Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru […]

DevURL

Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika.

Wymiana oleju

Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Regulacja zaworów

Silniki typu A i B

Kolejność postępowania jest następująca:

— zdjąć zespół filtru powietrza, odłączyć przewody wysokiego napięcia oraz zdjąć pokrywę zaworów;

— połączyć przewody wysokiego napięcia i połączyć zespół filtru powietrza.

Silniki V-6

Regulacja zaworów przebiega w podobny sposób jak ma miejsce w przypadku silników rzędowych z tą tylko różnicą, że przy ruchu dźwigienek cylindra reguluje się luz zaworów cylindra, przy ruchu dźwigienek cylindra — luz zaworów cylindra, przy ruchu dźwigienek cylindra — luz cylindra itd. zgodnie z kolejnością zapłonu.

Obsługa filtru powietrza podobnie jak w poprzednich modelach ogranicza się do okresowego czyszczenia lub wymiany papierowego wkładu.

Obsługa gaźnika i układu zasilania

Czyszczenie układu zasilania

Kolejność czynności jest następująca:

— otworzyć pokrywę silnika,

— odłączyć akumulator,

— zdjąć zespół filtru powietrza,

— odłączyć przewody paliwowe,

— zdjąć gaźnik,

— odkręcić pokrywę pompy i wyjąć nylonowy filtr siatkowy,

— zdjąć zbiornik paliwa,

— oczyścić całkowicie układ paliwowy myjąc z zewnątrz zbiornik,

— zdjąć czujnik paliwa i oczyścić filtr paliwa w zbiorniku, ponadto należy oczyścić przewody paliwowe sprężonym powietrzem, oczyścić gaźnik i pompę paliwa (omówiono poniżej),

— zamontować zbiornik,

— zamontować nowy filtr i uszczelkę pompy paliwa, połączyć przewody do- i odprowadzające paliwo do pompy,

— zamontować gaźnik, połączyć przewody zasilające gaźnik,

— zamontować zespół filtru powietrza oraz podłączyć akumulator.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Praktycznie tak sie nie zdarza, gdyz samochód podlegajacy awarii zawsze przed calkowitym zatrzymaniem sie przejedzie jakas godzine droge

Praktycznie tak się nie zdarza, gdyż samochód podlegający awarii zawsze przed całkowitym zatrzymaniem się przejedzie jakąś godzinę drogę. Pomimo teoretycznego obliczenia wzoru na przelotność, biorąc pod uwagę konieczność zachowania jeszcze pewnego odstępu pomiędzy samochodem zatrzymującym się a podległym awarii, wzór ten można uznać za praktycznie wystarczający. Zasadniczym elementem do obliczenia odstępu bezpieczeństwa przy ruchu samochodów […]

Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach. Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na […]

Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. […]

DevURL
Polecamy rowniez: