Ustawienie kół
Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół przednich.
Przed sprawdzeniem należy ustalić, czy:
— ogumienie ma prawidłowe ciśnienie,
— koła ustawione do jazdy na wprost są ustawione symetrycznie do osi podłużnej samochodu,
— bicie kół nie jest nadmierne,
— luzy w przegubach kulistych drążków kierowniczych i w przegubach wahaczy nie są zbyt duże. Przy kontroli ustawienia kół należy samochód obciążyć 4 osobami lub równowartością ich masy.
Regulację pochylenia koła uzyskuje się przez zmianę liczby podkładek regulacyjnych między wspornikiem mocowania wahacza a nadwoziem. W celu zmniejszenia pochylenia koła należy zdjąć jednakową liczbę podkładek, natomiast zwiększenie uzyskuje się przez dodanie jednakowej liczby podkładek na śrubach mocujących wspornik wahacza.
Łożyska kół przednich
Co 30 000 km regulować i smarować łożyska smarem ŁT-4S3. Regulacja luzu piasty koła powinna być dokonana wtedy, gdy przekracza on 0,1 0 mm. Przy każdej regulacji luzu należy wymienić nakrętkę piasty koła. W celu przeprowadzenia regulacji luzu należy dokręcić nakrętkę piasty koła momentem 1 9,6 N • m (2 kGm) pokręcając jednocześnie piastę w obu kierunkach co najmniej 4…5 razy. Następnie odkręcić nakrętkę piasty koła i dokręcić ją momentem 6,9 N • m (0,7 kGm), ponownie ja odkręcić 0 30 i zacisnąć jej kołnierz w tym położeniu. Zaciśnięcie kołnierza piasty koła winno być wykonane w miejscach odpowiadających wyfrezowanym kanałkom na sworzniu zwrotnicy. [więcej w: opel rokicki, autorud, lamborghini wypożyczalnia ]