Artykul dnia:
Ustawianie rozrządu silników VW 1,5 dm3

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek. Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu. Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu. Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić […]

DevURL

Ustawianie rozrządu silników VW 1,5 dm3

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek.

Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu.

Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu.

Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić wał korbowy silnika tak, żeby we wzierniku, naprzeciwko znaku, ustawić literę O wybitą na wieńcu koła zamachowego. Ustalone w ten sposób położenie wału korbowego silnika, gwarantuje, że tłok pierwszego cylindra silnika zajmuje pozycję ZZ.

Ustalić położenie wałka rozrządu, odpowiadające pozycji tłoka ZZ. Znak (punkt) na zębie koła wałka rozrządu należy ustawić naprzeciw linii płaszczyźnie górnej powierzchni głowicy. [przypisy: bemo motors poznań, otomoto żory, inchcape bmw ]

Ustalić położenie trzeciego koła: zębatego koła pasowego, osadzonego na wałku, który napędza rozdzielacz zapłonu, pompę oleju i pompę paliwa. Znak (punkt) na zębie koła należy ustawić w jednej linii z nacięciem na kole pasowym paska klinowego, osadzonym na wale korbowym. Po ustawieniu kół wg wskazówek nałożyć na koła gumowy pasek zębaty, po czym mimośrodowym kołem napinającym ustalić naciąg paska. Kontrolować naciąg. Po kontroli zablokować napinacz śrubą.

Założyć obudowę przekładni rozrządu. Założyć pasek klinowy na koła pasowe i naprężyć go odpowiednim ustawieniem alternatora. Zablokować położenie alternatora nakrętką

Przeprowadzić próbę uruchomienia silnika

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań inchcape bmw otomoto żory

Przeczytaj też:
Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany. Obwód zapłonowy W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy: — oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m, — oczyścić […]

Ustawienie reflektorów

Co 15 000 km sprawdzić ustawienie reflektorów. Opis czynności ustawienia został podany w części pierwszej. Punkty odniesienia Pe-Pe powinny znaleźć się 8 cm, a punkty Pi-Pi 5 cm poniżej odpowiednich krzyżyków. Regulację strumienia świetlnego w kierunku pionowym wykonuje się (po uprzednim zdjęciu zbiornika spryskiwacza wody) dla świateł mijania śrubą, dla świateł drogowych (długich) śrubą, regulację […]

Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach. Sprawdzenie ustawienia świateł Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach. Materiały eksploatacyjne Paliwa Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, […]

DevURL
Polecamy rowniez: