Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Układ kierowniczy

Przekładnia kierownicza/zębatkowa Minimalny promień skrętu/4,76 m (4,63 m n— modele sportowe} Amortyzatory/teleskopowe, hydrauliczne, dwustronnego działania zarówno w przednim, jak i tylnym zawieszeniu. Wyposażenie elektryczne Akumulator/kwasowo-ołowiowy Napięcie znamionowe 12 v Pojemność akumulatora — dla silników o pojemności 1,1 dm3, 1,3 dm3 i 1,6 dm3 współpracujących z mechaniczną skrzynką biegów 38 A. h — dla silników o […]

DevURL

Układ hamulowy

Szczęki hamulca można „podejrzeć” przez zakręcane korkami wzierniki umieszczone w tarczy hamulca przymocowanej trwale do elementu zawieszenia. Stosownie do rodzaju nakładek nitowanych lub naprasowanych i ich dopuszczalnej grubości minimalnej, można ocenić wstępnie ich zużycie. [podobne: Wypożyczalnia samochodów Gdańsk, serwis niszczarek, podesty magazynowe ]

Hamulce bębnowe po dłuższym ich użytkowaniu muszą być wyregulowane. Sposób regulacji, mający na celu ustawienie luzu między szczęką z nakładką a bębnem, polega na pokręcaniu wkrętakiem głęboko moletowanej nakrętki regulatora. W celu umożliwienia tego, w tarczy hamulca jest wykonany otwór wziernikowy zakręcany korkiem. Pokręcanie nakrętki regulatora w kierunku ku dołowi, spowoduje wydłużanie się regulatora, a więc rozsuwanie się szczek hamulcowych. Oznacza to, że powierzchnie nakładek hamulcowych będą zbliżały się do bębna, czyli luz szczeki będzie się zmniejszał. Pokręcanie ku górze da skutek odwrotny. Luz należy zmniejszać tak długo, aż nakładki szczek zetkną się z bębnem hamulcowym, co łatwo wyczuć (jako hamowanie), przy pokręcaniu ręką uniesionego koła samochodu. Należy wówczas ostrożnie zacząć pokręcać regulator w przeciwną stronę.

Właściwe położenie szczęk hamulca osiąga się wówczas, gdy kontakt nakładek z bębnem jest prawie niewyczuwalny, a poruszane ręką koło obraca się swobodnie.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: podesty magazynowe serwis niszczarek Wypożyczalnia samochodów Gdańsk

Przeczytaj też:
Bardziej praktyczne w uzyciu do przewozu masy betonowej sa samochody wyposazone w mieszalnik kielichowy

Bardziej praktyczne w użyciu do przewozu masy betonowej są samochody wyposażone w mieszalnik kielichowy. Masę betonową w wytwórni masy ładuje się z betoniarki do kielicha o pojemności około 2,0 m, a następnie samochód przewozi ją na plac budowy, gdzie masa betonowa zostaje wyładowana przez obrót kielicha dookoła poprzecznej osi poziomej. W czasie jazdy samochodu kielich […]

Nadwozie

Samochody Wołga GAZ-24 mają nadwozie samonośne. całkowicie stalowe. W części przedniej karoserii znajduje się szczątkowa rama podsilnikowa, do której jest zamocowany silnik, przednie zawieszenie i chłodnica. Nadwozie samochodu w procesie produkcyjnym jest poddawane antykorozyjnemu chemicznemu zabiegowi — fosfatyzowaniu, które chroni przed korozją oraz zwiększa przyczepność lakieru. Ponadto podłoga, wewnętrzne powierzchnie błotników, przegroda czołowa, wewnętrzne powierzchnie drzwi, […]

Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

DevURL
Polecamy rowniez: