Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Obsługa podwozia

Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach. Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy). Tylny most Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania […]

DevURL

Układ hamulcowy

Podczas okresowej kontroli układu należy:

— sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełnić go.

— sprawdzić szczelność przewodów hamulcowych (w przypadku uszkodzenia któregokolwiek z przewodów należy wymienić go na nowy, a układ odpowietrzyć),

— sprawdzić stan nakładek hamulcowych (klocków) hamulców kół przednich (minimalna grubość klocków hamulcowych wynosi I mm),

— sprawdzić tylne szczęki oraz bębny hamulcowe

minimalna grubość nakładek szczęk — 1,5 mm),

— nasmarować linkę hamulca ręcznego oraz wszystkie elementy prowadzące ją.

Odpowietrzanie hamulców

Kolejność czynności opisano w części pierwszej książki. Wymiana klocków hamulcowych kół przednich oraz szczęk kół tylnych jest identyczny jak w modelu Taunus/Cortina.

Regulacja hamulca ręcznego

W tym celu należy:

podnieść w górę tył samochodu oraz zwolnić hamulec ręczny,

— sprawdzić prawidłowość ułożenia linki, [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

— odkręcić tulejkę regulacyjną,

— ustawić odstęp między nakrętką a kołnierzem tuleji na szerokość wkrętaka (ok. 4…5 mm) oraz luz dźwigni hamulca przy kole ok. 1,0…1,5 mm,

— opuścić samochód.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Hamowanie

Efektywność hamowania w danym momencie zależna jest od siły, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. lm większy będzie nacisk na pedał, tym większe będzie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym i tym silniej szczęki hamulcowe będą przyciskane do tarczy hamulca.Tarcza hamulca obraca się razem z piastą koła i kołem. Obudowa tłoczków i szczęk hamulcowych jest […]

Układ hamulcowy

Podczas okresowej kontroli układu należy: — sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku i w razie potrzeby uzupełnić go. — sprawdzić szczelność przewodów hamulcowych (w przypadku uszkodzenia któregokolwiek z przewodów należy wymienić go na nowy, a układ odpowietrzyć), — sprawdzić stan nakładek hamulcowych (klocków) hamulców kół przednich (minimalna grubość klocków hamulcowych wynosi I mm), — sprawdzić […]

Obsługa podwozia

Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach. Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy). Tylny most Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania […]

DevURL
Polecamy rowniez: