Ustawianie zapłonu
Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być dokonywane za pomocą lampy stroboskopowej, w stacji obsługi. Można jednak ustawić zapłon statycznie metodą dosyć prymitywną. jednak wystarczająco dokładną. W silniku wysokoprężnym, w którym zapłon następuje wskutek bardzo wysokiego ciśnienia i znacznej temperatury w komorze spalania i w którym z tej przyczyny nie ma aparatu zapłonowego, ustawieniu zapłonu — odpowiada w pewnym sensie ustawienie punktu wtrysku paliwa. W silniku wysokoprężnym VW Golf—Diesel punkt wytrysku jest dokładnie zgodny w czasie z chwila, gdy tłok w rozpatrywanym cylindrze zajmuje położenie (ZZ) w suwie sprężania. Chwili tej odpowiada położenie wału korbowego silnika, podczas którego znak znajdujący się na wieńcu koła zamachowego znajdzie się naprzeciwko znaku związanego z obudową. Wziernik, umieszczony na obudowie sprzęgła jest zamknięty korkiem, po wykręceniu którego oba znaki są widoczne. Zgodnie z zaleceniami wytwórcy, wszelkie regulacje związane ze współdziałaniem silnika i pompy wtryskowej bezwzględnie powinny być wykonywane przez wykwalifikowanego mechanika samochodowego. [podobne: ganinex pszczyna, big autohandel, otomoto chełm ]