Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajezdza na baze materialowa, gdzie z silosów jest napelniana materialami skladowymi

W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajeżdża na bazę materiałową, gdzie z silosów jest napełniana materiałami składowymi. Równocześnie zbiornik napełnia się wodą. Napełniona betoniarka przyjeżdża na budowę i w odległości 1,5 + 2,0 kim od miejsca wbudowania masy betonowej doprowadza sie do mieszalnika ustaloną ilość wody, a następnie materiały poddaje się dokładnemu wymieszaniu przez obrót […]

DevURL

Stop! Zatrzymać samochód

Silnik napędza samochód, opony i resory łagodzą wstrząsy i drgania, układ kierowniczy umożliwia zmianę kierunku jazdy. A jeżeli kierowca pragnie zmniejszyć prędkość jazdy lub zatrzymać samochód to uruchamia układ hamulcowy, który utrudnia obroty kół i hamuje ruch pojazdu. Jadąc z góry sankami i chcąc zwolnić prędkość, wywołujemy tarcie między obcasami a powierzchnią śniegu. Podobnie tarcie między gumowym klockiem hamulca oponą koła roweru powoduje jakby „przytrzymywanie”, a więc zwolnienie obrotów koła. To przytrzymywane przez hamulec koło trze oponą o nawierzchnię drogi i opóźnia ruch roweru. Jeśli podobny klocek hamulcowy przycisnąć do każdego z kół w samochodzie, opóźni się obroty kół i ruch pojazdu.

W rowerach sportowych klocek hamulcowy nie jest przyciskany do opony, lecz trze o wewnętrzną stronę obręczy koła. Podobnie i w samochodzie mechanizm hamulcowy umieszczony jest wewnątrz koła. Do wnętrza bębna wsunięte są dwa klocki hamulcowe, które z uwagi na półokrągły kształt nazwano szczękami hamulcowymi. Bęben hamulcowy obraca się razem z kołem i oponą. Natomiast szczęki hamulcowe przymocowane są do tarczy hamulca, umocowanej sztywno do półosi tylnych kół lub zwrotnicy przedniego koła. Rozsunięte szczęki trą o wewnętrzną ściankę bębna hamulcowego. Wskutek tego tarcia koło jest hamowane. W nowoczesnych samochodach hamulce bębnowe zastąpiono hamulcami tarczowymi. Do piasty koła przykręcona jest tarcza hamulca, którą z dwóch stron rozsuwają szczęki hamulcowe, które trą o obracający się razem z kołem bęben hamulcowy. Ponieważ przesuwanie tłoczków hamulcowych następuje pod wpływem ciśnienia płynu, układ taki nazywamy hamulcem hydraulicznym. [hasła pokrewne: quadzik, vw de konfigurator, auto komis lech ]

Niezależnie od hamulców hydraulicznych, działających na wszystkie cztery koła, każdy samochód ma jeszcze ręczny hamulec mechaniczny. Hamulec ręczny poprzez system linek i cięgieł rozsuwa górne krawędzie szczęk hamulców kół tylnych. Dźwignię hamulca ręcznego można unieruchomić po zaciągnięciu, unieruchomiając w ten sposób koła tylne na czas postoju. Zwróćmy uwagę, że koło z hamulcem tarczowym przedstawione jest w widoku z góry, podczas gdy koło z hamulcem bębnowym przedstawione jest w widoku z boku. W rzeczywistości płyn z pompy hamulcowej doprowadzany jest do czterech kół samochodu. Samochód FIAT 126P ma we wszystkich kolach wbudowane hamulce bębnowe. Samochód FIAT 125P ma we wszystkich kołach hamulce tarczowe. Bardzo często w nowoczesnych samochodach stosuje się jeszcze inny układ: w kołach przednich hamulce tarczowe, a w kołach tylnych — hamulce bębnowe i takie rozwiązanie mają samochody FIAT 127, SKODA 105, SKODA 1 20, VOLKSWAGEN Golf, VOLKSWAGEN Polo i in.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto komis lech quadzik vw de konfigurator

Przeczytaj też:
Wywrotka nie obróci sie samoczynnie, gdy ladunek przesuniety jest w tyl, albo gdy ciagnik stoi na wzniesieniu

Wywrotka nie obróci się samoczynnie, gdy ładunek przesunięty jest w tył, albo gdy ciągnik stoi na wzniesieniu. W tym wypadku kierowca może spowodować przechylenie skrzyni nagle hamując z jednoczesnym zwolnieniem zaczepu. Charakterystyczną cechą tego samochodu jest przystosowanie go do jednakowej jazdy zarówno do tyłu, jak i do przodu, w tym celu samochód wyposażony jest w […]

Samochody skrzyniowe samozaladowcze

Samochody skrzyniowe samozaładowcze . Samochody służące do transportu, samoładowania i samowyładowania materiałów są sporadycznie spotykane w budownictwie drogowym. W zasadzie wśród tych samochodów można wyróżnić dwa typy: a) ładujący na samochód własnym urządzeniem dźwigowym pojemniki uprzednio już załadowane i wyładowujący je samoczynnie przez obrócenie b) wyposażony w ładowarkę i mechanizmy do wyładowywania skrzyni Samochody te […]

Układ napędowy

Jeżeli zmierzymy drogę, jaką przejdą koła samochodu jadącego na zakręcie lub dookoła placu, okaże się, że droga kół wewnętrznych jest znacznie krótsza od drogi kół zewnętrznych. Przebywając krótszą drogę, koło wykona mniej obrotów, a przebywając drogę dłuższą — więcej. Ponieważ kola z jednej i z drugiej strony pojazdu obracają się z różną prędkością (z różną […]

DevURL
Polecamy rowniez: