Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach. Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na […]

DevURL

Ustawianie rozrządu silników VW 1,5 dm3

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek.

Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu.

Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu.

Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić wał korbowy silnika tak, żeby we wzierniku, naprzeciwko znaku, ustawić literę O wybitą na wieńcu koła zamachowego. Ustalone w ten sposób położenie wału korbowego silnika, gwarantuje, że tłok pierwszego cylindra silnika zajmuje pozycję ZZ.

Ustalić położenie wałka rozrządu, odpowiadające pozycji tłoka ZZ. Znak (punkt) na zębie koła wałka rozrządu należy ustawić naprzeciw linii płaszczyźnie górnej powierzchni głowicy. [przypisy: bemo motors poznań, otomoto żory, inchcape bmw ]

Ustalić położenie trzeciego koła: zębatego koła pasowego, osadzonego na wałku, który napędza rozdzielacz zapłonu, pompę oleju i pompę paliwa. Znak (punkt) na zębie koła należy ustawić w jednej linii z nacięciem na kole pasowym paska klinowego, osadzonym na wale korbowym. Po ustawieniu kół wg wskazówek nałożyć na koła gumowy pasek zębaty, po czym mimośrodowym kołem napinającym ustalić naciąg paska. Kontrolować naciąg. Po kontroli zablokować napinacz śrubą.

Założyć obudowę przekładni rozrządu. Założyć pasek klinowy na koła pasowe i naprężyć go odpowiednim ustawieniem alternatora. Zablokować położenie alternatora nakrętką

Przeprowadzić próbę uruchomienia silnika

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań inchcape bmw otomoto żory

Przeczytaj też:
Odstep czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przyblizeniu 1 sekunde, chociaz ostatnio przyjmuje sie, ze praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy

Odstęp czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przybliżeniu 1 sekundę, chociaż ostatnio przyjmuje się, że praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy. Przez intensywność ruchu na drodze rozumiemy ilość samochodów (ton brutto), która przechodzi przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Wzór na maksymalną intensywność ruchu drogowego: Nr […]

Sprzęgło

W czasie eksploatacji pojazdu należy okresowo przeprowadzać regulację ruchu jałowego pedału sprzęgła, która jest jedyną czynnością obsługowa układu sprzęgłowego. Luz pedału sprzęgła wynosi 1 5 mm dla wszystkich omawianych tu typów sprzęgieł. W samochodzie VW Polo regulacji dokonuje się przez pokręcanie nakrętki specjalnej. W samochodzie VW Golf regulacja wymaga poluzowania nakrętki kontrującej, przeprowadzenia regulacji przez […]

Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. […]

DevURL
Polecamy rowniez: