Artykul dnia:
Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

DevURL

Urządzenia do zmywania szyb

W samochodach VW, w celu zapewnienia odpowiedniej widoczności w każdych warunkach drogowych, bywają stosowane aż trzy rodzaje wycieraczek i spryskiwaczy: do szyby przedniej, do szyby tylnej i do reflektorów. Wycieraki, gdy już zużyją się do tego stopnia, że. rozmazują brud po szybie zamiast go usuwać, należy wymienić. Ponieważ od widoczności zależy bezpieczeństwo, użytkownik samochodu VW powinien w miarę możliwości używać oryginalnych wycieraczek VW.

W procesie czyszczenia szyb z wycieraczkami współpracują spryskiwacze szyb. W zależności od tego w ile wycieraczek i jakich jest wyposażony samochód, pojemność zbiornika lub zbiorników spryskiwaczy wynosi od 1,7 dm3 do 8 dm3. Zbiorniki te należy regularnie uzupełniać odpowiedniej jakości płynem do mycia szyb, dostosowanym do pory roku. [hasła pokrewne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Skuteczność urządzeń zmywających zależy głównie od jakości wycieraków gumowych oraz od drożności i ustawienia dysz spryskiwaczy.

Plan obsługi technicznej

Smarowanie samochodu należy wykonywać okresowo zgodnie z opisem.

Opis

Smarowania sworzni i tulei przedniego zawieszenia należy dokonać za pomocą smarownicy przez trzy punkty smarowania z każdej strony samochodu. Smarować należy do chwili ukazania się w szczelinach smarnych czystego smaru. Po zakończeniu smarowania należy obowiązkowo smarowniczkę przykryć kołpaczkiem. W rozdzielaczu zapłonu smaruje się tuleję wałka rozdzielacza przekręcając pokrywkę smarowniczki o jeden obrót oraz zapuszcza się kroplę oleju silnikowego na oś młoteczka przerywacza, filc młoteczka oraz tuleję młoteczka. Łożysko pompy wody smarować za pomocą smarownicy tłokowej do chwili ukazania się świeżego smaru w otworze kontrolnym. Nadmiar smaru należy usunąć. Zmieniając olej w silniku należy jednocześnie wymienić element filtrujący. Podczas wymiany elementu filtrującego należy pamiętać o spuszczeniu osadów i oczyszczeniu pojemnika filtru z brudu. Wraz ze zmianą oleju w silniku należy również oczyścić filtr przewietrzania, myjąc go w nafcie, osuszając i zanurzajac w oleju silnikowym. Jazda z suchym (nie moczonym w oleju) filtrem zwiększa zużycie silnika.  W celu zmiany oleju w filtrze powietrza gaźnika należy zdjąć pokrywę filtru, wyjąć element filtrujący, przemyć go w nafcie i wysuszyć. Następnie należy oczyścić miskę olejową filtra z brudnego oleju i nalać do miski 0,45 1 czystego oleju silnikowego. Krzyżak przegubu wału napędowego nie ma zaworu zabezpieczającego, dlatego smarowania wału należy smarownicy aż do chwili wpływu smaru spod wszystkich uszczelek krzyżaka. Nie wolno stosować smaru statego do smarowania przegubów. W celu wymiany smaru w łożyskach piast przednich kół należy zdjąć kołpak piasty, piastę oraz zewnętrzne łożysko. Przemyć łożyska, piastę i kołpak w nafcie. Nowy smar wcisnąć w łożysko wewnętrzne wypełniając smarem wolne miejsca pomiędzy rolkami i między łożyskiem a uszczelką, następnie nałożyć łożysko zewnętrzne, a kołpak napełnić smarem. Podczas zakładania kołpaka na miejsce smar zostanie wciśnięty w łożysko zewnętrzne. Olej w skrzyni biegów należy wymieniać natychmiast po zakończonej jeździe, dopóki jest gorący. Po przebiegu 1 2 000 km należy sprawdzić poziom oleju, w przypadku ubytku — uzupełnić. Olej w przekładni głównej należy wymienić natychmiast po zakończonej jeździe, dopóki olej jest gorący. Po przebiegu 12 000 km należy sprawdzić poziom oleju, w przypadku ubytku — uzupełnić.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą: — kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju. Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km […]

Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

Chłodzenie silnika

Po pewnym okresie pracy silnik tak by się nagrzał, że olej w silniku uległby spaleniu, a zatarcie łożysk i tłoków oraz inne uszkodzenia spowodowałyby zniszczenie silnika. Dlatego każdy silnik spalinowy musi być chłodzony. Układ chłodzenia silnika odbiera nadmierne ciepło i odprowadza je do otaczającego samochód powietrza.Najprostszy sposób chłodzenia polega na dmuchaniu na gorący przedmiot. W […]

DevURL
Polecamy rowniez: