Artykul dnia:
Motoryzacja szerokim okiem

Myśląc o motoryzacji widzimy przed oczami salony samochodowe, katalogi z najnowszymi modelami aut i opisem ich możliwości oraz parametrów. Najnowsze konstrukcje motoryzacyjne pobudzają wyobraźnię i sprawiają, że oddajemy się marzeniom. Marząc, określamy nowy cel w życiu. Chcemy zakupić nowe auto, wymienić nasz stary, zasłużony samochód. Warto spojrzeć na motoryzację nie tylko przez pryzmat marzeń, ale […]

DevURL

Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej autoryzowanej przez firmę Volkswagen.

Zakładając, że czytelnik zastosuje się do tej rady, nie podano dokładnego wykazu czynności związanych z ustawianiem rozrządu. Ograniczono się tylko do wskazówek, w jaki sposób wykorzystać prawidłowo znaki, znajdujące się na elementach przekładni rozrządu silnika VW Diesel.

Ustawienie wału korbowego silnika

Niezbędne do ustawienia rozrządu położenia wału korbowego (wraz z osadzonym na nim kołem napędzającym pasek zębaty) można ustalić przez wziernik umieszczony w obudowie sprzęgła. Naprzeciwko znaku we wzierniku należy ustawić literę O, wybita na wieńcu koła zamachowego. Takie ustawienie znaków sygnalizuje, że tłok pierwszego cylindra znajduje się w położeniu ZZ. [przypisy: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Ustawienie wałka rozrządu

Na pasowym kole zębatym osadzonym na wałku rozrządu, od strony kadłuba silnika, jest wybity znak w formie punktu. Prawidłowe ustawienie wałka rozrządu wymaga obrócenia koła zębatego tak, żeby znak znalazł się na wysokości górnej płaszczyzny głowicy silnika.

Ustawienie koła zębatego napędu pompy wtryskowej

Na jednym z zębów koła napędu pompy wtryskowej jest nacięty znak. Znak ten należy ustawić naprzeciwko znaku-wskaźnika, znajdującego się na wsporniku pompy wtryskowej, który także musi pokrywać się ze znakiem umieszczonym na samej pompie. Po ustaleniu opisanego położenia koto należy zablokować specjalnym sworzniem na czas zakładania i napinania paska zębatego. Elementy układu rozrządu ustawione w omówiony sposób i połączone gumowym paskiem zębatym, zapewnią właściwą współpracę pomiędzy układem korbowym, układem rozrządu i pompą wtryskową.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Regulacja układu hamulcowego

Podczas regulacji jest ważne, by lekki opór, który wyczuwa się na kole po regulacji, był identyczny na obu kołach jednej osi samochodu. Jeżeli po przeprowadzonej regulacji hamulców jałowy ruch pedału jest większy niż 113 jego ruchu całkowitego, a po kilkakrotnym naciśnięciu pedału wyraźnie zmniejsza się (robi się tzw. „wysoki pedał), to należy dokonać odpowietrzenia układu […]

Rozkładamy samochód na zespoły

W samochodach, w których silnik umieszczony jest pomiędzy kołami napędzanymi (lub w pobliżu kół napędzanych), cały układ napędowy zblokowany jest w jednym zespole wraz z silnikiem. Silnik osłonięty jest obudową kierującą powietrze chłodzące. Do silnika przykręcona jest obudowa mechanizmu różnicowego, z którego wyprowadzone są półosie napędzające koła samochodu. Skrzynka biegów umieszczona jest przed osiami napędowymi. […]

Budowa samochodu

Za kołem kierownicy umieszczony jest zespół wskaźników. Jest w nim zwykle szybkościomierz, licznik kilometrów, wskaźnik temperatury wody chłodzącej silnik, wskaźnik poziomu paliwa oraz różne kolorowe lampki sygnalizacyjne, informujące o stanie lub działaniu różnych urządzeń zarówno silnika, jak i elementów sterowania, np. o zbyt niskim ciśnieniu oleju (czerwone światełko), o zaciągniętym hamulcu ręcznym (żółte światełko). Pod […]

DevURL
Polecamy rowniez: