Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.): 1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału), 2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm), 3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby), 4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych […]

DevURL

Układ hamulcowy

Podczas okresowej kontroli układu należy:

— sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełnić go.

— sprawdzić szczelność przewodów hamulcowych (w przypadku uszkodzenia któregokolwiek z przewodów należy wymienić go na nowy, a układ odpowietrzyć),

— sprawdzić stan nakładek hamulcowych (klocków) hamulców kół przednich (minimalna grubość klocków hamulcowych wynosi I mm),

— sprawdzić tylne szczęki oraz bębny hamulcowe

minimalna grubość nakładek szczęk — 1,5 mm),

— nasmarować linkę hamulca ręcznego oraz wszystkie elementy prowadzące ją.

Odpowietrzanie hamulców

Kolejność czynności opisano w części pierwszej książki. Wymiana klocków hamulcowych kół przednich oraz szczęk kół tylnych jest identyczny jak w modelu Taunus/Cortina.

Regulacja hamulca ręcznego

W tym celu należy:

podnieść w górę tył samochodu oraz zwolnić hamulec ręczny,

— sprawdzić prawidłowość ułożenia linki, [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

— odkręcić tulejkę regulacyjną,

— ustawić odstęp między nakrętką a kołnierzem tuleji na szerokość wkrętaka (ok. 4…5 mm) oraz luz dźwigni hamulca przy kole ok. 1,0…1,5 mm,

— opuścić samochód.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy. Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą […]

Regulacja i kontrola kątów ustawienia kół

Samochody VW sa wyposażone w zawieszenia przednie typu Mac Pherson, czyli w tzw. kolumny zwrotnicowe. Rozwiązanie, które przyjęto dla samochodu VW Polo jest dość uproszczone, gdyż umożliwia tylko jedną regulację kół — regulację zbieżności. Doskonalsza konstrukcja umożliwia przeprowadzenie regulacji kąta pochylenia koła poza możliwością ustawienia zbieżności. Regulacji zbieżności kół kierowanych dokonuje się przez zmianę długości […]

Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie […]

DevURL
Polecamy rowniez: