Partnerzy serwisu:
Najwytrzymalsze ramki HP pod tablice rejestracyjne na rynku
firma transportowa
Artykul dnia:
Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy […]

DevURL

Własna elektrownia

Przeznaczeniem akumulatora jest dostarczenie prądu elektrycznego przede wszystkim do urządzeń rozruchowych (rozrusznik, instalacja zapłonowa) oraz do odbiorników prądu podczas postoju samochodu (oświetlenie itp.). W czasie jazdy zapotrzebowanie na prąd jest tak wielkie, że akumulator rozładowałby się całkowicie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Każdy samochód ma więc własną elektrownię, wytwarzającą prąd elektryczny. Urządzeniem tym jest prądnica.

Prądnica zamienia energię mechaniczną (obroty) na energię elektryczną (prąd elektryczny). Prądnica ma kształt krótkiego cylindra i zwykle umieszczona jest na bocznej stronie silnika. Koło pasowe prądnicy napędzane jest przez pasek klinowy, który założony jest na kole pasowym wału korbowego. Zasada działania prądnicy jest zupełnie podobna do zasady działania prądnicy rowerowej, tzw. dynama. [patrz też: quadzik, vw de konfigurator, auto komis lech ]

Aby wyjaśnić zasadę działania prądnicy, przypomnijmy proste zjawisko fizyczne. Na sztabce żelaznej nawinięte są zwoje drutu, którego końce przyłączone są do żarówki. Obok tej sztabki ze zwojami ustawiony jest ruchomy magnes, np. igła magnetyczna. Jeżeli magnes (igłę magnetyczną) wprowadzimy w szybki ruch wirowy, to w przewodach popłynie prąd elektryczny. Opisane zjawisko nie ulegnie zmianie, jeżeli zamiast magnesu będziemy obracać sztabkę z uzwojeniem.

 

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: auto komis lech quadzik vw de konfigurator

Przeczytaj też:
Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników. Obsługa filtru powietrza Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w […]

Filtry powietrza

W samochodach VW znalazły zastosowanie różne typy filtrów powietrza. Wszystkie te filtry łączą wspólne cechy: są to filtry suche z wymiennym wkładem. Czynności obsługowe ze strony użytkownika ograniczają się do wymiany wkładu filtrującego, po określonym przebiegu lub tylko oczyszczeniu tego wkładu, dokładnego oczyszczenia obudowy filtru i przewodów ssawnych, przy okazji wymiany wkładu oraz przestawienia rury […]

Regulacja skoku jałowego pedału sprzęgła

Sposób postępowania jest następujący: — wyjąć nakrętkę regulacyjną lub linkę sprzęgła z sześciokątnego wgłębienia i dokręcić nakrętkę tak, żeby otrzymaćć żądaną wartość skoku jałowego pedału, — umieścić ponownie nakrętkę lub linkę w zagłębieniu, — nacisnąć kilkakrotnie pedał „do podłogi i ponownie sprawdzić skok jałowy. Obsługa skrzynki biegów Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w poprzednio […]

DevURL
Polecamy rowniez: