Partnerzy serwisu:
Najwytrzymalsze ramki HP pod tablice rejestracyjne na rynku
firma transportowa
Artykul dnia:
Układ zasilania

Gaźnik — silników o pojemności 1,1 dm3 i 1,3dm 3/jednogardziełowy, dolnossący, firmy Motorcarft lub dwugardziełowy, dolnossący, firmy Weber — silników o pojemności 1,6 dm3/dwugardzielowy, dolnossący z automatycznie sterowaną Wał napędowy/jedno- lub dwuczęściowy z przegubami równobieżnymi i kulowymi zależnie od rodzaju silnika. Zawieszenie przednie/niezależne na kolumnach zwrotnicowych typu Mac Phersona z pionowo umieszczonym amortyzatorem i sprężyna […]

DevURL

Własna elektrownia

Przeznaczeniem akumulatora jest dostarczenie prądu elektrycznego przede wszystkim do urządzeń rozruchowych (rozrusznik, instalacja zapłonowa) oraz do odbiorników prądu podczas postoju samochodu (oświetlenie itp.). W czasie jazdy zapotrzebowanie na prąd jest tak wielkie, że akumulator rozładowałby się całkowicie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Każdy samochód ma więc własną elektrownię, wytwarzającą prąd elektryczny. Urządzeniem tym jest prądnica.

Prądnica zamienia energię mechaniczną (obroty) na energię elektryczną (prąd elektryczny). Prądnica ma kształt krótkiego cylindra i zwykle umieszczona jest na bocznej stronie silnika. Koło pasowe prądnicy napędzane jest przez pasek klinowy, który założony jest na kole pasowym wału korbowego. Zasada działania prądnicy jest zupełnie podobna do zasady działania prądnicy rowerowej, tzw. dynama. [patrz też: quadzik, vw de konfigurator, auto komis lech ]

Aby wyjaśnić zasadę działania prądnicy, przypomnijmy proste zjawisko fizyczne. Na sztabce żelaznej nawinięte są zwoje drutu, którego końce przyłączone są do żarówki. Obok tej sztabki ze zwojami ustawiony jest ruchomy magnes, np. igła magnetyczna. Jeżeli magnes (igłę magnetyczną) wprowadzimy w szybki ruch wirowy, to w przewodach popłynie prąd elektryczny. Opisane zjawisko nie ulegnie zmianie, jeżeli zamiast magnesu będziemy obracać sztabkę z uzwojeniem.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto komis lech quadzik vw de konfigurator

Przeczytaj też:
Jeszcze za mała siła napedowa?

Jedziemy samochodem po poziomej drodze. Silnik lekko i równo pracuje, a samochód rozwija dużą prędkość. Ale nagle przed nami wzniesienie. Samochód jedzie teraz wolniej, mimo że dodajemy „gazu, a nawet zatrzymuje się. Przydałaby się jeszcze większa siła napędowa. Zdawałoby się, że nic prostszego, wystarczy zmienić przełożenie przekładni głównej i zamiast 1 : 5 dać 1 […]

Układ kierowniczy

Przekładnia kierownicza/zębatkowa Minimalny promień skrętu/4,76 m (4,63 m n— modele sportowe} Amortyzatory/teleskopowe, hydrauliczne, dwustronnego działania zarówno w przednim, jak i tylnym zawieszeniu. Wyposażenie elektryczne Akumulator/kwasowo-ołowiowy Napięcie znamionowe 12 v Pojemność akumulatora — dla silników o pojemności 1,1 dm3, 1,3 dm3 i 1,6 dm3 współpracujących z mechaniczną skrzynką biegów 38 A. h — dla silników o […]

Własna elektrownia

Przeznaczeniem akumulatora jest dostarczenie prądu elektrycznego przede wszystkim do urządzeń rozruchowych (rozrusznik, instalacja zapłonowa) oraz do odbiorników prądu podczas postoju samochodu (oświetlenie itp.). W czasie jazdy zapotrzebowanie na prąd jest tak wielkie, że akumulator rozładowałby się całkowicie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Każdy samochód ma więc własną elektrownię, wytwarzającą prąd elektryczny. Urządzeniem tym jest prądnica. […]

DevURL
Polecamy rowniez: