Artykul dnia:
Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej […]

DevURL

W tylnej czesci ramy zbiornika znajduje sie pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki

W tylnej części ramy zbiornika znajduje się pomost przeznaczony dla operatora skrapiarki. Na pomoście jest umieszczona pompa wraz z silnikiem napędowym, przewodami i rozpylaczami. Właściwe urządzenie do skrapiania zamocowane jest poniżej pomostu operatora. Składa się ono ze wspornikowych odcinków rur zaopatrzonych w szereg rozpylaczy. Rury te są różnej długości, od której zależy szerokość spryskiwania nawierzchni bitumem. Skrapiarek używa się przy wykonywaniu następujących czynności: 1) napełnianie zbiornika przez otwór włazowy z wyższych poziomów pod wpływem działania siły ciężkości, 2) napełnianie zbiornika bitumem z niższych poziomów za pomocą pompy tłoczącej i zbrojonych węży, 3) opróżnianie zbiornika (cysterny) otworem upustowym pod własnym ciężarem bitumu, 4) opróżnianie zbiornika za pomocą pompy przy przelewaniu bitumu do zbiornika wyżej położonego, 5) przepompowywanie bitumu z jednego zbiornika do drugiego z pominięciem zbiornika skrapiarki, 6) skrapianie nawierzchni przy użyciu zamocowanych rur z rozpylaczami 7) skrapianie ręczne za pośrednictwem zamocowanego węża zbrojnego i spryskiwacza ręcznego, 8) opróżnianie przewodów z resztek bitumu po zakończeniu pracy Zasadnicza praca skrapiarki polega na skropieniu nawierzchni drogowej warstwą bitumu jednakowej grubości, co określa się ilością litrów bitumu na m. Przy ustalonej szerokości skrapiania wynoszącej 1 metrów regulowanie ilości bitumu p litrów na m2, czyli dozowanie bitumu w skrapiarkach samochodowych można dokonywać: a) szybkością jazdy samochodu w minutę, b) wydajnością pompy G w l/minutę, Wielkości wyżej podane są związane między sobą zależnością: G=v1p [podobne: Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu, sklep z częściami do motocykli wszystkich marek, prasa do makulatury ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Akcesoria samochodowe a eksploatacja pojazdu prasa do makulatury sklep z częściami do motocykli wszystkich marek

Przeczytaj też:
Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy […]

Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nosnosciach, do przechylania skrzyni sluzy urzadzenie hydrauliczne

Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nośnościach, do przechylania skrzyni służy urządzenie hydrauliczne. Działanie urządzenia polega na tym, że pompa uruchomiona przez silnik samochodu za pośrednictwem skrzynki przekładniowej przepompowuje płyn ze zbiornika do dolnej części cylindra, w którym umieszczony jest tłok z zamocowanym od przodu tłoczyskiem. Wciskany płyn do dolnej części cylindra przesuwa tłok […]

Układ hamulowy

Szczęki hamulca można „podejrzeć” przez zakręcane korkami wzierniki umieszczone w tarczy hamulca przymocowanej trwale do elementu zawieszenia. Stosownie do rodzaju nakładek nitowanych lub naprasowanych i ich dopuszczalnej grubości minimalnej, można ocenić wstępnie ich zużycie. [podobne: Przydatne akcesoria samochodowe na zimę, serwis niszczarek, podesty magazynowe ] Hamulce bębnowe po dłuższym ich użytkowaniu muszą być wyregulowane. Sposób regulacji, mający […]

DevURL
Polecamy rowniez: