Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Schemat obsługi

Jest on identyczny jak w poprzednio omawianych modelach. Różnice w obsługach okresowych wynikaja z faktu, że istnieje kilka wersji modelu różniących się od siebie wyposażeniem dodatkowym: — klimatyzacją wnętrza pojazdu, — automatyczną skrzynką biegów, — elektronicznym układem zapłonowym, — wspomaganiem układu kierowniczego, — elektronicznym wtryskiem paliwa. W związku z powyższym w skład przeglądu technicznego będą […]

DevURL

Ustawianie rozrządu silników VW 1,5 dm3

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek.

Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu.

Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu.

Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić wał korbowy silnika tak, żeby we wzierniku, naprzeciwko znaku, ustawić literę O wybitą na wieńcu koła zamachowego. Ustalone w ten sposób położenie wału korbowego silnika, gwarantuje, że tłok pierwszego cylindra silnika zajmuje pozycję ZZ.

Ustalić położenie wałka rozrządu, odpowiadające pozycji tłoka ZZ. Znak (punkt) na zębie koła wałka rozrządu należy ustawić naprzeciw linii płaszczyźnie górnej powierzchni głowicy. [przypisy: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Ustalić położenie trzeciego koła: zębatego koła pasowego, osadzonego na wałku, który napędza rozdzielacz zapłonu, pompę oleju i pompę paliwa. Znak (punkt) na zębie koła należy ustawić w jednej linii z nacięciem na kole pasowym paska klinowego, osadzonym na wale korbowym. Po ustawieniu kół wg wskazówek nałożyć na koła gumowy pasek zębaty, po czym mimośrodowym kołem napinającym ustalić naciąg paska. Kontrolować naciąg. Po kontroli zablokować napinacz śrubą.

Założyć obudowę przekładni rozrządu. Założyć pasek klinowy na koła pasowe i naprężyć go odpowiednim ustawieniem alternatora. Zablokować położenie alternatora nakrętką

Przeprowadzić próbę uruchomienia silnika

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Obsługi okresowe

Przegląd przed dostawą, przeprowadzany w fabryce, ma na celu sprawdzenie wszystkich zespołów i elementów samochodu. Obsługa po przejechaniu pierwszych 2500 km jest obsługą gwarancyjną (bezpłatną) mającą na celu sprawdzenie ogólnego stanu pojazdu i usunięcie ewentualnych usterek. Obsługa po pierwszych 10 000 km lub 6 miesiącach eksploatacji, a następnie co 20 000 km obejmuje następujące czynności. […]

W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajezdza na baze materialowa, gdzie z silosów jest napelniana materialami skladowymi

W celu przygotowania masy betonowej betoniarka zajeżdża na bazę materiałową, gdzie z silosów jest napełniana materiałami składowymi. Równocześnie zbiornik napełnia się wodą. Napełniona betoniarka przyjeżdża na budowę i w odległości 1,5 + 2,0 kim od miejsca wbudowania masy betonowej doprowadza sie do mieszalnika ustaloną ilość wody, a następnie materiały poddaje się dokładnemu wymieszaniu przez obrót […]

Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników. Obsługa filtru powietrza Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w […]

DevURL
Polecamy rowniez: