Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło […]

DevURL

Wizyta na stacji paliw

Jadąc na stację paliw nigdy nie możemy być pewni, jakie wartości zobaczymy na cenniku. Przeważnie widzimy wyższe ceny, choć zdarzają się niespodzianki i koszt litra paliwa spada. Najczęściej nie są to duże obniżki, więc wielkiej oszczędności w portfelu nie zauważamy. Kilka tygodni później kończą się dobre czasy i ceny wracają do wyższej wartości. Rozwiązaniem drogiego paliwa problemu wydaje się montaż instalacji gazowej. Ceny gazu są o połowę niższe. Nie we wszystkich samochodach jest możliwe, zwłaszcza w starszych modelach. Nowe samochody producent niemalże standardowo wyposaża w instalację gazową. Usługa jest dosyć droga, jej cena sięga nawet 3000 złotych. Zależy głównie od marki samochodu i ceny robocizny w warsztacie. Kierowcy twierdzą, że gaz spala się szybciej niż benzyna, ale i tak koszty eksploatacji auta zmniejszają się o 30%. To w zupełności wystarczy, aby zwrócił się koszt montażu instalacji gazowej. Kierowcy i instruktorzy nauki jazdy uważają, że po zainstalowaniu gazu można zaoszczędzić jeszcze więcej, o ile nauczymy się jeździć ekonomicznie.  Oszczędność paliwa to sztuka, której trzeba nauczyć od momentu, kiedy uzyskujemy prawo jazdy. Wbrew powszechnej opinii nie jest to takie trudne. Oszczędną jazdę zapewniają: rozsądne korzystanie z klimatyzacji, czy urządzeń od odtwarzania muzyki. Radio, odtwarzacze nie muszą grać na cały regulator. W końcu puszczenie muzyki zbyt głośno może utrudniać koncentrację, co powoduje zmęczenie kierowcy, a nawet zwiększa zagrożenie wypadkiem. Współczesny kierowca stoi przed trudnym wyborem – musi podjąć decyzję, czy: jeździ, tak jak lubi, czy stosuje się do zasad jazdy ekonomicznej. Warto zauważyć, że oszczędne gospodarowanie samochodem nie musi być nudne. Oszczędna jazda ma jeszcze jedną zaletę – jest bezpieczniejsza i pozwala na dłuższe podróżowanie na jednym baku. Nie musimy martwić się, czy wystarczy nam paliwa zanim dojedziemy do celu. W oszczędnej jeździe chodzi o rozsądek, a nie o pozbawianie się przyjemności jazdy. Oszczędny kierowca o wyłączy zbędne urządzenia, o przestrzega norm prędkości, unika gwałtownego hamowania i nie używa samochodu, jeżeli cel podróży jest bliski. W takiej sytuacji lepiej jest przespacerować się, czy jeździć na rowerze. I w ten sposób zaoszczędzić swoje środki finansowe. Ceny paliw nie są przecież takie niskie, żeby spalać paliwo na daremno. [patrz też: volvo leasing, oznakowanie dróg wewnętrznych, lamborghini wypożyczalnia ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: lamborghini wypożyczalnia oznakowanie dróg wewnętrznych volvo leasing

Przeczytaj też:
Rozrusznik i inne silniki elektryczne

Rozrusznik jest silnikiem elektrycznym, w którym doprowadzona energia elektryczna zostaje zamieniona na energię mechaniczną. Zadaniem rozrusznika jest doprowadzenie wału korbowego silnika do takiej prędkości obrotowej, aby nastąpił rozruch silnika. Rozrusznik umieszczony jest obok obudowy sprzęgła, w pobliżu koła zamachowego walu korbowego. Obok igły magnetycznej kompasu ustawiona jest sztabka żelazna z uzwojeniem. Po doprowadzeniu do uzwojenia […]

Niszczenie nawierzchni powstaje równiez w czasie hamowania pojazdu, zwlaszcza jezeli zostana zablokowane jego kola

Niszczenie nawierzchni powstaje również w czasie hamowania pojazdu, zwłaszcza jeżeli zostaną zablokowane jego koła. Pionowe działanie koła samochodu na nawierzchnię drogi jest działaniem siły skupionej. Siła ta działa zginająco na nawierzchnię (warstwę nośną), jeśli nawierzchnia jest sztywna (monolit). Jeżeli nawierzchnia nie jest sztywna, siła skupiona dąży do wtłoczenia poszczególnych elementów nawierzchni w podłoże. Siły styczne, […]

Przednie zawieszenie

Obsługa przedniego zawieszenia polega na okresowym sprawdzaniu: — stanu amortyzatorów i ewentualnych ich nieszczelności, — zużycia tłoków amortyzatorów, — stanu tulei gumowych, przegubów i osłon gumowych, — zbieżności kół przednich, w przypadku nieprawidłowej należy regulować (przez skrócenie lub wydłużenie drążków kierowniczych). Kąt pochylenia koła i wyprzedzenia zwrotnicy są w modelu Fiesta wielkościami nieregulowanymi i ich […]

DevURL
Polecamy rowniez: