Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół przednich. Przed sprawdzeniem należy ustalić, czy: — ogumienie ma prawidłowe ciśnienie, — koła ustawione do jazdy na wprost są ustawione symetrycznie do osi podłużnej samochodu, — bicie kół nie jest nadmierne, — luzy w przegubach kulistych drążków kierowniczych i […]

DevURL

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część zwrotnicy połączona jest za pomocą kulowego przegubu z wahaczem koła.W czasie skręcania kierownicy całe koło może się skręcać dookoła przegubu i sworznia. Wewnątrz kolumny zwrotnicy znajduje się amortyzator hydrauliczny, który tłumi drgania zawieszenia koła.

Samochody SYRENA, TRABANT i in. mają inaczej skonstruowane resory. Zamiast sprężyn zwiniętych z prętów stalowych mają płaskie sprężyny piórowe. Resor jest podobny do… narty. Narciarz opiera się o środek narty w miejscu wskazanym czerwoną strzałką. Końce narty opierają się w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami, Najeżdżając na nierówności, narta sprężyście ugina się, drgania nie są przenoszone na nogi narciarza. [podobne: wypożyczalnia aut warszawa, Parking Okęcie, wypożyczalnia samochodów ]

Nadwozie samochodu opiera się i naciska na resory tylko w dwóch punktach, oznaczonych czerwonymi strzałkami. Oś kół tylnych połączona jest z ramą podwozia za pomocą wahaczy podłużnych w punktach oznaczonych żółtymi strzałkami. Osie kół przednich połączone są z ramą podwozia za pomocą wahaczy poprzecznych. Wahaczami górnymi kół przednich są po prostu końce piór resoru. Dolne wahacze kół przednich zawieszone są na ramie podwozia w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami. W samochodach poprzeczne resory piórowe mogą być umieszczone pod płytą podłogową nadwozia.W zawieszeniu kół przednich samochodu FIAT 126P zastosowano jeden resor piórowy przymocowany poprzecznie pod płytą podłogową nadwozia.

W samochodzie zamiast płaskiej, sprężystej deski stosowane są płaskowniki ze sprężystej stali, tworzące tzw. resory. Resory mogą być zamocowane w stosunku do ramy samochodu w poprzek lub podłużnie. Nadwozie samochodu opiera się na resorze w punkcie oznaczonym czerwoną strzałką. Koła samochodu najeżdżając na nierówności drogi podskakują i naciskają na końce resoru w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami. Ponieważ resor jest sprężysty i ugina się, drgania kół nie są przenoszone na podwozie samochodu

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Parking Okęcie wypożyczalnia aut warszawa wypożyczalnia samochodów

Przeczytaj też:
Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —0030’30′; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30′. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

Nadwozie

Samochody Wołga GAZ-24 mają nadwozie samonośne. całkowicie stalowe. W części przedniej karoserii znajduje się szczątkowa rama podsilnikowa, do której jest zamocowany silnik, przednie zawieszenie i chłodnica. Nadwozie samochodu w procesie produkcyjnym jest poddawane antykorozyjnemu chemicznemu zabiegowi — fosfatyzowaniu, które chroni przed korozją oraz zwiększa przyczepność lakieru. Ponadto podłoga, wewnętrzne powierzchnie błotników, przegroda czołowa, wewnętrzne powierzchnie drzwi, […]

Stop! Zatrzymać samochód

Silnik napędza samochód, opony i resory łagodzą wstrząsy i drgania, układ kierowniczy umożliwia zmianę kierunku jazdy. A jeżeli kierowca pragnie zmniejszyć prędkość jazdy lub zatrzymać samochód to uruchamia układ hamulcowy, który utrudnia obroty kół i hamuje ruch pojazdu. Jadąc z góry sankami i chcąc zwolnić prędkość, wywołujemy tarcie między obcasami a powierzchnią śniegu. Podobnie tarcie […]

DevURL
Polecamy rowniez: