Artykul dnia:
Kanał przelotowy

Tłok przesuwa się w górę i zamyka (zasłania) wszystkie okienka w ściankach cylindra. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje sprężanie mieszanki paliwowej nad tłokiem. W skrzyni korbowej powstaje podciśnienie. Dalszy ruch tłoka w górę powoduje dalsze sprężanie mieszanki w cylindrze. Równocześnie, po odsłonięciu okienka rury ssącej, świeża porcja mieszanki przepływa do skrzyni korbowej. Kiedy tłok […]

DevURL

Urządzenia do zmywania szyb

W samochodach VW, w celu zapewnienia odpowiedniej widoczności w każdych warunkach drogowych, bywają stosowane aż trzy rodzaje wycieraczek i spryskiwaczy: do szyby przedniej, do szyby tylnej i do reflektorów. Wycieraki, gdy już zużyją się do tego stopnia, że. rozmazują brud po szybie zamiast go usuwać, należy wymienić. Ponieważ od widoczności zależy bezpieczeństwo, użytkownik samochodu VW powinien w miarę możliwości używać oryginalnych wycieraczek VW.

W procesie czyszczenia szyb z wycieraczkami współpracują spryskiwacze szyb. W zależności od tego w ile wycieraczek i jakich jest wyposażony samochód, pojemność zbiornika lub zbiorników spryskiwaczy wynosi od 1,7 dm3 do 8 dm3. Zbiorniki te należy regularnie uzupełniać odpowiedniej jakości płynem do mycia szyb, dostosowanym do pory roku. [hasła pokrewne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Skuteczność urządzeń zmywających zależy głównie od jakości wycieraków gumowych oraz od drożności i ustawienia dysz spryskiwaczy.

Plan obsługi technicznej

Smarowanie samochodu należy wykonywać okresowo zgodnie z opisem.

Opis

Smarowania sworzni i tulei przedniego zawieszenia należy dokonać za pomocą smarownicy przez trzy punkty smarowania z każdej strony samochodu. Smarować należy do chwili ukazania się w szczelinach smarnych czystego smaru. Po zakończeniu smarowania należy obowiązkowo smarowniczkę przykryć kołpaczkiem. W rozdzielaczu zapłonu smaruje się tuleję wałka rozdzielacza przekręcając pokrywkę smarowniczki o jeden obrót oraz zapuszcza się kroplę oleju silnikowego na oś młoteczka przerywacza, filc młoteczka oraz tuleję młoteczka. Łożysko pompy wody smarować za pomocą smarownicy tłokowej do chwili ukazania się świeżego smaru w otworze kontrolnym. Nadmiar smaru należy usunąć. Zmieniając olej w silniku należy jednocześnie wymienić element filtrujący. Podczas wymiany elementu filtrującego należy pamiętać o spuszczeniu osadów i oczyszczeniu pojemnika filtru z brudu. Wraz ze zmianą oleju w silniku należy również oczyścić filtr przewietrzania, myjąc go w nafcie, osuszając i zanurzajac w oleju silnikowym. Jazda z suchym (nie moczonym w oleju) filtrem zwiększa zużycie silnika.  W celu zmiany oleju w filtrze powietrza gaźnika należy zdjąć pokrywę filtru, wyjąć element filtrujący, przemyć go w nafcie i wysuszyć. Następnie należy oczyścić miskę olejową filtra z brudnego oleju i nalać do miski 0,45 1 czystego oleju silnikowego. Krzyżak przegubu wału napędowego nie ma zaworu zabezpieczającego, dlatego smarowania wału należy smarownicy aż do chwili wpływu smaru spod wszystkich uszczelek krzyżaka. Nie wolno stosować smaru statego do smarowania przegubów. W celu wymiany smaru w łożyskach piast przednich kół należy zdjąć kołpak piasty, piastę oraz zewnętrzne łożysko. Przemyć łożyska, piastę i kołpak w nafcie. Nowy smar wcisnąć w łożysko wewnętrzne wypełniając smarem wolne miejsca pomiędzy rolkami i między łożyskiem a uszczelką, następnie nałożyć łożysko zewnętrzne, a kołpak napełnić smarem. Podczas zakładania kołpaka na miejsce smar zostanie wciśnięty w łożysko zewnętrzne. Olej w skrzyni biegów należy wymieniać natychmiast po zakończonej jeździe, dopóki jest gorący. Po przebiegu 1 2 000 km należy sprawdzić poziom oleju, w przypadku ubytku — uzupełnić. Olej w przekładni głównej należy wymienić natychmiast po zakończonej jeździe, dopóki olej jest gorący. Po przebiegu 12 000 km należy sprawdzić poziom oleju, w przypadku ubytku — uzupełnić.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
PODZIAL RUCHU NA JEZDNI

PODZIAŁ RUCHU NA JEZDNI . Podziałem ruchu na jezdni jest umieszczenie tego ruchu na nawierzchni drogowej lub też na oddzielnych pasach nawierzchni drogowej tak, aby otrzymać możliwie największą przelotność trasy drogowej lub też możliwie największą szybkość przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa ruchu pojazdów, poruszających się po nawierzchni. W zasadzie regulacja konstrukcyjna ruchu drogowego na jezdni dwupasowej […]

Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

Kłopoty z ruszaniem z miejsca

Prześledźmy, co dzieje się w skrzynce biegów w chwili, gdy kierowca przestawia dźwignię zmiany biegów.W samochodach, w których silnik umieszczony jest w pobliżu kół napędzanych, skrzynka biegów połączona jest w jeden zespół wraz z silnikiem, obudową sprzęgła oraz obudową przekładni głównej. Do silnika samochodu przykręcona jest obudowa sprzęgła a do niej obudowa przekładni wraz ze […]

DevURL
Polecamy rowniez: