Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Katalogi samochodowe

Przeglądając katalogi, oferty kupna samochodów w serwisach, czy ogłoszenia o sprzedaży aut w sieci zwracamy uwagę na kilka aspektów wymarzonego pojazdu, takich jak: marka, rocznik, silnik, wygląd zewnętrzny, stan opon i ilość zużycia paliwa. Ostatni parametr jest szczególnie istotny dla użytkownika. Od niego zależy, na jaką odległość właściciel będzie jeździł, ile pieniędzy wyda na utrzymanie […]

DevURL

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część zwrotnicy połączona jest za pomocą kulowego przegubu z wahaczem koła.W czasie skręcania kierownicy całe koło może się skręcać dookoła przegubu i sworznia. Wewnątrz kolumny zwrotnicy znajduje się amortyzator hydrauliczny, który tłumi drgania zawieszenia koła.

Samochody SYRENA, TRABANT i in. mają inaczej skonstruowane resory. Zamiast sprężyn zwiniętych z prętów stalowych mają płaskie sprężyny piórowe. Resor jest podobny do… narty. Narciarz opiera się o środek narty w miejscu wskazanym czerwoną strzałką. Końce narty opierają się w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami, Najeżdżając na nierówności, narta sprężyście ugina się, drgania nie są przenoszone na nogi narciarza. [podobne: inchcape otomoto, wartburg forum, opel rokicki ]

Nadwozie samochodu opiera się i naciska na resory tylko w dwóch punktach, oznaczonych czerwonymi strzałkami. Oś kół tylnych połączona jest z ramą podwozia za pomocą wahaczy podłużnych w punktach oznaczonych żółtymi strzałkami. Osie kół przednich połączone są z ramą podwozia za pomocą wahaczy poprzecznych. Wahaczami górnymi kół przednich są po prostu końce piór resoru. Dolne wahacze kół przednich zawieszone są na ramie podwozia w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami. W samochodach poprzeczne resory piórowe mogą być umieszczone pod płytą podłogową nadwozia.W zawieszeniu kół przednich samochodu FIAT 126P zastosowano jeden resor piórowy przymocowany poprzecznie pod płytą podłogową nadwozia.

W samochodzie zamiast płaskiej, sprężystej deski stosowane są płaskowniki ze sprężystej stali, tworzące tzw. resory. Resory mogą być zamocowane w stosunku do ramy samochodu w poprzek lub podłużnie. Nadwozie samochodu opiera się na resorze w punkcie oznaczonym czerwoną strzałką. Koła samochodu najeżdżając na nierówności drogi podskakują i naciskają na końce resoru w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami. Ponieważ resor jest sprężysty i ugina się, drgania kół nie są przenoszone na podwozie samochodu

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inchcape otomoto opel rokicki wartburg forum

Przeczytaj też:
Urządzenia do zmywania szyb

W samochodach VW, w celu zapewnienia odpowiedniej widoczności w każdych warunkach drogowych, bywają stosowane aż trzy rodzaje wycieraczek i spryskiwaczy: do szyby przedniej, do szyby tylnej i do reflektorów. Wycieraki, gdy już zużyją się do tego stopnia, że. rozmazują brud po szybie zamiast go usuwać, należy wymienić. Ponieważ od widoczności zależy bezpieczeństwo, użytkownik samochodu VW […]

Silnikowe konie

W głowicy silnika znajdują się dwa otwory: jeden do doprowadzania mieszanki paliwowej, drugi do odprowadzania spalin. W czasie wybuchu mieszanki paliwowej otwory muszą być zamknięte. Zamykają je metalowe grzybki — zawory. Jeden grzybek — zawór otwarty jest w chwili napływania mieszanki paliwowej do wnętrza cylindra. Drugi jest otwarty gdy gazy spalinowe wypływają do rury wydechowej. […]

Ustawianie rozrządu silników VW 1,5 dm3

Zluzować nakrętkę blokującą położenie alternatora. Przesunąć alternator w celu zdjęcia paska klinowego. Zdjąć pasek. Zdjąć blaszaną obudowę przekładni rozrządu. Zluzować śrubę blokującą koło napinające. Koło obrócić na mimośrodzie, do pozycji umożliwiającej założenie paska zębatego na koła przekładni rozrządu. Odkręcić (kluczem do świec) korek wziernika umieszczonego w obudowie sprzęgła (z góry, od strony skrzynki biegów). Obrócić […]

DevURL
Polecamy rowniez: