Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Jeszcze za mała siła napedowa?

Jedziemy samochodem po poziomej drodze. Silnik lekko i równo pracuje, a samochód rozwija dużą prędkość. Ale nagle przed nami wzniesienie. Samochód jedzie teraz wolniej, mimo że dodajemy „gazu, a nawet zatrzymuje się. Przydałaby się jeszcze większa siła napędowa. Zdawałoby się, że nic prostszego, wystarczy zmienić przełożenie przekładni głównej i zamiast 1 : 5 dać 1 […]

DevURL

Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy.

Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą przepływ powietrza chłodzącego.

W samochodzie FIAT 126P nagrzane bezpośrednio przez silnik powietrze kierowane jest do wnętrza nadwozia. Powietrze zassane przez boczne otwory w nadwoziu, przepływa w dwóch kierunkach. Rura doprowadza powietrze do dmuchawy silnika. Termostat reguluje intensywność przepływu powietrza. [więcej w: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Nagrzane powietrze poprzez rurę przepływa do wnętrza. nadwozia w kierunku, jak to oznaczono czerwonymi strzałkami na rysunku. Powietrze przepływa wewnątrz w tunelu podłogi, a następnie wypływa wylotami ogrzewając przednią szybę samochodu. Dzięki ciśnieniu wytworzonemu przez dmuchawę, do wnętrza nadwozia stale napływa świeże nagrzane powietrze. Powietrze zużyte wypływa na zewnątrz nadwozia poprzez pionowe otwory w słupkach drzwiowych.

Do regulowania temperatury ogrzewania wnętrza nadwozia służy dźwignia.

W poszczególnych typach samochodów wbudowane są różne dodatkowe dźwignie i przełączniki umożliwiające racjonalne sterowanie i wykorzystanie urządzeń klimatyzacyjnych. Takie dźwignie służą np. do regulowania temperatury wody w nagrzewnicy oraz do kierowania powietrza np. na nogi pasażerów lub na przednią szybę. W okresie letnim można w ogóle wyłączyć ogrzewanie i urządzenia klimatyzacyjne wykorzystać do nadmuchu świeżego zimnego powietrza do wnętrza nadwozia.

Prawidłowe sterowanie urządzeniami klimatyzacyjnymi ma niemały wpływ na dobre samopoczucie pasażerów i kierowcy, co pośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy.

Bardzo dobre przewietrzanie wnętrza nadwozia można również uzyskać przez odpowiednie otwarcie bocznych okien uchylnych.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu

Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu są tak zbudowane i tak połączone, że przy każdorazowym włączeniu świateł przednich natychmiast zapalają się światła tylne samochodu. Światła pozycyjne zapalają się łącznie z lampą oświetlającą tablicę. Reflektory przednie: — światła drogowe, — światła mijania rejestracyjnym. Kierunkowskaz lewy i prawy zapalają się razem z kierunkowskazami przednimi. Lampy to lampy sygnalizujące […]

Turbina dmuchawy

Urządzeniem, które wymusza obieg powietrza (a więc „pompuje” powietrze), jest turbina dmuchawy. Zasada działania tej turbiny jest taka sama, jak turbiny w domowym odkurzaczu. Cząsteczki powietrza odrzucane odśrodkowo przez łopatki turbiny kierowane są specjalnymi kanałami do wszystkich części wymagających chłodzenia. Powietrze jest zasysane przez otwory w bocznych częściach nadwozia samochodu. Elastyczna rura o dużej średnicy […]

Układ chlodzenia silnika czterocylindrowego

Odśrodkowa pompa wody tłoczy wodę chłodzącą do komór w kadłubie silnika. Woda opływając cylindry oraz głowice nagrzewa się, przepływa przez otwarty zawór termostatu i rurę łączącą do górnego zbiornika chłodnicy. W chłodnicy woda przepływa przez pionowe płaskie rurki i nagrzewa je. Rurki nagrzewają poziome blaszki, dzięki czemu chłodzenie jest intensywniejsze, gdyż ciepło rozprowadzane jest na […]

DevURL
Polecamy rowniez: