Artykul dnia:
Silniki dwusuwowe

Silniki dwusuwowe w samochodach mają zwykle dwa lub trzy cylindry. Uwaga: Działanie silnika dwusuwowego poznamy dokładniej na ruchomym modelu silnika, który można złożyć z kolorowej wycinanki, zamieszczonej na końcu książki. Niewątpliwą zaletą silnika dwusuwowego jest prosta konstrukcja, a zatem i łatwa obsługa. Wadą silnika dwusuwowego jest zwiększone zużycie paliwa w porównaniu do takiej samej mocy […]

DevURL

Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.):

1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału),

2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm),

3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby),

4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych kołach),

5— sprawdzić działanie urządzeń elektrycznych,

6— sprawdzić działanie korektora hamulców,

7 — sprawdzić działanie spryskiwacza szyb, ewentualnie ustawić dysze,

8 — sprawdzić działanie wycieraczek, zmienić pióra lub gumki,

9— sprawdzić stan akumulatora, uzupełnić elektrolit wodą destylowaną (napięcie 1 2 V pod obciążeniem 1 10 A przez 5…10 s),

10— sprawdzić ciśnienie w ogumieniu,

I I — sprawdzić zamocowanie kół,

1 2 — sprawdzić ilość cieczy chłodzacej i ewentualnie uzupełnić,

1 3 — sprawdzić działanie i szczelność systemu ogrzewania i przewietrzania,

14— sprawdzić i ustawić luzy zaworowe, zmienić uszczelkę pokrywy zaworów,

1 5 — sprawdzić stan i naciąg paska klinowego, wymienić lub napiąć pasek,

1 6 — oczyścić suchy wkład filtru powietrza, oczyścić skrzynkę filtru i rurę ssawną,

1 7 — sprawdzić szczelność górnej części silnika,

18 — sprawdzić przewody hamulcowe (szczelność i ewentualne uszkodzenia),

1 9 — spuścić olej z silnika (moment dokręcania korka 30 N.m), [hasła pokrewne: bemo motors poznań, otomoto żory, autokomis cigacice ]

20— zmienić filtr oleju,

21— sprawdzić układ wydechowy,

22 — sprawdzić przeguby drążków kierowniczych i szczelność gumowych osłon ochronnych,

23 — sprawdzić stan osłon przegubów,

24 — sprawdzić szczelność mieszkowych osłon zębatki układu kierowniczego,

25— sprawdzić grubość okładzin ciernych hamulców (ustawić luz),

26 — sprawdzić stan opon (głębokość bieżnika),

27 — sprawdzić i ewentualnie uzupełnić stan oleju w. skrzynce biegów,

28 — sprawdzić szczelność dolnych części silnika, 29 — sprawdzić drożność przewodów cieczy chłodzącej,

30— sprawdzić poziom płynu hamulcowego,

31— napełnić silnik olejem (3,5 1 ze zmianą filtru),

32— odwodnić filtr paliwa,

33— sprawdzić i ewentualnie ustawić reflektory,

34 — przeprowadzić próbną jazdę, lub badanie na stanowisku diagnostycznym.

Dodatkowo po przebiegu 30 000 km, 60 000 km itd.:

— zmienić wkład suchego filtru powietrza, oczyścić obudowę filtru i rurę ssawną, — zmienić filtr paliwa,

— sprawdzić napięcie gumowego pasa zębatego (ustawić),

— zmienić pasek klinowy (Golf).

Dodatkowo po przebiegu 60 000 km, 120 000 km itd.:

— sprawdzić wtryskiwacze,

— ewentualnie poddać wtryskiwacze naprawie, — sprawdzić sprężanie.

Dodatkowo co 2 lata:

— zmienić płyn hamulcowy,

— sprawdzić urządzenie ostrzegawcze awarii hamulców.

— sprawdzić ciśnienie działania korektora hamowania

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autokomis cigacice bemo motors poznań otomoto żory

Przeczytaj też:
Regulacja ustawienia kół przednich

Ustawienie kół przednich: kąt pochylenia koła, kat pochylenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół ma bardzo duży wpływ na trwałość opon i stateczność samochodu podczas jazdy. Kąt pochylenia koła powinien zawierać się w granicach —003030; różnica kątów pochylenia prawego i lewego koła nie powinna przekraczać 00 30. Kąt pochylenia dolnego końca sworznia powinien wynosić 00; różnica […]

Alternator

W samochodach VW znalazły zastosowanie dwa typy alternatorów firm: Bosch i Motorola. Niezależnie od typu alternatory są napędzane paskiem klinowym od wału korbowego silnika oraz są elementem regulacyjnym naciągu paska. Do podstawowych czynności regulacyjnych i obsługowych należą: kontrola naciągu paska klinowego i regulacja tego naciągu, kontrola stanu szczotek alternatora oraz ewentualna ich wymiana na nowe. […]

Układ kierowniczy

W regularnych odstępach czasu należy sprawdzać stan połączeń układu, osłon gumowych, obudów przegubów kulowych. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z elementów należy dokonać jego wymiany. Obwód zapłonowy W czasie okresowych przeglądów technicznych należy sprawdzić następujące elementy: — oczyścić i ustawić prawidłową przerwę między elektrodami świec zapłonowych oraz dokręcić je momentem 3,8 N • m, — oczyścić […]

DevURL
Polecamy rowniez: