Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

DevURL

Układ chlodzenia silnika czterocylindrowego

Odśrodkowa pompa wody tłoczy wodę chłodzącą do komór w kadłubie silnika. Woda opływając cylindry oraz głowice nagrzewa się, przepływa przez otwarty zawór termostatu i rurę łączącą do górnego zbiornika chłodnicy. W chłodnicy woda przepływa przez pionowe płaskie rurki i nagrzewa je. Rurki nagrzewają poziome blaszki, dzięki czemu chłodzenie jest intensywniejsze, gdyż ciepło rozprowadzane jest na większą powierzchnię. Przepływające między blaszkami chłodnicy i pozostawia je za jadącym samochodem.

Ochłodzona woda przepływa do dolnego zbiornika chłodnicy, a stamtąd przez gumową rurę powraca do pompy wody i do silnika. Przepływ powietrza chłodzącego chłodnicę jest przyspieszony przez wentylator. Wentylator chłodnicy jest zwykle napędzany paskiem klinowym od wału korbowego. W niektórych samochodach (np. w samochodzie FIAT 1 27) wentylator chłodnicy napędzany jest dodatkowym małym silnikiem elektrycznym. Ciepła woda nagrzana przez silnik jest wykorzystywana do ogrzewania wnętrza samochodu. W tym celu z układem chłodzenia połączone są cienkie rurki doprowadzające wodę do dodatkowej małej chłodnicy, która spełnia rolę nagrzewnicy. Przez tę nagrzewnicę przepływa zimne powietrze tłoczone przez wentylator elektryczny. Nagrzane w komorze nagrzewnicy powietrze przepływa specjalnymi kanałami do wnętrza nadwozia samochodu. [więcej w: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

W układzie chłodzenia silnika wbudowane jest samo- czynnie działające urządzenie zwane termostatem. Jest to zawór, który zamyka dopływ wody do chłodnicy wtedy, gdy woda w silniku jest zbyt zimna i otwiera samoczynnie przepływ wody do chłodnicy wtedy, gdy woda w silniku nagrzeje się do temperatury około 83 oc. Jeżeli woda w silniku jest zimna, to zawór (grzybek) jest zamknięty. Woda nie może przepływać do rury chłodnicy. Dzięki „wyłączeniu” chłodnicy, woda w silniku nagrzewa się znacznie prędzej, co jest korzystne dla silnika. Nagrzewająca się w silniku woda, opływa jednak dolną część termostatu. Ma ona kształt metalowej harmonijki, która wydłuża się po podgrzaniu. Jeżeli woda jest już gorąca, to harmonijka wydłuży się, przesunie grzybek zaworu ku górze i woda krąży teraz w obwodzie silnik-chlodnica. Jeśli zdarzy się, że chłodnica działa zbyt intensywnie (np. zimą nadmiernie ochłodzi wodę), to oziębiona harmonijka samoczynnie „skurczy się” i zamknie dopływ wody. Grzybek zaworu może się tylko częściowo otworzyć i małą szczeliną przepuszczać tylko tyle wody, ile w danym momencie potrzeba dla utrzymania właściwej temperatury.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Układ kierowniczy

Przekładnia kierownicza/zębatkowa Minimalny promień skrętu/4,76 m (4,63 m n— modele sportowe} Amortyzatory/teleskopowe, hydrauliczne, dwustronnego działania zarówno w przednim, jak i tylnym zawieszeniu. Wyposażenie elektryczne Akumulator/kwasowo-ołowiowy Napięcie znamionowe 12 v Pojemność akumulatora — dla silników o pojemności 1,1 dm3, 1,3 dm3 i 1,6 dm3 współpracujących z mechaniczną skrzynką biegów 38 A. h — dla silników o […]

Rozrusznik i inne silniki elektryczne

Rozrusznik jest silnikiem elektrycznym, w którym doprowadzona energia elektryczna zostaje zamieniona na energię mechaniczną. Zadaniem rozrusznika jest doprowadzenie wału korbowego silnika do takiej prędkości obrotowej, aby nastąpił rozruch silnika. Rozrusznik umieszczony jest obok obudowy sprzęgła, w pobliżu koła zamachowego walu korbowego. Obok igły magnetycznej kompasu ustawiona jest sztabka żelazna z uzwojeniem. Po doprowadzeniu do uzwojenia […]

Pompa wtryskowa silnika wysokoprężnego

W myśl zaleceń wytwórcy, podobnie jak miało to miejsce w odniesieniu do gaźników, wszelkie czynności obsługowe i regulacyjne przy pompie wtryskowej powinien wykonywać wyłącznie dobrze wykwalifikowany pracownik stacji obsługi samochodów. Urządzenia podlegające regulacji są umieszczone na wierzchu pokrywy pompy. Są to zderzaki prędkości obrotowej biegu jałowego silnika oraz maksymalnej prędkości obrotowej silnika. Również na pokrywie […]

DevURL
Polecamy rowniez: