Partnerzy serwisu:
Profesjonalne datowniki z gwarancją na 100 000 odbić. Polecane do księgowości i kancelarii.

Artykul dnia:
Nadwozie

Samochody Wołga GAZ-24 mają nadwozie samonośne. całkowicie stalowe. W części przedniej karoserii znajduje się szczątkowa rama podsilnikowa, do której jest zamocowany silnik, przednie zawieszenie i chłodnica. Nadwozie samochodu w procesie produkcyjnym jest poddawane antykorozyjnemu chemicznemu zabiegowi — fosfatyzowaniu, które chroni przed korozją oraz zwiększa przyczepność lakieru. Ponadto podłoga, wewnętrzne powierzchnie błotników, przegroda czołowa, wewnętrzne powierzchnie drzwi, […]

DevURL

Urządzenia do zmywania szyb

W samochodach VW, w celu zapewnienia odpowiedniej widoczności w każdych warunkach drogowych, bywają stosowane aż trzy rodzaje wycieraczek i spryskiwaczy: do szyby przedniej, do szyby tylnej i do reflektorów. Wycieraki, gdy już zużyją się do tego stopnia, że. rozmazują brud po szybie zamiast go usuwać, należy wymienić. Ponieważ od widoczności zależy bezpieczeństwo, użytkownik samochodu VW powinien w miarę możliwości używać oryginalnych wycieraczek VW.

W procesie czyszczenia szyb z wycieraczkami współpracują spryskiwacze szyb. W zależności od tego w ile wycieraczek i jakich jest wyposażony samochód, pojemność zbiornika lub zbiorników spryskiwaczy wynosi od 1,7 dm3 do 8 dm3. Zbiorniki te należy regularnie uzupełniać odpowiedniej jakości płynem do mycia szyb, dostosowanym do pory roku. [hasła pokrewne: Przydatne akcesoria samochodowe na zimę, serwis niszczarek, podesty magazynowe ]

Skuteczność urządzeń zmywających zależy głównie od jakości wycieraków gumowych oraz od drożności i ustawienia dysz spryskiwaczy.

Plan obsługi technicznej

Smarowanie samochodu należy wykonywać okresowo zgodnie z opisem.

Opis

Smarowania sworzni i tulei przedniego zawieszenia należy dokonać za pomocą smarownicy przez trzy punkty smarowania z każdej strony samochodu. Smarować należy do chwili ukazania się w szczelinach smarnych czystego smaru. Po zakończeniu smarowania należy obowiązkowo smarowniczkę przykryć kołpaczkiem. W rozdzielaczu zapłonu smaruje się tuleję wałka rozdzielacza przekręcając pokrywkę smarowniczki o jeden obrót oraz zapuszcza się kroplę oleju silnikowego na oś młoteczka przerywacza, filc młoteczka oraz tuleję młoteczka. Łożysko pompy wody smarować za pomocą smarownicy tłokowej do chwili ukazania się świeżego smaru w otworze kontrolnym. Nadmiar smaru należy usunąć. Zmieniając olej w silniku należy jednocześnie wymienić element filtrujący. Podczas wymiany elementu filtrującego należy pamiętać o spuszczeniu osadów i oczyszczeniu pojemnika filtru z brudu. Wraz ze zmianą oleju w silniku należy również oczyścić filtr przewietrzania, myjąc go w nafcie, osuszając i zanurzajac w oleju silnikowym. Jazda z suchym (nie moczonym w oleju) filtrem zwiększa zużycie silnika.  W celu zmiany oleju w filtrze powietrza gaźnika należy zdjąć pokrywę filtru, wyjąć element filtrujący, przemyć go w nafcie i wysuszyć. Następnie należy oczyścić miskę olejową filtra z brudnego oleju i nalać do miski 0,45 1 czystego oleju silnikowego. Krzyżak przegubu wału napędowego nie ma zaworu zabezpieczającego, dlatego smarowania wału należy smarownicy aż do chwili wpływu smaru spod wszystkich uszczelek krzyżaka. Nie wolno stosować smaru statego do smarowania przegubów. W celu wymiany smaru w łożyskach piast przednich kół należy zdjąć kołpak piasty, piastę oraz zewnętrzne łożysko. Przemyć łożyska, piastę i kołpak w nafcie. Nowy smar wcisnąć w łożysko wewnętrzne wypełniając smarem wolne miejsca pomiędzy rolkami i między łożyskiem a uszczelką, następnie nałożyć łożysko zewnętrzne, a kołpak napełnić smarem. Podczas zakładania kołpaka na miejsce smar zostanie wciśnięty w łożysko zewnętrzne. Olej w skrzyni biegów należy wymieniać natychmiast po zakończonej jeździe, dopóki jest gorący. Po przebiegu 1 2 000 km należy sprawdzić poziom oleju, w przypadku ubytku — uzupełnić. Olej w przekładni głównej należy wymienić natychmiast po zakończonej jeździe, dopóki olej jest gorący. Po przebiegu 12 000 km należy sprawdzić poziom oleju, w przypadku ubytku — uzupełnić.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: podesty magazynowe Przydatne akcesoria samochodowe na zimę serwis niszczarek

Przeczytaj też:
Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —0030’30′; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30′. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony […]

PODZIAL RUCHU NA JEZDNI

PODZIAŁ RUCHU NA JEZDNI . Podziałem ruchu na jezdni jest umieszczenie tego ruchu na nawierzchni drogowej lub też na oddzielnych pasach nawierzchni drogowej tak, aby otrzymać możliwie największą przelotność trasy drogowej lub też możliwie największą szybkość przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa ruchu pojazdów, poruszających się po nawierzchni. W zasadzie regulacja konstrukcyjna ruchu drogowego na jezdni dwupasowej […]

DevURL
Polecamy rowniez: