Artykul dnia:
Turbina dmuchawy

Urządzeniem, które wymusza obieg powietrza (a więc „pompuje” powietrze), jest turbina dmuchawy. Zasada działania tej turbiny jest taka sama, jak turbiny w domowym odkurzaczu. Cząsteczki powietrza odrzucane odśrodkowo przez łopatki turbiny kierowane są specjalnymi kanałami do wszystkich części wymagających chłodzenia. Powietrze jest zasysane przez otwory w bocznych częściach nadwozia samochodu. Elastyczna rura o dużej średnicy […]

DevURL

Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej autoryzowanej przez firmę Volkswagen.

Zakładając, że czytelnik zastosuje się do tej rady, nie podano dokładnego wykazu czynności związanych z ustawianiem rozrządu. Ograniczono się tylko do wskazówek, w jaki sposób wykorzystać prawidłowo znaki, znajdujące się na elementach przekładni rozrządu silnika VW Diesel.

Ustawienie wału korbowego silnika

Niezbędne do ustawienia rozrządu położenia wału korbowego (wraz z osadzonym na nim kołem napędzającym pasek zębaty) można ustalić przez wziernik umieszczony w obudowie sprzęgła. Naprzeciwko znaku we wzierniku należy ustawić literę O, wybita na wieńcu koła zamachowego. Takie ustawienie znaków sygnalizuje, że tłok pierwszego cylindra znajduje się w położeniu ZZ. [przypisy: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Ustawienie wałka rozrządu

Na pasowym kole zębatym osadzonym na wałku rozrządu, od strony kadłuba silnika, jest wybity znak w formie punktu. Prawidłowe ustawienie wałka rozrządu wymaga obrócenia koła zębatego tak, żeby znak znalazł się na wysokości górnej płaszczyzny głowicy silnika.

Ustawienie koła zębatego napędu pompy wtryskowej

Na jednym z zębów koła napędu pompy wtryskowej jest nacięty znak. Znak ten należy ustawić naprzeciwko znaku-wskaźnika, znajdującego się na wsporniku pompy wtryskowej, który także musi pokrywać się ze znakiem umieszczonym na samej pompie. Po ustaleniu opisanego położenia koto należy zablokować specjalnym sworzniem na czas zakładania i napinania paska zębatego. Elementy układu rozrządu ustawione w omówiony sposób i połączone gumowym paskiem zębatym, zapewnią właściwą współpracę pomiędzy układem korbowym, układem rozrządu i pompą wtryskową.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Rozkładamy samochód na zespoły

W samochodach, w których silnik umieszczony jest pomiędzy kołami napędzanymi (lub w pobliżu kół napędzanych), cały układ napędowy zblokowany jest w jednym zespole wraz z silnikiem. Silnik osłonięty jest obudową kierującą powietrze chłodzące. Do silnika przykręcona jest obudowa mechanizmu różnicowego, z którego wyprowadzone są półosie napędzające koła samochodu. Skrzynka biegów umieszczona jest przed osiami napędowymi. […]

Jeszcze za mała siła napedowa?

Jedziemy samochodem po poziomej drodze. Silnik lekko i równo pracuje, a samochód rozwija dużą prędkość. Ale nagle przed nami wzniesienie. Samochód jedzie teraz wolniej, mimo że dodajemy „gazu, a nawet zatrzymuje się. Przydałaby się jeszcze większa siła napędowa. Zdawałoby się, że nic prostszego, wystarczy zmienić przełożenie przekładni głównej i zamiast 1 : 5 dać 1 […]

Akumulator

Akumulator można doładowywać tylko prądem stalym. W tym celu w prądnicy prądu zmiennego (alternatorze) umieszczony jest prostownik. Na przewodach wyprowadzonych z alternatora otrzymuje się wtedy prąd stały. Niektóre samochody mają prądnice wytwarzające bezpośrednio prąd stały. Zasada działania prądnicy prądu słalego jest podobna do działania prądnicy prądu zmiennego. Różnica polega na sposobie odprowadzenia prądu na szczotki. […]

DevURL
Polecamy rowniez: