Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół przednich. Przed sprawdzeniem należy ustalić, czy: — ogumienie ma prawidłowe ciśnienie, — koła ustawione do jazdy na wprost są ustawione symetrycznie do osi podłużnej samochodu, — bicie kół nie jest nadmierne, — luzy w przegubach kulistych drążków kierowniczych i […]

DevURL

Ustawianie rozrządu silników VW 1,5 dm3

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek.

Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu.

Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu.

Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić wał korbowy silnika tak, żeby we wzierniku, naprzeciwko znaku, ustawić literę O wybitą na wieńcu koła zamachowego. Ustalone w ten sposób położenie wału korbowego silnika, gwarantuje, że tłok pierwszego cylindra silnika zajmuje pozycję ZZ.

Ustalić położenie wałka rozrządu, odpowiadające pozycji tłoka ZZ. Znak (punkt) na zębie koła wałka rozrządu należy ustawić naprzeciw linii płaszczyźnie górnej powierzchni głowicy. [przypisy: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Ustalić położenie trzeciego koła: zębatego koła pasowego, osadzonego na wałku, który napędza rozdzielacz zapłonu, pompę oleju i pompę paliwa. Znak (punkt) na zębie koła należy ustawić w jednej linii z nacięciem na kole pasowym paska klinowego, osadzonym na wale korbowym. Po ustawieniu kół wg wskazówek nałożyć na koła gumowy pasek zębaty, po czym mimośrodowym kołem napinającym ustalić naciąg paska. Kontrolować naciąg. Po kontroli zablokować napinacz śrubą.

Założyć obudowę przekładni rozrządu. Założyć pasek klinowy na koła pasowe i naprężyć go odpowiednim ustawieniem alternatora. Zablokować położenie alternatora nakrętką

Przeprowadzić próbę uruchomienia silnika

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu […]

Sprzęgło

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł. W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez […]

Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach. Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na […]

DevURL
Polecamy rowniez: