Partnerzy serwisu:


Artykul dnia:
Budowa samochodu

Za kołem kierownicy umieszczony jest zespół wskaźników. Jest w nim zwykle szybkościomierz, licznik kilometrów, wskaźnik temperatury wody chłodzącej silnik, wskaźnik poziomu paliwa oraz różne kolorowe lampki sygnalizacyjne, informujące o stanie lub działaniu różnych urządzeń zarówno silnika, jak i elementów sterowania, np. o zbyt niskim ciśnieniu oleju (czerwone światełko), o zaciągniętym hamulcu ręcznym (żółte światełko). Pod […]

DevURL

Wywrotka nie obróci sie samoczynnie, gdy ladunek przesuniety jest w tyl, albo gdy ciagnik stoi na wzniesieniu

Wywrotka nie obróci się samoczynnie, gdy ładunek przesunięty jest w tył, albo gdy ciągnik stoi na wzniesieniu. W tym wypadku kierowca może spowodować przechylenie skrzyni nagle hamując z jednoczesnym zwolnieniem zaczepu. Charakterystyczną cechą tego samochodu jest przystosowanie go do jednakowej jazdy zarówno do tyłu, jak i do przodu, w tym celu samochód wyposażony jest w podwójne kolo kierownicze, a siedzenie kierowcy w łatwy sposób zmienia położenie co 180°, wskutek czego kierowca zawsze siedzi twarzą w kierunku jazdy. W wywrotkach o przechylaniu skrzyni za pomocą specjalnego urządzenia, można wyróżnić mechanizmy o napędzie mechanicznym, jest jednak bardzo uciążliwy przy rozwożeniu materiałów wzdłuż trasy drogi, np. przy składowaniu ich na poboczach, gdyż wymaga manewrowania samochodem w celu ustawienia do rozładowania prostopadle do osi drogi. Niewątpliwie najdogodniejsze wywrotki są typu trzeciego, gdyż umożliwiają wyładowanie materia ów w dowolnym kierunku, z wyjątkiem do przodu, jednak ujemną stroną tego typu wywrotek jest bardziej skomplikowany mechanizm przechylania skrzyni i wyższe położenie jej dna, co przy ładowaniu wymaga podnoszenia materiałów na większą wysokość. Konstrukcja mechanizmu W samochodach starszej konstrukcji przechylenia skrzyni składa się z zespołu kół zębatych zaczepionych o zębatkę łukową połączoną przegubowo z beleczkami stanowiącymi podstawę skrzyni samochodu. Koła zębate mogą być wprowadzane w ruch za pośrednictwem korby o ręcznym napędzie, bądź też o napędzie mechanicznym przekazywanym z silnika samochodu. [więcej w: lamborghini wypożyczalnia, ganinex pszczyna, otomoto żory ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: ganinex pszczyna lamborghini wypożyczalnia otomoto żory

Przeczytaj też:
Obsługa podwozia

Obsługa sprzęgła — identycznie jak w Fieście (automatycznie regulowany skok jałowy pedału). Obsługa skrzynki biegów — identyczna jak w pozostałych modelach. Obsługa wału napędowego — smarowanie przegubów co 40 000 km smarem (55 g każdy). Tylny most Obsługa tylnego mostu sprowadza się do sprawdzenia poziomu oleju po odkręceniu korka przelewowego (rys. 5.3) i ewentualnego uzupełniania […]

Budowa samochodowego silnika czterocylindrowego

Cztery cylindry są zamknięte od góry głowicą. Między ściankami cylindrów a kadłubem silnika przepływa woda chłodząca. Przepływa ona również kanałami w głowicy silnika, w której są umieszczone zawory. Tłoki są połączone z korbowodami. Dolne łożyska korbowodowe obejmują korby wału korbowego. Wał korbowy obraca się w łożyskach kadłuba silnika. Do końca wału korbowego przykręcone jest koło […]

Regulacja gaźnika

Regulację gaźnika przeprowadza się przy użyciu tych – samych przyrządów co w silniku modelu Fiesta, tzn. obrotomierza i analizatora spalin. Dla wszystkich trzech rodzajów gaźników czynności regulacyjne są analogiczne, jak w przypadku regulacji gaźnika silnika Fiesty, różnice wynikają jedynie z różnic konstrukcyjnych poszczególnych gaźników. Obsługa filtru powietrza Obsługa filtru powietrza — z wyjątkiem różnic w […]

DevURL
Polecamy rowniez: