Partnerzy serwisu:
Artykul dnia:
Poniewaz skrzyzowania drogowe sa powazna przeszkoda w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniaja sie do zmniejszenia przelotnosci trasy drogowej

Ponieważ skrzyżowania drogowe są poważną przeszkodą w szybkim ruchu samochodowym i przyczyniają się do zmniejszenia przelotności trasy drogowej, ważny jest sposób ustalania przelotności na odcinkach między skrzyżowaniami i wpływ na przelotność czasu zatrzymywania się na skrzyżowaniu. Przelotność w samochodach na godzinę, obserwowana między skrzyżowaniami, zależy w wysokim stopniu od odległości skrzyżowań i od czasu zatrzymania […]

DevURL

Wywrotka nie obróci sie samoczynnie, gdy ladunek przesuniety jest w tyl, albo gdy ciagnik stoi na wzniesieniu

Wywrotka nie obróci się samoczynnie, gdy ładunek przesunięty jest w tył, albo gdy ciągnik stoi na wzniesieniu. W tym wypadku kierowca może spowodować przechylenie skrzyni nagle hamując z jednoczesnym zwolnieniem zaczepu. Charakterystyczną cechą tego samochodu jest przystosowanie go do jednakowej jazdy zarówno do tyłu, jak i do przodu, w tym celu samochód wyposażony jest w podwójne kolo kierownicze, a siedzenie kierowcy w łatwy sposób zmienia położenie co 180°, wskutek czego kierowca zawsze siedzi twarzą w kierunku jazdy. W wywrotkach o przechylaniu skrzyni za pomocą specjalnego urządzenia, można wyróżnić mechanizmy o napędzie mechanicznym, jest jednak bardzo uciążliwy przy rozwożeniu materiałów wzdłuż trasy drogi, np. przy składowaniu ich na poboczach, gdyż wymaga manewrowania samochodem w celu ustawienia do rozładowania prostopadle do osi drogi. Niewątpliwie najdogodniejsze wywrotki są typu trzeciego, gdyż umożliwiają wyładowanie materia ów w dowolnym kierunku, z wyjątkiem do przodu, jednak ujemną stroną tego typu wywrotek jest bardziej skomplikowany mechanizm przechylania skrzyni i wyższe położenie jej dna, co przy ładowaniu wymaga podnoszenia materiałów na większą wysokość. Konstrukcja mechanizmu W samochodach starszej konstrukcji przechylenia skrzyni składa się z zespołu kół zębatych zaczepionych o zębatkę łukową połączoną przegubowo z beleczkami stanowiącymi podstawę skrzyni samochodu. Koła zębate mogą być wprowadzane w ruch za pośrednictwem korby o ręcznym napędzie, bądź też o napędzie mechanicznym przekazywanym z silnika samochodu. [więcej w: lamborghini wypożyczalnia, ganinex pszczyna, otomoto żory ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: ganinex pszczyna lamborghini wypożyczalnia otomoto żory

Przeczytaj też:
Regulacja hamulca ręcznego

Kolejność czynności przy regulacji hamulca ręcznego jest następująca: podnieść w górę tył samochodu i zwolnić hamulec ręczny, — sprawdzić prawidłowość ułożenia linki w prowadnicach, — odkręcić nakrętkę zabezpieczającą, — przez regulację długości linki zapewnić jej właściwy naciąg, — dokręcić nakrętkę zabezpieczającą i sprawdzić działanie hamulca, — opuścić samochód. Uwaga. Nakrętka nie może być całkowicie wykręcona […]

Własna elektrownia

Przeznaczeniem akumulatora jest dostarczenie prądu elektrycznego przede wszystkim do urządzeń rozruchowych (rozrusznik, instalacja zapłonowa) oraz do odbiorników prądu podczas postoju samochodu (oświetlenie itp.). W czasie jazdy zapotrzebowanie na prąd jest tak wielkie, że akumulator rozładowałby się całkowicie już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów. Każdy samochód ma więc własną elektrownię, wytwarzającą prąd elektryczny. Urządzeniem tym jest prądnica. […]

Smarowanie walczy z tarciem

Zamarznięte ręce można rozgrzać przez silne pocieranie. lm silniej i dłużej będziemy je trzeć, tym bardziej się rozgrzeją. Ostrząc wiertło na wirującej tarczy szlifierskiej, widzimy iskry odrzucane na boki. Są to cząsteczki stali spalane w wyniku tarcia. W każdym samochodzie znajduje się bardzo dużo punktów, w których występuje tarcie, np. między tłokiem a cylindrem, w […]

DevURL
Polecamy rowniez: