Artykul dnia:
Katalogi samochodowe

Przeglądając katalogi, oferty kupna samochodów w serwisach, czy ogłoszenia o sprzedaży aut w sieci zwracamy uwagę na kilka aspektów wymarzonego pojazdu, takich jak: marka, rocznik, silnik, wygląd zewnętrzny, stan opon i ilość zużycia paliwa. Ostatni parametr jest szczególnie istotny dla użytkownika. Od niego zależy, na jaką odległość właściciel będzie jeździł, ile pieniędzy wyda na utrzymanie […]

DevURL

Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany.

Obwód zapłonowy

W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy:

— oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m,

— oczyścić i sprawdzić przewody wys. napięcia,

— sprawdzić styki przerywacza i wymienić je, w przypadku gdy są one nadpalone, gdy jest uszkodzona powłoka z trudno topliwego metalu lub gdy spadek napięcia po stronie — podczas pomiaru rezystancji (oporności) przekracza 0,25 V,

— nasmarować wałek rozdzielacza dwoma kroplami oleju oraz krzywkę smarem ESF M2C-70 A,

— sprawdzić i ustawić zapłon.

Regulacja zapłonu odbywa się metoda tradycyjną; zaleca się kontrolę ustawienia zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej oraz działania regulatorów zapłonu — w warsztacie specjalistycznym. [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Schemat obsług

Harmonogram obsług jest identyczny jak dla modelu Fiesta — podstawowa obsługa techniczna co 40 000 km, dodatkowe zabiegi co 20 000 km. Między obsługami, co 10 000 km, jest przeprowadzany przegląd techniczny

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Wizyta na stacji paliw

Jadąc na stację paliw nigdy nie możemy być pewni, jakie wartości zobaczymy na cenniku. Przeważnie widzimy wyższe ceny, choć zdarzają się niespodzianki i koszt litra paliwa spada. Najczęściej nie są to duże obniżki, więc wielkiej oszczędności w portfelu nie zauważamy. Kilka tygodni później kończą się dobre czasy i ceny wracają do wyższej wartości. Rozwiązaniem drogiego […]

Schemat obsługi

Jest on identyczny jak w poprzednio omawianych modelach. Różnice w obsługach okresowych wynikaja z faktu, że istnieje kilka wersji modelu różniących się od siebie wyposażeniem dodatkowym: — klimatyzacją wnętrza pojazdu, — automatyczną skrzynką biegów, — elektronicznym układem zapłonowym, — wspomaganiem układu kierowniczego, — elektronicznym wtryskiem paliwa. W związku z powyższym w skład przeglądu technicznego będą […]

Kanał przelotowy

Tłok przesuwa się w górę i zamyka (zasłania) wszystkie okienka w ściankach cylindra. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje sprężanie mieszanki paliwowej nad tłokiem. W skrzyni korbowej powstaje podciśnienie. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje dalsze sprężanie mieszanki w cylindrze. Równocześnie, po odsłonięciu okienka rury ssącej, świeża porcja mieszanki przepływa do skrzyni korbowej. Kiedy tłok […]

DevURL
Polecamy rowniez: