Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Suw trzeci – praca

W momencie gdy tłok przesunął się do najwyższego punktu, na elektrodach świecy zapłonowej (wkręconej w głowicę silnika) przeskakuje iskra elektryczna. Sprężona w komorze spalania mieszanka paliwowa zapala się od tej iskry i następuje wybuch. Ogromne ciśnienie rozprężających się gazów powoduje przesunięcie się tłoka z góry w dół. Tłok, jak poprzednio, poprzez korbowód działa na korbę […]

DevURL

Wymiana klocków hamulcowych kół przednich

Kolejność postępowania jest następująca:

poluzować śruby kół przednich, podnieść samochód, wyjąć zawleczki z prowadników,

— stosując niewielki nacisk na korpus „w kierunku sprężyn wysunąć prowadniki zacisku, wyjąć zacisk, wymontować klocki hamulca,

— zamontować nowe klocki, zwrócić uwagę, czy powierzchnie prowadników, tarcz oraz zacisku są czyste,

— zamontować prowadniki oraz nowe zawleczki,

— założyć koła i odkręcić je po opuszczeniu pojazdu.

Wymiana szczęk hamulców kół tylnych

Kolejność jest następująca:

po zdjęciu tylnych kół odłączyć linkę hamulca ręcznego,

— zdjąć pokrywę przeciwkurzową, odkręcić nakrętkę mocującą i zdjąć bęben, [hasła pokrewne: ganinex otomoto, mechanizm zwrotniczy, autorud rzeszów ]

— zdjąć szczęki hamulca z prowadników,

— odchylić szczękę przeciwbieżną od tarczy hamulca o ok. 90 i zdjąć sprężyny łączące szczęki,

— zsunąć koniec ramienia dźwigni regulacyjnej z otworu w tarczy hamulca, poruszając szczęką w obie strony wyjąć ją z tarczy i cofnąć dźwignię hamulca ręcznego,

— zdemontować szczękę przeciwbieżną, zdjąć podkładkę sprężystą i odsunąć dźwignię zębatki, zdjąć sprężynę z krótszego ramienia,

— odłączyć szczękę współbieżną od dźwigni regulacyjnej,

— zmontować nową szczękę współbieżną z dźwignią regulacyjną,

— zmontować zespół nowej szczęki przeciwbieżnej ustawiając krótsze ramię zębatki i sprężynę na szczęce tak, aby luz pomiędzy szczęką a zapadką wyniósł 0,2 mm, założyć nową podkładkę sprężyny powrotnej oraz sprawdzić obrót i swobodny ruch powrotny zapadki pod działaniem sprężyny,

— dopasować dłuższe ramię zębatki do szczęki i zabezpieczyć je nową sprężyną, zapewniając luz między szczęką a zapadką,

— ustawić zapadki,

— zamontować dźwignię hamulca ręcznego i wsunąć ją przez otwór w tarczy, oprzeć górny koniec szczęki współbieżnej na cylinderku, a dolny na rozpieraczu, zamontować dolną sprężynę w tarczy, połączyć obie sprężyny,

— zamocować szczękę przeciwbieżną na rozpieraczu i na tarczy, zabezpieczyć otwór w dłuższym ramieniu zębatki i dźwigni nastawczej oraz umieścić koniec szczęki na cylinderku,

— połączyć szczękę z zaczepem dolnej sprężyny łączącej ją ze szczęką przeciwbieżną,

— zamontować dźwignię hamulca ręcznego i połączyć ją,

— założyć bęben na tarczę i dokręcić nakrętkę mocującą przy użyciu klucza dynamometrycznego, momentem 36 N•m, obracając bębnem sprawdzić swobodę jego ruchu.

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: autorud rzeszów ganinex otomoto mechanizm zwrotniczy

Przeczytaj też:
Katalogi samochodowe

Przeglądając katalogi, oferty kupna samochodów w serwisach, czy ogłoszenia o sprzedaży aut w sieci zwracamy uwagę na kilka aspektów wymarzonego pojazdu, takich jak: marka, rocznik, silnik, wygląd zewnętrzny, stan opon i ilość zużycia paliwa. Ostatni parametr jest szczególnie istotny dla użytkownika. Od niego zależy, na jaką odległość właściciel będzie jeździł, ile pieniędzy wyda na utrzymanie […]

Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

Obsługa układu chłodzenia

Obsługa gaźnika polega na okresowym usuwaniu nagromadzonych zanieczyszczeń oraz ewentualnej regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego silnika. Wszelkie inne prace przy gaźniku należy powierzać stacji obsługi, gdyż gaźnik jest urządzeniem skomplikowanym, a od jego regulacji zależy ekonomiczna eksploatacja pojazdu. Czyszczenie gaźnika przeprowadzone przez użytkownika polega na przedmuchaniu dysz i kanałów sprężonym powietrzem (np. pompką samochodową). Nie […]

DevURL
Polecamy rowniez: