Artykul dnia:
Wywrotka nie obróci sie samoczynnie, gdy ladunek przesuniety jest w tyl, albo gdy ciagnik stoi na wzniesieniu

Wywrotka nie obróci się samoczynnie, gdy ładunek przesunięty jest w tył, albo gdy ciągnik stoi na wzniesieniu. W tym wypadku kierowca może spowodować przechylenie skrzyni nagle hamując z jednoczesnym zwolnieniem zaczepu. Charakterystyczną cechą tego samochodu jest przystosowanie go do jednakowej jazdy zarówno do tyłu, jak i do przodu, w tym celu samochód wyposażony jest w […]

DevURL

Układ chlodzenia silnika czterocylindrowego

Odśrodkowa pompa wody tłoczy wodę chłodzącą do komór w kadłubie silnika. Woda opływając cylindry oraz głowice nagrzewa się, przepływa przez otwarty zawór termostatu i rurę łączącą do górnego zbiornika chłodnicy. W chłodnicy woda przepływa przez pionowe płaskie rurki i nagrzewa je. Rurki nagrzewają poziome blaszki, dzięki czemu chłodzenie jest intensywniejsze, gdyż ciepło rozprowadzane jest na większą powierzchnię. Przepływające między blaszkami chłodnicy i pozostawia je za jadącym samochodem.

Ochłodzona woda przepływa do dolnego zbiornika chłodnicy, a stamtąd przez gumową rurę powraca do pompy wody i do silnika. Przepływ powietrza chłodzącego chłodnicę jest przyspieszony przez wentylator. Wentylator chłodnicy jest zwykle napędzany paskiem klinowym od wału korbowego. W niektórych samochodach (np. w samochodzie FIAT 1 27) wentylator chłodnicy napędzany jest dodatkowym małym silnikiem elektrycznym. Ciepła woda nagrzana przez silnik jest wykorzystywana do ogrzewania wnętrza samochodu. W tym celu z układem chłodzenia połączone są cienkie rurki doprowadzające wodę do dodatkowej małej chłodnicy, która spełnia rolę nagrzewnicy. Przez tę nagrzewnicę przepływa zimne powietrze tłoczone przez wentylator elektryczny. Nagrzane w komorze nagrzewnicy powietrze przepływa specjalnymi kanałami do wnętrza nadwozia samochodu. [więcej w: Wypożyczalnia busów, szamba ekologiczne, castingi do reklam ]

W układzie chłodzenia silnika wbudowane jest samo- czynnie działające urządzenie zwane termostatem. Jest to zawór, który zamyka dopływ wody do chłodnicy wtedy, gdy woda w silniku jest zbyt zimna i otwiera samoczynnie przepływ wody do chłodnicy wtedy, gdy woda w silniku nagrzeje się do temperatury około 83 oc. Jeżeli woda w silniku jest zimna, to zawór (grzybek) jest zamknięty. Woda nie może przepływać do rury chłodnicy. Dzięki „wyłączeniu” chłodnicy, woda w silniku nagrzewa się znacznie prędzej, co jest korzystne dla silnika. Nagrzewająca się w silniku woda, opływa jednak dolną część termostatu. Ma ona kształt metalowej harmonijki, która wydłuża się po podgrzaniu. Jeżeli woda jest już gorąca, to harmonijka wydłuży się, przesunie grzybek zaworu ku górze i woda krąży teraz w obwodzie silnik-chlodnica. Jeśli zdarzy się, że chłodnica działa zbyt intensywnie (np. zimą nadmiernie ochłodzi wodę), to oziębiona harmonijka samoczynnie „skurczy się” i zamknie dopływ wody. Grzybek zaworu może się tylko częściowo otworzyć i małą szczeliną przepuszczać tylko tyle wody, ile w danym momencie potrzeba dla utrzymania właściwej temperatury.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: castingi do reklam szamba ekologiczne Wypożyczalnia busów

Przeczytaj też:
Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km sprawdzić ustawienie reflektorów. Opis czynności ustawienia został podany w części pierwszej. Punkty odniesienia Pe-Pe powinny znaleźć się 8 cm, a punkty Pi-Pi 5 cm poniżej odpowiednich krzyżyków. Regulację strumienia świetlnego w kierunku pionowym wykonuje się (po uprzednim zdjęciu zbiornika spryskiwacza wody) dla świateł mijania śrubą, dla świateł drogowych (długich) śrubą, regulację […]

Układ kierowniczy

Przekładnia kierownicza/zębatkowa Minimalny promień skrętu/4,76 m (4,63 m n— modele sportowe} Amortyzatory/teleskopowe, hydrauliczne, dwustronnego działania zarówno w przednim, jak i tylnym zawieszeniu. Wyposażenie elektryczne Akumulator/kwasowo-ołowiowy Napięcie znamionowe 12 v Pojemność akumulatora — dla silników o pojemności 1,1 dm3, 1,3 dm3 i 1,6 dm3 współpracujących z mechaniczną skrzynką biegów 38 A. h — dla silników o […]

Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany. Obwód zapłonowy W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy: — oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m, — oczyścić […]

DevURL
Polecamy rowniez: