Artykul dnia:
Układ hamulowy

Szczęki hamulca można „podejrzeć” przez zakręcane korkami wzierniki umieszczone w tarczy hamulca przymocowanej trwale do elementu zawieszenia. Stosownie do rodzaju nakładek nitowanych lub naprasowanych i ich dopuszczalnej grubości minimalnej, można ocenić wstępnie ich zużycie. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ] Hamulce bębnowe po dłuższym ich użytkowaniu muszą być wyregulowane. Sposób regulacji, mający na celu ustawienie […]

DevURL

Urządzenia do zmywania szyb

W samochodach VW, w celu zapewnienia odpowiedniej widoczności w każdych warunkach drogowych, bywają stosowane aż trzy rodzaje wycieraczek i spryskiwaczy: do szyby przedniej, do szyby tylnej i do reflektorów. Wycieraki, gdy już zużyją się do tego stopnia, że. rozmazują brud po szybie zamiast go usuwać, należy wymienić. Ponieważ od widoczności zależy bezpieczeństwo, użytkownik samochodu VW powinien w miarę możliwości używać oryginalnych wycieraczek VW.

W procesie czyszczenia szyb z wycieraczkami współpracują spryskiwacze szyb. W zależności od tego w ile wycieraczek i jakich jest wyposażony samochód, pojemność zbiornika lub zbiorników spryskiwaczy wynosi od 1,7 dm3 do 8 dm3. Zbiorniki te należy regularnie uzupełniać odpowiedniej jakości płynem do mycia szyb, dostosowanym do pory roku. [hasła pokrewne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]

Skuteczność urządzeń zmywających zależy głównie od jakości wycieraków gumowych oraz od drożności i ustawienia dysz spryskiwaczy.

Plan obsługi technicznej

Smarowanie samochodu należy wykonywać okresowo zgodnie z opisem.

Opis

Smarowania sworzni i tulei przedniego zawieszenia należy dokonać za pomocą smarownicy przez trzy punkty smarowania z każdej strony samochodu. Smarować należy do chwili ukazania się w szczelinach smarnych czystego smaru. Po zakończeniu smarowania należy obowiązkowo smarowniczkę przykryć kołpaczkiem. W rozdzielaczu zapłonu smaruje się tuleję wałka rozdzielacza przekręcając pokrywkę smarowniczki o jeden obrót oraz zapuszcza się kroplę oleju silnikowego na oś młoteczka przerywacza, filc młoteczka oraz tuleję młoteczka. Łożysko pompy wody smarować za pomocą smarownicy tłokowej do chwili ukazania się świeżego smaru w otworze kontrolnym. Nadmiar smaru należy usunąć. Zmieniając olej w silniku należy jednocześnie wymienić element filtrujący. Podczas wymiany elementu filtrującego należy pamiętać o spuszczeniu osadów i oczyszczeniu pojemnika filtru z brudu. Wraz ze zmianą oleju w silniku należy również oczyścić filtr przewietrzania, myjąc go w nafcie, osuszając i zanurzajac w oleju silnikowym. Jazda z suchym (nie moczonym w oleju) filtrem zwiększa zużycie silnika.  W celu zmiany oleju w filtrze powietrza gaźnika należy zdjąć pokrywę filtru, wyjąć element filtrujący, przemyć go w nafcie i wysuszyć. Następnie należy oczyścić miskę olejową filtra z brudnego oleju i nalać do miski 0,45 1 czystego oleju silnikowego. Krzyżak przegubu wału napędowego nie ma zaworu zabezpieczającego, dlatego smarowania wału należy smarownicy aż do chwili wpływu smaru spod wszystkich uszczelek krzyżaka. Nie wolno stosować smaru statego do smarowania przegubów. W celu wymiany smaru w łożyskach piast przednich kół należy zdjąć kołpak piasty, piastę oraz zewnętrzne łożysko. Przemyć łożyska, piastę i kołpak w nafcie. Nowy smar wcisnąć w łożysko wewnętrzne wypełniając smarem wolne miejsca pomiędzy rolkami i między łożyskiem a uszczelką, następnie nałożyć łożysko zewnętrzne, a kołpak napełnić smarem. Podczas zakładania kołpaka na miejsce smar zostanie wciśnięty w łożysko zewnętrzne. Olej w skrzyni biegów należy wymieniać natychmiast po zakończonej jeździe, dopóki jest gorący. Po przebiegu 1 2 000 km należy sprawdzić poziom oleju, w przypadku ubytku — uzupełnić. Olej w przekładni głównej należy wymienić natychmiast po zakończonej jeździe, dopóki olej jest gorący. Po przebiegu 12 000 km należy sprawdzić poziom oleju, w przypadku ubytku — uzupełnić.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: big autohandel ganinex pszczyna otomoto chełm

Przeczytaj też:
Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy. Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą […]

W razie wiekszej odleglosci gotowa mase betonowa mozna przewozic w betoniarkach wbudowanych w podwozie samochodowe

W razie większej odległości gotową masę betonową można przewozić w betoniarkach wbudowanych w podwozie samochodowe. Za pomocą tych betoniarek również można produkować masę betonową. Z uwagi na możliwość sporządzenia masy betonowej zarówno tuż przed wyładowaniem, jak i w czasie transportu, betoniarki samochodowe mogą być użyte nawet przy znacznych odległościach wytwórni masy betonowej lub placu materiałowego […]

Stop! Zatrzymać samochód

Silnik napędza samochód, opony i resory łagodzą wstrząsy i drgania, układ kierowniczy umożliwia zmianę kierunku jazdy. A jeżeli kierowca pragnie zmniejszyć prędkość jazdy lub zatrzymać samochód to uruchamia układ hamulcowy, który utrudnia obroty kół i hamuje ruch pojazdu. Jadąc z góry sankami i chcąc zwolnić prędkość, wywołujemy tarcie między obcasami a powierzchnią śniegu. Podobnie tarcie […]

DevURL
Polecamy rowniez: