Artykul dnia:
Filtry powietrza

W samochodach VW znalazły zastosowanie różne typy filtrów powietrza. Wszystkie te filtry łączą wspólne cechy: są to filtry suche z wymiennym wkładem. Czynności obsługowe ze strony użytkownika ograniczają się do wymiany wkładu filtrującego, po określonym przebiegu lub tylko oczyszczeniu tego wkładu, dokładnego oczyszczenia obudowy filtru i przewodów ssawnych, przy okazji wymiany wkładu oraz przestawienia rury […]

DevURL

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część zwrotnicy połączona jest za pomocą kulowego przegubu z wahaczem koła.W czasie skręcania kierownicy całe koło może się skręcać dookoła przegubu i sworznia. Wewnątrz kolumny zwrotnicy znajduje się amortyzator hydrauliczny, który tłumi drgania zawieszenia koła.

Samochody SYRENA, TRABANT i in. mają inaczej skonstruowane resory. Zamiast sprężyn zwiniętych z prętów stalowych mają płaskie sprężyny piórowe. Resor jest podobny do… narty. Narciarz opiera się o środek narty w miejscu wskazanym czerwoną strzałką. Końce narty opierają się w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami, Najeżdżając na nierówności, narta sprężyście ugina się, drgania nie są przenoszone na nogi narciarza. [podobne: skup samochodów katowice, wartburg forum, volvo leasing ]

Nadwozie samochodu opiera się i naciska na resory tylko w dwóch punktach, oznaczonych czerwonymi strzałkami. Oś kół tylnych połączona jest z ramą podwozia za pomocą wahaczy podłużnych w punktach oznaczonych żółtymi strzałkami. Osie kół przednich połączone są z ramą podwozia za pomocą wahaczy poprzecznych. Wahaczami górnymi kół przednich są po prostu końce piór resoru. Dolne wahacze kół przednich zawieszone są na ramie podwozia w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami. W samochodach poprzeczne resory piórowe mogą być umieszczone pod płytą podłogową nadwozia.W zawieszeniu kół przednich samochodu FIAT 126P zastosowano jeden resor piórowy przymocowany poprzecznie pod płytą podłogową nadwozia.

W samochodzie zamiast płaskiej, sprężystej deski stosowane są płaskowniki ze sprężystej stali, tworzące tzw. resory. Resory mogą być zamocowane w stosunku do ramy samochodu w poprzek lub podłużnie. Nadwozie samochodu opiera się na resorze w punkcie oznaczonym czerwoną strzałką. Koła samochodu najeżdżając na nierówności drogi podskakują i naciskają na końce resoru w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami. Ponieważ resor jest sprężysty i ugina się, drgania kół nie są przenoszone na podwozie samochodu

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: skup samochodów katowice volvo leasing wartburg forum

Przeczytaj też:
Motoryzacja a środowisko

Motoryzacja, jak każda dziedzina ludzkiej działalności wpływa na środowisko i nie jest to korzystna dla natury relacja. Koncerny produkują coraz to nowe modele samochodów, rośnie liczba kierowców. Ekolodzy uważają, że wraz z rozwojem motoryzacji rozpoczęła się masowa degradacja środowiska. Spaliny zatruwają powietrze i wody gruntowe. Przejeżdżające nieustannie samochody zwiększają poziom hałasu, który niszczy zabytkowe budowle […]

Podstawowe zespoły

Samochody oglądamy zwykle z zewnątrz, widzimy ich nadwozia i to najczęściej z boku. Spróbujmy jednak zdjąć nadwozie i popatrzmy, jak rozmieszczone są mechanizmy podwozia. Samochód rozdzielony na dwa podstawowe zespoły: na podłodze stoi podwozie samochodu, a nad nim uniesione pionowo do góry nadwozie. Poszczególne elementy podwozia są w rzeczywistości podwieszone, przymocowane pod nadwoziem. Pudło nadwozia […]

Układ chlodzenia silnika czterocylindrowego

Odśrodkowa pompa wody tłoczy wodę chłodzącą do komór w kadłubie silnika. Woda opływając cylindry oraz głowice nagrzewa się, przepływa przez otwarty zawór termostatu i rurę łączącą do górnego zbiornika chłodnicy. W chłodnicy woda przepływa przez pionowe płaskie rurki i nagrzewa je. Rurki nagrzewają poziome blaszki, dzięki czemu chłodzenie jest intensywniejsze, gdyż ciepło rozprowadzane jest na […]

DevURL
Polecamy rowniez: