Artykul dnia:
PODZIAL RUCHU NA JEZDNI

PODZIAŁ RUCHU NA JEZDNI . Podziałem ruchu na jezdni jest umieszczenie tego ruchu na nawierzchni drogowej lub też na oddzielnych pasach nawierzchni drogowej tak, aby otrzymać możliwie największą przelotność trasy drogowej lub też możliwie największą szybkość przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa ruchu pojazdów, poruszających się po nawierzchni. W zasadzie regulacja konstrukcyjna ruchu drogowego na jezdni dwupasowej […]

DevURL

Wizyta na stacji paliw

Jadąc na stację paliw nigdy nie możemy być pewni, jakie wartości zobaczymy na cenniku. Przeważnie widzimy wyższe ceny, choć zdarzają się niespodzianki i koszt litra paliwa spada. Najczęściej nie są to duże obniżki, więc wielkiej oszczędności w portfelu nie zauważamy. Kilka tygodni później kończą się dobre czasy i ceny wracają do wyższej wartości. Rozwiązaniem drogiego paliwa problemu wydaje się montaż instalacji gazowej. Ceny gazu są o połowę niższe. Nie we wszystkich samochodach jest możliwe, zwłaszcza w starszych modelach. Nowe samochody producent niemalże standardowo wyposaża w instalację gazową. Usługa jest dosyć droga, jej cena sięga nawet 3000 złotych. Zależy głównie od marki samochodu i ceny robocizny w warsztacie. Kierowcy twierdzą, że gaz spala się szybciej niż benzyna, ale i tak koszty eksploatacji auta zmniejszają się o 30%. To w zupełności wystarczy, aby zwrócił się koszt montażu instalacji gazowej. Kierowcy i instruktorzy nauki jazdy uważają, że po zainstalowaniu gazu można zaoszczędzić jeszcze więcej, o ile nauczymy się jeździć ekonomicznie.  Oszczędność paliwa to sztuka, której trzeba nauczyć od momentu, kiedy uzyskujemy prawo jazdy. Wbrew powszechnej opinii nie jest to takie trudne. Oszczędną jazdę zapewniają: rozsądne korzystanie z klimatyzacji, czy urządzeń od odtwarzania muzyki. Radio, odtwarzacze nie muszą grać na cały regulator. W końcu puszczenie muzyki zbyt głośno może utrudniać koncentrację, co powoduje zmęczenie kierowcy, a nawet zwiększa zagrożenie wypadkiem. Współczesny kierowca stoi przed trudnym wyborem – musi podjąć decyzję, czy: jeździ, tak jak lubi, czy stosuje się do zasad jazdy ekonomicznej. Warto zauważyć, że oszczędne gospodarowanie samochodem nie musi być nudne. Oszczędna jazda ma jeszcze jedną zaletę – jest bezpieczniejsza i pozwala na dłuższe podróżowanie na jednym baku. Nie musimy martwić się, czy wystarczy nam paliwa zanim dojedziemy do celu. W oszczędnej jeździe chodzi o rozsądek, a nie o pozbawianie się przyjemności jazdy. Oszczędny kierowca o wyłączy zbędne urządzenia, o przestrzega norm prędkości, unika gwałtownego hamowania i nie używa samochodu, jeżeli cel podróży jest bliski. W takiej sytuacji lepiej jest przespacerować się, czy jeździć na rowerze. I w ten sposób zaoszczędzić swoje środki finansowe. Ceny paliw nie są przecież takie niskie, żeby spalać paliwo na daremno. [patrz też: opel rokicki, autorud, lamborghini wypożyczalnia ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud lamborghini wypożyczalnia opel rokicki

Przeczytaj też:
Mechanizm sterujący skrzynią biegów

Urządzeniem umożliwiającym łagodne przyspieszanie podczas ruszania z miejsca jest sprzęgło. Spełnia ono jeszcze drugie ważne zadanie: umożliwia rozłączenie silnika od skrzynki biegów podczas zmiany biegów, czyli sprzęga (lub rozłącza) silnik z układem napędowym.Do wału korbowego silnika przymocowane jest ciężkie kolo zamachowe. Tarcza tego kola jest jednocześnie jedną z tarcz sprzęgła. Równolegle do płaszczyzny tarczy ustawiona […]

Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy […]

Prądnica

Prądnica prądu przemiennego (alternator) w zasadzie nie wymaga żadnej obsługi. Należy dbać jedynie o to, aby pasek klinowy napędzający prądnicę był prawidłowo naciągnięty. Prawidłowo naciągnięty pasek powinien uginać się w granicach 8…10 mm przy nacisku palcem siłą 40 N. Zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie łożysk prądnicy. Przegląd prądnicy należy rozpocząć od szczotek, szczotkotrzymaczy […]

DevURL
Polecamy rowniez: