Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE IOW/30 SAE 1 OW/40 przy temperaturze —23…+32 QC, SAE IOW/50 SAE 20W/40 SAE 20W/50 f przy temperaturze ponad +320C, SAE 5W/20 SAE 5W/30 J P rzy temperaturze poniżej —23C, — wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, - wg CPN olej Selektol Special SO SAE 20W/40. Używanie materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez […]

DevURL

Własna elektrownia

Przeznaczeniem akumulatora jest dostarczenie prądu elektrycznego przede wszystkim do urządzeń rozruchowych (rozrusznik, instalacja zapłonowa) oraz do odbiorników prądu podczas postoju samochodu (oświetlenie itp.). W czasie jazdy zapotrzebowanie na prąd jest tak wielkie, że akumulator rozładowałby się całkowicie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Każdy samochód ma więc własną elektrownię, wytwarzającą prąd elektryczny. Urządzeniem tym jest prądnica.

Prądnica zamienia energię mechaniczną (obroty) na energię elektryczną (prąd elektryczny). Prądnica ma kształt krótkiego cylindra i zwykle umieszczona jest na bocznej stronie silnika. Koło pasowe prądnicy napędzane jest przez pasek klinowy, który założony jest na kole pasowym wału korbowego. Zasada działania prądnicy jest zupełnie podobna do zasady działania prądnicy rowerowej, tzw. dynama. [patrz też: regeneracja przekładni kierowniczych warszawa, vw de konfigurator, auto komis lech ]

Aby wyjaśnić zasadę działania prądnicy, przypomnijmy proste zjawisko fizyczne. Na sztabce żelaznej nawinięte są zwoje drutu, którego końce przyłączone są do żarówki. Obok tej sztabki ze zwojami ustawiony jest ruchomy magnes, np. igła magnetyczna. Jeżeli magnes (igłę magnetyczną) wprowadzimy w szybki ruch wirowy, to w przewodach popłynie prąd elektryczny. Opisane zjawisko nie ulegnie zmianie, jeżeli zamiast magnesu będziemy obracać sztabkę z uzwojeniem.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto komis lech regeneracja przekładni kierowniczych warszawa vw de konfigurator

Przeczytaj też:
Jeszcze za mała siła napedowa?

Jedziemy samochodem po poziomej drodze. Silnik lekko i równo pracuje, a samochód rozwija dużą prędkość. Ale nagle przed nami wzniesienie. Samochód jedzie teraz wolniej, mimo że dodajemy „gazu, a nawet zatrzymuje się. Przydałaby się jeszcze większa siła napędowa. Zdawałoby się, że nic prostszego, wystarczy zmienić przełożenie przekładni głównej i zamiast 1 : 5 dać 1 […]

Urządzenia do zmywania szyb

W samochodach VW, w celu zapewnienia odpowiedniej widoczności w każdych warunkach drogowych, bywają stosowane aż trzy rodzaje wycieraczek i spryskiwaczy: do szyby przedniej, do szyby tylnej i do reflektorów. Wycieraki, gdy już zużyją się do tego stopnia, że. rozmazują brud po szybie zamiast go usuwać, należy wymienić. Ponieważ od widoczności zależy bezpieczeństwo, użytkownik samochodu VW […]

Termostat

Termostat jest urządzeniem działającym zupełnie samoczynnie, bez możliwości sterowania nim przez kierowcę samochodu. Uszkodzony termostat nie nadaje się do naprawy i należy go wymienić na nowy. Termostat jest urządzeniem stosowanym nie tylko w silnikach chłodzonych wodą, lecz również w silnikach chłodzonych powietrzem (np. Volkswagen, FIAT 126P). W tym przypadku termostat zamyka lub otwiera klapę ograniczającą […]

DevURL
Polecamy rowniez: