Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym
Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.):
1 — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału),
2 — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm),
3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby),
4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych kołach),
5— sprawdzić działanie urządzeń elektrycznych,
6— sprawdzić działanie korektora hamulców,
7 — sprawdzić działanie spryskiwacza szyb, ewentualnie ustawić dysze,
8 — sprawdzić działanie wycieraczek, zmienić pióra lub gumki,
9— sprawdzić stan akumulatora, uzupełnić elektrolit wodą destylowaną (napięcie 1 2 V pod obciążeniem 1 10 A przez 5…10 s),
10— sprawdzić ciśnienie w ogumieniu,
I I — sprawdzić zamocowanie kół,
1 2 — sprawdzić ilość cieczy chłodzacej i ewentualnie uzupełnić,
1 3 — sprawdzić działanie i szczelność systemu ogrzewania i przewietrzania,
14— sprawdzić i ustawić luzy zaworowe, zmienić uszczelkę pokrywy zaworów,
1 5 — sprawdzić stan i naciąg paska klinowego, wymienić lub napiąć pasek,
1 6 — oczyścić suchy wkład filtru powietrza, oczyścić skrzynkę filtru i rurę ssawną,
1 7 — sprawdzić szczelność górnej części silnika,
18 — sprawdzić przewody hamulcowe (szczelność i ewentualne uszkodzenia),
1 9 — spuścić olej z silnika (moment dokręcania korka 30 N.m), [hasła pokrewne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]
20— zmienić filtr oleju,
21— sprawdzić układ wydechowy,
22 — sprawdzić przeguby drążków kierowniczych i szczelność gumowych osłon ochronnych,
23 — sprawdzić stan osłon przegubów,
24 — sprawdzić szczelność mieszkowych osłon zębatki układu kierowniczego,
25— sprawdzić grubość okładzin ciernych hamulców (ustawić luz),
26 — sprawdzić stan opon (głębokość bieżnika),
27 — sprawdzić i ewentualnie uzupełnić stan oleju w. skrzynce biegów,
28 — sprawdzić szczelność dolnych części silnika, 29 — sprawdzić drożność przewodów cieczy chłodzącej,
30— sprawdzić poziom płynu hamulcowego,
31— napełnić silnik olejem (3,5 1 ze zmianą filtru),
32— odwodnić filtr paliwa,
33— sprawdzić i ewentualnie ustawić reflektory,
34 — przeprowadzić próbną jazdę, lub badanie na stanowisku diagnostycznym.
Dodatkowo po przebiegu 30 000 km, 60 000 km itd.:
— zmienić wkład suchego filtru powietrza, oczyścić obudowę filtru i rurę ssawną, — zmienić filtr paliwa,
— sprawdzić napięcie gumowego pasa zębatego (ustawić),
— zmienić pasek klinowy (Golf).
Dodatkowo po przebiegu 60 000 km, 120 000 km itd.:
— sprawdzić wtryskiwacze,
— ewentualnie poddać wtryskiwacze naprawie, — sprawdzić sprężanie.
Dodatkowo co 2 lata:
— zmienić płyn hamulcowy,
— sprawdzić urządzenie ostrzegawcze awarii hamulców.
— sprawdzić ciśnienie działania korektora hamowania