Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Obsługa układu kierowniczego

Podczas przeglądów technicznych należy sprawdzić stan połączeń układu, mieszków ochronnych oraz obudów przegubów kulowych. Sprawdzenie układu wspomagania kierownicy sprowadza się do: — kontroli poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, — sprawdzenia napięcia paska klinowego w sposób pokazany w części dotyczącej układu chłodzenia modelu Fiesta. Układ zasilania Gaźnik — Weber (dwugardzielowy) stosowany do silnika OHC (opisany w […]

DevURL

Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru należy ilość wlewanego oleju zwiększyć 0 0,5 dm3.)

Przebieg zmiany oleju w silniku

Bezpośrednio po zagrzaniu silnika (najlepiej po dłuższej jeździe) należy, na odpowiednim stanowisku do zmiany oleju w silniku, otworzyć korek wlewu oleju, wyjąć miarkę oleju, po czym okręcić korek spustowy i pozwolić ścieknąć zużytemu olejowi do podstawionego zbiornika. Następnie specjalnym kluczem odkręcić filtr oleju. Po odkręceniu filtru, gniazdo uszczelki i sama uszczelka filtru wymagają dokładnego czyszczenia i umycia. Uszczelkę należy następnie zwilżyć olejem, i wkręcić nowy filtr, tylko siła rąk, bez użycia klucza. [hasła pokrewne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Uwaga. Firma VW nie dopuszcza użycia starego filtru nawet po oczyszczeniwego.

Po wymianie filtru należy oczyścić dokładnie magnetyczny korek spustowy oleju z nagromadzonych na nim opiłków oraz wymieniwszy uszczelkę korka na nową, wkręcić go w miskę olejową.

Uwaga. Uszczelki korka spustowego oleju można nie wymieniać tylko wówczas, gdy wymiany oleju dokonuje się za pośrednictwem firmowego urządzenia wysysającego, służącego do zmiany oleju.

Uwagi ogólne

Ustawienie rozrządu każdego silnika jest czynnością bardzo odpowiedzialną, najczęściej wymagajacą wyjęcia silnika z pojazdu lub częściowego demontażu jego niektórych zespołów. Z tej przyczyny, zabieg ten Jest bardzo rzadko wykonywany samodzielnie przez użytkownika pojazdu.

Nowoczesność rozwiązań konstrukcyjnych silników VW, wyrażająca się m.in. zastosowaniem gumowego paska zębatego do napędu rozrządu, umożliwia ustawienie rozrządu kosztem stosunkowo niewielkiego nakładu pracy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
O gaźniku, który gazu nie wytwarza

Z jednej strony gaźnik połączony jest z rurą ssącą silnika, z drugiej z filtrem powietrza. Filtr powietrza oczyszcza zasysane do gaźnika powietrze, zatrzymując pył i kurz. Ukośna rurka, zwana rozpylaczem, połączona jest z komorą pływakową. Poziom benzyny w tej komorze oraz w rozpylaczu utrzymywany jest stale na takiej samej wysokości, za pomocą metalowego pływaka. Utrzymuje […]

Kłopoty z ruszaniem z miejsca

Prześledźmy, co dzieje się w skrzynce biegów w chwili, gdy kierowca przestawia dźwignię zmiany biegów.W samochodach, w których silnik umieszczony jest w pobliżu kół napędzanych, skrzynka biegów połączona jest w jeden zespół wraz z silnikiem, obudową sprzęgła oraz obudową przekładni głównej. Do silnika samochodu przykręcona jest obudowa sprzęgła a do niej obudowa przekładni wraz ze […]

Prądnica

Prądnica prądu przemiennego (alternator) w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi. Należy dbać jedynie o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był prawidłowo naciągnięty. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać się w granicach 8…10 mm przy nacisku palcem siłą 40 N. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk prądnicy. Przegląd prądnicy należy rozpocząć od szczotek, szczotkotrzymaczy […]

DevURL
Polecamy rowniez: