Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej […]

DevURL

Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika.

Wymiana oleju

Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Regulacja zaworów

Silniki typu A i B

Kolejność postępowania jest następująca:

— zdjąć zespół filtru powietrza, odłączyć przewody wysokiego napięcia oraz zdjąć pokrywę zaworów;

— połączyć przewody wysokiego napięcia i połączyć zespół filtru powietrza.

Silniki V-6

Regulacja zaworów przebiega w podobny sposób jak ma miejsce w przypadku silników rzędowych z tą tylko różnicą, że przy ruchu dźwigienek cylindra reguluje się luz zaworów cylindra, przy ruchu dźwigienek cylindra — luz zaworów cylindra, przy ruchu dźwigienek cylindra — luz cylindra itd. zgodnie z kolejnością zapłonu.

Obsługa filtru powietrza podobnie jak w poprzednich modelach ogranicza się do okresowego czyszczenia lub wymiany papierowego wkładu.

Obsługa gaźnika i układu zasilania

Czyszczenie układu zasilania

Kolejność czynności jest następująca:

— otworzyć pokrywę silnika,

— odłączyć akumulator,

— zdjąć zespół filtru powietrza,

— odłączyć przewody paliwowe,

— zdjąć gaźnik,

— odkręcić pokrywę pompy i wyjąć nylonowy filtr siatkowy,

— zdjąć zbiornik paliwa,

— oczyścić całkowicie układ paliwowy myjąc z zewnątrz zbiornik,

— zdjąć czujnik paliwa i oczyścić filtr paliwa w zbiorniku, ponadto należy oczyścić przewody paliwowe sprężonym powietrzem, oczyścić gaźnik i pompę paliwa (omówiono poniżej),

— zamontować zbiornik,

— zamontować nowy filtr i uszczelkę pompy paliwa, połączyć przewody do- i odprowadzające paliwo do pompy,

— zamontować gaźnik, połączyć przewody zasilające gaźnik,

— zamontować zespół filtru powietrza oraz podłączyć akumulator.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu […]

Stop! Zatrzymać samochód

Silnik napędza samochód, opony i resory łagodzą wstrząsy i drgania, układ kierowniczy umożliwia zmianę kierunku jazdy. A jeżeli kierowca pragnie zmniejszyć prędkość jazdy lub zatrzymać samochód to uruchamia układ hamulcowy, który utrudnia obroty kół i hamuje ruch pojazdu. Jadąc z góry sankami i chcąc zwolnić prędkość, wywołujemy tarcie między obcasami a powierzchnią śniegu. Podobnie tarcie […]

Praktycznie tak sie nie zdarza, gdyz samochód podlegajacy awarii zawsze przed calkowitym zatrzymaniem sie przejedzie jakas godzine droge

Praktycznie tak się nie zdarza, gdyż samochód podlegający awarii zawsze przed całkowitym zatrzymaniem się przejedzie jakąś godzinę drogę. Pomimo teoretycznego obliczenia wzoru na przelotność, biorąc pod uwagę konieczność zachowania jeszcze pewnego odstępu pomiędzy samochodem zatrzymującym się a podległym awarii, wzór ten można uznać za praktycznie wystarczający. Zasadniczym elementem do obliczenia odstępu bezpieczeństwa przy ruchu samochodów […]

DevURL
Polecamy rowniez: