Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.): 1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału), 2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm), 3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby), 4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych […]

DevURL

Układ zasilania

Gaźnik

— silników o pojemności 1,1 dm3 i 1,3dm 3/jednogardziełowy, dolnossący, firmy Motorcarft lub dwugardziełowy, dolnossący, firmy Weber

— silników o pojemności 1,6 dm3/dwugardzielowy, dolnossący z automatycznie sterowaną

Wał napędowy/jedno- lub dwuczęściowy z przegubami równobieżnymi i kulowymi zależnie od rodzaju silnika.

Zawieszenie przednie/niezależne na kolumnach zwrotnicowych typu Mac Phersona z pionowo umieszczonym amortyzatorem i sprężyna śrubową, poprzeczny ruch każdego koła jest ograniczony przez wahacze, a wzdłużny drążkiem stabilizatora.

Ustawienie kół przednich/w zależności od typu pojazdu oraz jego zastosowania występują różne wartości kątów ustawienia kół oraz zbieżność.

Zbieżność kół przednich 0…7 m.

Regulacja zbieżności/przez skracanie lub wydłużanie drążków kierowniczych [patrz też: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

Kąt pochylenia kół i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy są wielkościami nieregulowanymi i podlegają jedynie sprawdzeniu.

Zawieszenie tylne/sztywne, na resorach piórowych z drążkiem stabilizatora umieszczonym poprzecznie oraz dwoma amortyzatorami teleskopowymi dwustronnego działania umieszczonymi pionowo Ustawienie kół tylnych nie wymaga regulacji.

Ogumienie

Rodzaj ogumienia

Układ hamulcowy/hydrauliczny z korektorem hamowania kół tylnych, dwuobwodowy (pierwszy obwód łączy koła przednie, drugi — tylne)

Hamulce zasadnicze/hamulce bębnowe kół przednich i tylnych lub hamulce tarczowe kół przednich i bębnowe kół tylnych.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Jeszcze za mała siła napedowa?

Jedziemy samochodem po poziomej drodze. Silnik lekko i równo pracuje, a samochód rozwija dużą prędkość. Ale nagle przed nami wzniesienie. Samochód jedzie teraz wolniej, mimo że dodajemy „gazu, a nawet zatrzymuje się. Przydałaby się jeszcze większa siła napędowa. Zdawałoby się, że nic prostszego, wystarczy zmienić przełożenie przekładni głównej i zamiast 1 : 5 dać 1 […]

Przeciazenie nawierzchni podczas ruchu na luku pionowym

Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym.Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym następuje dla łuków pionowych wklęsłych wskutek występowania siły odśrodkowej, działającej w kierunku promienia łuku i skierowanej z góry na dół. Przeciążenie tego rodzaju istnieje na każdej nawierzchni, nawet na nawierzchni w dobrym stanie. Wywołuje je istnienie fal powstających przy wykonaniu nawierzchni (wałowanie). […]

Poniewaz skrzyzowania drogowe sa powazna przeszkoda w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniaja sie do zmniejszenia przelotnosci trasy drogowej

Ponieważ skrzyżowania drogowe są poważną przeszkodą w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniają się do zmniejszenia przelotności trasy drogowej, ważny jest sposób ustalania przelotności na odcinkach między skrzyżowaniami i wpływ na przelotność czasu zatrzymywania się na skrzyżowaniu. Przelotność w samochodach na godzinę, obserwowana między skrzyżowaniami, zależy w wysokim stopniu od odległości skrzyżowań i od czasu zatrzymania […]

DevURL
Polecamy rowniez: