Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Ustawianie zapłonu

Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być dokonywane za pomocą lampy stroboskopowej, w stacji obsługi. Można jednak ustawić zapłon statycznie metodą dosyć prymitywną. jednak wystarczająco dokładną. W silniku wysokoprężnym, w którym zapłon następuje wskutek bardzo wysokiego ciśnienia i znacznej temperatury w komorze spalania i w którym z tej przyczyny nie ma aparatu zapłonowego, ustawieniu zapłonu — […]

DevURL

Sprzęgło

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł.

W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez pokręcanie nagwintowaną tuleją i zablokowania tulei nakrętką kontrującą.

Podobnie przebiega regulacja mechanizmu sprzęgła w samochodach z silnikiem VW I ;5 dm3 (VW Scirocco, VW Golf—Diesel). Łatwy dostęp do nakrętek regulacyjnych ułatwia czynności obsługowe. Ustalenie potrzeby przeprowadzenia korekty luzu pedału sprzęgła jest dla kierowcy wyczuwalne. Jeżeli po lekkim przyciśnięciu pedału sprzęgła nie wyczuwa się odcinka jałowego ruchu (sprzęgło jest „twarde i natychmiast rozłącza) regulacja jest niezbędna. Podobnie, gdy do wyłączenia biegu trzeba bardzo głęboko wciskać pedał (sprzęgło mimo naciśnięcia pedału „ciągnie utrudniając zmianę biegów). Wówczas jałowy ruch pedału jest dużo większy od wymaganych 1 5 mm. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Skrzynka biegów

Skrzynka biegów, jako bardzo silnie obciążony zespół napędu pojazdu, wymaga szczególnie dobrego smarowania. Należy więc zwracać uwagę, czy nie ma śladów wycieku oleju z 2 uszczelnień półosi napędowych, uszczelnienia wałka sterowania skrzynką biegów i uszczelnienia wałka sprzęgłowego. Użytkownik powinien, przy każdej okazji podnoszenia samochodu, obserwować te miejsca i wszelkie wycieki sygnalizować mechanikowi w stacji obsługi. W skrzynkach biegów omawianych samochodów VW oleju przekładniowego nie zmienia się. Musi on być natomiast uzupełniany, zwłaszcza wtedy, gdy skrzynka nie jest całkowicie sucha od zewnątrz (dotyczy to także obudowy sprzęgła, na której mogą występować ślady oleju spowodowane wyciekami z uszczelnienia wałka sprzęgłowego). W omawianych samochodach stosuje się dwa typy skrzynek biegów: typ 084 (VW Polo, Golf) oraz typ 020 (VW Scirocco, Golf—Diesel). Uzupełnianie oleju w skrzynce biegów zespolonej z mechanizmem różnicowym praktycznie może być wykonane tylko w stacji obsługi. W warunkach polskich, jeżeli stosuje się oleje krajowe, należy zmieniać olej co około 30 000 km.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Stop! Zatrzymać samochód

Silnik napędza samochód, opony i resory łagodzą wstrząsy i drgania, układ kierowniczy umożliwia zmianę kierunku jazdy. A jeżeli kierowca pragnie zmniejszyć prędkość jazdy lub zatrzymać samochód to uruchamia układ hamulcowy, który utrudnia obroty kół i hamuje ruch pojazdu. Jadąc z góry sankami i chcąc zwolnić prędkość, wywołujemy tarcie między obcasami a powierzchnią śniegu. Podobnie tarcie […]

O gaźniku, który gazu nie wytwarza

Z jednej strony gaźnik połączony jest z rurą ssącą silnika, z drugiej z filtrem powietrza. Filtr powietrza oczyszcza zasysane do gaźnika powietrze, zatrzymując pył i kurz. Ukośna rurka, zwana rozpylaczem, połączona jest z komorą pływakową. Poziom benzyny w tej komorze oraz w rozpylaczu utrzymywany jest stale na takiej samej wysokości, za pomocą metalowego pływaka. Utrzymuje […]

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część […]

DevURL
Polecamy rowniez: