Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Filtry powietrza

W samochodach VW znalazły zastosowanie różne typy filtrów powietrza. Wszystkie te filtry łączą wspólne cechy: są to filtry suche z wymiennym wkładem. Czynności obsługowe ze strony użytkownika ograniczają się do wymiany wkładu filtrującego, po określonym przebiegu lub tylko oczyszczeniu tego wkładu, dokładnego oczyszczenia obudowy filtru i przewodów ssawnych, przy okazji wymiany wkładu oraz przestawienia rury […]

DevURL

Sprzęgło

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł.

W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez pokręcanie nagwintowaną tuleją i zablokowania tulei nakrętką kontrującą.

Podobnie przebiega regulacja mechanizmu sprzęgła w samochodach z silnikiem VW I ;5 dm3 (VW Scirocco, VW Golf—Diesel). Łatwy dostęp do nakrętek regulacyjnych ułatwia czynności obsługowe. Ustalenie potrzeby przeprowadzenia korekty luzu pedału sprzęgła jest dla kierowcy wyczuwalne. Jeżeli po lekkim przyciśnięciu pedału sprzęgła nie wyczuwa się odcinka jałowego ruchu (sprzęgło jest „twarde i natychmiast rozłącza) regulacja jest niezbędna. Podobnie, gdy do wyłączenia biegu trzeba bardzo głęboko wciskać pedał (sprzęgło mimo naciśnięcia pedału „ciągnie utrudniając zmianę biegów). Wówczas jałowy ruch pedału jest dużo większy od wymaganych 1 5 mm. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Skrzynka biegów

Skrzynka biegów, jako bardzo silnie obciążony zespół napędu pojazdu, wymaga szczególnie dobrego smarowania. Należy więc zwracać uwagę, czy nie ma śladów wycieku oleju z 2 uszczelnień półosi napędowych, uszczelnienia wałka sterowania skrzynką biegów i uszczelnienia wałka sprzęgłowego. Użytkownik powinien, przy każdej okazji podnoszenia samochodu, obserwować te miejsca i wszelkie wycieki sygnalizować mechanikowi w stacji obsługi. W skrzynkach biegów omawianych samochodów VW oleju przekładniowego nie zmienia się. Musi on być natomiast uzupełniany, zwłaszcza wtedy, gdy skrzynka nie jest całkowicie sucha od zewnątrz (dotyczy to także obudowy sprzęgła, na której mogą występować ślady oleju spowodowane wyciekami z uszczelnienia wałka sprzęgłowego). W omawianych samochodach stosuje się dwa typy skrzynek biegów: typ 084 (VW Polo, Golf) oraz typ 020 (VW Scirocco, Golf—Diesel). Uzupełnianie oleju w skrzynce biegów zespolonej z mechanizmem różnicowym praktycznie może być wykonane tylko w stacji obsługi. W warunkach polskich, jeżeli stosuje się oleje krajowe, należy zmieniać olej co około 30 000 km.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Chłodzenie silnika

Po pewnym okresie pracy silnik tak by się nagrzał, że olej w silniku uległby spaleniu, a zatarcie łożysk i tłoków oraz inne uszkodzenia spowodowałyby zniszczenie silnika. Dlatego każdy silnik spalinowy musi być chłodzony. Układ chłodzenia silnika odbiera nadmierne ciepło i odprowadza je do otaczającego samochód powietrza.Najprostszy sposób chłodzenia polega na dmuchaniu na gorący przedmiot. W […]

Ustawianie rozrządu silników VW 1,5 dm3

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek. Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu. Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu. Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić […]

Skrzynka biegów

W skrzynce biegów włączona jest największa przekładnia (koła zębate) i samochód ma na kołach napędzanych największą siłę napędową. Ten pierwszy bieg włącza się podczas pokonywania dużych oporów jazdy, np. w czasie ruszania z miejsca, w czasie jazdy pod górę, na drodze piaszczystej itp. Zwiększa on również siłę napędową, lecz w stopniu mniejszym (koła zębate) niż […]

DevURL
Polecamy rowniez: