Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Wywrotka nie obróci sie samoczynnie, gdy ladunek przesuniety jest w tyl, albo gdy ciagnik stoi na wzniesieniu

Wywrotka nie obróci się samoczynnie, gdy ładunek przesunięty jest w tył, albo gdy ciągnik stoi na wzniesieniu. W tym wypadku kierowca może spowodować przechylenie skrzyni nagle hamując z jednoczesnym zwolnieniem zaczepu. Charakterystyczną cechą tego samochodu jest przystosowanie go do jednakowej jazdy zarówno do tyłu, jak i do przodu, w tym celu samochód wyposażony jest w […]

DevURL

Układ zasilania

Gaźnik

— silników o pojemności 1,1 dm3 i 1,3dm 3/jednogardziełowy, dolnossący, firmy Motorcarft lub dwugardziełowy, dolnossący, firmy Weber

— silników o pojemności 1,6 dm3/dwugardzielowy, dolnossący z automatycznie sterowaną

Wał napędowy/jedno- lub dwuczęściowy z przegubami równobieżnymi i kulowymi zależnie od rodzaju silnika.

Zawieszenie przednie/niezależne na kolumnach zwrotnicowych typu Mac Phersona z pionowo umieszczonym amortyzatorem i sprężyna śrubową, poprzeczny ruch każdego koła jest ograniczony przez wahacze, a wzdłużny drążkiem stabilizatora.

Ustawienie kół przednich/w zależności od typu pojazdu oraz jego zastosowania występują różne wartości kątów ustawienia kół oraz zbieżność.

Zbieżność kół przednich 0…7 m.

Regulacja zbieżności/przez skracanie lub wydłużanie drążków kierowniczych [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Kąt pochylenia kół i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy są wielkościami nieregulowanymi i podlegają jedynie sprawdzeniu.

Zawieszenie tylne/sztywne, na resorach piórowych z drążkiem stabilizatora umieszczonym poprzecznie oraz dwoma amortyzatorami teleskopowymi dwustronnego działania umieszczonymi pionowo Ustawienie kół tylnych nie wymaga regulacji.

Ogumienie

Rodzaj ogumienia

Układ hamulcowy/hydrauliczny z korektorem hamowania kół tylnych, dwuobwodowy (pierwszy obwód łączy koła przednie, drugi — tylne)

Hamulce zasadnicze/hamulce bębnowe kół przednich i tylnych lub hamulce tarczowe kół przednich i bębnowe kół tylnych.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Wymiana klocków hamulcowych kół przednich

Kolejność postępowania jest następująca: poluzować śruby kół przednich, podnieść samochód, wyjąć zawleczki z prowadników, — stosując niewielki nacisk na korpus „w kierunku sprężyn wysunąć prowadniki zacisku, wyjąć zacisk, wymontować klocki hamulca, — zamontować nowe klocki, zwrócić uwagę, czy powierzchnie prowadników, tarcz oraz zacisku są czyste, — zamontować prowadniki oraz nowe zawleczki, — założyć koła i […]

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część […]

Układ napędowy

Jeżeli zmierzymy drogę, jaką przejdą koła samochodu jadącego na zakręcie lub dookoła placu, okaże się, że droga kół wewnętrznych jest znacznie krótsza od drogi kół zewnętrznych. Przebywając krótszą drogę, koło wykona mniej obrotów, a przebywając drogę dłuższą — więcej. Ponieważ kola z jednej i z drugiej strony pojazdu obracają się z różną prędkością (z różną […]

DevURL
Polecamy rowniez: