Artykul dnia:
Odstep czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przyblizeniu 1 sekunde, chociaz ostatnio przyjmuje sie, ze praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy

Odstęp czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przybliżeniu 1 sekundę, chociaż ostatnio przyjmuje się, że praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy. Przez intensywność ruchu na drodze rozumiemy ilość samochodów (ton brutto), która przechodzi przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Wzór na maksymalną intensywność ruchu drogowego: Nr […]

DevURL

Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch.

Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę wału korbowego, a wał korbowy wykonuje znowu pół obrotu. Te pół obrotu wału korbowego jest jednak w tym przypadku użyteczną pracą silnika.

Powstałe spaliny należy usunąć z cylindra, dzieje się to w czasie suwu czwartego. [hasła pokrewne: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Suw czwarty – wydech

Tłok z najniższego położenia, w jakim znalazł się na końcu poprzedniego suwu, przesuwa się ponownie do góry. W tym czasie otwarty jest zawór wydechowy. Tłok naciska na spaliny i wypycha je do rury wydechowej.

Kiedy tłok przesunie się ponownie w najwyższe położenie, zamknie się zawór wydechowy, otworzy zawór ssący i cały cykl rozpocznie się od początku, to znaczy nastąpi suw pierwszy — ssanie itd.

Powiedzieliśmy, że w czasie tych czterech suwów (ssanie, sprężanie, praca i wydech — cykl pracy) tylko podczas suwu trzeciego otrzymujemy użyteczną pracę silnika. W czasie tych czterech suwów wał korbowy wykonał dwa pełne obroty, z których tylko trzecie pół obrotu jest praktycznie robocze.

Co powoduje obroty wału korbowego w czasie pozostałych trzech suwów?

Jeżeli silnik miałby tylko jeden cylinder, to należałoby na wale korbowym przymocować duże i ciężkie koło zamachowe (jak to spotyka się w małych ciągnikach). Takie koło zamachowe rozpędziłoby się w czasie suwu pracy, a następnie, oddając energię, kręciłoby wałem korbowym w czasie pozostałych suwów.

Silniki samochodowe mają również koło zamachowe, które zapewnia równomierną ich pracę, lecz zwykle stosuje się co najmniej cztery cylindry. W takim układzie na wał korbowy działają cztery tłoki, a praca w nich jest tak rozłożona, że suw pracy przypada kolejno na każde pół obrotu wału.

Korby wału korbowego połączone z tłokami za pośrednictwem korbowodów przestawione są względem siebie o kąt 180 0, co schematycznie przedstawia rysunek 16.

Suw pracy w poszczególnych cylindrach ustala się na ogół w następującej kolejności: w pierwszym, trzecim, czwartym, drugim i ponownie w pierwszym, trzecim itd.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Układ napędowy

Zaletą układu jest racjonalne wykorzystanie przestrzeni pod pokrywą silnika przy równoczesnym łatwym dostępie do elementów wymagających obsługi. Jak zwiększyć moc silnika? Niestety takiego urządzenia, które zwiększałoby moc silnika bez wprowadzania w nim zmian konstrukcyjnych, nie udało się zbudować. Jeżeli nie możemy zwiększyć mocy, to spróbujmy zwiększyć siłę napędową na kołach. Wyjaśnimy taką możliwość na następującym […]

Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km sprawdzić ustawienie reflektorów. Opis czynności ustawienia został podany w części pierwszej. Punkty odniesienia Pe-Pe powinny znaleźć się 8 cm, a punkty Pi-Pi 5 cm poniżej odpowiednich krzyżyków. Regulację strumienia świetlnego w kierunku pionowym wykonuje się (po uprzednim zdjęciu zbiornika spryskiwacza wody) dla świateł mijania śrubą, dla świateł drogowych (długich) śrubą, regulację […]

Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany. Obwód zapłonowy W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy: — oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m, — oczyścić […]

DevURL
Polecamy rowniez: