Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Ustawianie rozrządu silnika

W każdym czterosuwowym silniku, prawidłowe ustawienie rozrządu polega na połączeniu ze sobą (np. zębatym paskiem gumowym) koła zębatego osadzonego na wale korbowym silnika z odpowiednio uștawionym kołem zębatym osadzonym na wałku rozrządu. Niekiedy, poza wymienionymi dwoma kołami, w skład przekładni rozrządu wchodzi jeszcze trzecie koło zębate — koło osadzone na wałku przekazującym napęd na aparat […]

DevURL

Sprzęgło

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł.

W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez pokręcanie nagwintowaną tuleją i zablokowania tulei nakrętką kontrującą.

Podobnie przebiega regulacja mechanizmu sprzęgła w samochodach z silnikiem VW I ;5 dm3 (VW Scirocco, VW Golf—Diesel). Łatwy dostęp do nakrętek regulacyjnych ułatwia czynności obsługowe. Ustalenie potrzeby przeprowadzenia korekty luzu pedału sprzęgła jest dla kierowcy wyczuwalne. Jeżeli po lekkim przyciśnięciu pedału sprzęgła nie wyczuwa się odcinka jałowego ruchu (sprzęgło jest „twarde i natychmiast rozłącza) regulacja jest niezbędna. Podobnie, gdy do wyłączenia biegu trzeba bardzo głęboko wciskać pedał (sprzęgło mimo naciśnięcia pedału „ciągnie utrudniając zmianę biegów). Wówczas jałowy ruch pedału jest dużo większy od wymaganych 1 5 mm. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Skrzynka biegów

Skrzynka biegów, jako bardzo silnie obciążony zespół napędu pojazdu, wymaga szczególnie dobrego smarowania. Należy więc zwracać uwagę, czy nie ma śladów wycieku oleju z 2 uszczelnień półosi napędowych, uszczelnienia wałka sterowania skrzynką biegów i uszczelnienia wałka sprzęgłowego. Użytkownik powinien, przy każdej okazji podnoszenia samochodu, obserwować te miejsca i wszelkie wycieki sygnalizować mechanikowi w stacji obsługi. W skrzynkach biegów omawianych samochodów VW oleju przekładniowego nie zmienia się. Musi on być natomiast uzupełniany, zwłaszcza wtedy, gdy skrzynka nie jest całkowicie sucha od zewnątrz (dotyczy to także obudowy sprzęgła, na której mogą występować ślady oleju spowodowane wyciekami z uszczelnienia wałka sprzęgłowego). W omawianych samochodach stosuje się dwa typy skrzynek biegów: typ 084 (VW Polo, Golf) oraz typ 020 (VW Scirocco, Golf—Diesel). Uzupełnianie oleju w skrzynce biegów zespolonej z mechanizmem różnicowym praktycznie może być wykonane tylko w stacji obsługi. W warunkach polskich, jeżeli stosuje się oleje krajowe, należy zmieniać olej co około 30 000 km.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Produkowane sa równiez skrapiarki jako przyczepy samochodowe

Produkowane są również skrapiarki jako przyczepy samochodowe. Skrapiarki samochodowe składają się z następujących części: 1) podwozia samochodowego, 2) ramy podstawowej zamocowanej do podwozia, 3) zbiornika bitumu, 4) urządzenia do podgrzewania, którego zadaniem jest utrzymywanie należytej temperatury bitumu bądź też podgrzewanie bitumu do temperatury roboczej, 5) urządzeń sterowniczych. Na ramie ze stali promowej spawanej zamocowany jest […]

Stop! Zatrzymać samochód

Silnik napędza samochód, opony i resory łagodzą wstrząsy i drgania, układ kierowniczy umożliwia zmianę kierunku jazdy. A jeżeli kierowca pragnie zmniejszyć prędkość jazdy lub zatrzymać samochód to uruchamia układ hamulcowy, który utrudnia obroty kół i hamuje ruch pojazdu. Jadąc z góry sankami i chcąc zwolnić prędkość, wywołujemy tarcie między obcasami a powierzchnią śniegu. Podobnie tarcie […]

Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

DevURL
Polecamy rowniez: