Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru […]

DevURL

Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany.

Obwód zapłonowy

W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy:

— oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m,

— oczyścić i sprawdzić przewody wys. napięcia,

— sprawdzić styki przerywacza i wymienić je, w przypadku gdy są one nadpalone, gdy jest uszkodzona powłoka z trudno topliwego metalu lub gdy spadek napięcia po stronie — podczas pomiaru rezystancji (oporności) przekracza 0,25 V,

— nasmarować wałek rozdzielacza dwoma kroplami oleju oraz krzywkę smarem ESF M2C-70 A,

— sprawdzić i ustawić zapłon.

Regulacja zapłonu odbywa się metoda tradycyjną; zaleca się kontrolę ustawienia zapłonu za pomocą lampy stroboskopowej oraz działania regulatorów zapłonu — w warsztacie specjalistycznym. [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Schemat obsług

Harmonogram obsług jest identyczny jak dla modelu Fiesta — podstawowa obsługa techniczna co 40 000 km, dodatkowe zabiegi co 20 000 km. Między obsługami, co 10 000 km, jest przeprowadzany przegląd techniczny

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Rozrusznik i inne silniki elektryczne

Rozrusznik jest silnikiem elektrycznym, w którym doprowadzona energia elektryczna zostaje zamieniona na energię mechaniczną. Zadaniem rozrusznika jest doprowadzenie wału korbowego silnika do takiej prędkości obrotowej, aby nastąpił rozruch silnika. Rozrusznik umieszczony jest obok obudowy sprzęgła, w pobliżu koła zamachowego walu korbowego. Obok igły magnetycznej kompasu ustawiona jest sztabka żelazna z uzwojeniem. Po doprowadzeniu do uzwojenia […]

Układ zasilania

Gaźnik — silników o pojemności 1,1 dm3 i 1,3dm 3/jednogardziełowy, dolnossący, firmy Motorcarft lub dwugardziełowy, dolnossący, firmy Weber — silników o pojemności 1,6 dm3/dwugardzielowy, dolnossący z automatycznie sterowaną Wał napędowy/jedno- lub dwuczęściowy z przegubami równobieżnymi i kulowymi zależnie od rodzaju silnika. Zawieszenie przednie/niezależne na kolumnach zwrotnicowych typu Mac Phersona z pionowo umieszczonym amortyzatorem i sprężyna […]

Koszty utrzymania samochodu

Rosnące koszty utrzymania samochodu sprawiają, że kierowcy chwytają się wszelkich sposobów, aby trochę zaoszczędzić. W społeczeństwie panuje pogląd, że oszczędność polega na kupowaniu w punktach pokazujących na cenniku najniższe ceny. W wielu przypadkach owa reguła znajduje potwierdzenie. Musi być spełniony podstawowy warunek – wizyta w tańszym punkcie sprzedaży nie może generować dodatkowych kosztów. Nie opłaca […]

DevURL
Polecamy rowniez: