymagajacą wyjęcia silnika z pojazdu lub częściowego demontażu jego niektórych zespołów. Z tej przyczyny, zabieg ten Jest bardzo rzadko wykonywany samodzielnie przez użytkownika pojazdu.
Nowoczesność rozwiązań konstrukcyjnych silników VW, wyrażająca się m.in. zastosowaniem gumowego paska zębatego do napędu rozrządu, umożliwia ustawienie rozrządu kosztem stosunkowo niewielkiego nakładu pracy.