Partnerzy serwisu:
nowy sklep firmy Skoda zaprasza na zakupy

Artykul dnia:
Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nosnosciach, do przechylania skrzyni sluzy urzadzenie hydrauliczne

Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nośnościach, do przechylania skrzyni służy urządzenie hydrauliczne. Działanie urządzenia polega na tym, że pompa uruchomiona przez silnik samochodu za pośrednictwem skrzynki przekładniowej przepompowuje płyn ze zbiornika do dolnej części cylindra, w którym umieszczony jest tłok z zamocowanym od przodu tłoczyskiem. Wciskany płyn do dolnej części cylindra przesuwa tłok […]

DevURL

Układ napędowy

Jeżeli zmierzymy drogę, jaką przejdą koła samochodu jadącego na zakręcie lub dookoła placu, okaże się, że droga kół wewnętrznych jest znacznie krótsza od drogi kół zewnętrznych. Przebywając krótszą drogę, koło wykona mniej obrotów, a przebywając drogę dłuższą — więcej. Ponieważ kola z jednej i z drugiej strony pojazdu obracają się z różną prędkością (z różną liczbą obrotów), kół tych nie można połączyć jedną wspólną osią. Należy oddzielnie dla każdego z kół napędzanych dostosować liczbę obrotów do przebywanej drogi. Zadanie to spełnia mechanizm różnicowy. Mechanizm różnicowy wbudowany jest wewnątrz przekładni głównej. Działa samoczynnie, bez udziału kierowcy. Nie warto poznawać szczegółów jego budowy, natomiast dobrze jest znać zasadę działania.

Zawieszenie kół

Opony kół samochodu działają podobnie jak opony rowerowe. Powietrze wtłoczone do dętki znajdującej się w oponie lub bezpośrednio do wnętrza opony czyni oponę elastyczną i sprężystą. Najeżdżając na kamienie i nierówności na drodze opona ugina się jak powietrzna poduszka. Dzięki elastyczności opon samochód jedzie miękko, bez nadmiernych drgań i wstrząsów. Mimo stosowania bardzo grubych, tzw. balonowych, opon łagodzenie wstrząsów nie jest jednak wystarczające. Aby nadwozie było jeszcze bardziej elastycznie zawieszone, nie spoczywa ono bezpośrednio na osiach kół samochodu, lecz opiera się na różnego typu elementach sprężystych (sprężyny śrubowe, resory płaskie itp.).  [więcej w: skup samochodów katowice, wartburg forum, volvo leasing ] Działanie elementu sprężystego wyjaśnimy na przykładzie roweru. Oprócz ogumionych kół rower wyposażony jest w sprężyny śrubowe, umieszczone pod siodełkiem. Jeżeli koło roweru najedzie na kamień, Oto mimo lekkiego ugięcia się opony koło i jego zawieszenie podskoczy do góry. To podskoczenie spowoduje ściśnięcie sprężyn pod siodełkiem. Sprężyny złagodzą wstrząs i kolarz prawie nie zauważy, że najechał na kamień.Podobnie, jak sprężyny pod siodełkiem roweru, działają sprężyny zawieszenia kół w samochodzie. Drgania opony kola przenoszone na zawieszenie zostają stłumione przez sprężyny i nie przenoszą się na nadwozie samochodu. Całe pudło nadwozia opiera się na górnych częściach sprężyn, w czterech punktach oznaczonych czerwonymi strzałkami na rysunku. Dolne części sprężyn naciskają na wahacze kół i poprzez osie na koła. Każdy wahacz koła połączony jest zawiasowo z ramą podwozia.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: skup samochodów katowice volvo leasing wartburg forum

Przeczytaj też:
Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników. Obsługa filtru powietrza Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w […]

Hamowanie

Efektywność hamowania w danym momencie zależna jest od siły, z jaką kierowca naciska na pedał hamulca. lm większy będzie nacisk na pedał, tym większe będzie ciśnienie płynu w układzie hamulcowym i tym silniej szczęki hamulcowe będą przyciskane do tarczy hamulca.Tarcza hamulca obraca się razem z piastą koła i kołem. Obudowa tłoczków i szczęk hamulcowych jest […]

Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu […]

DevURL
Polecamy rowniez: