Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Wymiana klocków hamulcowych kół przednich

Kolejność postępowania jest następująca: poluzować śruby kół przednich, podnieść samochód, wyjąć zawleczki z prowadników, — stosując niewielki nacisk na korpus „w kierunku sprężyn wysunąć prowadniki zacisku, wyjąć zacisk, wymontować klocki hamulca, — zamontować nowe klocki, zwrócić uwagę, czy powierzchnie prowadników, tarcz oraz zacisku są czyste, — zamontować prowadniki oraz nowe zawleczki, — założyć koła i […]

DevURL

Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru należy ilość wlewanego oleju zwiększyć 0 0,5 dm3.)

Przebieg zmiany oleju w silniku

Bezpośrednio po zagrzaniu silnika (najlepiej po dłuższej jeździe) należy, na odpowiednim stanowisku do zmiany oleju w silniku, otworzyć korek wlewu oleju, wyjąć miarkę oleju, po czym okręcić korek spustowy i pozwolić ścieknąć zużytemu olejowi do podstawionego zbiornika. Następnie specjalnym kluczem odkręcić filtr oleju. Po odkręceniu filtru, gniazdo uszczelki i sama uszczelka filtru wymagają dokładnego czyszczenia i umycia. Uszczelkę należy następnie zwilżyć olejem, i wkręcić nowy filtr, tylko siła rąk, bez użycia klucza. [hasła pokrewne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Uwaga. Firma VW nie dopuszcza użycia starego filtru nawet po oczyszczeniwego.

Po wymianie filtru należy oczyścić dokładnie magnetyczny korek spustowy oleju z nagromadzonych na nim opiłków oraz wymieniwszy uszczelkę korka na nową, wkręcić go w miskę olejową.

Uwaga. Uszczelki korka spustowego oleju można nie wymieniać tylko wówczas, gdy wymiany oleju dokonuje się za pośrednictwem firmowego urządzenia wysysającego, służącego do zmiany oleju.

Uwagi ogólne

Ustawienie rozrządu każdego silnika jest czynnością bardzo odpowiedzialną, najczęściej wymagajacą wyjęcia silnika z pojazdu lub częściowego demontażu jego niektórych zespołów. Z tej przyczyny, zabieg ten Jest bardzo rzadko wykonywany samodzielnie przez użytkownika pojazdu.

Nowoczesność rozwiązań konstrukcyjnych silników VW, wyrażająca się m.in. zastosowaniem gumowego paska zębatego do napędu rozrządu, umożliwia ustawienie rozrządu kosztem stosunkowo niewielkiego nakładu pracy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Rozkładamy samochód na zespoły

W samochodach, w których silnik umieszczony jest pomiędzy kołami napędzanymi (lub w pobliżu kół napędzanych), cały układ napędowy zblokowany jest w jednym zespole wraz z silnikiem. Silnik osłonięty jest obudową kierującą powietrze chłodzące. Do silnika przykręcona jest obudowa mechanizmu różnicowego, z którego wyprowadzone są półosie napędzające koła samochodu. Skrzynka biegów umieszczona jest przed osiami napędowymi. […]

Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

Układ hamulowy

Szczęki hamulca można „podejrzeć” przez zakręcane korkami wzierniki umieszczone w tarczy hamulca przymocowanej trwale do elementu zawieszenia. Stosownie do rodzaju nakładek nitowanych lub naprasowanych i ich dopuszczalnej grubości minimalnej, można ocenić wstępnie ich zużycie. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ] Hamulce bębnowe po dłuższym ich użytkowaniu muszą być wyregulowane. Sposób regulacji, mający na celu ustawienie […]

DevURL
Polecamy rowniez: