Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy […]

DevURL

Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika.

Wymiana oleju

Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Regulacja zaworów

Silniki typu A i B

Kolejność postępowania jest następująca:

— zdjąć zespół filtru powietrza, odłączyć przewody wysokiego napięcia oraz zdjąć pokrywę zaworów;

— połączyć przewody wysokiego napięcia i połączyć zespół filtru powietrza.

Silniki V-6

Regulacja zaworów przebiega w podobny sposób jak ma miejsce w przypadku silników rzędowych z tą tylko różnicą, że przy ruchu dźwigienek cylindra reguluje się luz zaworów cylindra, przy ruchu dźwigienek cylindra — luz zaworów cylindra, przy ruchu dźwigienek cylindra — luz cylindra itd. zgodnie z kolejnością zapłonu.

Obsługa filtru powietrza podobnie jak w poprzednich modelach ogranicza się do okresowego czyszczenia lub wymiany papierowego wkładu.

Obsługa gaźnika i układu zasilania

Czyszczenie układu zasilania

Kolejność czynności jest następująca:

— otworzyć pokrywę silnika,

— odłączyć akumulator,

— zdjąć zespół filtru powietrza,

— odłączyć przewody paliwowe,

— zdjąć gaźnik,

— odkręcić pokrywę pompy i wyjąć nylonowy filtr siatkowy,

— zdjąć zbiornik paliwa,

— oczyścić całkowicie układ paliwowy myjąc z zewnątrz zbiornik,

— zdjąć czujnik paliwa i oczyścić filtr paliwa w zbiorniku, ponadto należy oczyścić przewody paliwowe sprężonym powietrzem, oczyścić gaźnik i pompę paliwa (omówiono poniżej),

— zamontować zbiornik,

— zamontować nowy filtr i uszczelkę pompy paliwa, połączyć przewody do- i odprowadzające paliwo do pompy,

— zamontować gaźnik, połączyć przewody zasilające gaźnik,

— zamontować zespół filtru powietrza oraz podłączyć akumulator.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy. Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku […]

Przekładnia kierownicza

Po dłuższym okresie eksploatowania samochodu układ kierowniczy może wykazywać nadmierne luzy objawiające się znacznym ruchem jałowym koła kierownicy. Przyczyną tego może być nadmierne zużycie sworzni kulistych w mechanizmie zwrotniczym lub luzy w przekładni kierowniczej. Nadmiernie zużyte sworznie kuliste należy wymienić na nowe, zlecając wykonanie tej czynności stacji obsługi. Luzy w przekładni kierowniczej można usunąć we […]

W tylnej czesci ramy zbiornika znajduje sie pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki

W tylnej części ramy zbiornika znajduje się pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki. Na pomoście jest umieszczona pompa wraz z silnikiem napędowym, przewodami i rozpylaczami. Właściwe urządzenie do skrapiania zamocowane jest poniżej pomostu operatora. Składa się ono ze wspornikowych odcinków rur zaopatrzonych w szereg rozpylaczy. Rury te są różnej długości, od której zależy szerokość spryskiwania nawierzchni […]

DevURL
Polecamy rowniez: