Artykul dnia:
Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

DevURL

Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany.

Obwód zapłonowy

W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy:

— oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m,

— oczyścić i sprawdzić przewody wys. napięcia,

— sprawdzić styki przerywacza i wymienić je, w przypadku gdy są one nadpalone, gdy jest uszkodzona powłoka z trudno topliwego metalu lub gdy spadek napięcia po stronie — podczas pomiaru rezystancji (oporności) przekracza 0,25 V,

— nasmarować wałek rozdzielacza dwoma kroplami oleju oraz krzywkę smarem ESF M2C-70 A,

— sprawdzić i ustawić zapłon.

Regulacja zapłonu odbywa się metoda tradycyjną; zaleca się kontrolę ustawienia zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej oraz działania regulatorów zapłonu — w warsztacie specjalistycznym. [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Schemat obsług

Harmonogram obsług jest identyczny jak dla modelu Fiesta — podstawowa obsługa techniczna co 40 000 km, dodatkowe zabiegi co 20 000 km. Między obsługami, co 10 000 km, jest przeprowadzany przegląd techniczny

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

Jak silnik ciągnie samochód

Źródłem napędu samochodu jest silnik. Obroty wału korbowego silnika nie są bezpośrednio przekazywane na koła. Między wałem korbowym silnika a osią koła napędzanego jest jeszcze kilka pośrednich urządzeń i mechanizmów. Napęd z silnika przechodzi najpierw na sprzęgło, dalej na wał napędowy i skrzynkę biegów, przekładnię główną i na osie kół napędzanych. Wymienione urządzenia mogą być […]

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE IOW/30 SAE 1 OW/40 przy temperaturze —23…+32 QC, SAE IOW/50 SAE 20W/40 SAE 20W/50 f przy temperaturze ponad +320C, SAE 5W/20 SAE 5W/30 J P rzy temperaturze poniżej —23C, — wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, - wg CPN olej Selektol Special SO SAE 20W/40. Używanie materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez […]

DevURL
Polecamy rowniez: