Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Urządzenia do zmywania szyb

W samochodach VW, w celu zapewnienia odpowiedniej widoczności w każdych warunkach drogowych, bywają stosowane aż trzy rodzaje wycieraczek i spryskiwaczy: do szyby przedniej, do szyby tylnej i do reflektorów. Wycieraki, gdy już zużyją się do tego stopnia, że. rozmazują brud po szybie zamiast go usuwać, należy wymienić. Ponieważ od widoczności zależy bezpieczeństwo, użytkownik samochodu VW […]

DevURL

Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru należy ilość wlewanego oleju zwiększyć 0 0,5 dm3.)

Przebieg zmiany oleju w silniku

Bezpośrednio po zagrzaniu silnika (najlepiej po dłuższej jeździe) należy, na odpowiednim stanowisku do zmiany oleju w silniku, otworzyć korek wlewu oleju, wyjąć miarkę oleju, po czym okręcić korek spustowy i pozwolić ścieknąć zużytemu olejowi do podstawionego zbiornika. Następnie specjalnym kluczem odkręcić filtr oleju. Po odkręceniu filtru, gniazdo uszczelki i sama uszczelka filtru wymagają dokładnego czyszczenia i umycia. Uszczelkę należy następnie zwilżyć olejem, i wkręcić nowy filtr, tylko siła rąk, bez użycia klucza. [hasła pokrewne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Uwaga. Firma VW nie dopuszcza użycia starego filtru nawet po oczyszczeniwego.

Po wymianie filtru należy oczyścić dokładnie magnetyczny korek spustowy oleju z nagromadzonych na nim opiłków oraz wymieniwszy uszczelkę korka na nową, wkręcić go w miskę olejową.

Uwaga. Uszczelki korka spustowego oleju można nie wymieniać tylko wówczas, gdy wymiany oleju dokonuje się za pośrednictwem firmowego urządzenia wysysającego, służącego do zmiany oleju.

Uwagi ogólne

Ustawienie rozrządu każdego silnika jest czynnością bardzo odpowiedzialną, najczęściej wymagajacą wyjęcia silnika z pojazdu lub częściowego demontażu jego niektórych zespołów. Z tej przyczyny, zabieg ten Jest bardzo rzadko wykonywany samodzielnie przez użytkownika pojazdu.

Nowoczesność rozwiązań konstrukcyjnych silników VW, wyrażająca się m.in. zastosowaniem gumowego paska zębatego do napędu rozrządu, umożliwia ustawienie rozrządu kosztem stosunkowo niewielkiego nakładu pracy.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. […]

Nadwozie

Samochody Wołga GAZ-24 mają nadwozie samonośne. całkowicie stalowe. W części przedniej karoserii znajduje się szczątkowa rama podsilnikowa, do której jest zamocowany silnik, przednie zawieszenie i chłodnica. Nadwozie samochodu w procesie produkcyjnym jest poddawane antykorozyjnemu chemicznemu zabiegowi — fosfatyzowaniu, które chroni przed korozją oraz zwiększa przyczepność lakieru. Ponadto podłoga, wewnętrzne powierzchnie błotników, przegroda czołowa, wewnętrzne powierzchnie drzwi, […]

Oświetlenie samochodu

W danych technicznych zawarto informacje o żarówkach stosowanych w najważniejszych punktach świetlnych omawianych tu samochodów. Wymieniono tam moce tych żarówek. które mają najistotniejszy wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Każdy kierowca powinien mieć w samochodzie żarówki zapasowe. Wymiany żarówek w reflektorach przednich i kierunkowskazach dokonuje się od „tyłu, czyli od strony komory silnikowej. Oprawkę pokrytą […]

DevURL
Polecamy rowniez: