Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Jak silnik ciągnie samochód

Źródłem napędu samochodu jest silnik. Obroty wału korbowego silnika nie są bezpośrednio przekazywane na koła. Między wałem korbowym silnika a osią koła napędzanego jest jeszcze kilka pośrednich urządzeń i mechanizmów. Napęd z silnika przechodzi najpierw na sprzęgło, dalej na wał napędowy i skrzynkę biegów, przekładnię główną i na osie kół napędzanych. Wymienione urządzenia mogą być […]

DevURL

Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika.

Wymiana oleju

Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Regulacja zaworów

Silniki typu A i B

Kolejność postępowania jest następująca:

— zdjąć zespół filtru powietrza, odłączyć przewody wysokiego napięcia oraz zdjąć pokrywę zaworów;

— połączyć przewody wysokiego napięcia i połączyć zespół filtru powietrza.

Silniki V-6

Regulacja zaworów przebiega w podobny sposób jak ma miejsce w przypadku silników rzędowych z tą tylko różnicą, że przy ruchu dźwigienek cylindra reguluje się luz zaworów cylindra, przy ruchu dźwigienek cylindra — luz zaworów cylindra, przy ruchu dźwigienek cylindra — luz cylindra itd. zgodnie z kolejnością zapłonu.

Obsługa filtru powietrza podobnie jak w poprzednich modelach ogranicza się do okresowego czyszczenia lub wymiany papierowego wkładu.

Obsługa gaźnika i układu zasilania

Czyszczenie układu zasilania

Kolejność czynności jest następująca:

— otworzyć pokrywę silnika,

— odłączyć akumulator,

— zdjąć zespół filtru powietrza,

— odłączyć przewody paliwowe,

— zdjąć gaźnik,

— odkręcić pokrywę pompy i wyjąć nylonowy filtr siatkowy,

— zdjąć zbiornik paliwa,

— oczyścić całkowicie układ paliwowy myjąc z zewnątrz zbiornik,

— zdjąć czujnik paliwa i oczyścić filtr paliwa w zbiorniku, ponadto należy oczyścić przewody paliwowe sprężonym powietrzem, oczyścić gaźnik i pompę paliwa (omówiono poniżej),

— zamontować zbiornik,

— zamontować nowy filtr i uszczelkę pompy paliwa, połączyć przewody do- i odprowadzające paliwo do pompy,

— zamontować gaźnik, połączyć przewody zasilające gaźnik,

— zamontować zespół filtru powietrza oraz podłączyć akumulator.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Chłodzenie silnika

Po pewnym okresie pracy silnik tak by się nagrzał, że olej w silniku uległby spaleniu, a zatarcie łożysk i tłoków oraz inne uszkodzenia spowodowałyby zniszczenie silnika. Dlatego każdy silnik spalinowy musi być chłodzony. Układ chłodzenia silnika odbiera nadmierne ciepło i odprowadza je do otaczającego samochód powietrza.Najprostszy sposób chłodzenia polega na dmuchaniu na gorący przedmiot. W […]

Akumulator

Akumulator można doładowywać tylko prądem stalym. W tym celu w prądnicy prądu zmiennego (alternatorze) umieszczony jest prostownik. Na przewodach wyprowadzonych z alternatora otrzymuje się wtedy prąd stały. Niektóre samochody mają prądnice wytwarzające bezpośrednio prąd stały. Zasada działania prądnicy prądu słalego jest podobna do działania prądnicy prądu zmiennego. Różnica polega na sposobie odprowadzenia prądu na szczotki. […]

Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska. Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe. […]

DevURL
Polecamy rowniez: