Partnerzy serwisu:
Najwytrzymalsze ramki HP pod tablice rejestracyjne na rynku
firma transportowa
Artykul dnia:
Obsługa układu smarowania

Układ smarowania silnika jest mieszany: pod ciśnieniem i rozbryzgowy. Do czynności obsługowych w zakresie prac smarowniczych przy silniku należą: — kontrola poziomu oleju w misce olejowej silnika, wymiana oleju i wkładu filtru oleju. Kontrolę poziomu oleju w misce olejowej silnika zaleca się przeprowadzać raz na tydzień przy małych dziennych przebiegach samochodu lub co 400…500 km […]

DevURL

Własna elektrownia

Przeznaczeniem akumulatora jest dostarczenie prądu elektrycznego przede wszystkim do urządzeń rozruchowych (rozrusznik, instalacja zapłonowa) oraz do odbiorników prądu podczas postoju samochodu (oświetlenie itp.). W czasie jazdy zapotrzebowanie na prąd jest tak wielkie, że akumulator rozładowałby się całkowicie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Każdy samochód ma więc własną elektrownię, wytwarzającą prąd elektryczny. Urządzeniem tym jest prądnica.

Prądnica zamienia energię mechaniczną (obroty) na energię elektryczną (prąd elektryczny). Prądnica ma kształt krótkiego cylindra i zwykle umieszczona jest na bocznej stronie silnika. Koło pasowe prądnicy napędzane jest przez pasek klinowy, który założony jest na kole pasowym wału korbowego. Zasada działania prądnicy jest zupełnie podobna do zasady działania prądnicy rowerowej, tzw. dynama. [patrz też: quadzik, vw de konfigurator, auto komis lech ]

Aby wyjaśnić zasadę działania prądnicy, przypomnijmy proste zjawisko fizyczne. Na sztabce żelaznej nawinięte są zwoje drutu, którego końce przyłączone są do żarówki. Obok tej sztabki ze zwojami ustawiony jest ruchomy magnes, np. igła magnetyczna. Jeżeli magnes (igłę magnetyczną) wprowadzimy w szybki ruch wirowy, to w przewodach popłynie prąd elektryczny. Opisane zjawisko nie ulegnie zmianie, jeżeli zamiast magnesu będziemy obracać sztabkę z uzwojeniem.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto komis lech quadzik vw de konfigurator

Przeczytaj też:
Odstep czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przyblizeniu 1 sekunde, chociaz ostatnio przyjmuje sie, ze praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy

Odstęp czasu wymagany na uruchomienie hamulców wynosi w przybliżeniu 1 sekundę, chociaż ostatnio przyjmuje się, że praktycznie jest on znacznie mniejszy i spada nawet do 0,5 sekundy. Przez intensywność ruchu na drodze rozumiemy ilość samochodów (ton brutto), która przechodzi przez dany przekrój drogi w jednostce czasu (godzina, doba). Wzór na maksymalną intensywność ruchu drogowego: Nr […]

Obsługa układu kierowniczego

Podczas przeglądów technicznych należy sprawdzić stan połączeń układu, mieszków ochronnych oraz obudów przegubów kulowych. Sprawdzenie układu wspomagania kierownicy sprowadza się do: — kontroli poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym, — sprawdzenia napięcia paska klinowego w sposób pokazany w części dotyczącej układu chłodzenia modelu Fiesta. Układ zasilania Gaźnik — Weber (dwugardzielowy) stosowany do silnika OHC (opisany w […]

Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska. Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe. […]

DevURL
Polecamy rowniez: