Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Mechanizm sterujący skrzynią biegów

Urządzeniem umożliwiającym łagodne przyspieszanie podczas ruszania z miejsca jest sprzęgło. Spełnia ono jeszcze drugie ważne zadanie: umożliwia rozłączenie silnika od skrzynki biegów podczas zmiany biegów, czyli sprzęga (lub rozłącza) silnik z układem napędowym.Do wału korbowego silnika przymocowane jest ciężkie kolo zamachowe. Tarcza tego kola jest jednocześnie jedną z tarcz sprzęgła. Równolegle do płaszczyzny tarczy ustawiona […]

DevURL

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół przednich.

Przed sprawdzeniem należy ustalić, czy:

— ogumienie ma prawidłowe ciśnienie,

— koła ustawione do jazdy na wprost są ustawione symetrycznie do osi podłużnej samochodu,

— bicie kół nie jest nadmierne,

— luzy w przegubach kulistych drążków kierowniczych i w przegubach wahaczy nie są zbyt duże. Przy kontroli ustawienia kół należy samochód obciążyć 4 osobami lub równowartością ich masy.

Regulację pochylenia koła uzyskuje się przez zmianę liczby podkładek regulacyjnych między wspornikiem mocowania wahacza a nadwoziem. W celu zmniejszenia pochylenia koła należy zdjąć jednakową liczbę podkładek, natomiast zwiększenie uzyskuje się przez dodanie jednakowej liczby podkładek na śrubach mocujących wspornik wahacza.

Łożyska kół przednich

Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,1 0 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu kierunkach co najmniej 4…5 razy. Następnie odkręcić nakrętkę piasty koła i dokręcić ją momentem 6,9 N • m (0,7 kGm), ponownie ja odkręcić 0 30 i zacisnąć jej kołnierz w tym położeniu. Zaciśnięcie kołnierza piasty koła winno być wykonane w miejscach odpowiadających wyfrezowanym kanałkom na sworzniu zwrotnicy. [więcej w: taśmy transportujące, Wymiana części w samochodzie może być łatwa, mechanizm zwrotniczy ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: mechanizm zwrotniczy taśmy transportujące Wymiana części w samochodzie może być łatwa

Przeczytaj też:
Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników. Obsługa filtru powietrza Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w […]

Przeciazenie nawierzchni podczas ruchu na luku pionowym

Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym.Przeciążenie nawierzchni podczas ruchu na łuku pionowym następuje dla łuków pionowych wklęsłych wskutek występowania siły odśrodkowej, działającej w kierunku promienia łuku i skierowanej z góry na dół. Przeciążenie tego rodzaju istnieje na każdej nawierzchni, nawet na nawierzchni w dobrym stanie. Wywołuje je istnienie fal powstających przy wykonaniu nawierzchni (wałowanie). […]

Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu

Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu są tak zbudowane i tak połączone, że przy każdorazowym włączeniu świateł przednich natychmiast zapalają się światła tylne samochodu. Światła pozycyjne zapalają się łącznie z lampą oświetlającą tablicę. Reflektory przednie: — światła drogowe, — światła mijania rejestracyjnym. Kierunkowskaz lewy i prawy zapalają się razem z kierunkowskazami przednimi. Lampy to lampy sygnalizujące […]

DevURL
Polecamy rowniez: