Artykul dnia:
Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach. Sprawdzenie ustawienia świateł Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach. Materiały eksploatacyjne Paliwa Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, […]

DevURL

Urządzenia do zmywania szyb

W samochodach VW, w celu zapewnienia odpowiedniej widoczności w każdych warunkach drogowych, bywają stosowane aż trzy rodzaje wycieraczek i spryskiwaczy: do szyby przedniej, do szyby tylnej i do reflektorów. Wycieraki, gdy już zużyją się do tego stopnia, że. rozmazują brud po szybie zamiast go usuwać, należy wymienić. Ponieważ od widoczności zależy bezpieczeństwo, użytkownik samochodu VW powinien w miarę możliwości używać oryginalnych wycieraczek VW.

W procesie czyszczenia szyb z wycieraczkami współpracują spryskiwacze szyb. W zależności od tego w ile wycieraczek i jakich jest wyposażony samochód, pojemność zbiornika lub zbiorników spryskiwaczy wynosi od 1,7 dm3 do 8 dm3. Zbiorniki te należy regularnie uzupełniać odpowiedniej jakości płynem do mycia szyb, dostosowanym do pory roku. [hasła pokrewne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Skuteczność urządzeń zmywających zależy głównie od jakości wycieraków gumowych oraz od drożności i ustawienia dysz spryskiwaczy.

Plan obsługi technicznej

Smarowanie samochodu należy wykonywać okresowo zgodnie z opisem.

Opis

Smarowania sworzni i tulei przedniego zawieszenia należy dokonać za pomocą smarownicy przez trzy punkty smarowania z każdej strony samochodu. Smarować należy do chwili ukazania się w szczelinach smarnych czystego smaru. Po zakończeniu smarowania należy obowiązkowo smarowniczkę przykryć kołpaczkiem. W rozdzielaczu zapłonu smaruje się tuleję wałka rozdzielacza przekręcając pokrywkę smarowniczki o jeden obrót oraz zapuszcza się kroplę oleju silnikowego na oś młoteczka przerywacza, filc młoteczka oraz tuleję młoteczka. Łożysko pompy wody smarować za pomocą smarownicy tłokowej do chwili ukazania się świeżego smaru w otworze kontrolnym. Nadmiar smaru należy usunąć. Zmieniając olej w silniku należy jednocześnie wymienić element filtrujący. Podczas wymiany elementu filtrującego należy pamiętać o spuszczeniu osadów i oczyszczeniu pojemnika filtru z brudu. Wraz ze zmianą oleju w silniku należy również oczyścić filtr przewietrzania, myjąc go w nafcie, osuszając i zanurzajac w oleju silnikowym. Jazda z suchym (nie moczonym w oleju) filtrem zwiększa zużycie silnika.  W celu zmiany oleju w filtrze powietrza gaźnika należy zdjąć pokrywę filtru, wyjąć element filtrujący, przemyć go w nafcie i wysuszyć. Następnie należy oczyścić miskę olejową filtra z brudnego oleju i nalać do miski 0,45 1 czystego oleju silnikowego. Krzyżak przegubu wału napędowego nie ma zaworu zabezpieczającego, dlatego smarowania wału należy smarownicy aż do chwili wpływu smaru spod wszystkich uszczelek krzyżaka. Nie wolno stosować smaru statego do smarowania przegubów. W celu wymiany smaru w łożyskach piast przednich kół należy zdjąć kołpak piasty, piastę oraz zewnętrzne łożysko. Przemyć łożyska, piastę i kołpak w nafcie. Nowy smar wcisnąć w łożysko wewnętrzne wypełniając smarem wolne miejsca pomiędzy rolkami i między łożyskiem a uszczelką, następnie nałożyć łożysko zewnętrzne, a kołpak napełnić smarem. Podczas zakładania kołpaka na miejsce smar zostanie wciśnięty w łożysko zewnętrzne. Olej w skrzyni biegów należy wymieniać natychmiast po zakończonej jeździe, dopóki jest gorący. Po przebiegu 1 2 000 km należy sprawdzić poziom oleju, w przypadku ubytku — uzupełnić. Olej w przekładni głównej należy wymienić natychmiast po zakończonej jeździe, dopóki olej jest gorący. Po przebiegu 12 000 km należy sprawdzić poziom oleju, w przypadku ubytku — uzupełnić.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Przeciazenie nawierzchni podczas ruchu na luku pionowym

Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym.Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym następuje dla łuków pionowych wklęsłych wskutek występowania siły odśrodkowej, działającej w kierunku promienia łuku i skierowanej z góry na dół. Przeciążenie tego rodzaju istnieje na każdej nawierzchni, nawet na nawierzchni w dobrym stanie. Wywołuje je istnienie fal powstających przy wykonaniu nawierzchni (wałowanie). […]

Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. […]

Silnik

Samochód Wołga GAZ-24 ma silnik gaźnikowy, górnozaworowy, czterocylindrowy, układ cylindrów — rzędowy. Blok cylindrów jest odlany ze stopu aluminiowego. W bloku są wmontowane odlane z żeliwa szarego tuleje. W dolnej części tuleje są uszczelnione podkładkami z miedzi, w górnej części — uszczelką głowicy. W celu zabezpieczenia dokładnego uszczelnienia tuleja winna wystawać nad górną płaszczyznę bloku […]

DevURL
Polecamy rowniez: