Artykul dnia:
Ustawienie rozrządu silnika VW — Diesel 1,5 dm3

Silnik wysokoprężny, np. silnik VW Diesel, jest jednostką znacznie bardziej skomplikowaną od silnika gaźnikowego. Od obsługującego takie silniki wymaga się dobrej znajomości ich konstrukcji oraz konstrukcji ich osprzętu. Do obsługi i napraw są niezbędne liczne specjalne narzędzia. Poważniejsze zabiegi obsługowe i naprawcze silnika VW Diesel powinny wiec bezwzględnie być wykonywane w stacji obsługi — najlepiej […]

DevURL

Wizyta na stacji paliw

Jadąc na stację paliw nigdy nie możemy być pewni, jakie wartości zobaczymy na cenniku. Przeważnie widzimy wyższe ceny, choć zdarzają się niespodzianki i koszt litra paliwa spada. Najczęściej nie są to duże obniżki, więc wielkiej oszczędności w portfelu nie zauważamy. Kilka tygodni później kończą się dobre czasy i ceny wracają do wyższej wartości. Rozwiązaniem drogiego paliwa problemu wydaje się montaż instalacji gazowej. Ceny gazu są o połowę niższe. Nie we wszystkich samochodach jest możliwe, zwłaszcza w starszych modelach. Nowe samochody producent niemalże standardowo wyposaża w instalację gazową. Usługa jest dosyć droga, jej cena sięga nawet 3000 złotych. Zależy głównie od marki samochodu i ceny robocizny w warsztacie. Kierowcy twierdzą, że gaz spala się szybciej niż benzyna, ale i tak koszty eksploatacji auta zmniejszają się o 30%. To w zupełności wystarczy, aby zwrócił się koszt montażu instalacji gazowej. Kierowcy i instruktorzy nauki jazdy uważają, że po zainstalowaniu gazu można zaoszczędzić jeszcze więcej, o ile nauczymy się jeździć ekonomicznie.  Oszczędność paliwa to sztuka, której trzeba nauczyć od momentu, kiedy uzyskujemy prawo jazdy. Wbrew powszechnej opinii nie jest to takie trudne. Oszczędną jazdę zapewniają: rozsądne korzystanie z klimatyzacji, czy urządzeń od odtwarzania muzyki. Radio, odtwarzacze nie muszą grać na cały regulator. W końcu puszczenie muzyki zbyt głośno może utrudniać koncentrację, co powoduje zmęczenie kierowcy, a nawet zwiększa zagrożenie wypadkiem. Współczesny kierowca stoi przed trudnym wyborem – musi podjąć decyzję, czy: jeździ, tak jak lubi, czy stosuje się do zasad jazdy ekonomicznej. Warto zauważyć, że oszczędne gospodarowanie samochodem nie musi być nudne. Oszczędna jazda ma jeszcze jedną zaletę – jest bezpieczniejsza i pozwala na dłuższe podróżowanie na jednym baku. Nie musimy martwić się, czy wystarczy nam paliwa zanim dojedziemy do celu. W oszczędnej jeździe chodzi o rozsądek, a nie o pozbawianie się przyjemności jazdy. Oszczędny kierowca o wyłączy zbędne urządzenia, o przestrzega norm prędkości, unika gwałtownego hamowania i nie używa samochodu, jeżeli cel podróży jest bliski. W takiej sytuacji lepiej jest przespacerować się, czy jeździć na rowerze. I w ten sposób zaoszczędzić swoje środki finansowe. Ceny paliw nie są przecież takie niskie, żeby spalać paliwo na daremno. [patrz też: opel rokicki, autorud, lamborghini wypożyczalnia ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud lamborghini wypożyczalnia opel rokicki

Przeczytaj też:
Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu

Przełączniki na tablicy rozdzielczej samochodu są tak zbudowane i tak połączone, że przy każdorazowym włączeniu świateł przednich natychmiast zapalają się światła tylne samochodu. Światła pozycyjne zapalają się łącznie z lampą oświetlającą tablicę. Reflektory przednie: — światła drogowe, — światła mijania rejestracyjnym. Kierunkowskaz lewy i prawy zapalają się razem z kierunkowskazami przednimi. Lampy to lampy sygnalizujące […]

Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany. Obwód zapłonowy W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy: — oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m, — oczyścić […]

Układ chlodzenia silnika czterocylindrowego

Odśrodkowa pompa wody tłoczy wodę chłodzącą do komór w kadłubie silnika. Woda opływając cylindry oraz głowice nagrzewa się, przepływa przez otwarty zawór termostatu i rurę łączącą do górnego zbiornika chłodnicy. W chłodnicy woda przepływa przez pionowe płaskie rurki i nagrzewa je. Rurki nagrzewają poziome blaszki, dzięki czemu chłodzenie jest intensywniejsze, gdyż ciepło rozprowadzane jest na […]

DevURL
Polecamy rowniez: