Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Sprawdzanie poziomu oleju

We wszystkich typach silników do kontroli stanu oleju służy między maksimum i minimum na miarce odpowiada 0,75…1,0 dm3 w zależności od rodzaju silnika. Wymiana oleju Olej w silniku należy wymieniać co 6 miesięcy. W przypadku, gdy silnik pracuje w szczególnie ciężkich warunkach (krótkie przebiegi samochodu, częsty rozruch zimnego silnika, praca na drogach zakurzonych) odpowiednio częściej. [podobne: […]

DevURL

Wskazówki obsługowe dotyczące samochodów VW z silnikiem wysokoprężnym

Co 12 miesięcy (najpóźniej po przebiegu 15 000 km, 30 000 km, 45 000 km itd.):

1  — sprawdzić ruch jałowy pedału hamulca (1 /3 drogi pedału),

2  — sprawdzić i ewentualnie ustawić luz sprzęgła (1 5 mm),

3— sprawdzić ruch jałowy hamulca ręcznego (2 zęby),

4— sprawdzić luz przekładni kierowniczej (bez luzu przy prostych kołach),

5— sprawdzić działanie urządzeń elektrycznych,

6— sprawdzić działanie korektora hamulców,

7 — sprawdzić działanie spryskiwacza szyb, ewentualnie ustawić dysze,

8 — sprawdzić działanie wycieraczek, zmienić pióra lub gumki,

9— sprawdzić stan akumulatora, uzupełnić elektrolit wodą destylowaną (napięcie 1 2 V pod obciążeniem 1 10 A przez 5…10 s),

10— sprawdzić ciśnienie w ogumieniu,

I I — sprawdzić zamocowanie kół,

1 2 — sprawdzić ilość cieczy chłodzacej i ewentualnie uzupełnić,

1 3 — sprawdzić działanie i szczelność systemu ogrzewania i przewietrzania,

14— sprawdzić i ustawić luzy zaworowe, zmienić uszczelkę pokrywy zaworów,

1 5 — sprawdzić stan i naciąg paska klinowego, wymienić lub napiąć pasek,

1 6 — oczyścić suchy wkład filtru powietrza, oczyścić skrzynkę filtru i rurę ssawną,

1 7 — sprawdzić szczelność górnej części silnika,

18 — sprawdzić przewody hamulcowe (szczelność i ewentualne uszkodzenia),

1 9 — spuścić olej z silnika (moment dokręcania korka 30 N.m), [hasła pokrewne: bemo motors poznań, otomoto żory, inchcape bmw ]

20— zmienić filtr oleju,

21— sprawdzić układ wydechowy,

22 — sprawdzić przeguby drążków kierowniczych i szczelność gumowych osłon ochronnych,

23 — sprawdzić stan osłon przegubów,

24 — sprawdzić szczelność mieszkowych osłon zębatki układu kierowniczego,

25— sprawdzić grubość okładzin ciernych hamulców (ustawić luz),

26 — sprawdzić stan opon (głębokość bieżnika),

27 — sprawdzić i ewentualnie uzupełnić stan oleju w. skrzynce biegów,

28 — sprawdzić szczelność dolnych części silnika, 29 — sprawdzić drożność przewodów cieczy chłodzącej,

30— sprawdzić poziom płynu hamulcowego,

31— napełnić silnik olejem (3,5 1 ze zmianą filtru),

32— odwodnić filtr paliwa,

33— sprawdzić i ewentualnie ustawić reflektory,

34 — przeprowadzić próbną jazdę, lub badanie na stanowisku diagnostycznym.

Dodatkowo po przebiegu 30 000 km, 60 000 km itd.:

— zmienić wkład suchego filtru powietrza, oczyścić obudowę filtru i rurę ssawną, — zmienić filtr paliwa,

— sprawdzić napięcie gumowego pasa zębatego (ustawić),

— zmienić pasek klinowy (Golf).

Dodatkowo po przebiegu 60 000 km, 120 000 km itd.:

— sprawdzić wtryskiwacze,

— ewentualnie poddać wtryskiwacze naprawie, — sprawdzić sprężanie.

Dodatkowo co 2 lata:

— zmienić płyn hamulcowy,

— sprawdzić urządzenie ostrzegawcze awarii hamulców.

— sprawdzić ciśnienie działania korektora hamowania

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: bemo motors poznań inchcape bmw otomoto żory

Przeczytaj też:
Wywrotka nie obróci sie samoczynnie, gdy ladunek przesuniety jest w tyl, albo gdy ciagnik stoi na wzniesieniu

Wywrotka nie obróci się samoczynnie, gdy ładunek przesunięty jest w tył, albo gdy ciągnik stoi na wzniesieniu. W tym wypadku kierowca może spowodować przechylenie skrzyni nagle hamując z jednoczesnym zwolnieniem zaczepu. Charakterystyczną cechą tego samochodu jest przystosowanie go do jednakowej jazdy zarówno do tyłu, jak i do przodu, w tym celu samochód wyposażony jest w […]

Chłodzenie silnika

Po pewnym okresie pracy silnik tak by się nagrzał, że olej w silniku uległby spaleniu, a zatarcie łożysk i tłoków oraz inne uszkodzenia spowodowałyby zniszczenie silnika. Dlatego każdy silnik spalinowy musi być chłodzony. Układ chłodzenia silnika odbiera nadmierne ciepło i odprowadza je do otaczającego samochód powietrza.Najprostszy sposób chłodzenia polega na dmuchaniu na gorący przedmiot. W […]

Smarowanie silnika

od przebiegu lub czasu eksploatacji została określona przy omawianiu przeglądów i obsług. Korek spustowy oraz wlew oleju Są rozmieszczone podobnie we wszystkich omawianych typach samochodu VW. Moment dokręcania korka spustowego wynosi 30 N • m (także w samochodzie VW Golf Diesel). Pojemność głównego filtru wynosi 0,5 dm3 (oznacza to, że podczas wymiany oleju i filtru […]

DevURL
Polecamy rowniez: