Artykul dnia:
Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru […]

DevURL

Sprzęgło

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł.

W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez pokręcanie nagwintowaną tuleją i zablokowania tulei nakrętką kontrującą.

Podobnie przebiega regulacja mechanizmu sprzęgła w samochodach z silnikiem VW I ;5 dm3 (VW Scirocco, VW Golf—Diesel). Łatwy dostęp do nakrętek regulacyjnych ułatwia czynności obsługowe. Ustalenie potrzeby przeprowadzenia korekty luzu pedału sprzęgła jest dla kierowcy wyczuwalne. Jeżeli po lekkim przyciśnięciu pedału sprzęgła nie wyczuwa się odcinka jałowego ruchu (sprzęgło jest „twarde i natychmiast rozłącza) regulacja jest niezbędna. Podobnie, gdy do wyłączenia biegu trzeba bardzo głęboko wciskać pedał (sprzęgło mimo naciśnięcia pedału „ciągnie utrudniając zmianę biegów). Wówczas jałowy ruch pedału jest dużo większy od wymaganych 1 5 mm. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Skrzynka biegów

Skrzynka biegów, jako bardzo silnie obciążony zespół napędu pojazdu, wymaga szczególnie dobrego smarowania. Należy więc zwracać uwagę, czy nie ma śladów wycieku oleju z 2 uszczelnień półosi napędowych, uszczelnienia wałka sterowania skrzynką biegów i uszczelnienia wałka sprzęgłowego. Użytkownik powinien, przy każdej okazji podnoszenia samochodu, obserwować te miejsca i wszelkie wycieki sygnalizować mechanikowi w stacji obsługi. W skrzynkach biegów omawianych samochodów VW oleju przekładniowego nie zmienia się. Musi on być natomiast uzupełniany, zwłaszcza wtedy, gdy skrzynka nie jest całkowicie sucha od zewnątrz (dotyczy to także obudowy sprzęgła, na której mogą występować ślady oleju spowodowane wyciekami z uszczelnienia wałka sprzęgłowego). W omawianych samochodach stosuje się dwa typy skrzynek biegów: typ 084 (VW Polo, Golf) oraz typ 020 (VW Scirocco, Golf—Diesel). Uzupełnianie oleju w skrzynce biegów zespolonej z mechanizmem różnicowym praktycznie może być wykonane tylko w stacji obsługi. W warunkach polskich, jeżeli stosuje się oleje krajowe, należy zmieniać olej co około 30 000 km.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy. Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą […]

Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.): 1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału), 2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm), 3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby), 4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych […]

DevURL
Polecamy rowniez: