Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

DevURL

Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy.

Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą przepływ powietrza chłodzącego.

W samochodzie FIAT 126P nagrzane bezpośrednio przez silnik powietrze kierowane jest do wnętrza nadwozia. Powietrze zassane przez boczne otwory w nadwoziu, przepływa w dwóch kierunkach. Rura doprowadza powietrze do dmuchawy silnika. Termostat reguluje intensywność przepływu powietrza. [więcej w: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Nagrzane powietrze poprzez rurę przepływa do wnętrza. nadwozia w kierunku, jak to oznaczono czerwonymi strzałkami na rysunku. Powietrze przepływa wewnątrz w tunelu podłogi, a następnie wypływa wylotami ogrzewając przednią szybę samochodu. Dzięki ciśnieniu wytworzonemu przez dmuchawę, do wnętrza nadwozia stale napływa świeże nagrzane powietrze. Powietrze zużyte wypływa na zewnątrz nadwozia poprzez pionowe otwory w słupkach drzwiowych.

Do regulowania temperatury ogrzewania wnętrza nadwozia służy dźwignia.

W poszczególnych typach samochodów wbudowane są różne dodatkowe dźwignie i przełączniki umożliwiające racjonalne sterowanie i wykorzystanie urządzeń klimatyzacyjnych. Takie dźwignie służą np. do regulowania temperatury wody w nagrzewnicy oraz do kierowania powietrza np. na nogi pasażerów lub na przednią szybę. W okresie letnim można w ogóle wyłączyć ogrzewanie i urządzenia klimatyzacyjne wykorzystać do nadmuchu świeżego zimnego powietrza do wnętrza nadwozia.

Prawidłowe sterowanie urządzeniami klimatyzacyjnymi ma niemały wpływ na dobre samopoczucie pasażerów i kierowcy, co pośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy.

Bardzo dobre przewietrzanie wnętrza nadwozia można również uzyskać przez odpowiednie otwarcie bocznych okien uchylnych.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC, SAE 5W/30 przy temperaturze poniżej —6C, SAE IOW/30 SAE I OW/40 w zakresie temperatur —23…+320C, SAE IOW/50 SAE20W/40 SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej +1 20C, -  wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40. [patrz też: ganinex otomoto, […]

Rozkładamy samochód na zespoły

W samochodach, w których silnik umieszczony jest pomiędzy kołami napędzanymi (lub w pobliżu kół napędzanych), cały układ napędowy zblokowany jest w jednym zespole wraz z silnikiem. Silnik osłonięty jest obudową kierującą powietrze chłodzące. Do silnika przykręcona jest obudowa mechanizmu różnicowego, z którego wyprowadzone są półosie napędzające koła samochodu. Skrzynka biegów umieszczona jest przed osiami napędowymi. […]

Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

DevURL
Polecamy rowniez: