Układ hamulcowy
Podczas okresowej kontroli układu należy:
— sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełnić go.
— sprawdzić szczelność przewodów hamulcowych (w przypadku uszkodzenia któregokolwiek z przewodów należy wymienić go na nowy, a układ odpowietrzyć),
— sprawdzić stan nakładek hamulcowych (klocków) hamulców kół przednich (minimalna grubość klocków hamulcowych wynosi I mm),
— sprawdzić tylne szczęki oraz bębny hamulcowe
minimalna grubość nakładek szczęk — 1,5 mm),
— nasmarować linkę hamulca ręcznego oraz wszystkie elementy prowadzące ją.
Odpowietrzanie hamulców
Kolejność czynności opisano w części pierwszej książki. Wymiana klocków hamulcowych kół przednich oraz szczęk kół tylnych jest identyczny jak w modelu Taunus/Cortina.
Regulacja hamulca ręcznego
W tym celu należy:
podnieść w górę tył samochodu oraz zwolnić hamulec ręczny,
— sprawdzić prawidłowość ułożenia linki, [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]
— odkręcić tulejkę regulacyjną,
— ustawić odstęp między nakrętką a kołnierzem tuleji na szerokość wkrętaka (ok. 4…5 mm) oraz luz dźwigni hamulca przy kole ok. 1,0…1,5 mm,
— opuścić samochód.
Tags: autorud rzeszów, ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy