Artykul dnia:
Oświetlenie samochodu

W danych technicznych zawarto informacje o żarówkach stosowanych w najważniejszych punktach świetlnych omawianych tu samochodów. Wymieniono tam moce tych żarówek. które mają najistotniejszy wpływ na bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Każdy kierowca powinien mieć w samochodzie żarówki zapasowe. Wymiany żarówek w reflektorach przednich i kierunkowskazach dokonuje się od „tyłu, czyli od strony komory silnikowej. Oprawkę pokrytą […]

DevURL

Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej autoryzowanej przez firmę Volkswagen.

Zakładając, że czytelnik zastosuje się do tej rady, nie podano dokładnego wykazu czynności związanych z ustawianiem rozrządu. Ograniczono się tylko do wskazówek, w jaki sposób wykorzystać prawidłowo znaki, znajdujące się na elementach przekładni rozrządu silnika VW Diesel.

Ustawienie wału korbowego silnika

Niezbędne do ustawienia rozrządu położenia wału korbowego (wraz z osadzonym na nim kołem napędzającym pasek zębaty) można ustalić przez wziernik umieszczony w obudowie sprzęgła. Naprzeciwko znaku we wzierniku należy ustawić literę O, wybita na wieńcu koła zamachowego. Takie ustawienie znaków sygnalizuje, że tłok pierwszego cylindra znajduje się w położeniu ZZ. [przypisy: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Ustawienie wałka rozrządu

Na pasowym kole zębatym osadzonym na wałku rozrządu, od strony kadłuba silnika, jest wybity znak w formie punktu. Prawidłowe ustawienie wałka rozrządu wymaga obrócenia koła zębatego tak, żeby znak znalazł się na wysokości górnej płaszczyzny głowicy silnika.

Ustawienie koła zębatego napędu pompy wtryskowej

Na jednym z zębów koła napędu pompy wtryskowej jest nacięty znak. Znak ten należy ustawić naprzeciwko znaku-wskaźnika, znajdującego się na wsporniku pompy wtryskowej, który także musi pokrywać się ze znakiem umieszczonym na samej pompie. Po ustaleniu opisanego położenia koto należy zablokować specjalnym sworzniem na czas zakładania i napinania paska zębatego. Elementy układu rozrządu ustawione w omówiony sposób i połączone gumowym paskiem zębatym, zapewnią właściwą współpracę pomiędzy układem korbowym, układem rozrządu i pompą wtryskową.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło […]

Obsługa układu chłodzenia

Zgodnie z instrukcją fabryczną układ chłodzenia powinien być napełniany płynem Motorcraft Antifreeze Plus zawierającym inhibitor korozji. Płyn ten powinien być wymieniany co 60 000 km lub co 2 lata. Okresowo powinien być sprawdzany poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym oraz jego gęstość, która dla 45—procentowego roztworu zawierającego inhibitor powinna wynosić 1,065 g/cm3. Ubytki płynu należy uzupełniać […]

Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia. Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia […]

DevURL
Polecamy rowniez: