Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska. Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe. […]

DevURL

Wahacz górny

Zwrotnica koła jest połączona z wahaczami za pomocą przegubów kulowych lub krzyżowych. W samochodach FIAT 127 oraz FIAT 128 napędzane są koła przednie. W tym przypadku oś napędowa poprzez przegub i półoś napędza (obraca) piastę i całe koło. Nadwozie naciska na kołnierz górnej części sprężyny. Dolna część sprężyny opiera się na obudowie zwrotnicy. Dolna część zwrotnicy połączona jest za pomocą kulowego przegubu z wahaczem koła.W czasie skręcania kierownicy całe koło może się skręcać dookoła przegubu i sworznia. Wewnątrz kolumny zwrotnicy znajduje się amortyzator hydrauliczny, który tłumi drgania zawieszenia koła.

Samochody SYRENA, TRABANT i in. mają inaczej skonstruowane resory. Zamiast sprężyn zwiniętych z prętów stalowych mają płaskie sprężyny piórowe. Resor jest podobny do… narty. Narciarz opiera się o środek narty w miejscu wskazanym czerwoną strzałką. Końce narty opierają się w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami, Najeżdżając na nierówności, narta sprężyście ugina się, drgania nie są przenoszone na nogi narciarza. [podobne: inchcape otomoto, wartburg forum, opel rokicki ]

Nadwozie samochodu opiera się i naciska na resory tylko w dwóch punktach, oznaczonych czerwonymi strzałkami. Oś kół tylnych połączona jest z ramą podwozia za pomocą wahaczy podłużnych w punktach oznaczonych żółtymi strzałkami. Osie kół przednich połączone są z ramą podwozia za pomocą wahaczy poprzecznych. Wahaczami górnymi kół przednich są po prostu końce piór resoru. Dolne wahacze kół przednich zawieszone są na ramie podwozia w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami. W samochodach poprzeczne resory piórowe mogą być umieszczone pod płytą podłogową nadwozia.W zawieszeniu kół przednich samochodu FIAT 126P zastosowano jeden resor piórowy przymocowany poprzecznie pod płytą podłogową nadwozia.

W samochodzie zamiast płaskiej, sprężystej deski stosowane są płaskowniki ze sprężystej stali, tworzące tzw. resory. Resory mogą być zamocowane w stosunku do ramy samochodu w poprzek lub podłużnie. Nadwozie samochodu opiera się na resorze w punkcie oznaczonym czerwoną strzałką. Koła samochodu najeżdżając na nierówności drogi podskakują i naciskają na końce resoru w punktach oznaczonych niebieskimi strzałkami. Ponieważ resor jest sprężysty i ugina się, drgania kół nie są przenoszone na podwozie samochodu

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: inchcape otomoto opel rokicki wartburg forum

Przeczytaj też:
Czwarta grupe stanowia samochody specjalne o charakterze pomocniczym

Czwartą grupę stanowią samochody specjalne o charakterze pomocniczym. Do pierwszej grupy samochodów specjalnych można zaliczyć: 1) samochody betoniarki, 2) samochody skrapiarki bitumu, 3) samochody skrapiarki wody. Do grupy drugiej należą: 1) żurawie samochodowe, 2) łamacze kamienia o podwoziu samochodowym, 3) otaczarki mas bitumicznych o podwoziu samochodowym, 4) samochodowe warsztaty mechaniczne, 5) samochody kombajny do remontu […]

Spraedzanie poziomu oleju

Kontrola poziomu oleju powinna być przeprowadzana w samochodzie stojącym na płaskim poziomym podłożu przy nagrzanym silniku. Olej sprawdza się wskaźnikiem prętowym. Między poziomami „min” i „max” jest 0,75…1,0 dm3 oleju. Wymianę oleju należy przeprowadzać co 10 000 km. Olej należy wymieniać wraz z filtrem pełnoprzepływowym w sposób opisany w części pierwszej. Przebieg między wymianą oleju […]

WPLYW OBCIAZENIA NA POSZCZEGÓLNE CZESCI NAWIERZCHNI

WPŁYW OBCIĄŻENIA NA POSZCZEGÓLNE CZĘŚCI NAWIERZCHNI . Wielkości współczynnika tarcia posuwistego (współczynnika przyczepności) dla pojazdów samochodowych, poruszających się po nawierzchni drogi, wahają się w granicach 0,8 – 0,1, przy czym wielkość 0,1 odnosi się do nawierzchni pokrytych topniejącym lodem. Współczynnik tarcia posuwistego wpływa na kształtowanie się sił tarcia (stycznych do nawierzchni), działających na nawierzchnie jako […]

DevURL
Polecamy rowniez: