Artykul dnia:
Poniewaz skrzyzowania drogowe sa powazna przeszkoda w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniaja sie do zmniejszenia przelotnosci trasy drogowej

Ponieważ skrzyżowania drogowe są poważną przeszkodą w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniają się do zmniejszenia przelotności trasy drogowej, ważny jest sposób ustalania przelotności na odcinkach między skrzyżowaniami i wpływ na przelotność czasu zatrzymywania się na skrzyżowaniu. Przelotność w samochodach na godzinę, obserwowana między skrzyżowaniami, zależy w wysokim stopniu od odległości skrzyżowań i od czasu zatrzymania […]

DevURL

Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej autoryzowanej przez firmę Volkswagen.

Zakładając, że czytelnik zastosuje się do tej rady, nie podano dokładnego wykazu czynności związanych z ustawianiem rozrządu. Ograniczono się tylko do wskazówek, w jaki sposób wykorzystać prawidłowo znaki, znajdujące się na elementach przekładni rozrządu silnika VW Diesel.

Ustawienie wału korbowego silnika

Niezbędne do ustawienia rozrządu położenia wału korbowego (wraz z osadzonym na nim kołem napędzającym pasek zębaty) można ustalić przez wziernik umieszczony w obudowie sprzęgła. Naprzeciwko znaku we wzierniku należy ustawić literę O, wybita na wieńcu koła zamachowego. Takie ustawienie znaków sygnalizuje, że tłok pierwszego cylindra znajduje się w położeniu ZZ. [przypisy: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

Ustawienie wałka rozrządu

Na pasowym kole zębatym osadzonym na wałku rozrządu, od strony kadłuba silnika, jest wybity znak w formie punktu. Prawidłowe ustawienie wałka rozrządu wymaga obrócenia koła zębatego tak, żeby znak znalazł się na wysokości górnej płaszczyzny głowicy silnika.

Ustawienie koła zębatego napędu pompy wtryskowej

Na jednym z zębów koła napędu pompy wtryskowej jest nacięty znak. Znak ten należy ustawić naprzeciwko znaku-wskaźnika, znajdującego się na wsporniku pompy wtryskowej, który także musi pokrywać się ze znakiem umieszczonym na samej pompie. Po ustaleniu opisanego położenia koto należy zablokować specjalnym sworzniem na czas zakładania i napinania paska zębatego. Elementy układu rozrządu ustawione w omówiony sposób i połączone gumowym paskiem zębatym, zapewnią właściwą współpracę pomiędzy układem korbowym, układem rozrządu i pompą wtryskową.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Skrzynka biegów

Obsługa skrzynki biegów ogranicza się do kontroli jej działania, sprawdzania, czy nie ma przecieków oraz sprawdzania i ewentualnego uzupełniania oleju. Poziom oleju powinien być sprawdzany na samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu, po odczekaniu pewnej chwili po wjeździe na stanowisko (rozgrzany olej ma tendencję do spieniania). Poziom oleju jest sprawdzany za pomocą otworu przelewowego po […]

Jak kierowca kieruje samochodem

Boczny koniec resoru zwinięty w kształcie tulei obejmuje przegub, a ten przymocowany jest do wieszaka. W łożyskach wieszaka obraca się zwrotnica koła wraz z osią i kołem. Górny koniec wieszaka połączony jest przegubowo z górnym wahaczem. Wahacz w punkcie zawieszony jest zawiasowo na bocznej pionowej ściance nadwozia. Pomiędzy ścianką nadwozia a górną częścią wieszaka zawieszony […]

Smarowanie walczy z tarciem

Zamarznięte ręce można rozgrzać przez silne pocieranie. lm silniej i dłużej będziemy je trzeć, tym bardziej się rozgrzeją. Ostrząc wiertło na wirującej tarczy szlifierskiej, widzimy iskry odrzucane na boki. Są to cząsteczki stali spalane w wyniku tarcia. W każdym samochodzie znajduje się bardzo dużo punktów, w których występuje tarcie, np. między tłokiem a cylindrem, w […]

DevURL
Polecamy rowniez: