Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Rozkładamy samochód na zespoły

W samochodach, w których silnik umieszczony jest pomiędzy kołami napędzanymi (lub w pobliżu kół napędzanych), cały układ napędowy zblokowany jest w jednym zespole wraz z silnikiem. Silnik osłonięty jest obudową kierującą powietrze chłodzące. Do silnika przykręcona jest obudowa mechanizmu różnicowego, z którego wyprowadzone są półosie napędzające koła samochodu. Skrzynka biegów umieszczona jest przed osiami napędowymi. […]

DevURL

Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.):

1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału),

2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm),

3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby),

4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych kołach),

5— sprawdzić działanie urządzeń elektrycznych,

6— sprawdzić działanie korektora hamulców,

7 — sprawdzić działanie spryskiwacza szyb, ewentualnie ustawić dysze,

8 — sprawdzić działanie wycieraczek, zmienić pióra lub gumki,

9— sprawdzić stan akumulatora, uzupełnić elektrolit wodą destylowaną (napięcie 1 2 V pod obciążeniem 1 10 A przez 5…10 s),

10— sprawdzić ciśnienie w ogumieniu,

I I — sprawdzić zamocowanie kół,

1 2 — sprawdzić ilość cieczy chłodzacej i ewentualnie uzupełnić,

1 3 — sprawdzić działanie i szczelność systemu ogrzewania i przewietrzania,

14— sprawdzić i ustawić luzy zaworowe, zmienić uszczelkę pokrywy zaworów,

1 5 — sprawdzić stan i naciąg paska klinowego, wymienić lub napiąć pasek,

1 6 — oczyścić suchy wkład filtru powietrza, oczyścić skrzynkę filtru i rurę ssawną,

1 7 — sprawdzić szczelność górnej części silnika,

18 — sprawdzić przewody hamulcowe (szczelność i ewentualne uszkodzenia),

1 9 — spuścić olej z silnika (moment dokręcania korka 30 N.m), [hasła pokrewne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

20— zmienić filtr oleju,

21— sprawdzić układ wydechowy,

22 — sprawdzić przeguby drążków kierowniczych i szczelność gumowych osłon ochronnych,

23 — sprawdzić stan osłon przegubów,

24 — sprawdzić szczelność mieszkowych osłon zębatki układu kierowniczego,

25— sprawdzić grubość okładzin ciernych hamulców (ustawić luz),

26 — sprawdzić stan opon (głębokość bieżnika),

27 — sprawdzić i ewentualnie uzupełnić stan oleju w. skrzynce biegów,

28 — sprawdzić szczelność dolnych części silnika, 29 — sprawdzić drożność przewodów cieczy chłodzącej,

30— sprawdzić poziom płynu hamulcowego,

31— napełnić silnik olejem (3,5 1 ze zmianą filtru),

32— odwodnić filtr paliwa,

33— sprawdzić i ewentualnie ustawić reflektory,

34 — przeprowadzić próbną jazdę, lub badanie na stanowisku diagnostycznym.

Dodatkowo po przebiegu 30 000 km, 60 000 km itd.:

— zmienić wkład suchego filtru powietrza, oczyścić obudowę filtru i rurę ssawną, — zmienić filtr paliwa,

— sprawdzić napięcie gumowego pasa zębatego (ustawić),

— zmienić pasek klinowy (Golf).

Dodatkowo po przebiegu 60 000 km, 120 000 km itd.:

— sprawdzić wtryskiwacze,

— ewentualnie poddać wtryskiwacze naprawie, — sprawdzić sprężanie.

Dodatkowo co 2 lata:

— zmienić płyn hamulcowy,

— sprawdzić urządzenie ostrzegawcze awarii hamulców.

— sprawdzić ciśnienie działania korektora hamowania

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Wedlug sposobu przechylenie skrzyni ladunkowej, wywrotki dzieli sie

Według sposobu przechylenie skrzyni ładunkowej, wywrotki dzieli się. 1) na wywrotki z samoczynnym przechylaniem, 2) wywrotkarz, przechylaniem skrzyni za pomocą specjalnego urządzenia. W pierwszym przypadku przechylenie skrzyni następuje przez zwolnienie mechanizmu przytrzymującego skrzynię w położeniu poziomym. Przechylenie to następuje pod wpływem ciężaru ładunku, wskutek podparcia skrzyni przegubowo poza środkiem ciężkości. Typowym przykładem samochodów o samoczynnym […]

Układ zapłonowy silników V-6

Układ zapłonowy silników V-6/rozdzielacz zapłonu Motorola, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, świece zapłonowe oraz elektroniczny wzmacniacz modelowy włączony w obwód między cewkę i rozdzielacz Kąt wyprzedzenia zapłonu — gaźnik Solex                              9 0 przed ZZ — wtrysk paliwa                            1 20 przed ZZ — wtrysk paliwa (Szwecja)            1 50 przed ZZ Świece zapłonowe/Motorcraft AGR 22 Odstęp elektrod                            […]

Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników. Obsługa filtru powietrza Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w […]

DevURL
Polecamy rowniez: