Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Schemat obsługi

Jest on identyczny jak w poprzednio omawianych modelach. Różnice w obsługach okresowych wynikaja z faktu, że istnieje kilka wersji modelu różniących się od siebie wyposażeniem dodatkowym: — klimatyzacją wnętrza pojazdu, — automatyczną skrzynką biegów, — elektronicznym układem zapłonowym, — wspomaganiem układu kierowniczego, — elektronicznym wtryskiem paliwa. W związku z powyższym w skład przeglądu technicznego będą […]

DevURL

WPLYW OBCIAZENIA NA POSZCZEGÓLNE CZESCI NAWIERZCHNI

WPŁYW OBCIĄŻENIA NA POSZCZEGÓLNE CZĘŚCI NAWIERZCHNI . Wielkości współczynnika tarcia posuwistego (współczynnika przyczepności) dla pojazdów samochodowych, poruszających się po nawierzchni drogi, wahają się w granicach 0,8 – 0,1, przy czym wielkość 0,1 odnosi się do nawierzchni pokrytych topniejącym lodem. Współczynnik tarcia posuwistego wpływa na kształtowanie się sił tarcia (stycznych do nawierzchni), działających na nawierzchnie jako siły ścierające. Siły ścierające kształtują się różnie dla ruchu konnego i samochodowego przy ruchu konnym ich wielkości są znacznie mniejsze. Natomiast siły pionowe, chociaż są znacznie mniejsze przy ruchu konnym, wywołują większe naciski jednostkowe na nawierzchnię wskutek stosowania przeważnie wąskich obręczy kół pojazdów konnych. Ruch konny nie wymaga warstwy nośnej o znaczniejszej grubości, gdyż ciśnienia jednostkowe nie są duże, jednak ze względu na wąskie obręcze ruch ten wymaga do ć grubej warstwy ścieralnej. Ruch samochodowy powinien mieć bardziej odporną warstwę ścieralną, natomiast grubość tej warstwy wskutek stosowania przy tym ruchu opon gumowych może być mniejsza. Ze względu na znaczne siły łamiące ruch samochodowy jest niebezpieczny dla warstwy nośnej, która powinna być odpowiednio wytrzymała. W celu zmniejszenia nacisku jednostkowego na nawierzchnię przy ruchu samochodowym można, stosować podwójne osie tylne. Działanie sił tarcia występuje w miejscu dotyku opony do nawierzchni. W czasie ruchu w kierunku prostym siły styczne występują na obwodzie koła napędowego, przeciwnie do kierunku ruchu. Przy kole tocznym siły te mają kierunek zgodny z kierunkiem ruchu. Wskutek przyczepności pomiędzy oponą a nawierzchnią koło porusza drobne cząstki nawierzchni. Następnie pod wpływem działania ssania rozrzedzonego powietrza, powstającego za kołem, cząstki te zostają z nawierzchni wyssane i wyrzucone. Rozluźniona nawie rzchnia doznaje dalszego niszczenia przez uderzenia koła. [więcej w: darcar, mechanizm zwrotniczy, autokomis cigacice ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice darcar mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Poniewaz skrzyzowania drogowe sa powazna przeszkoda w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniaja sie do zmniejszenia przelotnosci trasy drogowej

Ponieważ skrzyżowania drogowe są poważną przeszkodą w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniają się do zmniejszenia przelotności trasy drogowej, ważny jest sposób ustalania przelotności na odcinkach między skrzyżowaniami i wpływ na przelotność czasu zatrzymywania się na skrzyżowaniu. Przelotność w samochodach na godzinę, obserwowana między skrzyżowaniami, zależy w wysokim stopniu od odległości skrzyżowań i od czasu zatrzymania […]

Układ kierowniczy

Przekładnia kierownicza/zębatkowa Minimalny promień skrętu/4,76 m (4,63 m n— modele sportowe} Amortyzatory/teleskopowe, hydrauliczne, dwustronnego działania zarówno w przednim, jak i tylnym zawieszeniu. Wyposażenie elektryczne Akumulator/kwasowo-ołowiowy Napięcie znamionowe 12 v Pojemność akumulatora — dla silników o pojemności 1,1 dm3, 1,3 dm3 i 1,6 dm3 współpracujących z mechaniczną skrzynką biegów 38 A. h — dla silników o […]

Materiały eksploatacyjne

Olej silnikowy — lepkość SAE IOW/30 SAE 1 OW/40 przy temperaturze —23…+32 QC, SAE IOW/50 SAE 20W/40 SAE 20W/50 f przy temperaturze ponad +320C, SAE 5W/20 SAE 5W/30 J P rzy temperaturze poniżej —23C, — wg specyfikacji Forda olej SSM-2C-9001 AA, - wg CPN olej Selektol Special SO SAE 20W/40. Używanie materiałów eksploatacyjnych zalecanych przez […]

DevURL
Polecamy rowniez: