Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Ustawianie zapłonu

Ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu powinno być dokonywane za pomocą lampy stroboskopowej, w stacji obsługi. Można jednak ustawić zapłon statycznie metodą dosyć prymitywną. jednak wystarczająco dokładną. W silniku wysokoprężnym, w którym zapłon następuje wskutek bardzo wysokiego ciśnienia i znacznej temperatury w komorze spalania i w którym z tej przyczyny nie ma aparatu zapłonowego, ustawieniu zapłonu — […]

DevURL

Wsiadamy do samochodu

Jeszcze przed 100 laty nie istniały samochody w naszym dzisiejszym zrozumieniu. Nieliczne pojazdy, zwane wówczas dyliżansami lub lokomotywami, budziły nie tyle zaciekawienie ile przerażenie. Nie każdy mógł taki pojazd prowadzić. Trzeba było być po prostu mechanikiem znającym się na wszystkich skomplikowanych mechanizmach.

Pierwsze przepisy ruchu drogowego nakazywały, aby samochód nie przekraczał prędkości 6 kilometrów na godzinę, a przed pojazdem szedł człowiek i czerwoną chorągiewką ostrzegał innych użytkowników drogi o zbliżaniu się pojazdu.

Jeszcze 70 lat temu samochód podobny był do powozu konnego i jeździł z prędkością około 40 kilometrów na godzinę. Był bardzo drogi, więc mogli go posiadać jedynie ludzie zamożni. [patrz też: bemo motors poznań, opel rokicki dąbrowa górnicza, wartburg forum ]

Dzisiaj samochód stał się przedmiotem powszechnego użytku. Przekracza prędkość 1 50 kilometrów na godzinę, a kierować nim z łatwością potrafią mężczyźni i kobiety, ludzie starsi i młodzież.

Patrząc na jadące ulicą samochody zwracamy przede wszystkim uwagę na kształty ich nadwozi. Wiemy, jak wygląda samochód FIAT 125P lub SKODA 100. Wiemy, że takie samochody jak WOŁGA, FIAT 132, WARTBURG mają nadwozie czterodrzwiowe, a FIAT 126P nadwozie dwudrzwiowe, chociaż mieści się w nim cztery osoby.

Nadwozia prawie wszystkich samochodów wykona: ne są z blachy stalowej. Ze znanych u nas marek tylko samochód TRABANT ma nadwozie zrobione z tworzywa sztucznego. Oprócz stali i tworzyw sztucznych do budowy samochodu potrzebne są: miedź (na przewody elektryczne), mosiądz (na chłodnicę), aluminium, różne stopy metali oraz guma i szkło.

Samochód składa się z kilku zespołów, a te z kolei z tysięcy części. Największym zespołem jest nadwozie, a jedną z najmniejszych części iglica zaworu powietrza w dętce, która jest niewiele większa od szpilki krawieckiej !

Szczegółowa znajomość wszystkich części, z których składa się samochód, nie jest oczywiście wszystkim potrzebna. Nawet doświadczeni kierowcy nie o wszystkich wiedzą. Dlatego postaramy się poznać tylko najważniejsze zespoły samochodu, aby przestał być dla nas tajemnicą.

Budowa i działanie zespołów i mechanizmów są oparte we wszystkich samochodach na wspólnych, niemal zupełnie podobnych zasadach. Natomiast urządzenia służące do kierowania samochodem są we wszystkich samochodach takie same.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań opel rokicki dąbrowa górnicza wartburg forum

Przeczytaj też:
Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nosnosciach, do przechylania skrzyni sluzy urzadzenie hydrauliczne

Obecnie we wszystkich samochodach, nawet o najmniejszych nośnościach, do przechylania skrzyni służy urządzenie hydrauliczne. Działanie urządzenia polega na tym, że pompa uruchomiona przez silnik samochodu za pośrednictwem skrzynki przekładniowej przepompowuje płyn ze zbiornika do dolnej części cylindra, w którym umieszczony jest tłok z zamocowanym od przodu tłoczyskiem. Wciskany płyn do dolnej części cylindra przesuwa tłok […]

Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

Ustawienie kół

Co 1 5 000 km lub przy nieregularnym zużyciu opon należy sprawdzić zbieżność i pochylenie kół przednich. Przed sprawdzeniem należy ustalić, czy: — ogumienie ma prawidłowe ciśnienie, — koła ustawione do jazdy na wprost są ustawione symetrycznie do osi podłużnej samochodu, — bicie kół nie jest nadmierne, — luzy w przegubach kulistych drążków kierowniczych i […]

DevURL
Polecamy rowniez: