Artykul dnia:
Koszty utrzymania samochodu

Rosnące koszty utrzymania samochodu sprawiają, że kierowcy chwytają się wszelkich sposobów, aby trochę zaoszczędzić. W społeczeństwie panuje pogląd, że oszczędność polega na kupowaniu w punktach pokazujących na cenniku najniższe ceny. W wielu przypadkach owa reguła znajduje potwierdzenie. Musi być spełniony podstawowy warunek – wizyta w tańszym punkcie sprzedaży nie może generować dodatkowych kosztów. Nie opłaca […]

DevURL

Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru należy ilość wlewanego oleju zwiększyć 0 0,5 dm3.)

Przebieg zmiany oleju w silniku

Bezpośrednio po zagrzaniu silnika (najlepiej po dłuższej jeździe) należy, na odpowiednim stanowisku do zmiany oleju w silniku, otworzyć korek wlewu oleju, wyjąć miarkę oleju, po czym okręcić korek spustowy i pozwolić ścieknąć zużytemu olejowi do podstawionego zbiornika. Następnie specjalnym kluczem odkręcić filtr oleju. Po odkręceniu filtru, gniazdo uszczelki i sama uszczelka filtru wymagają dokładnego czyszczenia i umycia. Uszczelkę należy następnie zwilżyć olejem, i wkręcić nowy filtr, tylko siła rąk, bez użycia klucza. [hasła pokrewne: bemo motors poznań, otomoto żory, inchcape bmw ]

Uwaga. Firma VW nie dopuszcza użycia starego filtru nawet po oczyszczeniwego.

Po wymianie filtru należy oczyścić dokładnie magnetyczny korek spustowy oleju z nagromadzonych na nim opiłków oraz wymieniwszy uszczelkę korka na nową, wkręcić go w miskę olejową.

Uwaga. Uszczelki korka spustowego oleju można nie wymieniać tylko wówczas, gdy wymiany oleju dokonuje się za pośrednictwem firmowego urządzenia wysysającego, służącego do zmiany oleju.

Uwagi ogólne

Ustawienie rozrządu każdego silnika jest czynnością bardzo odpowiedzialną, najczęściej wymagajacą wyjęcia silnika z pojazdu lub częściowego demontażu jego niektórych zespołów. Z tej przyczyny, zabieg ten Jest bardzo rzadko wykonywany samodzielnie przez użytkownika pojazdu.

Nowoczesność rozwiązań konstrukcyjnych silników VW, wyrażająca się m.in. zastosowaniem gumowego paska zębatego do napędu rozrządu, umożliwia ustawienie rozrządu kosztem stosunkowo niewielkiego nakładu pracy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań inchcape bmw otomoto żory

Przeczytaj też:
Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło […]

Akumulator

Akumulator można doładowywać tylko prądem stalym. W tym celu w prądnicy prądu zmiennego (alternatorze) umieszczony jest prostownik. Na przewodach wyprowadzonych z alternatora otrzymuje się wtedy prąd stały. Niektóre samochody mają prądnice wytwarzające bezpośrednio prąd stały. Zasada działania prądnicy prądu słalego jest podobna do działania prądnicy prądu zmiennego. Różnica polega na sposobie odprowadzenia prądu na szczotki. […]

Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany. Obwód zapłonowy W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy: — oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m, — oczyścić […]

DevURL
Polecamy rowniez: