W tylnej czesci ramy zbiornika znajduje sie pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki
W tylnej części ramy zbiornika znajduje się pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki. Na pomoście jest umieszczona pompa wraz z silnikiem napędowym, przewodami i rozpylaczami. Właściwe urządzenie do skrapiania zamocowane jest poniżej pomostu operatora. Składa się ono ze wspornikowych odcinków rur zaopatrzonych w szereg rozpylaczy. Rury te są różnej długości, od której zależy szerokość spryskiwania nawierzchni bitumem. Skrapiarek używa się przy wykonywaniu następujących czynności: 1) napełnianie zbiornika przez otwór włazowy z wyższych poziomów pod wpływem działania siły ciężkości, 2) napełnianie zbiornika bitumem z niższych poziomów za pomocą pompy tłoczącej i zbrojonych węży, 3) opróżnianie zbiornika (cysterny) otworem upustowym pod własnym ciężarem bitumu, 4) opróżnianie zbiornika za pomocą pompy przy przelewaniu bitumu do zbiornika wyżej położonego, 5) przepompowywanie bitumu z jednego zbiornika do drugiego z pominięciem zbiornika skrapiarki, 6) skrapianie nawierzchni przy użyciu zamocowanych rur z rozpylaczami 7) skrapianie ręczne za pośrednictwem zamocowanego węża zbrojnego i spryskiwacza ręcznego, 8) opróżnianie przewodów z resztek bitumu po zakończeniu pracy Zasadnicza praca skrapiarki polega na skropieniu nawierzchni drogowej warstwą bitumu jednakowej grubości, co określa się ilością litrów bitumu na m. Przy ustalonej szerokości skrapiania wynoszącej 1 metrów regulowanie ilości bitumu p litrów na m2, czyli dozowanie bitumu w skrapiarkach samochodowych można dokonywać: a) szybkością jazdy samochodu w minutę, b) wydajnością pompy G w l/minutę, Wielkości wyżej podane są związane między sobą zależnością: G=v1p [podobne: wypożyczalnia lamborghini, olx człuchów, autokomis cigacice ]
Tags: autokomis cigacice, olx człuchów, wypożyczalnia lamborghini