Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE IOW/30 SAE 1 OW/40 przy temperaturze —23…+32 QC, SAE IOW/50 SAE 20W/40 SAE 20W/50 f przy temperaturze ponad +320C, SAE 5W/20 SAE 5W/30 J P rzy temperaturze poniżej —23C, — wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, - wg CPN olej Selektol Special SO SAE 20W/40. Używanie materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez […]

DevURL

Sprzęgło

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł.

W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez pokręcanie nagwintowaną tuleją i zablokowania tulei nakrętką kontrującą.

Podobnie przebiega regulacja mechanizmu sprzęgła w samochodach z silnikiem VW I ;5 dm3 (VW Scirocco, VW Golf—Diesel). Łatwy dostęp do nakrętek regulacyjnych ułatwia czynności obsługowe. Ustalenie potrzeby przeprowadzenia korekty luzu pedału sprzęgła jest dla kierowcy wyczuwalne. Jeżeli po lekkim przyciśnięciu pedału sprzęgła nie wyczuwa się odcinka jałowego ruchu (sprzęgło jest „twarde i natychmiast rozłącza) regulacja jest niezbędna. Podobnie, gdy do wyłączenia biegu trzeba bardzo głęboko wciskać pedał (sprzęgło mimo naciśnięcia pedału „ciągnie utrudniając zmianę biegów). Wówczas jałowy ruch pedału jest dużo większy od wymaganych 1 5 mm. [podobne: bemo motors poznań, otomoto żory, inchcape bmw ]

Skrzynka biegów

Skrzynka biegów, jako bardzo silnie obciążony zespół napędu pojazdu, wymaga szczególnie dobrego smarowania. Należy więc zwracać uwagę, czy nie ma śladów wycieku oleju z 2 uszczelnień półosi napędowych, uszczelnienia wałka sterowania skrzynką biegów i uszczelnienia wałka sprzęgłowego. Użytkownik powinien, przy każdej okazji podnoszenia samochodu, obserwować te miejsca i wszelkie wycieki sygnalizować mechanikowi w stacji obsługi. W skrzynkach biegów omawianych samochodów VW oleju przekładniowego nie zmienia się. Musi on być natomiast uzupełniany, zwłaszcza wtedy, gdy skrzynka nie jest całkowicie sucha od zewnątrz (dotyczy to także obudowy sprzęgła, na której mogą występować ślady oleju spowodowane wyciekami z uszczelnienia wałka sprzęgłowego). W omawianych samochodach stosuje się dwa typy skrzynek biegów: typ 084 (VW Polo, Golf) oraz typ 020 (VW Scirocco, Golf—Diesel). Uzupełnianie oleju w skrzynce biegów zespolonej z mechanizmem różnicowym praktycznie może być wykonane tylko w stacji obsługi. W warunkach polskich, jeżeli stosuje się oleje krajowe, należy zmieniać olej co około 30 000 km.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań inchcape bmw otomoto żory

Przeczytaj też:
Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie […]

Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach. Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na […]

Próby ogólne

Wypróbować działanie takich elementów, jak: — przyrządy, regulatory, wycieraczki, spryskiwacz, światła zewnętrzne i wewnętrzne, sygnał dźwiękowy oraz osprzęt dodatkowy, — hamulec nożny oraz ręczny, — pedał przyspieszenia i kierownica, — sprzęgło i dźwignia zmiany biegów, ponadto należy sprawdzić rozruch „na zimno i „na gorąco, działanie automatycznego ssania, przeprowadzić jazdę próbną zwracając uwagę na głośność pracy […]

DevURL
Polecamy rowniez: