Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE 5W/20 przy temperaturze poniżej —1 TC, SAE 5W/30 przy temperaturze poniżej —6C, SAE IOW/30 SAE I OW/40 w zakresie temperatur —23…+320C, SAE IOW/50 SAE20W/40 SAE 20W/50 J przy temperaturze powyżej +1 20C, -  wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, wg CPN olej Selektol Special SD SAE 20W/40. [patrz też: tani przewóz […]

DevURL

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część zwrotnicy połączona jest za pomocą kulowego przegubu z wahaczem koła.W czasie skręcania kierownicy całe koło może się skręcać dookoła przegubu i sworznia. Wewnątrz kolumny zwrotnicy znajduje się amortyzator hydrauliczny, który tłumi drgania zawieszenia koła.

Samochody SYRENA, TRABANT i in. mają inaczej skonstruowane resory. Zamiast sprężyn zwiniętych z prętów stalowych mają płaskie sprężyny piórowe. Resor jest podobny do… narty. Narciarz opiera się o środek narty w miejscu wskazanym czerwoną strzałką. Końce narty opierają się w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami, Najeżdżając na nierówności, narta sprężyście ugina się, drgania nie są przenoszone na nogi narciarza. [podobne: Producent silników elektrycznych w Polsce, odpływ liniowy, taśmy transportujące ]

Nadwozie samochodu opiera się i naciska na resory tylko w dwóch punktach, oznaczonych czerwonymi strzałkami. Oś kół tylnych połączona jest z ramą podwozia za pomocą wahaczy podłużnych w punktach oznaczonych żółtymi strzałkami. Osie kół przednich połączone są z ramą podwozia za pomocą wahaczy poprzecznych. Wahaczami górnymi kół przednich są po prostu końce piór resoru. Dolne wahacze kół przednich zawieszone są na ramie podwozia w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami. W samochodach poprzeczne resory piórowe mogą być umieszczone pod płytą podłogową nadwozia.W zawieszeniu kół przednich samochodu FIAT 126P zastosowano jeden resor piórowy przymocowany poprzecznie pod płytą podłogową nadwozia.

W samochodzie zamiast płaskiej, sprężystej deski stosowane są płaskowniki ze sprężystej stali, tworzące tzw. resory. Resory mogą być zamocowane w stosunku do ramy samochodu w poprzek lub podłużnie. Nadwozie samochodu opiera się na resorze w punkcie oznaczonym czerwoną strzałką. Koła samochodu najeżdżając na nierówności drogi podskakują i naciskają na końce resoru w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami. Ponieważ resor jest sprężysty i ugina się, drgania kół nie są przenoszone na podwozie samochodu

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: odpływ liniowy Producent silników elektrycznych w Polsce taśmy transportujące

Przeczytaj też:
Odstep czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przyblizeniu 1 sekunde, chociaz ostatnio przyjmuje sie, ze praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy

Odstęp czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przybliżeniu 1 sekundę, chociaż ostatnio przyjmuje się, że praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy. Przez intensywność ruchu na drodze rozumiemy ilość samochodów (ton brutto), która przechodzi przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Wzór na maksymalną intensywność ruchu drogowego: Nr […]

Spraedzanie poziomu oleju

Kontrola poziomu oleju powinna być przeprowadzana w samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu przy nagrzanym silniku. Olej sprawdza się wskaźnikiem prętowym. Między poziomami „min” i „max” jest 0,75…1,0 dm3 oleju. Wymianę oleju należy przeprowadzać co 10 000 km. Olej należy wymieniać wraz z filtrem pełnoprzepływowym w sposób opisany w części pierwszej. Przebieg między wymianą oleju […]

Rozkładamy samochód na zespoły

W samochodach, w których silnik umieszczony jest pomiędzy kołami napędzanymi (lub w pobliżu kół napędzanych), cały układ napędowy zblokowany jest w jednym zespole wraz z silnikiem. Silnik osłonięty jest obudową kierującą powietrze chłodzące. Do silnika przykręcona jest obudowa mechanizmu różnicowego, z którego wyprowadzone są półosie napędzające koła samochodu. Skrzynka biegów umieszczona jest przed osiami napędowymi. […]

DevURL
Polecamy rowniez: