Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.): 1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału), 2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm), 3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby), 4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych […]

DevURL

Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika.

Wymiana oleju

Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Regulacja zaworów

Silniki typu A i B

Kolejność postępowania jest następująca:

— zdjąć zespół filtru powietrza, odłączyć przewody wysokiego napięcia oraz zdjąć pokrywę zaworów;

— połączyć przewody wysokiego napięcia i połączyć zespół filtru powietrza.

Silniki V-6

Regulacja zaworów przebiega w podobny sposób jak ma miejsce w przypadku silników rzędowych z tą tylko różnicą, że przy ruchu dźwigienek cylindra reguluje się luz zaworów cylindra, przy ruchu dźwigienek cylindra — luz zaworów cylindra, przy ruchu dźwigienek cylindra — luz cylindra itd. zgodnie z kolejnością zapłonu.

Obsługa filtru powietrza podobnie jak w poprzednich modelach ogranicza się do okresowego czyszczenia lub wymiany papierowego wkładu.

Obsługa gaźnika i układu zasilania

Czyszczenie układu zasilania

Kolejność czynności jest następująca:

— otworzyć pokrywę silnika,

— odłączyć akumulator,

— zdjąć zespół filtru powietrza,

— odłączyć przewody paliwowe,

— zdjąć gaźnik,

— odkręcić pokrywę pompy i wyjąć nylonowy filtr siatkowy,

— zdjąć zbiornik paliwa,

— oczyścić całkowicie układ paliwowy myjąc z zewnątrz zbiornik,

— zdjąć czujnik paliwa i oczyścić filtr paliwa w zbiorniku, ponadto należy oczyścić przewody paliwowe sprężonym powietrzem, oczyścić gaźnik i pompę paliwa (omówiono poniżej),

— zamontować zbiornik,

— zamontować nowy filtr i uszczelkę pompy paliwa, połączyć przewody do- i odprowadzające paliwo do pompy,

— zamontować gaźnik, połączyć przewody zasilające gaźnik,

— zamontować zespół filtru powietrza oraz podłączyć akumulator.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Jak silnik ciągnie samochód

Źródłem napędu samochodu jest silnik. Obroty wału korbowego silnika nie są bezpośrednio przekazywane na koła. Między wałem korbowym silnika a osią koła napędzanego jest jeszcze kilka pośrednich urządzeń i mechanizmów. Napęd z silnika przechodzi najpierw na sprzęgło, dalej na wał napędowy i skrzynkę biegów, przekładnię główną i na osie kół napędzanych. Wymienione urządzenia mogą być […]

Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

Obsługa układu hamulcowego

Podczas przeglądu podlega sprawdzeniu: — poziom płynu hamulcowego oraz stan przewodów hamulcowych, — stan okładzin ciernych hamulców kół oraz ich grubość (minimum 1,5 mm), — stan oraz grubość szczęk hamulców kół tylnych (min. 1,5 mm). Wymiana klocków hamulcowych kół przednich Kolejność postępowania jest następująca: — zdjąć kołpaki kół, poluzować śruby kół i podnieść samochód w […]

DevURL
Polecamy rowniez: