Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.): 1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału), 2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm), 3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby), 4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych […]

DevURL

Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach.

Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na godzinę, a przed pojazdem szedł człowiek i czerwoną chorągiewką ostrzegał innych użytkowników drogi o zbliżaniu się pojazdu.

Jeszcze 70 lat temu samochód podobny był do powozu konnego i jeździł z prędkością około 40 kilometrów na godzinę. Był bardzo drogi, więc mogli go posiadać jedynie ludzie zamożni. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Dzisiaj samochód stał się przedmiotem powszechnego użytku. Przekracza prędkość 1 50 kilometrów na godzinę, a kierować nim z łatwością potrafią mężczyźni i kobiety, ludzie starsi i młodzież.

Patrząc na jadące ulicą samochody zwracamy przede wszystkim uwagę na kształty ich nadwozi. Wiemy, jak wygląda samochód FIAT 125P lub SKODA 100. Wiemy, że takie samochody jak WOŁGA, FIAT 132, WARTBURG mają nadwozie czterodrzwiowe, a FIAT 126P nadwozie dwudrzwiowe, chociaż mieści się w nim cztery osoby.

Nadwozia prawie wszystkich samochodów wykona: ne są z blachy stalowej. Ze znanych u nas marek tylko samochód TRABANT ma nadwozie zrobione z tworzywa sztucznego. Oprócz stali i tworzyw sztucznych do budowy samochodu potrzebne są: miedź (na przewody elektryczne), mosiądz (na chłodnicę), aluminium, różne stopy metali oraz guma i szkło.

Samochód składa się z kilku zespołów, a te z kolei z tysięcy części. Największym zespołem jest nadwozie, a jedną z najmniejszych części iglica zaworu powietrza w dętce, która jest niewiele większa od szpilki krawieckiej !

Szczegółowa znajomość wszystkich części, z których składa się samochód, nie jest oczywiście wszystkim potrzebna. Nawet doświadczeni kierowcy nie o wszystkich wiedzą. Dlatego postaramy się poznać tylko najważniejsze zespoły samochodu, aby przestał być dla nas tajemnicą.

Budowa i działanie zespołów i mechanizmów są oparte we wszystkich samochodach na wspólnych, niemal zupełnie podobnych zasadach. Natomiast urządzenia służące do kierowania samochodem są we wszystkich samochodach takie same.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie […]

Nadwozie

Samochody Wołga GAZ-24 mają nadwozie samonośne. całkowicie stalowe. W części przedniej karoserii znajduje się szczątkowa rama podsilnikowa, do której jest zamocowany silnik, przednie zawieszenie i chłodnica. Nadwozie samochodu w procesie produkcyjnym jest poddawane antykorozyjnemu chemicznemu zabiegowi — fosfatyzowaniu, które chroni przed korozją oraz zwiększa przyczepność lakieru. Ponadto podłoga, wewnętrzne powierzchnie błotników, przegroda czołowa, wewnętrzne powierzchnie drzwi, […]

Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru […]

DevURL
Polecamy rowniez: