Artykul dnia:
Koszty utrzymania samochodu

Rosnące koszty utrzymania samochodu sprawiają, że kierowcy chwytają się wszelkich sposobów, aby trochę zaoszczędzić. W społeczeństwie panuje pogląd, że oszczędność polega na kupowaniu w punktach pokazujących na cenniku najniższe ceny. W wielu przypadkach owa reguła znajduje potwierdzenie. Musi być spełniony podstawowy warunek – wizyta w tańszym punkcie sprzedaży nie może generować dodatkowych kosztów. Nie opłaca […]

DevURL

Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.):

1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału),

2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm),

3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby),

4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych kołach),

5— sprawdzić działanie urządzeń elektrycznych,

6— sprawdzić działanie korektora hamulców,

7 — sprawdzić działanie spryskiwacza szyb, ewentualnie ustawić dysze,

8 — sprawdzić działanie wycieraczek, zmienić pióra lub gumki,

9— sprawdzić stan akumulatora, uzupełnić elektrolit wodą destylowaną (napięcie 1 2 V pod obciążeniem 1 10 A przez 5…10 s),

10— sprawdzić ciśnienie w ogumieniu,

I I — sprawdzić zamocowanie kół,

1 2 — sprawdzić ilość cieczy chłodzacej i ewentualnie uzupełnić,

1 3 — sprawdzić działanie i szczelność systemu ogrzewania i przewietrzania,

14— sprawdzić i ustawić luzy zaworowe, zmienić uszczelkę pokrywy zaworów,

1 5 — sprawdzić stan i naciąg paska klinowego, wymienić lub napiąć pasek,

1 6 — oczyścić suchy wkład filtru powietrza, oczyścić skrzynkę filtru i rurę ssawną,

1 7 — sprawdzić szczelność górnej części silnika,

18 — sprawdzić przewody hamulcowe (szczelność i ewentualne uszkodzenia),

1 9 — spuścić olej z silnika (moment dokręcania korka 30 N.m), [hasła pokrewne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

20— zmienić filtr oleju,

21— sprawdzić układ wydechowy,

22 — sprawdzić przeguby drążków kierowniczych i szczelność gumowych osłon ochronnych,

23 — sprawdzić stan osłon przegubów,

24 — sprawdzić szczelność mieszkowych osłon zębatki układu kierowniczego,

25— sprawdzić grubość okładzin ciernych hamulców (ustawić luz),

26 — sprawdzić stan opon (głębokość bieżnika),

27 — sprawdzić i ewentualnie uzupełnić stan oleju w. skrzynce biegów,

28 — sprawdzić szczelność dolnych części silnika, 29 — sprawdzić drożność przewodów cieczy chłodzącej,

30— sprawdzić poziom płynu hamulcowego,

31— napełnić silnik olejem (3,5 1 ze zmianą filtru),

32— odwodnić filtr paliwa,

33— sprawdzić i ewentualnie ustawić reflektory,

34 — przeprowadzić próbną jazdę, lub badanie na stanowisku diagnostycznym.

Dodatkowo po przebiegu 30 000 km, 60 000 km itd.:

— zmienić wkład suchego filtru powietrza, oczyścić obudowę filtru i rurę ssawną, — zmienić filtr paliwa,

— sprawdzić napięcie gumowego pasa zębatego (ustawić),

— zmienić pasek klinowy (Golf).

Dodatkowo po przebiegu 60 000 km, 120 000 km itd.:

— sprawdzić wtryskiwacze,

— ewentualnie poddać wtryskiwacze naprawie, — sprawdzić sprężanie.

Dodatkowo co 2 lata:

— zmienić płyn hamulcowy,

— sprawdzić urządzenie ostrzegawcze awarii hamulców.

— sprawdzić ciśnienie działania korektora hamowania

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Obsługa wyposażenia elektrycznego

Obsługa akumulatora, obwodu ładowania (z wyjątkiem alternatora Motorola), obwodu zapłonowego w niczym nie różni się od omówionych poprzednio czynności w pozostałych modelach. Sprawdzenie ustawienia świateł Sposób postępowania i ekran kontrolny jest taki sam, jak w poprzednio omawianych modelach. Materiały eksploatacyjne Paliwa Zalecane przez producenta paliwo do silników gaźnikowych VW nie może mieć mniejszej liczby oktanowej, […]

Obsługa filtru powietrza

Forda ma wymienny wkład papierowy. W celu wymiany wkładu należy: — Otworzyć pokrywę silnika i odłączyć akumulator, wyjąć wkład filtru (przez rozkręcenie centralnej śruby i rozpięcie 5 zacisków), — oczyścić wnętrze obudowy filtru i zamontować nowy wkład, — założyć pokrywę filtru, przykręcić śrubę i zapiąć zaciski, połączyć akumulator i zamknąć pokrywę silnika. Obsługa układu zasilania […]

Rozrusznik i inne silniki elektryczne

Rozrusznik jest silnikiem elektrycznym, w którym doprowadzona energia elektryczna zostaje zamieniona na energię mechaniczną. Zadaniem rozrusznika jest doprowadzenie wału korbowego silnika do takiej prędkości obrotowej, aby nastąpił rozruch silnika. Rozrusznik umieszczony jest obok obudowy sprzęgła, w pobliżu koła zamachowego walu korbowego. Obok igły magnetycznej kompasu ustawiona jest sztabka żelazna z uzwojeniem. Po doprowadzeniu do uzwojenia […]

DevURL
Polecamy rowniez: